LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Conexxion SNERT bedrijf!

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
knots
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 sep 2007 11:10

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door knots »

allereerst, wanneer de bussen van de snelweg komen is er wél een lange strook busbaan in Voorburg. Ten tweede, waarom komen er wél Interliners langs en geen Connexxion bussen. Rijden Interliners over de file heen soms?

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door cybertomaat »

turbo boost..... :wink:

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Wanneer er interliners langs rijden dan komen er ook andere bussen van Connexxion langs. Immers de interliners aldaar zijn van Connexxion.

Verder weet ik wel welk stuk jij daar bedoelt. Ik heb daar zelf ook gereden en ben eerlijk gezegd blij dat ik daar weg ben.

De buslijnen van Interliners rijden daar niet langs de files, maar het legt er aan van welke richting zij komen en of zij daar wel of niet vaststaan. De ene keer duurt het langer dan de andere keer.

Het is vanaf hier niet te zeggen. Gewoon klacht indienen en afwachten. Je klacht komt op de stapel en aan de hand van hoeveel klachten er over een bepaald feit van verschillende passagiers binnenkomen hoe eerder er actie op wordt ondernomen. Echter houdt er rekening mee dat de opdrachtgever, Den Haag, uiteindelijk bepaalt. Wanneer zij er geen extra geld voor willen neertellen dan houdt het op.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door cybertomaat »

Heeft iemand hier bezwaar tegen poolse buschauffeurs ???
Dan zou Den Haag voor de helft van het geld twee keer zoveel bussen kunnen laten rijden :wink:

>cybertje<

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

En dat denk jij... Dan heb je dat verkeerd gedacht. Poolse chauffeurs staan bekend om slechte chauffeurs. De opleiding die zij hebben gehad die strookt niet met de Nederlandse opleiding. Ook wordt de communicatie enorm lastig, want zij zullen geen Nederlands praten, maar wel erg gebrekkig Engels als zij dat kennen. Wij hebben Duitse in dienst gehad. De problemen waren niet fors, maar er waren wel de nodige problemen. Wanneer de Poolse chauffeurs in Nederland willen rijden dan zullen ook zij zich aan de regels der ATB moeten houden. Daarbij waar haal jij de bussen vandaan...... Heb je daar al eens aan gedacht. Die bussen van Connexxion zijn en blijven van Connexxion. Er is geen bedrijf die daar aan kan komen. Wanneer Connexxion een gebied verliest dan gaan de bussen terug naar de afdeling vlootbeheer en vanuit daar worden deze bussen verdeelt naar andere gebieden waar Connexxion wel rijdt. Ook wanneer je 2 keer zoveel bussen laat rijden is dit een extra belasting voor het milieu. Den Haag wilt helemaal niet meer bussen. Zij willen trams.

Dit lost dus niets op, maar brengt alleen maar meer problemen.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Altijd weer dat euwige gezeur. Ik durf te zeggen dat wat het OV betreft het hier in de randstad echt wel meevalt. Is het wat later, wat dan nog.
Ieder komt wel op de juiste bestemming en in vergelijking met andere delen van het land scoort de randstad echt niet slecht.
Om treinen, bussen en trams op tijd te laten rijden is echt een illusie.
Onderzoek heeft uitgewezen dat trams en treinen op rails rijden en bussen op de weg, probeer dat maar te veranderen.

Vr. Gr. Hans.

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door kampvuur »

Connexxion betaald precies volgens het O.V. cao niet meer of minder pools of niet.
Waarom er dan plotseling 2 x zoveel bussen (volgens een schrijver)tevoorschijn getoverd kan worden is dan ook een volkomen raadsel.

Mocht er al ergens een besparing op gerealiseerd kunnen worden komt dat hoogstwaarschijnlijk niet ten goede van de passagiers in de vorm van een lagere tarief maar eerder te bate voor de overheid.

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door kampvuur »

Heel misschien valt er in de nabije toekomst iets meer tijdwinst te behalen als de ov-chip kaart volledig zijn intreden heeft gedaan.
De afhandeltijd bij de haltes zijn waarschijnlijk korte dus minder oponthoud. (net als nu met de strippenkaart wel je pasje stand-by houden en niet minuten lang opzoeken van onze rijtijd) :wink:

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Tja collega ik denk dat de notoire passagier dat nooit zal leren en kunnen. Verder zullen wij wel een hoop oponthoudt krijgen doordat iedereen er vragen over heeft en omdat zij het niet eens zijn met hun afschrijving. Een ieder OV bedrijf mag alvast beginnen met het drukken van extra klachtenkaartjes. :roll:

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door kampvuur »

Ik denk dat ook Maarten dat die klachtenkaartjes hard nodig zullen zijn als er schijnbaar foutieve afschrijvingen heeft plaats gevonden,
Wij kunnen dat niet controleren en het slechts voor kennis aannemen, hopelijk nemen ze genoegen met een klachtenkaartje want ter plekke oplossen (zoals nu met een correctiezegel) kunnen wij dan ook niet meer.

Op verhitte discussies of agressie/bedreigingen zitten wij niet te wachten en komt het werkplezier ook niet ten goede.

joepjes
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 nov 2007 22:47

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door joepjes »

Nou ik heb hele andere ervaringen. Ik reis nu 3 maanden met het OV (wel een interliner misschien dat dat verschil is. Maar ik heb 1x gehad dat mijn bus niet reed.

De klantenservice is heel netjes. En de buschauffeurs heb ik geen klachten over. Tja er zit altijd wel eentje tussen die zijn dag niet heeft maar dat begrijp ik ook wel als ik sommige mensen hoor gaan tegen een buschauffeur.

Respect voor hun is Respect voor ons.
(al gaan de normen en waarden in dit land erg hard achteruit ik was altijd trots op mijn land maar dat dempt nu wel in wees weer eens beleefd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Denk daar maar eens aan voordat er alleen maar geklaagd wordt.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik en Kampvuur werken beide bij Connexxion en wij praten uit ervaring.

Dat de bus eens niet rijdt kan gebeuren, maar dat laat ik in het midden daar je dat wel begrijpt.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Tsja, busvervoer.

Heb het een dag uitgeprobeerd, en het ging goed.

Maar ook eens mijn vriendin opgehaald in Amersfoort in december 2005 omdat, terwijl de hele wereld gewoon doorging, de bussen niet meer reden bij gladheid. Super was dat.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Een bus is een heel ander vervoersmiddel dan een auto. Dat is niet met elkaar te vergelijken. Een bus reageert bij gladheid heel anders. Daarbij vervoeren wij dan ook nog eens passagiers. Over het algemeen gaan wij gewoon door hetzij met flinke vertraging en vervallen er stukken uit de routes, maar wanneer het veel te gevaarlijk wordt dan stoppen wij. Dit krijgen wij veelal op vanuit onze centrale of eigen initiatief. Wanneer wij stoppen dan is het echt glad. Dat men dan nog doorrijdt moet men zelf weten, maar veelal is dit niet via dezelfde weg als de route van de bus.

Ik weet niet of je hierop doelde. Zo niet dan neem ik mijn woorden terug. In elk geval moet je het niet zien als aanval. :wink:

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Ik doelde op november 2005, toen was er sneeuwval en stond het land ineens op zijn kop. Toen reden de bussen niet meer terwijl de rest van het verkeer gewoon doorkon. Met als gevolg dat vele mensen alsnog de weg op konden rond Amersfoort om alsog mensen op te halen en taxicentrale``s het niet aankonden.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Het OV is een heel ander soort voertuig. Daar kun je met een auto niet tegenop. Tevens mogen wij niet zomaar het OV volledig stil leggen. Daar moet toestemming van hogerhand voor komen. Onze CVL ontvangt en verzamelt de gladheidsberichten- en meldingen. Wanneer er teveel binnenkomt en de kans op ongelukken groter worden wordt overlegd met onze regiodirecteur. Hij beslist dan weer in overleg met de gemeente om het OV stil te leggen. Dit wordt allemaal overwogen. Veelal neemt de gemeenten het advies over van onze regiodirecteur. Dit om ongelukken te voorkomen en slachtoffers te besparen. Dat jullie als automobilisten zeggen van wij kunnen nog doorrijden en er is niets aan de hand moeten jullie weten, maar wij stoppen niet zomaar. Veelal zitten jullie op de snelweg wat vaak wel goed te doen is, maar binnen de bebouwde kommen is de gladheid erger en een bus reageert heel anders op gladheid dan een auto. Dit omdat deze veel zwaarder is. Je kunt beter een glijdende auto tegen je aan hebben dan een bus. Ook hebben wij de veiligheid van zittende en staande passagiers te waarborgen. Zodra dit niet meer is te waarborgen is er voldoende redenen om het OV stil te leggen.

In november 2005 was het door het hele land spekglad. Dit was onvoorzien.

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Als het voorzien was, dan had ik vrij genomen.
Nu het volgende, mensen komen ook massaal te stranden en kunnen geen kant op. Toen was dat besluit te snel genomen waardoor veel mensen een serieus probleem hadden. De gladheid viel relatief wel mee, de commotie eromheen was stukken erger.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Jij stelt dat de gladhied relatief meeviel, maar jij weet niet wat een bus doet op gladheid. Voor een bus is gladheid veel sneller gevaarlijk. Het gewicht is ruim 12 keer hoger. Dat mensen komen te stranden is jammer. Er wordt een overweging gemaakt tussen veiligheid en vervoeren van passagiers. Het moge duidelijk zijn waar men voor kiest. Wat ook nog eens meetelt is dat de verzekering van het bedrijf moeilijk kan gaan doen. Het is niet alleen Connexxion die besloot om tot stilstand te komen, maar alle andere OV bedrijven hebben ook hun werk stilgelegd.

Je moet bij je gemeente zijn. Laat hun maar beter strooien.

Ik vind het een beetje onzin. Dat jij rijdt met gladheid is je volste recht, maar accepteer wel het feit dat dan ook andere kunnen zeggen dat ze niet meer rijden. Dit is geen angst, want menigmaal rijden wij door tot het echt niet meer kan, maar dit is puur voorzorg. De mensen die dan bij de halte staan die moeten dan maar een eigen oplossing bedenken. Op zo'n moment bij echte gladheid heb ik ook echt schijt aan de passagiers en denk ik aan mijn eigen veiligheid. Ik rij de haltes gewoon voorbij en kijk niet eens op of om naar hen. Ik reageer namelijk op de opdracht van mijn werkgever en ga lekker op de garage met mijn collega's een bak koffie drinken om vervolgens zelf voorzichtig huiswaarts te gaan.

Als het te glad wordt dan is veiligheid het belangrijkste. Wij mogen dan wel het OV doen, maar dat wil niet zeggen dat wij door moeten gaan in wat voor weersomstandigheden dan ook.

brouwer2001
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 nov 2007 20:57

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door brouwer2001 »

graag wil ik reageren op dit forumstuk zelf rij ik bus in het ov.
waarom wij niet met sneeuw en ijssel rijden is over het algemeen niet de keus aan de chauffeur, er wordt van hoger verplicht om naar de stalling terug te keren doe je dit niet dan ben jij zelf verantwoordelijk en zoals een collega van mij kreeg die bijna ontslag omdat deze wel doorreed.

als wij op onze halte staan waar de bussen om de 10 minuten rijden en voor iedere persoon die nog komt aanlopen moeten stoppen komen wij nooit meer weg,rijden we om het half uur stop ik rustig nog 1-2 keer als er nog mensen aankomen je bent altijd nog een dienstverlenend bedrijf maar vertrek je te laat en krijg je weer klachten dat de bus te laat is zo is de cirkel weer rond.

heb je een klacht probeer zo zorgvuldig te omschrijven waar,hoelaat en eventueel busnummer te noteren en echt wij krijgen ze op ons bord en moeten hier verantwoording voor afliggen.

maar om toch even kort te gaan gaat het in eerste instantie om het vervoer van kinderen zoals maarten al aangaf is dit de afdeling taxi
en sorry ik heb er ook geen hoge pet van op.

ga lekker met de bus stap eens in zeg gedag en je mp3 niet op 10 dan hebben we allemaal weer een prettige reis

jeroentje271
Berichten: 585
Lid geworden op: 22 nov 2006 21:28

Re: Conexxion SNERT bedrijf!

Ongelezen bericht door jeroentje271 »

Ik blijf erbij, je kunt mensen niet in de koude laten staan. Anderen kunnen dan wel noodgedwongen de weg op.

Gesloten