LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stamboom

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
jopger
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2007 20:04

stamboom

Ongelezen bericht door jopger »

ik heb bij jetdogs een pup gekocht 31-3-2007,
met een stamboom, die zou nagestuurd worden?
maar ja heb deze nog steeds niet ontvangen heb meerdere malen gebeld en gevraagd waar de stamboom blijft en zij zegt dat die eraan komt, maar ja na maanden w8 nu nog niks ontvangen, wie weet wat ik kan doen en wie heeft dit ook meegemaakt?
:evil:

Dutchess
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:20

Re: stamboom

Ongelezen bericht door Dutchess »

Je zou niet zo lang moeten hoeven wachten op de stamboom, die zou je moeten ontvangen op het moment dat je je pup gaat ophalen. Een kleine vertraging is mogelijk maar zeker geen 8 maanden. Heb je een contract getekend en staan daar voorwaarden in, bijv. dat de stamboom pas wordt afgegeven na sterilisatie? Als je weet bij welke vereniging de fokker is aangesloten zou je daar kunnen navragen of er uberhaupt een stamboom is aangevraagd.

jopger
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2007 20:04

Re: stamboom

Ongelezen bericht door jopger »

ja er staat alleen G:stamboom ja, word nageleverd dat is eigen alleen wat er staat

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: stamboom

Ongelezen bericht door marpet »

Wij kregen de stamboom van onze hond, toen de hond ongeveer twee maanden bij ons was (de hond hadden wij met 9 weken gekregen). De fokker kwam het persoonlijk langs brengen, omdat zij ook meteen wilde zien hoe het met de hond ging. Volgens mij krijg je nooit de stamboom meteen als je de pup komt halen, omdat deze namelijk aangevraagd moet worden bij de Raad van Beheer en dat duurt meestal een poosje.
Als mensen meteen een stamboom meekrijgen, dan kun je bij jezelf afvragen of dat wel een geregistreerde stamboom is.
Een tijdje geleden hoorde ik van iemand die haar hond uit Tsjechië kwam en vertelde dat deze hond ook een stamboom had.
Ja, ja, een hond uit een fokschuur met stamboom. Deze naïeve mevrouw is dus duidelijk door een hondenhandelaar uit Haarlem besodemieterd.

Dutchess
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:20

Re: stamboom

Ongelezen bericht door Dutchess »

Dat klinkt niet erg betrouwbaar. Je zou kunnen proberen of je kunt ontdekken bij welke vereniging ze zijn aangesloten. Hun website bevat nauwelijks iets behalve vermelding van de rassen waar ze mee fokken en wat foto's. Een serieuze fokker zet ook informatie op zijn website over de ouderdieren waarmee gefokt wordt, bij welke vereniging hij/zij is aangesloten etc. Ik heb het gevoel dat je aan het lijntje wordt gehouden en dat er geen stamboom gaat komen.

Dutchess
Berichten: 8
Lid geworden op: 02 apr 2007 23:20

Re: stamboom

Ongelezen bericht door Dutchess »

Volgens mij krijg je nooit de stamboom meteen als je de pup komt halen, omdat deze namelijk aangevraagd moet worden bij de Raad van Beheer en dat duurt meestal een poosje.
Als mensen meteen een stamboom meekrijgen, dan kun je bij jezelf afvragen of dat wel een geregistreerde stamboom is.
Dat kan best zijn, maar 8 maanden is geen poosje meer, toch? Hier is iets anders aan de hand.

jopger
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2007 20:04

Re: stamboom

Ongelezen bericht door jopger »

pfff okay en nu erachter zien te komen bij wie hun zijn aangesloten, ik denk zelf BIJ NIEMAND maar dat zal ik eens gaan uitzoeken,of als mensen iets weten laat het me aub zsm weten,

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: stamboom

Ongelezen bericht door marpet »

Mijn reactie was onder andere op de opmerking dat je een stamboom meekrijgt, als je de pup komt halen. En dat kan volgens mij niet als een pup 8 à 9 weken is. Dat is dan waarschijnlijk een stamboom die de fokker zelf heeft gemaakt en die staat niet geregistreerd.

BullTerrier
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 sep 2007 08:01

Re: stamboom

Ongelezen bericht door BullTerrier »

Omdat hun honden niet uit Nederland komen , oa Tjechie polen enzo enzo..
Moet je langer wachten ook vanwege de import stempel die erop gezet moet worden in die landen anders kan je je stamboom niet bij het raad van beheer om laten zetten naar het NHSB.
Dis kan zeker een maand of 8 a 9 in beslag nemen.
Mijn hond die uit tjechie kwam die heeft ook 9 maanden op zijn stamboom moeten wachten.
Stambomen bij nederlandse hondjes kan oplopen van 3 maanden tot 6 maanden dus verkijk je daar ook niet op.
wil je meer weten mag je altijd contact met me opnemen :wink:

jopger
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2007 20:04

Re: stamboom

Ongelezen bericht door jopger »

ik geloof er geen zak van?
maar ik ga er zelf wel achter aan, :evil:

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: stamboom

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Stamboom

Voor vragen over stambomen en/of over de vraag of men te maken heeft met een betrouwbare kennel kan men gaan naar:

http://www.kennelclub.nl/index.php?id=3

Op dit website ook een contactformulier waar u de vraag aan deze RvB kunt stellen.
Mijn ervaring is dat men snel een antwoord krijgen kan.

Grootvader

BullTerrier
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 sep 2007 08:01

Re: stamboom

Ongelezen bericht door BullTerrier »

Dan geloof je er geen zak van :wink: , misschien volgende keer bij een "echte" fokker dan je hond halen he moet je ook 3 tot 6 maanden wachten op je stamboom :P

Benzo
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2007 13:52

Re: stamboom

Ongelezen bericht door Benzo »

Ik zal jullie even uit de droom helpen, hoe de regels van de Raad van Beheer werken. Binnen 3 weken na de dekking, stuurt de fokker een dekaangifteformulier naar de Raad van Beheer in Amsterdam. Binnen een week ontvangt de fokker een geboorteaangifte, met op de achterzijde een kopie van de stamboom van de nieuwe pups. Binnen 10 dagen na de geboorte stuurt de fokker de geboorteaangifte naar de Raad van Beheer incl. de nieuwe namen van de pups. Tussen de 5e en 7e week na de geboorte, komt de identificeerder/chipper het nest controleren en chippen. Hij verbindt het chipnummer met de namen van de pups, hij laat registratieformulieren achter bij de fokker en binnen 2 weken worden de stambomen naar de fokker gestuurd. Op deze registratieformulieren, moet de nieuwe eigenaar ingevuld worden. Dus bij aflevering is bij ons altijd de stamboom aanwezig, dit is al ingegaan op 1 november 2006.

Benzo
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2007 13:52

Re: stamboom

Ongelezen bericht door Benzo »

Jopger, volgens mij betekent G.stamboom, dat de pup van jou en de andere pups uit hetzelfde nest in de zgn. G.bijlage gaan. Dat wil zeggen, de kombinatie van de ouders is niet geheel raszuiver, dit wordt door de identificeerder/chipper geconstateerd. Bij het eerste nest kom je dus in de bijlage G1. Pups uit een nest van een G1 hond komen in de bijlage G2, de pups daaruit komen weer in de bijlage G3. Ieder G nest, wordt door de Raad gecontroleerd op raszuiverheid. Het is dus mogelijk, dat jouw pup al in het G traject loopt, via zijn ouders of grootouders etc. etc. Wanneer deze aan alle voorwaarden voldoen, krijgt de volgende generatie weer een officiële stamboom. Dat zou kunnen verklaren, waarom afgifte langer gaat duren.

BullTerrier
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 sep 2007 08:01

Re: stamboom

Ongelezen bericht door BullTerrier »

@Benzo: Dit verloopt wel zo bij nederlandse fokker, En waar hij de hond heeft gehaald is een broodfokker Jetdogs die heeft geen nederlandse honden zitten maar honden uit het oostblok.
Als die honden al stamboom hebben komt het vanuit daar met een speciale stempel erop :wink: die stempel heb je nodig anders kan je hier niet eens je stamboom om laten zetten bij het RvB.
Ik heb zelf ene hond uit Tjechie en daar duurde het ook 8 a 9 maanden bij voor dat ik het juiste papier binnen had met de juiste stempel en toen gelijk opgestuurd naar het RvB dan moest je 54 euro betalen dan komt er een persoon die de chip komt controleren en dan krijg je binnen 2 weken de juiste papieren binnen die je nodig heb voor een nederlands hondenstamboom :wink:

Benzo
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2007 13:52

Re: stamboom

Ongelezen bericht door Benzo »

BullTerrier, het stukje dat ik geplaatst heb, slaat inderdaad op in Nederland geboren honden met stamboom. Ik wil alleen alle verhalen weerleggen, dat de afgifte van Nederlandse stambomen lang duren met de nieuwe regeling van de Raad van Beheer.
Het andere verhaal van jou klopt ook helemaal, wat geïmporteerde honden betreft in Nederland. We hebben zelf ook twee honden uit het buitenland geïmporteerd met de bekende stempel op de export-pedigree en ook dit was binnen een paar weken geregeld.

jopger
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 nov 2007 20:04

Re: stamboom

Ongelezen bericht door jopger »

wat denk je zelf, dat wij gek zijn allemaal en dat je maar zo wat uit je mouw kan schudden nou mooi mis, hebben alles laten uizoeken en er klopt echt geen bus van.....van de hele verhalen niet maar maak niet uit, het komt uiteindelijk goed :) bullterrier!!!!!! die werkt samen met die k&kdogs hahahha onee sorry jetogs :wink:

BullTerrier
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 sep 2007 08:01

Re: stamboom

Ongelezen bericht door BullTerrier »

Pardon ik werk met niemand samen hoor als je dat toevallig bedoelt, ik ben zelf bullterrier bezitter al een jaar of 15 en heb hier alleen stamboomhonden lopen.

Ik wou je helpen maarja eigenlijk lijk ik wel gek om dat te doen.

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: stamboom

Ongelezen bericht door petty1950 »

Ik wou je helpen maarja eigenlijk lijk ik wel gek om dat te doen.
Gek ben je allesbehalve Bull ....maar wel TE aardig :wink:
Gewoon negeren verder dit jopgerjongetje/meisje en vooral geen verdere moeite voor doen. Waste of time en ZEKER als het gaat om een vraag van iemand die z,n pup bij ,n puppefabriek (JETDOGS :idea:) vandaan gehaald heeft :roll:
Dan verdien je m.i. geen antwoord en al helemaal geen respect. Heeft ie zelf, gezien de toon van zijn berichten, ook niet.

Benzo
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 mei 2007 13:52

Re: stamboom

Ongelezen bericht door Benzo »

Ik wou je helpen maarja eigenlijk lijk ik wel gek om dat te doen.

Ja Bull zo gaat dat in deze tegenwoordige tijd, stank voor dank. Ik vind de reaktie van Jopger ongecontroleerd en hoogst merkwaardig, hij vraagt zelf toch om hulp.

Gesloten