Wie heeft hier ervaring mee. Is het echt waar wat ze zeggen en heb je ook een snellere verbinding gekregen??.
Ik heb ook zo'n aanbieding gekregen en wil graag eerst wat ervaringen van andere mensen weten voordat ik actie onderneem.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] xs4all-only
Re: xs4all-only
Bij mij is het keurig verlopen.
Ik heb van te voren de software van mijn (speedtouch) modem vernieuwd naar de laatste versie van xs4all. Toen de overgang gebeurd was heb ik de setup van het modem gebruikt om hem te configureren voor adsl only.
Dit heb ik meer gedaan omdat ik ook wilde gaan bellen, als het alleen om adsl gaat weet ik niet of die stappen perse nodig zijn, maar dat kunnen ze je daar wel vertellen.
De verbinding is daadwerkelijk sneller.
De overgang naar bellen met xs4all is nu in gang, als alles goed gaat ben ik straks geheel KPN vrij
Ik heb van te voren de software van mijn (speedtouch) modem vernieuwd naar de laatste versie van xs4all. Toen de overgang gebeurd was heb ik de setup van het modem gebruikt om hem te configureren voor adsl only.
Dit heb ik meer gedaan omdat ik ook wilde gaan bellen, als het alleen om adsl gaat weet ik niet of die stappen perse nodig zijn, maar dat kunnen ze je daar wel vertellen.
De verbinding is daadwerkelijk sneller.
De overgang naar bellen met xs4all is nu in gang, als alles goed gaat ben ik straks geheel KPN vrij
Behalve dan dat XS4ALL uiteindelijk gewoon KPN isDe overgang naar bellen met xs4all is nu in gang, als alles goed gaat ben ik straks geheel KPN vrij
Ja, maar dan wel KPN-PLUS.Behalve dan dat XS4ALL uiteindelijk gewoon KPN is
De hele uitstraling en werkwijze zijn wel degelijk anders dan KPN en de andere "dochters".
Tot nu toe heb ik de helpdesk een paar keer nodig gehad, de medewerkers nemen zonder uitzondering de tijd en zien het volgens mij als een kick om het probleem op te lossen, ze bellen of lopen ook rustig naar de technische dienst om daar het probleem aan te kaarten.
Wat mij betreft is XS4all perfect, je betaalt wel iets meer en een gedeelte van die winst gaat helaas naar KPN, dat is waar.
In plaats van KPN vrij had ik moeten zeggen KPN-ergernis vrij.
En ergernis heb ik bij KPN meerdere keren wel degelijk gehad.
Hoi,
Ik zou willen weten of XS4ALL ook je abo bij KPN gelijke opzegd (alleen het ADSL gedeelte)
Heb je nog een onderbreking van de service gehad, of was het in 10 minuten zeg maar weer up and running?
Dank voor je antwoord
Ronald
Ik zou willen weten of XS4ALL ook je abo bij KPN gelijke opzegd (alleen het ADSL gedeelte)
Heb je nog een onderbreking van de service gehad, of was het in 10 minuten zeg maar weer up and running?
Dank voor je antwoord
Ronald
Ik had al xs4all, maar niet "only" ik betaalde dus nog een gedeelte aan KPN. Die overstap is onmerkbaar verlopen. XS4all heeft de opzegging van het adsl gedeelte geregeld, of ze dit ook doen als je van een hele andere provider overgaat naar XS4all weet ik niet.Ik zou willen weten of XS4ALL ook je abo bij KPN gelijke opzegd (alleen het ADSL gedeelte)
Daarna heb ik ook telefonie aangevraagd met behoud van eigen nummer, ook dit is vlekkeloos verlopen.
XS4all regelt in geval van telefonie de opzegging bij KPN, dat staat ook met een grote waarschuwing op hun site, als je je telefoon zelf opzegt verlies je je eigen nummer.
Ik merk totaal geen verschil tussen bellen via de vaste lijn of via internet, we kunnen nu zelfs 2 gesprekken tegelijk voeren.
Bijkomend voordeel wat ik gisteren voor het eerst gebruikt heb: je kun een soort "spam" filter instellen, als je gebeld wordt door zo'n telemarketingbedrijf kun je na het gesprek dit nummer blokkeren, ook al is het een geheim nummer. Ze kunnen je dan niet meer bellen.
Geen onderbreking, maar zoals gezegd ging ik van xs4all-KPN naar xs4all-only.Heb je nog een onderbreking van de service gehad, of was het in 10 minuten zeg maar weer up and running?
ron58, 2 vragen.
1. wat voor een modem heb jij??
2. Hoe lang heeft deze omzetting geduurd??
Ik heb een speedtouch 716 (wireless) en ook nog een nieuwe 780 nog in de doos. (als bestaande klant van xs4all kun je gratis een nieuwe krijgen als je je contract met een jaar verlengt, normaliter kun je na het eerste jaar per maand opzeggen)ron58, 2 vragen.
Ik heb het stuurprogramma van de 716 wel geupgrade naar de laatste versie die op de site van xs4all staat, deze versie is volledig door xs4all aangepast, het configureren is hierdoor heel simpel, zeker met de uitleg die je op de site vind. Print die uitleg wel even uit (of sla het op) voor je je modem opwaardeert, je moet hem daarna configureren om weer verbinding te hebben en kunt dan niet bij de uitleg op de site komen.
Dit upgraden zou ik in het geval van overstap van een andere provider naar xs4all pas doen als de overstap technisch een feit is, ik weet niet of de instellingen van xs4all ook bij je oude provider werken.
Als nieuwe klant krijg je natuurlijk een gratis modem (speedtouch 780), als je die gaat gebruiken zit die nieuwe versie er denk ik al in.
De omzetting van xs4all-KPN naar xs4all-only heeft een maand geduurd, de aanvraag van telefonie daarna 3 weken, na 2 weken kon ik al uitgaand bellen met mijn eigen nummer, inkomend een week later toen KPN de oude telefoonlijn afsloot.
Ik weet niet of je nu klant bent bij xs4all, als je overstapt van een andere provider is alles natuurlijk anders.
Nieuwe klanten krijgen meteen al een xs4all-only abonnement en je kunt het bellen dan geloof ik ook gelijktijdig aanvragen, bij mij moest dit in 2 stappen.
In dat geval speelt natuurlijk ook mee of jij nog opzegtermijn hebt bij de oude provider.
Op de site van xs4all worden alle opties duidelijk uitgelegd.
Als je een vorm van alarmering (b.v. inbraak alarm) hebt die een telefoonlijn gebruikt kun je beter niet via internet gaan bellen.[/quote]