LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Plasma: Pioneer of Panasonic?

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Plasma: Pioneer of Panasonic?

Ongelezen bericht door een »

Binnen nu en een maand ga ik een Plasma tv kopen (42"). Ik ben al een tijdje aan het orienteren. Het moet een Pioneer of een Panasonic worden. Eigenlijk scoort Pioneer het best maar is wel een stuk duurder dan een vergelijkbare Panasonic. Nu kan ik voor de prijs van een HD-ready Pioneer een Full-HD Panasonic kopen. Waar doe ik het best aan:

- een Pioneer HD-ready, bijvoorbeeld de PDP-427XD / de nieuwe PDP-SX4280D

of

- een Panasonic Full-HD, bijvoorbeeld de TH-42PY70 / TH-42PY700


En is 5000:1 minder goed dan 10000:1 ?


Alle tips zijn welkom!

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Plasma: Pioneer of Panasonic?

Ongelezen bericht door gastje13 »

Beide zijn zeer goede merken. Goed beeld zonder meer, als je maar HD gebruikt, of een upscale dvdspeler/decoder. SD via scart is op een 42 inch scherm gewoon slecht, of je moet ver van het scherm af zitten.

1:10000 is beter dan 1:5000, al moet ik wel zeggen dat een crt toch een hoger contrast heeft, of in iedergeval lijkt te hebben. maar dan vergelijk ik wel een 28 inch scherm met een 42 inch. Verder is het inbranden op plasma's zo goed als verleden tijd.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Plasma: Pioneer of Panasonic?

Ongelezen bericht door een »

Wij zitten op ongeveer 3 tot 5 meter van het scherm, afhankelijk van waar je zit. In de winkel adviseerde men ons een 42". Moeten we een andere maar nemen?

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Plasma: Pioneer of Panasonic?

Ongelezen bericht door gastje13 »

Als je enkel SD via scart/antenne gaat kijken neem dan 37 inch, als je werkelijk HD gaat kijken is 42 inch op 3/5 meter natuurlijk geen probleem.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Plasma: Pioneer of Panasonic?

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ach kom, 3 tot 5 meter.

42" kan best. Want je kijkt ook wel eens een DVD (en straks BL/HDDVD). Is ook prijstechnisch het meest economisch. En in de toekomst kan je altijd nog full HD gaan kijken (abonnementen zijn momenteel nog niet echt interessant geloof ik, alhoewel ik me er al maanden niet meer in heb verdiept). Als je al zo'n 107cm bak in je kamer wil hebben, dan maakt het ook niet veel meer uit of je nou een pixel ziet of niet. De beeldverbeteringstechnieken in die dingen zijn erg goed. Het bigass-tv-gevoel is veel groter. En als je straks BluRay kijkt en een HDTV decoder hebt, krijg je er zeker geen spijt van.

Dit is sowieso een keuze waarbij je niet verkeerd kan kiezen. Twee top-plasma's, klaar. Ik zou die Pana kopen (maar dat is mijn mening, zeker niet bindend). Pioneer is vooral een duur merk, maar Panasonic is een merk dat ik blind vertrouw. Ben bruingoedverkoper geweest en geen merk had zo weinig uitval als Panasonic (en dat op ALLE gebieden, van videocamera's tot tv's).

fj
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mar 2006 13:39

Re: Plasma: Pioneer of Panasonic?

Ongelezen bericht door fj »

let je ook op dode pixelgarantie.
Philips is de enige met zero tolerance. ( heb ik van horen zeggen )
de andere merken mogen 1 of meerdere dode pixels hebben.

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Plasma: Pioneer of Panasonic?

Ongelezen bericht door gastje13 »

een plasma met dode pixels? Dacht dat dat enkel bij lcd was?

fj
Berichten: 74
Lid geworden op: 19 mar 2006 13:39

Re: Plasma: Pioneer of Panasonic?

Ongelezen bericht door fj »

Weet je dat zeker? :roll:

gastje13
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 dec 2006 18:42

Re: Plasma: Pioneer of Panasonic?

Ongelezen bericht door gastje13 »

nee, maar had er nog nooit van gehoord bij plasma.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Plasma: Pioneer of Panasonic?

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Dode pixels komt slechts zo incidenteel voor; het is echt verwaarloosbaar (al heb ik er bij een plasmabak ook nog nooit van gehoord trouwens).

Komt van eind jaren 90, toen de helft van de LCD's in de fabriek al stukging (waren daarom ook zo duur :P). Nu hoor je nooit meer iemand erover. De reden is dat het vrijwel nooit meer voorkomt.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Plasma: Pioneer of Panasonic?

Ongelezen bericht door een »

Hmmm...toch een lastige keuze. In een aantal winkels waar ik mijn vraag ook heb gesteld kreeg ik vaak te horen dat je aan FullHD helemaal (nog) niets hebt en dat je beter voor een HD Ready Pioneer kunt gaan. Ik ben er nog niet uit...

Bedankt voor de reacties en ik blijf de discussie volgen.
Laatst gewijzigd door een op 28 nov 2007 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: Plasma: Pioneer of Panasonic?

Ongelezen bericht door hharteman »

Inderdaad, tegen de tijd dat je echt wat aan Full HD hebt is mijn pas gekochte LCD allang naar prullenbak.
Als je alleen al ziet hoelang het geduurd heeft om de uitzendingen in breedbeeld voor elkaar te krijgen, dan laat zich raden hoe lang het nog allemaal kan gaan duren.

parky
Berichten: 67
Lid geworden op: 20 jun 2005 21:34

Re: Plasma: Pioneer of Panasonic?

Ongelezen bericht door parky »

maar dat wist je toch allemaal al 'een'!?
gewoon een Pioneer kopen, type ervoor ofzo en de winst voor een PS3 gebruiken, heb je gelijk een mooie blu-ray speler, welke dan weer helaas wel bij fullHD nog mooier is, maar ach...die ene film. F*ck die fullhd-hype, je hebt wél een Pioneer, kunnen je LG vrienden met hun staart tussen de benen naar huis

:lol:

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Plasma: Pioneer of Panasonic?

Ongelezen bericht door een »

Ja, Parky, eigenlijk wist ik dat ook wel al (vorige topic hebben we 't daar al eens over gehad, toch?). Maar dan ga je winkels bezoeken en ga je weer twijfelen doordat je de meest prachtige verhalen hoort.## :D :D

adreaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2008 11:26

Re: Plasma: Pioneer of Panasonic?

Ongelezen bericht door adreaan »

ik adviseer Panasonic TH-42PZ85 plasma, kijkt maar bij kieskeurig, echt geweldig toestel of heb ik me laten overrompelen, klopt het in de praktijk, wie heeft hiermee slechte ervaringen, hoor ik niets dan is het vast goed.

Gesloten