LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Welles/Nietes en ik ertussenin
Welles/Nietes en ik ertussenin
Keuken gekocht bij Superkeukens
Kraan (kokskraan) gekocht bij Brugman Keukens
Keuken en kraan geplaatst door monteur van Superkeukens
Na een helf jaar laat de kraan los van het blad (je kan de kraan heen en weer schuiven en Superkeukens gebeld.
Deze verwijst mij door naar Brugman Keukens.
Wat blijkt, er zit een lichte deuk/glooiing in het blad waar de kraan erop komt. De kraan schuift na een tijd in de glooiing en begint los te raken.
Monteur van Brugman Keukens (via bedrijf Dekker/HAS) zegt dat dit de schuld is van de monteur van de keuken. Superkeukens beweert dat de kraan in kwestie nooit op zo'n blad kan en niet mag omdat hij te zwaar is en moet met extra beugels aan de muur komen.
Ook beginnen ze over een nieuw blad tegen inkoopsprijs. (?)
Brugman Keukens vind het zo langzamerhand wel welletjes en komt de boel ook niet meer gratis vastdraaien (tijdelijke oplossing). Zij zullen de volgende keer +/- €85,- gaan rekenen.
Naar mijn weten had Brugman Keukens moeten vertellen dat deze kraan niet op elk blad geplaats kan worden.
Superkeukens had de kraan nooit mogen monteren tenzij op eigen risico van de klant.
En ik zit met de problemen.
Straks komt er vocht in het blad en kan ik daar aan beginnen...
Hoe nu verder?
Kraan (kokskraan) gekocht bij Brugman Keukens
Keuken en kraan geplaatst door monteur van Superkeukens
Na een helf jaar laat de kraan los van het blad (je kan de kraan heen en weer schuiven en Superkeukens gebeld.
Deze verwijst mij door naar Brugman Keukens.
Wat blijkt, er zit een lichte deuk/glooiing in het blad waar de kraan erop komt. De kraan schuift na een tijd in de glooiing en begint los te raken.
Monteur van Brugman Keukens (via bedrijf Dekker/HAS) zegt dat dit de schuld is van de monteur van de keuken. Superkeukens beweert dat de kraan in kwestie nooit op zo'n blad kan en niet mag omdat hij te zwaar is en moet met extra beugels aan de muur komen.
Ook beginnen ze over een nieuw blad tegen inkoopsprijs. (?)
Brugman Keukens vind het zo langzamerhand wel welletjes en komt de boel ook niet meer gratis vastdraaien (tijdelijke oplossing). Zij zullen de volgende keer +/- €85,- gaan rekenen.
Naar mijn weten had Brugman Keukens moeten vertellen dat deze kraan niet op elk blad geplaats kan worden.
Superkeukens had de kraan nooit mogen monteren tenzij op eigen risico van de klant.
En ik zit met de problemen.
Straks komt er vocht in het blad en kan ik daar aan beginnen...
Hoe nu verder?
Re: Welles/Nietes en ik ertussenin
Dat Brugman het niet gratis komt doen lijkt mij logisch. zij zijn namelijk geen partij in deze.
Staat het monteren van de specifieke kraan in de order van Superkeukens ? Of heeft de monteur de kraan uit welwillendheid voor u gemonteerd ??
Staat het monteren van de specifieke kraan in de order van Superkeukens ? Of heeft de monteur de kraan uit welwillendheid voor u gemonteerd ??
Het lijkt mij dat het monteren van een keuken ook bestaat uit het werkend maken van de apparaten die erin staan.
-
Hangt dus af van de afspraken die gemaakt zijn, of het inderdaad een gunst van de monteur was of dat u voor een kraan (extern betrokken, met medeweten van Superkeukens) heeft getekend?
Dat is een van de valkuilen:...monteren van een keuken ook bestaat uit het werkend maken van de apparaten die erin staan
Montage en aansluiten zijn aparte werkzaamheden (zie ook CBW voorwaarden). Wordt er alleen over montage gesproken, dan betekent dat in het algemeen dat er niets aangesloten wordt. Zou wel zo netjes zijn om dit bij koop al duidelijk te vermelden, in plaats van verwijzen naar kleine lettertjes achteraf
Laatst gewijzigd door 16again op 28 nov 2007 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles werkt wel...
Mijn koelkast, vriezer, kookgedeelte... en kraan! Alleen hij zit los!
Mijn koelkast, vriezer, kookgedeelte... en kraan! Alleen hij zit los!
zet je hem toch weer even vast ?
en als je dit zelf niet wilt doen zul je toch de monteur moeten laten komen en dus betalen.
en als je dit zelf niet wilt doen zul je toch de monteur moeten laten komen en dus betalen.
D.Pineut,
Brugman is de schuldige?????
Jij koopt je keuken bij Super keukens en een kraan bij Brugman.
Heb je gevraagd of die kraan op een keukenblad van Super keukens kan???
Sorry hoor.
Ik koop een broek bij de wibra en een stropdas bij de Bijenkorf, nu past het niet bij elkaar.
Wie is nu de ..........?
Brugman is de schuldige?????
Jij koopt je keuken bij Super keukens en een kraan bij Brugman.
Heb je gevraagd of die kraan op een keukenblad van Super keukens kan???
Sorry hoor.
Ik koop een broek bij de wibra en een stropdas bij de Bijenkorf, nu past het niet bij elkaar.
Wie is nu de ..........?
Weet bijna zeker dat de monteur de aanname heeft gedaan dat de kraan bij superkeukens vandaan kwam anders had hij de kraan naar alle waarschijnlijkheid niet geplaatst.
Het lijkt mij vrij logisch dat Superkeukens geen verandwoordelijkheid gaat nemen voor iets wat zei niet heeft geleverd.
Onze monterurs willen nog wel eens iets voor de klant doen uit goede wil maar mogen eigenlijk niets monteren wat niet bij ons betrokken wordt.
Het lijkt mij vrij logisch dat Superkeukens geen verandwoordelijkheid gaat nemen voor iets wat zei niet heeft geleverd.
Onze monterurs willen nog wel eens iets voor de klant doen uit goede wil maar mogen eigenlijk niets monteren wat niet bij ons betrokken wordt.
Indien de glooing in het blad door verkeerde montage van de kraan komt is superkeukens verantwoordelijk want zij hebben de kraan gemonteerd en dus verantwoordelijk voor eventuele fouten.
Als het een fout in het blad betreft is superkeukens ook aansprakelijk.
Echter zal wel een welles nietes spelletje worden omdat de kraan niet bij Superkeukens is gekocht.
Waarom eigenlijk niet? Had een hoop problemen gescheeld.
Als het een fout in het blad betreft is superkeukens ook aansprakelijk.
Echter zal wel een welles nietes spelletje worden omdat de kraan niet bij Superkeukens is gekocht.
Waarom eigenlijk niet? Had een hoop problemen gescheeld.
-
Kraan = kraan zou je zeggen, en zelf zou ik ook geen problemen verwachten als ik de eerste de beste Gamma of Praxis kraan op het aanrecht van mijn huurwoning (bruynzeelkeuken, dat wel) zou monteren.
Schijnbaar werkt het toch niet helemaal zo.
Van Brugman kan ik me voorstellen dat zij zichzelf niet aansprakelijk vinden. Zij verkopen gewoon een kraan en verder niks. Als je een kraan bij de Gamma koopt wordt er ook niet gevraagd of die kraan wel bij je aanrecht past.
Van Superkeukens kan ik me het probleem ook wel voorstellen. Kraan is niet bij hen gekocht, past niet, dus waarom moeten zij het oplossen?
De enige oplossing is denk ik toch een nieuwe kraan bij Superkeukens kopen, of een blad bij Brugman.
Maar als je een kwaliteitsbroek hebt, een kwaliteitsoverhemd, en dan zo'n plastic (polyester) stropdasje van de Wibra, dan knalt de slechte smaak er inderdaad wel uit. Het zal heus wel blijven zitten, maar vraag niet hoe je zit te zweten in je nek en hals met zo'n plastic ondingetje.
Het is dan ook heel goed mogelijk dat er een te groot kwaliteitsverschil is tussen kraan en blad of anderzins, en daar kun je de verkopers en monteurs toch echt niet op aanspreken.
Je kunt wel het beste van twee werelden willen combineren, maar je moet dan wel héél goed weten wat je doet, en blijkbaar ontbreekt daar iets aan bij topicstarter. Net zoals bij velen trouwens, maar daarom is het ook zaak om je in de eerste plaats goed te laten voorlichten.
Schijnbaar werkt het toch niet helemaal zo.
Van Brugman kan ik me voorstellen dat zij zichzelf niet aansprakelijk vinden. Zij verkopen gewoon een kraan en verder niks. Als je een kraan bij de Gamma koopt wordt er ook niet gevraagd of die kraan wel bij je aanrecht past.
Van Superkeukens kan ik me het probleem ook wel voorstellen. Kraan is niet bij hen gekocht, past niet, dus waarom moeten zij het oplossen?
De enige oplossing is denk ik toch een nieuwe kraan bij Superkeukens kopen, of een blad bij Brugman.
Met kleding gaat het combineren meestal wel goed, mits je verstand van zaken hebt. Hoewel ik bij de Wibra nooit broeken of stropdassen zal kopen, eerlijk gezegd.Ik koop een broek bij de wibra en een stropdas bij de Bijenkorf, nu past het niet bij elkaar.
Wie is nu de ..........?
Maar als je een kwaliteitsbroek hebt, een kwaliteitsoverhemd, en dan zo'n plastic (polyester) stropdasje van de Wibra, dan knalt de slechte smaak er inderdaad wel uit. Het zal heus wel blijven zitten, maar vraag niet hoe je zit te zweten in je nek en hals met zo'n plastic ondingetje.
Het is dan ook heel goed mogelijk dat er een te groot kwaliteitsverschil is tussen kraan en blad of anderzins, en daar kun je de verkopers en monteurs toch echt niet op aanspreken.
Je kunt wel het beste van twee werelden willen combineren, maar je moet dan wel héél goed weten wat je doet, en blijkbaar ontbreekt daar iets aan bij topicstarter. Net zoals bij velen trouwens, maar daarom is het ook zaak om je in de eerste plaats goed te laten voorlichten.