Wie heeft er nog meer gelijke ervaringen met UPC en wat kan je hier tegen doen?
Mijn situatie:
ik heb (had) digitale tv met alle zenders (90) en de mogelijkheid om via programma gemist programma's terug te kijken tot 10 dagen. Alsof ik bij het afsluiten al problemen aan voelde komen, heb ik de advertentie uitgeknipt naar aanleiding waarvan wij besloten digitale tv (met DVR) van upc te nemen.
Het aanbod van UPC: 6 maanden gratis en daarna € 9,99 bovenop het standaardpakket. Maar helaas het abonnement van €9,99 bestaat niet meer. UPC hanteert nu het digitale pakket starter met DVR voor € 8,99 of Royaal voor 12,99. Het vreemde is dat ik nu € 3 meer moet gaan betalen om hetzelfde te houden wat ik al had. Bellen met de helpdesk levert niets op. Ze kunnen in het systeem mijn abonnement simpel niet meer vinden omdat het is afgeschaft (maar ik betaal wel gewoon 9,99 heel vreemd dus). Er wordt geen oplossing geboden het is of starter voor 8,99 of 12,99 voor royaal een andere oplossing is er niet.
Toen ik vervolgens aangaf dat ik dan mijn abonnement op wilde zeggen kon de medewerkster mij niet verder helpen en heeft ze me doorverbonden met de afdeling opzeggingen. Die heeft me vervolgens 3 maanden gratis abonnement aangeboden. Ik heb dit vooralsnog geaccepteerd, maar voel me wel onwijs gepakt door UPC. Ik heb in het verleden JA gezegd tegen de voorwaarden in de advertentie dus maximaal €9,99 bovenop het standaardtarief. € 36 per jaar meer betalen voor digitale tv is voor ons echt onacceptabel.
Wie heeft er nog meer dergelijke ervaringen en wat is hier aan te doen? Kan dit zomaar? Mag UPC van de een op de andere dag besluiten om op dergelijke wijze pakketten te wijzigen? zijn er goede alternatieven, want de manier waarop je behandeld wordt (zeker bij de helpdesk 09001580 is soms echt ronduit schandalig)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC: ONAANGEKONDIGD WIJZIGEN IN DUURDERE ABONNEMENTSVORM
-
Re: UPC: ONAANGEKONDIGD WIJZIGEN IN DUURDERE ABONNEMENTSVORM
Tsja, verschillende afdelingen he. Dat de ene niet verder kon helpen is niet eens zo vreemd. Dat de ander je drie maanden gratis abonnement geeft ook niet, ze weten zelf wel dat er iets goed fout zit, en dit is een royaal doekje voor het bloeden. Immers, in plaats van 6 x 9,99 betaal je nu 3 x 12,99. Scheelt om en nabij de 24 euro. Ik denk wel dat het goed is dat je dat gepakt hebt.Toen ik vervolgens aangaf dat ik dan mijn abonnement op wilde zeggen kon de medewerkster mij niet verder helpen en heeft ze me doorverbonden met de afdeling opzeggingen. Die heeft me vervolgens 3 maanden gratis abonnement aangeboden.
Dan is het nu zaak om te kijken of je over zes maanden verder wil met UPC of een andere aanbieder. Discussieren heeft weinig zin, dat ene pakket bestaat niet meer en komt niet terug. Aangezien er al meer dan genoeg over UPC geklaagd is zul je ook geen revolutie in UPC-land en Nederland teweegbrengen, denk ik. Dus maak je niet te druk, kijk gewoon hoe je verder gaat.
Bedenk bijvoorbeeld: een paar maanden geleden werden de prijzen in de supermarkten ook blijvend verlaagd. Dat 'blijvend' goldt ook nu weer, zoals gewoonlijk, slechts enkele maanden. En geen mens die er wat aan kan doen. Tenzij je de advertenties in kwestie had bewaard. Maar of je dan bij de rechter enige kans zou maken waag ik ook te betwijfelen.
Nederland bestaat nu eenmaal uit een hele hoop mensen die denken dat ze slimmer zijn dan anderen terwijl zij en hun dubieuze ongein geetaleerd staan in huisjes van éénzijdig doorzichtig spiegelglas. Wij kunnen wel van buiten naar binnen naar hen kijken, maar zij niet van binnen naar buiten naar ons. Maar dat snappen ze niet omdat ze nu eenmaal alleen met zichzelf bezig zijn.
Laat ze maar lekker koning spelen terwijl ze in hun ondergoed staan.