10/09 Telefonisch aangemeld bij Alice. Zou binnen 2 weken een bevestigingsbrief ontvangen.
11/09 Per fax zeg ik mijn lopende Internet connectie op bij XS4all.nl. Met inachtneming van 1 maand opzegtermijn zal mijn contract worden opgeheven.
06/10 Gebeld met Alice. Waar blijft de bevestigingsbrief en/of modem? Antwoord Alice Helpdesk: Bevestigingsbrief en modem zijn reeds in uw bezit en ik zal 08/10 worden aangesloten op het internet. Na aangeven dat ik geen modem of brief in mijn bezit heb geeft men aan dat een collega die 'dieper' in het systeem kan kijken op dat moment niet aanwezig is. Men gaat het uitzoeken en belooft mij dezelfde dag (zaterdag) terug te bellen.
09/10 Gebeld met Alice. Refererend aan het gesprek van 06/10 vraag ik wat de stand van zaken is. De helpdesk meneer deelt mede dat modem noch bevestigingsbrief onmogelijk aan mij verstuurd kunnen zijn, daar hij in het systeem kan zien dat mijn order 'niet doorgevoerd' is. Terstond wordt dit in orde gemaakt en krijg ik te horen dat ik per 26/10 een internetverbinding zal hebben.
10/10 Per e-mail ontvang ik een orderbevestiging. Behalve de standaard bla-bla en een klantnummer word er in het bijgevoegde pdf bestand niet gerept over een activeringsdatum. Wel wordt geadviseerd mijn huidige internetverbinding niet op te zeggen totdat er een definitieve opleveringsdatum bekend is. Wat je noemt: mosterd na de maaltijd dus
11/10 XS4all.nl sluit mijn internetconnectie af, conform de maand opzegtermijn.
23/10 Gebeld met Alice. Waar blijft de beloofde bevestigingsbrief en het modem? De datum van aansluiting komt nu toch wel erg dichtbij. Ik word doorverbonden met de technische dienst. Een vriendelijke meneer staat mij te woord. Nadat ik heb bovenstaande relaas verteld heb zegt hij: 'goed dat u belt meneer... ik zie hier dat de KPN de portering van uw huidige telefoonlijn geweigerd heeft op basis van de nummertoevoeging op uw huisadres'. Ik woon op nr. 164 III volgens KPN en niet op 164 3 zoals door Alice is doorgegeven.
Hij kijkt verder in het systeem en ziet dat ook bij BBNED mijn order nog niet in het systeem staat. Conclusie: order wordt opnieuw ingediend bij KPN en tevens in het systeem van BBNED geplaatst. Vertraging: 10 dagen minimaal wachten.
Van al deze duidelijkheid van Alice, is mij in elk geval erg
duidelijk geworden dat communicatie niet hun sterkste kant is.
Wordt vervolgd dus....