LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hacker Systemat 1080 versus 4030 (kwaliteit/ bruto - netto?)

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Croaton

Hacker Systemat 1080 versus 4030 (kwaliteit/ bruto - netto?)

Ongelezen bericht door Croaton »

Goedemiddag

Van het weekend op zoek gegaan naar een nieuwe keuken. Kwam toen bij de Hacker systemat 1080 / 4030 uit.

Wat is eigenlijk het verschil tussen een systemat 1080 en systemat 4030? Alleen de kleur of ook de kwaliteit, etc.?

Ik zie veel topics over keukenapparatuur: winkel versus internet, bruto versus netto. En wil in dit topic hier geen discussie over opstarten.

Maar wat ik me afvraag waar ik mee kan rekenen als redelijke brutonettofactor voor het hout (systemat 1080 dan wel 4030 => dus prijzen uit het boek naar reeele factuurprijs). Dit zelfde ook voor een blad (kunstof of hout).

alvast bedankt voor jullie input

ikkedus2

Re: Hacker Systemat 1080 versus 4030 (kwaliteit/ bruto - netto?)

Ongelezen bericht door ikkedus2 »

Het verschil in prijs van de kasten is dat de 4030 ongeveer 18 % duurder is. Kwaliteitsverschil is er eigenlijk niet alleen het zijn 2 totaal verschillende fronten. De 1080 is een vlakke deur met kunststof en rondom vormkanten en de 4030 mdf vlakke deur rondom afgerond en in hoogglans gelakt.

De prijs van brutto naar netto is gemiddeld een verschil van 20 / 25 % afhankelijk van welke merken. En of er geen opgewaardeerde prijzen gehanteerd worden. Uiteindelijk gaat het om de prijs onder aan de streep en of die binnen de begroting en verwachting past. Dus waar je zelf een goed gevoel bij hebt. Het vergelijken van verschillende aanbieders blijkt altijd weer dat er appels met peren vergeleken worden.

Succes met je keuze

Croaton

uiteraard gaat het om de prijs onderaan de streep, maar wanneer de prijs onderaan de streep nog niet naar de tevredenheid is zijn er mijn inziens 3 opties:
1. downgraden keuken/apparatuur
2. kijken waar de onderhandelingsruimte zit (hier zit verschil tussen goede en slechte onderhandelaars en daar is internet een prachtig medium voor)
3. ergens anders naar toe gaan

Mijn inziens zou de volgorde dan zijn: 2, gevolgd door een minimale 1 (koop je een keuken of koop je een prijs/korting). en dan snel door naar 3.)

je geeft aan 20/25% afhankelijk van de merken, alleen het merk in deze casus is systemat. dus als ik 20 - 25 %hiervan af haal. een procent of 35 - 40% van de apparatuur. dan zou ik een goede basis moeten hebben?

In hoeverre zijn aansluitkosten/installatiekosten fixed/variabel?

ikkedus2

Ongelezen bericht door ikkedus2 »

Als er 35 tot 40 % van de apparatuurprijs af kan dan kun je er van uit gaan dat de kastprijs is opgewaardeerd.

Voor montage kun je ongeveer rekenen dat een monteur € 450,00 per dag kost. Daarbij komt dan nog aansluitmateriaal. En niet te vergeten het transport van de keuken. De kosten hiervan worden vaak in de montageprijs verrekend.

Croaton

wat bedoel je precies met opgewaardeerd? dat men de korting verleend op apparatuur door minder korting te geven op de kast zodat totaal netto op hetzelfde neerkomt (waar het uiteindelijk om gaat)

Keuken-man

Ongelezen bericht door Keuken-man »

daar komt het opneer ja. daarom adverteerd mandemakers groep bijvoorbeerd met: gratis apparatuur bij aanschaf van een keuken

Gesloten