LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aquarium

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Consument Jaap
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2007 15:31

aquarium

Ongelezen bericht door Consument Jaap »

Heeft iemand, net als ik een bestelling bij de webwinkel "De Aquariumwinkel" , site "http://www.aquariumwinkel.nl/default.html", gedaan. Vervolgens betaald, en na de orderbevestiging niets meer vernomen: geen reactie op ingesproken boodschappen en verzonden mail? Twee van de referentie en waarborg logos (Qshop en Safe 2 Shop) schrijven me niet meer achter dit bedrijf te staan, maar niet in staat de logo's te laten verwijderen!

spiky
Berichten: 65
Lid geworden op: 04 aug 2007 14:06

Re: aquarium

Ongelezen bericht door spiky »

Ja hoor, hele volkstammen die het nooit leren.
Eerst informeren en dan bestellen en betalen.
Je betaling storneren als je nog niet te laat bent.
SC6 .

Consument Jaap
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2007 15:31

Re: aquarium

Ongelezen bericht door Consument Jaap »

Te laat. Ja, had ik maar. Goede les. Ik doe wel aangifte.

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: aquarium

Ongelezen bericht door Sjors_B »

De Aquariumwinkel
Bezoek adres:
Tamboerstraat 12b
3034 PV Rotterdam
even een bezoekje brengen dan maar ?

forum daar even volbraken misschien ?
http://www.aquariumwinkel.nl/popup/aquaforum.htm

en Spiky, dit soort betalingen kun je niet storneren, alleen een bepaald soort automatische incasso's.

Consument Jaap
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2007 15:31

Re: aquarium

Ongelezen bericht door Consument Jaap »

Als het adres geen fake adres is! Voor mij is Rotterdam wat ver. Overigens wordt je er wel misselijk van. En nee, een zelf gedane elektronische betaling is definitief.

janseb
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2007 20:24

Re: aquarium

Ongelezen bericht door janseb »

Ik heb daar ook last mee een bestelling gedaan en zinzdien niets meer
faxen mailen aangetekend schrijven niets help nog

maar ik weet ook niet dat zijne winkel nog bestaat ander rijd ik er heen maar ik moet van belgie komen

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: aquarium

Ongelezen bericht door kanovaarder »

de aquariumwinkel.

Uit het handelsregister Kamer van Koophandel;
De Aquariumwinkel 24346571 0000
Bleiswijkstraat 1 b, 3035TJ Rotterdam Hoofdvestiging
--------------------------------------------------------------
Eerder genoemd adres:
Tamboerstraat 12b
is te vinden afslag Prins Alexander 27 (na terbrechtseplein 1-e afslag)
Rechtsaf de Bosdreef volgen. Na het bos/parkdeel schuin overstekend de weg vervolgend en dan 1-e straat rechts, 1-e straat links en 2-e straat links
------------------------------------------------
adres Kvk
Na genoemde Bosdreef ipv schuin oversteken rechtsaf slaan = Boezembocht. De tweede brede straat na begraafplaats = Bergweg.
Na schuine bocht in die straat 8-e straat links.
---------------------------------------------------
Hemelsbreed niet eens ver van elkaar af.

Grootvader

sjeng1978
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2006 08:47

Re: aquarium

Ongelezen bericht door sjeng1978 »

Ik heb ook wat besteld bij deze winkel... Geen contact te krijgen. Ik begon het ergste te vrezen. Er is echter een klein lichtpuntje te zien.
Wie weet... even afwachten nog... het zal iig lang gaan duren :(

Consument Jaap
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2007 15:31

Re: aquarium

Ongelezen bericht door Consument Jaap »

Ook ik ontving 19 oktober het bericht

"Wegens ziekte ben ik helaas de laatste tijd niet in staat geweest uw email te beantwoorden. In de loop van de komende week zal ik uw email uitgebreider antwoorden.
Mijn excuses voor de ontstane overlast. Met vriendelijke groet De Aquariumwinkel"

Maar daar bleef het tot nu toe (29 oktober) bij. Het lijkt op pappen en nathouden. Wat was eenvouduger geweest om ivm met ziekte automatisch bestellingen te weigeren! Wat is eenvoudiger overgemaakt geld -na in gebreke stelling door mij- aan mij en anderen terug te storten! Daaruit zou goede trouw zijn gebleken cq blijken.

sjeng1978
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2006 08:47

Re: aquarium

Ongelezen bericht door sjeng1978 »

Ik heb die mail ook de 19e gehad. Morgen verstrijkt de 30 dagen levertijd die hij maximaal mag hebben en geen teken van leven zo ver.
Uit fora heb ik de indruk dat het om iemand gaat voor wie aquaria een liefhebberij is maar wie dit boven het hoofd is gegroeid. Maar da's een inschatting.

Ik vrees dat ik er een aangetekende brief met een vordering de deur uit zal moeten doen...

To be continued vrees ik

Consument Jaap
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 sep 2007 15:31

Re: aquarium

Ongelezen bericht door Consument Jaap »

Mijn bestelling dateert van 26 augustus.
Divebo ( een van de keurmerken op de site) mailde mij 1 november:

"Wij zijn erin geslaagd om in contact te komen met de eigenaar van de Aquariumwinkel te Rotterdam. Tijdens dit contact is uitvoerig gesproken over de klachten die u en anderen onder onze aandacht brachten.
Ondertussen zijn wij ervan overtuigd geraakt dat, hoezeer wij ook begrip hebben voor uw ontstemming, de eigenaar van de aquariumwinkel nauwelijks een verwijt gemaakt kan worden voor de nalatigheid in het leveren van gedane bestellingen. De Aquariumwinkel is namelijk een eenmanszaak en de eigenaar ervan moest snel achter elkaar driemaal vrij langdurig in een ziekenhuis worden opgenomen. Dit had tot gevolg dat gedurende die periode geen of nauwelijks aandacht besteed kon worden aan de afhandeling van gedane bestellingen. De ondernemer, die het gebeurde natuurlijk ook zeer betreurd, is inmiddels uit het ziekenhuis ontslagen. Hij heeft ons toegezegd dat hij alles in het werk zal stellen om de nog lopende zaken op een correcte manier af te wikkelen. Concreet komt dit erop neer, dat hij zich inzet om rond 5 december 2007 alles afgehandeld te hebben.
Door ons zal in de gaten worden gehouden dat de gedane toezegging wordt nagekomen. Mocht desondanks na 5 december a.s. de kwestie nog niet opgelost zijn, dan adviseren wij u daarover met ondergetekende contact op te nemen. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. "
Vereniging Landelijke Organisatie Dibevo"

Dus maar afwachten!? Ik vrees dat een aangetekend schrijven alleen maar extra geld kost!

sjeng1978
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2006 08:47

Re: aquarium

Ongelezen bericht door sjeng1978 »

Ik heb een brief de deur uit gedaan waarin ik mijn geld terug vraag. Jouw bericht bevestigt wat ik al vermoedde. Wat hem echter WEL sterk kan worden verweten is dat de site nog steeds open is. Hij moet gewoon op de pagina zetten dat vanwege omstandigheden tijdelijk geen bestellingen meer worden geaccepteerd. En dat had hij al heel lang geleden moeten doen als de problemen in augustus al speelden. Ik heb er begrip voor dat iemand ziek kan zijn en dat is heel vervelend, maar een dergelijke noodoplossing had op een of andere manier zeker realiseerbaar moeten zijn.
Het vervelendste is dat hij geen duidelijkheid geeft. Hij had gewoon moeten zeggen tegen iedereen dat de bestellingen niet lukken en bestel gerust ergens anders iedereen krijgt zijn geld terug.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: aquarium

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Geen geld terug?

Neem dan eens contact op met Directincasso en vraag om de "laatste sommatieservice"
Dat blijkt te helpen, gelezen reacties van anderen hier op dit forum.

M.vr.gr;

Grootvader

sjeng1978
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2006 08:47

Re: aquarium

Ongelezen bericht door sjeng1978 »

Vandaag heb ik een pakketje van de aquariumwinkel gekregen. Nadat ik de bestelling schriftelijk had geannuleerd aangezien hij bij herhaling in gebreke is gebleven en ik mijn geld terug vorder. Ik heb weliswaar niet alles wat ik heb besteld gekregen, en sommige arikelen niet precies zoals ik besteld heb (twee kleine grijze achterwanden ipv een grote bruine achterwand) maar toch een flink deel!
Misschien per post maar een pittige brief sturen, want dat steekt wat meer af bij de berge boze mails die er waarschijnlijk gestuurd zijn. Nu de rest nog krijgen of het geld daarvan terug

glorixjim
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2007 13:10

Re: aquarium

Ongelezen bericht door glorixjim »

We moeten samen aangifte doen tegen deze oplichter.
ik heb al veel mailtjes ed gestuurd en nooit een antwoord gehad.
Ik wacht al 2 maanden op mijn bestelling, die ik al betaald heb.
En je kunt nu nog bestellingen plaatsen dat is toch belachelijk.

Groet George

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: aquarium

Ongelezen bericht door kanovaarder »

aquarium

Zo te zien wordt dit dan hetzelfde verhaal als dat van Funtoys........
dat wat besteld en al betaald is gewoon afhalen.
De routebeschrijving staat er.
Het adres makkelijk en snel te vinden omdat het niet ver van de snelweg af zit.

Maar ja, wel raar hoor zo'n "web"winkel, want ik maak mij sterk dat het wel een gewone winkel ook is.

Grootvader

glorixjim
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2007 13:10

Re: aquarium

Ongelezen bericht door glorixjim »

Rotterdam is ver weg voor mij, en ik werk ook nog 40 uur grootvader.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: aquarium

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Aquarium. Geen geld terug??

Tsja, dan wordt het toch maar weer Direct incasso.
Vraag naar hun "laatste waarschuwingsservice" .

Overigens zijn er computerclubs maar ook aquariumverenigingen.
Hebben die dan geen betrouwbaarder adressen?

Grootvader.

glorixjim
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 nov 2007 13:10

Re: aquarium

Ongelezen bericht door glorixjim »

goed idee direct incasso,
Ik heb het adres van een visforum, punkyfish.nl. Hier staan nu ook veel klachten.
Ik heb inmiddels een betrouwbaar alternatief gevonden.
Ik had oa plantaardig grondvoer besteld bij de aquariumwinkel voor mijn slakken.
De slakken hebben zich nu tegoed gedaan aan mijn planten in de bak, schade ongeveer 70 euro (weg planten), en een kale bak. Dus nog een keer voor 70 euro planten halen.

Groeten George

sjeng1978
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 okt 2006 08:47

Re: aquarium

Ongelezen bericht door sjeng1978 »

Mail nu niet, maar stuur gewoon eens een pittige brief. Waarschijnlijk is de moed al opgegeven om de mailbox te bekijken dus als je brieven stuurt zal de kans dat ze gelezen worden groter zijn dan met email.

Ik heb echt de indruk dat de beste man idd ziek is geweest en dat alles hem ver boven het hoofd is gegroeid. Dat praat het niet goed, maar kan wel helpen te bepalen hoe je het het beste aan kunt pakken.

Gesloten