LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nintendo ds met een kapot touchscreen

Goede of slechte ervaringen met speelgoed? Geef hier jouw mening.
mijnbakkie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2006 11:06

nintendo ds met een kapot touchscreen

Ongelezen bericht door mijnbakkie »

Mijn dochter heeft 2 jaar geleden van haar eigen spaarcenten een nintendo ds gekocht. Zo trots als een pauw. Nu na 2 jaar heeft het touchscreen het ineens van de ene op de andere dag begeven. :(
Je ziet wel beeld, maar helaas reageert hij verder niet meer op aanraken.
De site van nintendo ligt uit de lucht. De klantenservice kun je bellen tot je blauw ziet, maar daar hebben ze ook een extra lange koffiepauze geloof ik.
Heeft iemand ervaring met een kapot touchscreen??? Kan iemand mij vertellen of dit te repareren is en wat dan de kosten zijn???
Als ik dit weet kan ik overwegen of laten repareren of dan toch maar de light versie kopen. Alvast bedankt voor alle antwoorden die komen :)

r.o.f.
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 mei 2007 11:02

Re: nintendo ds met een kapot touchscreen

Ongelezen bericht door r.o.f. »

de touchscreen is een zeer gevoelig ding hij kan snel kapot gaan maar dat is bij alle touchscreen's zo maar het is niet mogelijk (als je hem normaal gbruikt) dat de touchscreen van de een op andere dag kapot gaat hij moet eerst beginnen met slecht te reageren!
maar welke versie heeft u van de nintendo ds? de lite of de normale?
daar zit een verschil in!

mijnbakkie
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 dec 2006 11:06

Re: nintendo ds met een kapot touchscreen

Ongelezen bericht door mijnbakkie »

het was een normale versie van de ds. er is ondertussen een vervanger gekomen, omdat de oude niet meer te repareren was volgens nintendo. Deze nieuwe/vervanging heb ik wel moeten betalen hoor. En ja ook bij normaal gebuik ging het scherm van de ene op de andere dag stuk. Volgens nintendo zat er zeer veel vuil onder de randen. Als ik hen moet geloven zouden er zowat complete boterhammen en zakken chips onder zitten. Terwijl mijn dochter nooit speelt en eet tegelijk!!! Ach ja er is nu een andere, die me gekost heeft, maar zij speelt in ieder geval weer.

Lordpoofs
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 mar 2008 14:49

Re: nintendo ds met een kapot touchscreen

Ongelezen bericht door Lordpoofs »

Ah goed dat hier een topic van is.
In mijn DS zit al enige tijd wat shag onder het schermpje (don't ask).

Fabel
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:45

Re: nintendo ds met een kapot touchscreen

Ongelezen bericht door Fabel »

hopelijk ben je voorzichtiger met je nieuwe PS3 en stop je met roken :P

decire
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2007 20:11

Re: nintendo ds met een kapot touchscreen

Ongelezen bericht door decire »

hallo, nds van mijn kinderen ook op van de 1 op andere dag defect.... mijn vraag is dan ook of dit echt niet meer gerapeerd kan worden, want moet ik nu dan echt een nieuwe gaan kopen!

aartjan
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2008 12:18

Re: nintendo ds met een kapot touchscreen

Ongelezen bericht door aartjan »

Bij mijn zoontje van 8 ging opeens van binnenuit het touchscreen kapot. Grote vlek onder het scherm. Deze naar Dixons teruggebracht.
Na 2 weken kreeg ik antwoord van Dixons dat de reparatiekosten 105 euro zouden bedragen. De schade zou ontstaan zijn door het laten vallen. Ik kon hoog of laag springen maar er moest 105 euro betaald worden. Momenteel ben ik nog wel in mailwisseling met Dixons over deze zaak maar hun blijven bij hun standpunt dat de DS gevallen moet zijn.
Wat kan ik hier nu nog aan doen?

tyrone
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:38

Re: nintendo ds met een kapot touchscreen

Ongelezen bericht door tyrone »

bij mijn zoon van 7 deed het scherm het nog wel maar reageerde niet goed meer . heb deze naar gamemania in leiden gebracht en deze vertelde mij dat deze niet meer gerepareerd werd maar voor ongeveer 85 euro kon worden omgeruild voor een ds lite . na 5 weken kon mijn zoon zijn ds ophalen alleen was dit niet de lite maar de eerste uitvoering . dat deze mensen dingen zeggen die niet waargemaakt kunnen worden prima maar doe dit niet tegen een kind van 7 die een lite verwacht . de module die defect was kost bij nintendo 19.95 maar toch rekenen zij uiteindelijk 80 euro . 'prima' service van beide partijen .

FlipKaneel
Berichten: 276
Lid geworden op: 24 sep 2005 23:47

Re: nintendo ds met een kapot touchscreen

Ongelezen bericht door FlipKaneel »

Als je een beetje handig bent dan kun je de touchscreen module zelf vervangen. Het is niet echt moeilijk. Je moet wel veel geduld hebben en secuur kunnen werken. Het blijft immers priegelwerk.

Op youtube circuleren diverse videohandleidingen en de onderdelen kun je via internet bestellen in oa hongkong. Wat ik gezien heb weliswaar geen originele nintendo onderdelen maar voor EUR 3,00 (inderdaad drie euro dus geen tikfout) heb je een vervangend touchscreen in huis. Setje speciale schroevendraaiers erbij voor de Nintendo driehoek schroeven en voor EUR 5,00 heb je een compete reparatieset thuis.

Als ik die reparatieprijzen hier zo lees dan is het in ieder geval de moeite waard om het te proberen. Lukt het niet dan kun je 'm altijd nog weggooien want laten repareren voor EUR 100,00 doe je ook niet als ie nieuw rond de 140 kost.

MY06
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2008 11:10

Re: nintendo ds met een kapot touchscreen

Ongelezen bericht door MY06 »

@aartjan,

Een beetje een late reactie maar als de kosten van reparatie zodicht bij de nieuwwaarde ligt, hoef je deze zeker niet te betalen. Men had je 1st moeten informeren over de kosten en moeten vragen of je akkoord ging of niet.

Heb je trouwens al een uitkomst?

fampooh
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 dec 2004 20:42

Re: nintendo ds met een kapot touchscreen

Ongelezen bericht door fampooh »

En ja hoor tijdens een spelletje van het ene op het andere moment reageert het scherm niet meer. Zomaar ineens is het touchscreen kapot. Natuurlijk is de garantie net verlopen en Nintendo kan het ook niet reaparen. Een nintendo ds light van 15 maanden oud, nauwelijks op gespeeld (alleen tijdens vakantie en lange autoritten) naar de haaien. het enige wat nintendo aanbiedt is een nieuwe tegen een gereduceerde prijs. Volgens hen valt het touchscreen ook niet onder de garantie. ?????? Dat is lekker makkelijk, want bij alle spelletjes voor de ds gebruik je die.
Heeft iemand ervaring met het zelf repareren of een bedrijf die dat doet ?

Adriaanje
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2008 16:55

Re: nintendo ds met een kapot touchscreen

Ongelezen bericht door Adriaanje »

Nintendo DS lite stopt binnen de garantie termijn met werken, beide schermen blijven na opstarten uit.
Op gestuurd naar Nintendo. Reactie de Nintendo kan gerepareerd worden voor 106 Euro want hij is gevallen. Mijn zoontje die hem van zijn eigen spaar geld gekocht heeft is zich van geen kwaad bewust.
Er is ook geen val schade te zien.
Na veel heen en weer bellen ongerepareerd retour.
Ik kan door een extern bedrijf een onderzoek laten starten om te bewijzen dat het een constructie fout is.
Comsumenten bond ingeschakeld wat ook niet geholpen heeft.
Er is een groot veschil tussen je recht hebben en je recht krijgen.
Zijn er meer mensen met soort gelijke ervaringen?

keukenboerin
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jan 2009 16:56

Re: nintendo ds met een kapot touchscreen

Ongelezen bericht door keukenboerin »

hier een scherm laten vervangen voor 30 euro (touchscreen).. bij een handige harrie die hier een leuke bijverdienste van heeft gemaakt

hoeft dus geen bergen geld te kosten..

sanaatje
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2009 11:15

Re: nintendo ds met een kapot touchscreen

Ongelezen bericht door sanaatje »

Ik heb ook een probleem met mijn zoons ds spelcomputer na een tydje gespeeld te hebben wil hij niet meer aan als je de ds opstart krijg je een flits in de onder scherm en dan valt hij uit volgends denintendo ds bedrijf is het kortsluiting moet hem naar hun toesturen en als het niet gemaakt kan worden kan ik voor 91 euro een nieuwe krijgen (is overgens niet gevallen of zo).Is er iemand met soort gelijke probleem , en wat kan ik doen ? :( :(

Toolboy

Re: nintendo ds met een kapot touchscreen

Ongelezen bericht door Toolboy »

De flits is meestal een accu die aan z`n einde is.
Probeer eens een accu van een vriendje.

Groet T

evilkitty
Berichten: 28
Lid geworden op: 16 feb 2009 21:56

Re: nintendo ds met een kapot touchscreen

Ongelezen bericht door evilkitty »

ik sta zelf in een speelgoedwinkel en ik zie vrijvaak defecte NDSlite's voorbij komen. zaak ligt het aan het verkeerd gebruiken van de ndslite. ik vraag vaak zelf aan de kinderen om het schermpje open te klappen en te laten zien hoe ze op het schermpje tikken. vaak drukken ze het schermpje te ver open zodat deze voorbij zn 'stop' moment komt, ook word er vaak 'geramd' op het scherm. ook zie ik toch vaak kleine beschadigingen aan de hoekjes, dat duid vaak toch op vallen, ook al is het van kleine hoogte. ook zijn vaak de aan knopjes kapot (dit is gewoon een gare constructie met een zielig veertje)

vaak is ook een probleem dat deze hard worden gestoten wanneer deze in tassen zitten (of geklemt, of op een andere manier druk word uitgeoefend op de machine) een goed opberg tasje of koffertje kan uitkomst bieden.

ik heb zelf mijn NDS (al bijna 3)en de NDSlite (al bijna 1,5) in gebruik zonder problemen. mijn oude ds ging altijd mee in de bus en ook onder in de bak van de scooter en dat heeft ie zelfs overleeft (deze zit in een aluminium koffertje)

ook heb ik nooit geen problemen ondervonden bij nintendo nederland met betrekking tot garantie mijn GBA sp was buiten de garantie kapot gegaan en heb zonder extra bij betalen een nieuwe gekregen.

wel ben ik van mening dat de oude ds een stuk beter was van kwaliteit dan de lite versie. ik heb een aantal maanden terug de Nintendo DSi vast gehouden en dit voelt een stuk beter aan als de lite, ook een stuk zwaarder en degelijker afgewerkt. nintendo luisterd blijkbaar wel naar haar klanten ;)

Gesloten