LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intrum Justitia

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Johanmeng
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2007 00:20

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Johanmeng »

Intrum Justitia....laat me niet lachen

Mijn ervaringen ermee zijn heel makkelijk :

NIET BETALEN !


net als aan al die andere incasso-bureaus ook niet, geen cent aan overmaken...

Gewoon zorgen dat als je een brief van hun krijgt dat je de oorspronkelijke vordering aan de schuldeiser betaalt en je bent er vanaf...Soms wil zo'n factuur nog wel eens weg zijn, en dan kom je er niet of nauwelijks achter wat het factuurnummer is, want Intrum geeft of heeft hem zgn. niet, en vaak zegt de oorspronkelijke schuldeiser hem niet te kunnen geven omdat de vordering bij het incasso-bureau ligt en dat je daar dan maar contact mee moet opnemen...

Gelul, ze moeten hem geven, gewoon doorzeuren en je krijgt hem.

Het woord zegt het ook al incasso-BUREAU's. Ze komen niet achter hun buro vandaan en sturen alleen maar briefjes, met belachelijke kosten...

Gelukkig denkt de rechterlijke macht er in Nederland net zo over, dus laat gerust voorkomen als ze de overgebleven kosten willen ontvangen. De rechter zegt namelijk dat het absoluut onbillijk is om voor het versturen van een paar briefjes zoveel kosten te durven berekenen. Uiteraard gaat Intrum dan niet naar de rechter maar een door hun ingestuurde deurwaarder. Zo is mijn ervaring al meerdere malen geweest bij de rechtbank.

En jullie andere ervaringen ?

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door aussienl »

Gewoon zorgen dat als je een brief van hun krijgt dat je de oorspronkelijke vordering aan de schuldeiser betaalt en je bent er vanaf...
Zo is mijn ervaring al meerdere malen geweest bij de rechtbank
En weer hebben we hier een wanbetaler die rekeningen aan de kant gooit tot er een incasso e.d. komt. En dan vraagt men zich nog af waarom bedrijven incasso bureau's en deurwaarders nofdig hebben.
Daarbij komt nog dat de kosten die bedrijven moeten maken om om geld te innen van dergelijke wanbetalers te innen doorberekent worden in hun producten. M.a.w. de eerlijke consument betaald voor dergelijke idi*ten

Flender
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 sep 2007 14:27

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Flender »

Intrum Justitia.... is gajes van de bovenste plank houden zich niet eens aan regels.Maken hun eigen regels en reageren nergens op never zal ik betalen aan dit incasso bureau.

Johanmeng
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2007 00:20

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Johanmeng »

Daarbij komt nog dat de kosten die bedrijven moeten maken om om geld te innen van dergelijke wanbetalers te innen doorberekent worden in hun producten
Ik ben bang dat jij mijn reactie niet goed gelezen hebt...Die bedrijven maken helemaal geen extra kosten, zoals de rechter ook zegt. Het versturen van een standaard briefje met een postzegel zal niet meer dan €1,- kosten, als jij bang bent dat dat aan de consument wordt doorberekend, dan is dat natuurlijk een lachertje...als het uiteindelijk bij de deurwaarder komt dan dekt die zich absoluut wel in tegen de hoge kosten, dus dan wordt dat ook niet aan de consument doorberekend. Ik vraag me eigenlijk echt af welke kosten jij doelt, want al die bureaus werken op non profit basis, no cure no pay...ben zelfs bang dat je er werkelijk helemaal niks van begrepen hebt...

Wanbetalen is natuurlijk nooit goed, maar het versturen van die domme dreigbriefjes is nog veel belachelijker. Vergeet niet dat iedere Jan L. een incassobureau kan opstarten met een KVK en wat gecopierde taal uit de dreigbriefjes her en der gestrooid door (tis bijna 5 dec. woahh) die IB's...

Er is geen enkele toetsing door de overheid..., er is nog nooit iemand achter zijn buro weg gekomen bij die incasso-bureaus, nee ik begin mezelf onderhand af te vragen waarom ik niet zo'n bureau begin.

Al die domme nederlanders die betalen toch wel als er wat dreigtaal over rechtbank hier en beslagje daar wordt geroepen...

verkeersleider
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 sep 2005 21:58

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door verkeersleider »

Heb zelf al tweemaal gehad dat ze op de voicemail stonden dat ik ze terug moest bellen inzake een openstaande vordering.

Bleek helemaal niet om mij te gaan
Oeps sorry meneer fout nummer gebeld, wel even per info van de zaak op voicemail gezet.

Tja kan gebeuren he

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door aussienl »

Geplaatst op 22 Nov 2007 01:02 door Johanmeng


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Daarbij komt nog dat de kosten die bedrijven moeten maken om om geld te innen van dergelijke wanbetalers te innen doorberekent worden in hun producten


Ik ben bang dat jij mijn reactie niet goed gelezen hebt...Die bedrijven maken helemaal geen extra kosten, zoals de rechter ook zegt. Het versturen van een standaard briefje met een postzegel zal niet meer dan €1,- kosten, als jij bang bent dat dat aan de consument wordt doorberekend, dan is dat natuurlijk een lachertje...
Blijkt wel dat je nooit met crediteuren gewerkt hebt. Elke keer dat er een factuur gestuurd wordt kost geld. Dit is ingecalculeerd. Maar elke keer daarna een aanmaning sturen kost extra geld. Na de laatste aanmaning moet een incassobureau/deurwaarder ingeschakeld worden. Deze handelingen kosten geld. En kom nu niet af met "een briefje en een postzegel" want dan heb je helemaal geen kaas gegeten van kostenberekening. Al zou deze handelingen maar totaal 15 minuten duren dan praat je al over een € 12.00.
Dat gerekend over alle lamza**en net als jij die met opzet alles te laat betalen zijn dit gigantische kosten op jaarbasis. En DAT wordt doorgerekend in het eindproduct.
Als het aan mij lag zou er een database moeten komen van wanbetalers als jij. 4 Maal per jaar op de lijst? Alles voortaan vooruitbetalen, zelfs je gas en licht.

yarno
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 nov 2007 21:42

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door yarno »

Werk jij zelf soms op zo'n bureau?
Heb jij al te maken gehad met hun? De rekeing die ik moest betalen volgens hun bestaat niet eens! En toen ik ze daar mee confronteerde, hind die vrouw opeens op. beetje gek he? Niet erg netjes! En ik betaal altijd alles op tijd, dus dit klopt gewoon niet!
En die kosten waar jij het over hebt.... Wij moeten steeds contact met hun op nemen, weet je wat dat kost? Als je constant in de wacht gezet wordt, en vervolgens weggedrukt wordt, en dan weer moet bellen?
dan ben je meer kwijt als zo'n stomme brief die nergens over gaat!
Zij jagen zichzelf op kosten door dingen te versturen die niet bestaan!

aussienl
Berichten: 459
Lid geworden op: 05 sep 2005 12:11

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door aussienl »

Weer eentje die niet leest.

1) Nee, ik werk niet voor hen.
2) Ik heb het over figuren net als johanmeng die er trots op is dat ie
zijn rekeningen niet op tijd betaald en daardoor blijkbaar nogal veel
in contact komt met incasso bureaus
3) Ik heb het over de kosten die bedrijven maken om hun geld te
krijgen. Niet over de incassobureaus.

Dus even goed lezen en dan commentaar leveren.

Flender
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 sep 2007 14:27

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Flender »

@aussienl

Je hebt wel gelijk in deze betalen moet je gewoon optijd klaar..

Maar een incasso bureau als Intrim zijn gewoon schoften berekenen veel te hoge bedragen en zeker als het vordering betreft onder de € 250,-- en daar bij vorderen ze ook nog is extra kosten zoals het aanmaken van een dossier wat geheel niet mag.

gelukkeling
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2007 18:32

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door gelukkeling »

hey mensen,

ik heb een vraag, we kregen een brief in de bus, gestuurd op 22-11-2007 en aangekomen de 23ste. van jaja intrum justitia

Ik woon in een studentenhuis en de brief is geadresseerd naar 'studentenhuis', verder geen naam ofzo. Ongeveer een jaar geleden kregen we eenzelfde brief toegestuurd, ook van intrum justitia en het ging ook over een incasso van 'time life'. Ik meen dat hier toen ook al gedreigd werd met een gerechtelijke procedure maar dat was dus een jaar geleden en wij hebben er niets mee gedaan. Nu krijgen we weer een brief of we willen betalen binnen 2 dagen (2 dagen?!)

Daarnaast valt me dus op dat de brief gericht is naar 'studentenhuis' en niet naar een specifiek iemand. Bovendien staan er een aantal rare dingen in de brief... 'of u het bedrag van 42.70 TELEFONISCH (?!) over wilt maken op rekening 7019 t.nv. intrum justitia'

en dat als we dat niet doen 'een van bovenstaande maatregelen genomen worden' er staat maar een maatregel.. maar goed. En de brief is niet ondertegekend.. 'hoogachtend, intrum justitia' staat er. Nuheb ik we vaker een incassobureau aan mn broek gehad maar die werden meestal wel gericht aan een bepaald persoon en de brieven waren veel beter... Mijn gevoel zegt, deze brieven van intrum justitia zijn onzin...

Hebben jullie enig idee wat wij (als studentenhuis) hiermee moeten?

gelukkeling
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2007 18:32

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door gelukkeling »

oh ja, daarnaast is het natuurlijk ook wel van belang dat ik al 2 jaar in dit huis woon en bij mij weten is er hier nog nooit een pakje op naam van 'studentenhuis' gekomen met afzender 'time life'

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Cesar »

Je geeft zelf al aan, niets mee doen.
Laat dat Studentenhuis zelf maar opdraaien voor de kosten.
Wat een adresgegevens hebben ze bij I.J. :roll:
Ben benieuwd wie er in de boeien geslagen wordt, de voordeur of de achterdeur. Of hebben jullie ook nog een kelderdeur? :P
Ik geef maar aan hoe belachelijk de situatie is. Wanneer dit vorig jaar ook al een is aangegeven dan kun je al invullen hoe I.J. er voor staat. Ze snappen het zelf ook niet en dit willen we graag zo houden. :lol:

Ik zie het al voor me; een dwangbevel dat mijn schuur voor de rechter moet verschijnen. Maar ja, altijd nog beter dan mijn huis. Die schuur is eerder afgebroken. :wink:

gelukkeling
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 nov 2007 18:32

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door gelukkeling »

Hehe ok, deze reactie stelt me helemaal gerust! De brief ligt alweer bij het oud papier en ik ben zéér benieuwd wat ze nu precies verder willen gaan doen hihi.

Bedankt voor je reactie in in ieder geval!!! :D

baca
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2007 17:03

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door baca »

Na dit topic gelezen te hebben, verbaast mij de vordering die ik ontvangen heb niet:

16 november j.l. ontvingen wij een vordering van I.J. van hun klant Tele2. De laatste keer dat mijn vrouw iets met tele2 te maken heeft gehad is 6 jaar geleden. Daarna hebben wij nooit meer een vaste telefoonaansluiting gehad, en alle rekeningen van kpn/tele2 zijn toendertijd betaald. Wij hebben dan ook nooit een herinnering (schriftelijk danwel telefonisch) van tele2 ontvangen. Nu na 6 jaar valt dus een vordering van I.J. in de brievenbus voor 1300 euro. We proberen nu al n week telefonisch contact te krijgen om een specificatie te krijgen. Ik ga dan ook niet betalen voordat er bewijsmateriaal binnen is.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Cesar »

Baca,
Men had binnen 5 jaar moeten stuiten en je praat over ruim 6 jaar.
Ze hebben, als ze al een vordering hadden, geen poot meer om op te staan.
Leg het naast je neer en ga verder met je leven.
Waar I.J. op zit te wachten zijn angsthazen welke dan toch maar betalen.
Kassa....of nee! da's een ander forum.

yarno
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 nov 2007 21:42

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door yarno »

he baca,

Je moet sowieso niet aan hun betalen. Je hoeft inderdaad niet meer te betalen na 5 jaar, maar dat incasso bureau zijn echte oplichters. daar ben ik al achter gekomen.
Dus gewoon niet betalen, en ook niet meer proberen om ze te bereiken.
Want je wordt of heel lang in de wacht gezet, of ze drukken hem gewoon weg.
Zonde van je geld en van je tijd!

baca
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2007 17:03

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door baca »

Bedankt voor de tips, ik was al niet van plan te gaan betalen. Wel wilde ik nog een brief via rechtsbijstand laten sturen met de argumenten die jullie noemen maar ik denk dat ik daar ook van af zie. Ik zie wel wat van hun kant nog komt.

Johanmeng
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2007 00:20

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Johanmeng »

Hey baca...ik heb bij TELE 2 gewerkt, en je kunt pech hebben !

Maar dan wel maar gedeeltelijk (feww of nie)

Want je moet je namelijk afmelden bij je carrier (tele 2 idg) als je verhuist of als je van plan bent niet langer van hun diensten gebruik wilt maken.

Een bedrijf als tele 2, stuurt alleen een factuur als je via hun belt...Dus als je 10 jr niet belt met tele 2 van die bewuste lijn (CPS noemen ze dat) wil dat niet zeggen dat het niet meer kan via tele 2.

Komt er namelijk een slimmerik in dat huis, en is die telefoonlijn iedere x weer overgezet naar de nieuwe bewoners, en nooit gehopt (zoals dat heet) zeg maar. Dan blijft de mogelijkheid om met tele2 te bellen aanwezig.

Wat bij jou gebeurt is dus....iemand heeft dat ontdekt, en d8 ...hey als ik 1602 draai voor elk nummer of ik stel dat even automatisch zo in, dan bel ik mooi op iemand anders zijn kosten!!!

Waarom zou je als je TELE 2 nooit schriftelijk hebt opgezegd toch maar ( misschien he) gedeeltelijk hoeven te betalen....Dat komt doordat een hele oude account die ineens giga omzet genereert ineens...direct moet opvallen en binnen een week al afgesloten moet zijn....(aldus de opta !)

succes !

baca
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 nov 2007 17:03

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door baca »

Ondertussen is de gespecificeerde rekening gestuurd. Hieruit zou blijken dat wij voor 900 euro gebeld zouden hebben naar vietnam e.d. :? Dat in een periode dat de telefoonlijn bij kpn opgezegd is, contact opgenomen met rechtsbijstand, die ons geadviseerd heeft een brief naar I.J te sturen, met de feiten, namelijk dat dit onmogelijk is en dat wij dus niet gaan betalen.

@Johanmeng
De lijn is dus bij KPN opgezegd, wij konden al enkele maanden niet meer bellen via die telefoon, of wij tele2 hebben opgezegd durf ik niet met zekerheid te zeggen (te lang geleden). Het telefoonverkeer van de factuur is van enkele maanden na onze verhuizing (2001).

Johanmeng
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 nov 2007 00:20

Re: Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Johanmeng »

Hoi Baca....,

daar was ik dus al bang voor, je moet de lijn bij KPN opzeggen, en dus ook vreselijk belangrijk ook bij TELE 2 !!!

Daar gaan heel veel mensen de fout in, als je het al gaat betalen betaal dan niet de kosten aan IJ, DENK ERAAN, dat is sowieso weggeflikkerd geld....Heb net weer 2 vorderingen van IJ en 1 van GRAYDON, door laten lopen, en ze doen toch niks.....Okay AUSSINL ik weet dat het niet netjes is, en die bedrijven maken er heel misschien wel wat kosten door....

MAAR IJ, HET KOST HUN HELEMAAL GEEN ENE FLIKKER !!!
die maken nul komma nul, helemal geen kosten, hooguit de postzegel en de slijtage van de tong door de lik ERAAN.

Nog even @ baca, probeer eens te zoeken naar fora met mensen die dezelfde ervaring hebben met het niet tijdig doen opzeggen/veranderen van CPS met TELE 2. En betaal zeker niet aan IJ met hun belachelijke kosten...

Gesloten