LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verlichting

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Verlichting

Ongelezen bericht door KlantAdam »

Over verlichting tref je hier niet veel en de verschillende opties ook niet.
Echter ik werd geattendeerd op de mogelijkheden van plintverlichting hoe zijn daar de ervaringen mee? En welke mogelijkheden kent dit?
Ben eens nieuwsgierig wat de algemene gedachtes hierover zijn.
Laatst gewijzigd door KlantAdam op 21 nov 2007 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Verlichting

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

is een leuke feature, maar niet functioneel natuurlijk. Puur een "gadget" om wat (extra) speelsheid/exclusiviteit in je keuken te krijgen.

Er zijn veel mogelijkheden, zowel "aftermarket" als bij een nieuwe keuken, alleen niet alle leveranciers voeren het.
Eventueel ook zelf te realiseren met een beetje handigheid en de Conrad.

maxx
Berichten: 1701
Lid geworden op: 03 sep 2005 12:50

Re: Verlichting

Ongelezen bericht door maxx »

Beste KlantAdam,

Koffie staat klaar, heb wel wat afspraken maar das geen probleem.


MVG

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verlichting

Ongelezen bericht door kweenie »

Lijkt mij onhandig. Geeft wel sfeer, maar trekt ook de aandacht naar de grond. En daardoor valt het wel meteen op als de vloer niet zo schoon is...

Ik zou eerder iets met indirecte verlichting via het plafond doen. Misschien dat ik wel veel mensen tegen het hoofd stoot, maar volgens mij kun je vrij eenvoudig iets van een tl-bak bovenop de bovenkastjes leggen, die dan uit het zicht is, maar wel via muur en plafond veel licht geeft. Maar er zijn natuurlijk veel meer dingen te bedenken.

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Verlichting

Ongelezen bericht door marpet »

Wij hebben een rail onder de bovenkasten van Hera Futuralight. Hierin zit halogeenverlichting en contactdozen. Ik vind het heel erg mooi en praktisch, want zodoende hoefden er geen gaten gemaakt worden in de stenen achterplaat voor de wandcontactdozen.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Verlichting

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Persoonlijk vind ik het Comfort Pro Electronic (Doeco) erg mooi, lijkt erg op Futuralight. Grootste verschil is TL vs halogeenspots.

Afbeelding

Alleen wel aan de prijs. Een stukje van 1.80mtr zonder contactdozen kost zo'n 500+ Euro geloof ik.

Leuke truc is om in een koof open te laten aan de bovenkant en daar indirect sfeerlicht uit te laten komen? Met bijv. meerkleurige EYE-LEDS of zo'n IKEA LED sliert.

Voor werklicht lijkt mij TL-licht nog het fijnste werken, halogeenspotlicht is te direct en fel soms? Of zie ik dit verkeerd? :)

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Verlichting

Ongelezen bericht door marpet »

Bij mijn vorige keuken had ik tl-verlichting onder de kastjes. Volgens mij was toen het licht feller dan nu. Ik heb geen problemen met de halogeenverlichting met mijn huidige keuken. In de showroom hadden ze tl-verlichting, maar wij zagen de halogeen-verlichting in een fotoboek van een geplaatste keuken en dat vonden toch mooier. Maar dat is een persoonlijke keuze.

Gesloten