LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen van hetnet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
l.broek
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2007 16:38

opzeggen van hetnet

Ongelezen bericht door l.broek »

Ik heb op 3 sept 2007 (geprobeerd) hetnet surfen opgezegd. Telefonisch (dat kon) dus zo gedaan.
Ik kreeg alleen 4 dagen later een brief van hetnet. Gefeliciteerd met uw nieuwe abonnement ADSL surfen zonder vast telefoon abonnement.(dat ongeveer 14 eurootjes duurder is dan het oude abonnement)

Verrassing want ik had mijn vaste telefoon niet opgezegd en geen nieuw abonnement aangevraagd. Maar hetnet wel. Natuurlijk meteen gebeld. Ach ze konden mijn telefonisch contact van 3 sept niet meer terug vinden. Maar zagen wel dat ik mijn vaste telefoonlijn heb opgezegd. (terwijl ik daarmee belden). Ze konden niets voor me doen moest maar een klacht indienen.

Zo gezegd zo gedaan. Via de mail en via post.

Ondertussen ook van KPN een reactie gehad dat inderdaad mijn vast lijn was opgezegd.

Ik heb gevraagd aan KPN wie dat dan had gedaan. Stond mijn naam bij en een datum.

Nu (reeds na 2 maanden) reactie gehad van hetnet. Zat vast aan het nieuwe abonnement (voor een jaar!) en zij hadden niets met mijn telefoonlijn te maken(?)

Ik heb maar bij de KPN een gesprekspecificatie opgevraagd zodat ik kan laten zien dat ik wel gebeld heb de 3e van september 2007 maar ik zit er denk ik mooi aan vast. Ik heb helaas geen naam genoteerd met wie ik heb gesproken de 3e maar wel van daarna. Tevens is mij verteld dat het wel vaker voorkwam dat ook de vaste lijn door HETNET werd opgezegd.

Wie oh wie heeft dit ook mee gemaakt en wat is er toen gebeurd??

kpndrama
Berichten: 143
Lid geworden op: 26 aug 2007 05:05

Re: opzeggen van hetnet

Ongelezen bericht door kpndrama »

Ik heb soortgelijke ervaring. Kpn kan of wil kennelijk haar eigen ( bewust gemaakte ? ) fouten niet corrigeren.
Bij mij was toen opzettelijk een fout gemaakt uit rancune van een medewerkster. Zo hoorde ik van een kpn medewerker zelf.

Hou er rekening mee dat je weer aansluitkosten moet gaan betalen. Ze willen dus ook aan hun eigen fouten verdienen. Probeer dus zonder kosten weer opnieuw aangesloten te worden.

Bovendien dwingt kpn je telefonisch opzeggen. schriftelijk willen ze niet.
Op deze manier kunnen ze de klanten makkelijk belazeren omdat wij dan geen bewijs hebben van wat er afgesproken is. In mijn geval hadden ze mis geschoten. Ik had namelijk mijn wensen ook al per mail kenbaar gemaakt.

Mocht je casema hebben, je kan ook via de kabel bellen. Dan ben je van dat hele kpn gedoe af.

all4all
Berichten: 33
Lid geworden op: 09 nov 2007 11:00

Re: opzeggen van hetnet

Ongelezen bericht door all4all »

Ik heb met kabel (chello / upc) dan weer ellende meegemaakt enkele jaren terug...

Maar telefonisch opzeggen, heb je handsfree functie? een pc met microfoon en speakers? neem het gesprek op....

Vraag in dat gesprek of je ook per fax (nr vragen) e-mail (adres vragen) of brief met ontvangstbevestiging (adres vragen) nog iets dient te doen.

estherveldink
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:25

Re: opzeggen van hetnet

Ongelezen bericht door estherveldink »

Geachte heer, mevrouw,

De Sint zat eens te bedenken wat ze mevrouw Veldink eens zou schenken.
Niets voor haar, dit jaar!
Ze mag nog steeds voor niets betalen, want bij mevrouw Veldink valt zonder abonnement nog steeds iets te halen!
Elke maand wordt nog netjes haar abonnementgeld verhaald, die ze nog gewoon betaalt.
Nou ja betaalt het wordt nog steeds afgeschreven van haar giro, want voor haar klachten heeft niemand bij HET NET animo.
Sinds eind vorig jaar en nog een keer begin januari heeft ze haar abonnement opgezegd.
En heeft van HET NET netjes een mail met einde abonnement per 26 juli 2007 toegezegd.
Waarom wordt er nog steeds geld van haar rekening gehaald?
Ze weet het niet, maar wat ze wel weet is dat ze er stevig van baalt!
Na vele telefoongesprekken en toezeggingen van het komt allemaal in orde en u krijgt uw geld teruggestort, ben ik
zo langzamerhand een wrak en half ingestort.
Een beloofde brief blijft ook maar uit, ik ben inmiddels al een jaar verhuisd riep ik al 4 x luid !!!!
Want naar mijn huidige adres kunnen jullie geen post sturen… een ander adres intypen is dat zo moeilijk, wat zijn jullie voor een figuren!?

Groeten van Sint en Piet.


Alle gekheid op een stokje…ik zit nu echt te lang in mijn wachthokje.
Ik wil mijn teveel betaalde centjes terug, en graag nu een beetje vlug!

Beste mensen van deze site,
Zou deze brief van de Sint misschien helpen?
Veel succes in de strijd!

taz-man
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 okt 2007 07:58

Re: opzeggen van hetnet

Ongelezen bericht door taz-man »

Als ze het telefonisch contact van 3 sept. niet terug kunnen vinden... dan kunnen ze zelf toch ook niet bewijzen dat er telefonisch een nieuw contract is afgesloten ?

Dus hebben ze zonder een duidelijke toezegging (op tape of papier ofzo) ongewild een contract aangesmeerd. (Forced Sale).
En de wet is redelijk duidelijk wat betreft Forced Sales.

Of zie ik het nu weer verkeerd ?

Groet,

Taz-Man

l.broek
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 nov 2007 16:38

Re: opzeggen van hetnet

Ongelezen bericht door l.broek »

maar waar kan ik terecht om mijn gelijk te halen ???

Ik krijg bij hetnet geen poot tussen de deur. En maar betalen.

Gesloten