LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brief Postbank met advies beleggingsfondsen niet te verkopen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
hnetten
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 okt 2007 00:15

Brief Postbank met advies beleggingsfondsen niet te verkopen

Ongelezen bericht door hnetten »

Velen van ons hebben het spatten van de Internet zeepbel meegemaakt in de periode 2000-2001. De beursen stortten toen volledig in, met name de waarde van ICT gerelateerde fondsen ging volledig onderuit. Veel beleggingsportefeuilles zijn na 7 jaar nog steeds niet hersteld van die klap.

Wie kan zich nog herinneren dat de Postbank circa 7 jaar geleden een brief stuurde naar haar beleggende klanten met het advies geen Postbank beleggingsfondsen te verkopen? Daarna zijn de koersen van de Postbank beleggingsfondsen nog veel verder gezakt.
Laatst gewijzigd door hnetten op 19 nov 2007 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Brief Postbank met advies beleggingsfondsen niet te verkopen

Ongelezen bericht door roerganger »

Ik geloof dat dit alleen maar reclame is voor je eigen website.

Sorry hnetten, maar je bericht is nietszeggend en van je website wordt ik ook niet koud of warm.

Helaas. Voor jou dan. :?

hnetten
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 okt 2007 00:15

Re: Brief Postbank met advies beleggingsfondsen niet te verkopen

Ongelezen bericht door hnetten »

"Ik geloof dat dit alleen maar reclame is voor je eigen website."

Om die indruk weg te nemen heb ik de link verwijderd.

"je bericht is nietszeggend"

Volgens mij stel ik een vraag.
Ik neem aan dat je reactie betekent dat jij je die brief niet kan herinneren?

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Brief Postbank met advies beleggingsfondsen niet te verkopen

Ongelezen bericht door roerganger »

Ik heb die brief nooit gehad omdat ik nooit iets in een Postbankfonds belegd heb. Het heeft dus niks met herinneren te maken.

En wat het nut is van een vraag over een brief die zeven jaar geleden verstuurd is snap ik eerlijk gezegd niet. Ben je echt zo volgzaam dat je braaf zeven jaar lang dat advies opvolgt en nu eens gaat kijken of dat advies wel zo goed was en of het nog steeds opgevolgd moet worden? Kan ik me niet voorstellen.

Ik blijf het een nietszeggend bericht/topic vinden.
Veel beleggingsportefeuilles zijn na 7 jaar nog steeds niet hersteld van die klap.
Dus de Postbank is niet de enige. Sorry, maar ik weet niet wat je met je topic wilt bereiken. :shock:

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Brief Postbank met advies beleggingsfondsen niet te verkopen

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik neem aan dat je reactie betekent dat jij je die brief niet kan herinneren?
Waarschijnlijk kan niemand zich die brief herinneren omdat-ie niet bestaat?

hnetten
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 okt 2007 00:15

Re: Brief Postbank met advies beleggingsfondsen niet te verkopen

Ongelezen bericht door hnetten »

"Ik heb die brief nooit gehad omdat ik nooit iets in een Postbankfonds belegd heb. Het heeft dus niks met herinneren te maken."

Akkoord, dat is een antwoord op de vraag. Bedankt.

"En wat het nut is van een vraag over een brief die zeven jaar geleden verstuurd is snap ik eerlijk gezegd niet."

Daarom heb jij ook niet de vraag gesteld maar heb ik dat gedaan.

"Ben je echt zo volgzaam dat je braaf zeven jaar lang dat advies opvolgt (en meer persoonlijke insinuaties)"

Allemachtig... Laat maar. Ik neem genoegen met je stelling dat je de bedoeling van de vraag niet begrijpt.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Brief Postbank met advies beleggingsfondsen niet te verkopen

Ongelezen bericht door roerganger »

Waarschijnlijk kan niemand zich die brief herinneren omdat-ie niet bestaat?
Als die brief bestaan heeft is die slechts naar een kleine doelgroep verzonden: beleggers in dat Postbank fonds. De rest van Nederland heeft die brief nooit gehad. En dat betekent dus ook dat de meeste, zo niet alle lezers van fora als dit deze brief niet zullen kennen.

Ik blijf maar niet snappen wat TS met dit topic wil bereiken. Ik denk dat hij zijn onzin berichten beter op beursgerichte fora kan zetten. Maar zelfs dat snapt hij blijkbaar niet.

hnetten
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 okt 2007 00:15

Re: Brief Postbank met advies beleggingsfondsen niet te verkopen

Ongelezen bericht door hnetten »

"Waarschijnlijk kan niemand zich die brief herinneren omdat-ie niet bestaat?"

Zucht... Ik weet dat het al laat is, maar iets opbouwender mag best.

hnetten
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 okt 2007 00:15

Re: Brief Postbank met advies beleggingsfondsen niet te verkopen

Ongelezen bericht door hnetten »

"Ik blijf maar niet snappen wat TS met dit topic wil bereiken. "

Ik geloof niet dat het binnen mijn macht ligt om dat te verhelpen.

"Ik denk dat hij zijn onzin berichten beter op beursgerichte fora kan zetten. Maar zelfs dat snapt hij blijkbaar niet."

Dit is het forum-onderdeel "Banken"
De omschrijving van dit forum luidt:
"Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels? Ventileer hier uw mening."
Ik heb twijfels over een beleggingsfonds van mijn bank en mijns inziens mijn bericht in het correcte forum-onderdeel geplaatst.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Brief Postbank met advies beleggingsfondsen niet te verkopen

Ongelezen bericht door roerganger »

Waarvan akte! :P

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Brief Postbank met advies beleggingsfondsen niet te verkopen

Ongelezen bericht door SJZ »

Zucht... Ik weet dat het al laat is, maar iets opbouwender mag best.
Vervelend hè, dat mensen je niet naar de mond praten maar gewoon de waarheid zeggen.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Brief Postbank met advies beleggingsfondsen niet te verkopen

Ongelezen bericht door roerganger »

Zolang hij niet aangeeft wat hij met een ja of nee wil doen valt er niet veel naar zijn mond te praten... :wink:
Ik geloof niet dat het binnen mijn macht ligt om dat te verhelpen.
Het ligt wel binnen je macht, maar zoals je in je andere topic aangeeft wil je dit niet verhelpen omdat ik niet tot jouw doelgroep van gelijkgestemden behoor. Dat is heel wat anders.

hnetten
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 okt 2007 00:15

Re: Brief Postbank met advies beleggingsfondsen niet te verkopen

Ongelezen bericht door hnetten »

"Vervelend hè, dat mensen je niet naar de mond praten maar gewoon de waarheid zeggen."

Nee hoor. Het is vervelend dat mensen een inhoudelijke vraag aangrijpen om anoniem over te gaan tot persoonlijke insinuaties.

Ik vind een aantal van jullie inhoudelijke argumenten (want die waren er ook) best sterk. Bijvoorbeeld het dollar-argument. Dat had ik niet in mijn berekening meegenomen en dat nuanceert de slechte prestaties van het genoemde fonds inderdaad. Nogmaals, dank daarvoor.

hnetten
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 okt 2007 00:15

Re: Brief Postbank met advies beleggingsfondsen niet te verkopen

Ongelezen bericht door hnetten »

"Ik geloof niet dat het binnen mijn macht ligt om dat te verhelpen."

"Het ligt wel binnen je macht, maar zoals je in je andere topic aangeeft wil je dit niet verhelpen omdat ik niet tot jouw doelgroep van gelijkgestemden behoor. Dat is heel wat anders."

Nee, nee. Dat heb ik anders bedoeld dan je nu lijkt te begrijpen.
Het was mijn moment van flauw doen. Sorry daarvoor.

Laten we anders nog even op de inhoud doorgaan:

De stand van zaken is:

Ik: De Postbank presteert belabbbert, want (cijfertjes)
Jij:
- Kijk naar de dollar-ontwikkeling
- Andere fondsen presteren ook slecht.
Dus het valt misschien mee bij de Postbank.

Indien je nog een inhoudelijk argument hebt (of ik iets over het hoofd heb gezien) hoor ik het graag. Deze tegenargumenten kan ik zeker gebruiken. Ik hoop dat je er begrip voor hebt dat ik mijn doel hier niet expliciteer.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: Brief Postbank met advies beleggingsfondsen niet te verkopen

Ongelezen bericht door roerganger »

Ik hoop dat je er begrip voor hebt dat ik mijn doel hier niet expliciteer.
Ik hoop dat je er begrip voor hebt dat, zolang ik niet weet wat je wilt bereiken, ik ook niet al te veel begrip voor jou kan hebben.

Maar als ik jou was zou ik, als ik niet tevreden was over het produkt Postbank, gewoon wat anders zoeken. SNS schijnt heel goed te zijn met zijn beleggingen. Maar wat ik net in het andere topic schreef: ik heb niet het idee dat dit de meest gunstige tijd is om te beleggen. Voorlopig zal de markt nogal wat schommelingen kennen, dat zag je vandaag weer aan de AEX.

Ook bedrijven als ABN-Amro en Grolsch die over genomen kunnen worden om de enige reden dat directie en aandeelhouders goudgeld kunnen verdienen zijn voor mij een bron van zorg. Dit soort praktijken, dat bedrijven voor veel meer geld worden gekocht dan ze waard zijn zal voorlopig toenemen omdat iedereen geld ruikt. Vroeg of laat zal m.i. de hele economie hierdoor behoorlijk ontwricht raken, maar het is nog niet in te schatten hoe en op welke manier.

Vergelijk het maar met Monopoly, als een speler straten voor veel te veel geld van andere spelers koopt kon het wel eens zijn eigen faillisement betekenen als de andere spelers onverwacht niet op zijn veel te duur gekochte straatjes gaan staan.

Grolsch wil de wereldmarkt op en daardoor hoopt men de investering terug te verdienen. Of het lukt waag ik te betwijfelen. Het was al een biertje dat menigeen hoofdpijn bezorgde...

Ach, zolang ik maar mijn kroppie sla bij de Lidl kan blijven kopen.

hnetten
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 okt 2007 00:15

Re: Brief Postbank met advies beleggingsfondsen niet te verkopen

Ongelezen bericht door hnetten »

"Ik hoop dat je er begrip voor hebt dat, zolang ik niet weet wat je wilt bereiken, ik ook niet al te veel begrip voor jou kan hebben."

Fair enough.

Je hebt mij in ieder geval wel verder geholpen.

Ik ga nu slapen.
Bedankt voor de inspanning en de tijd.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Brief Postbank met advies beleggingsfondsen niet te verkopen

Ongelezen bericht door rvkeuken »

2 min of meer exact dezelfde topics.
Ik heb belegd in dit fonds en geen brief gehad. Jammer hoop verlies op geleden en nu mn winst (in juli)gepakt op andere fondsen.

Gesloten