LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] misleid

Hier kan je discussiëren over het onderwerp reïntegratie.
alleenstaande moeder
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 nov 2007 19:01

misleid

Ongelezen bericht door alleenstaande moeder »

ook ik ben de zoveelste die met een negatief verhaal komt, Ik ben gebeld door een reintergratieburo,zat thuis met een kind van drie, de consulente zei dat ik voor 20 uur bij een bedrijf in een keuken kon werken eerst als stage leerwerkplek met kans op een partime baan leuk me juist geweldig.......de week daarop heb ik mij aangemeld ,moest gelijk tekenen en ik vroeg dus waar dat bedrijf was,daar hadden ze nog nooit van gehoord..........zit nu bijna een jaar bij workstar,laurierblaadjes inpakken en in de zomer 4 mnd lang kerstkaarten inpakken. De wethouder Florijn vond het Nuttig werk. :twisted:

koetjeBoe
Berichten: 321
Lid geworden op: 26 jun 2006 19:57

Re: misleid

Ongelezen bericht door koetjeBoe »

Jaja in Leeuwarden zijn ze goed bezig hoor. Kijk eens naar het gerommel achter de schermen voor een indruk:
http://home.wanadoo.nl/dbpel/geld/389wwb-redu.html

Volgens mij moet jongeheer Florijn eerst eens droog achter de oren worden voor hij zich met serieuze zaken mag bezighouden.

Jammer dat mensen nog steeds zo belazerd worden, en dat dat ook gewoon kan.
Bijna onbegrijpelijk.

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: misleid

Ongelezen bericht door Walter van V »

zit nu bijna een jaar bij workstar
nou, dan heb je een mooie basis om te gaan soliciteren naar een andere baan, die wel aan de wensen voldoet toch?

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: misleid

Ongelezen bericht door tomaatje »

Ach welnee

Met een uitkering is het ook goed hoor.

In iedergeval stukken beter als die reintegratie ellende

Enne een baan vinden die aan je wensen voldoet zal er vast wel zijn.
Maar een werkgever die aan je wensen voldoet da's een heel ander verhaal.

p.s.

Nog steeds niet verhuist naar polen waltertje ?
Het was al zo rustig hier!

:D

alleenstaande moeder
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 nov 2007 19:01

Re: misleid

Ongelezen bericht door alleenstaande moeder »

het werk op zich vind ik nog niet eens zo erg,gaat erom hoe de mensen worden behandeld......ik was positief ingesteld dacht dit jaar is zo voorbij hier kom ik wel doorheen,maar iedereen word als een klein kind behandeld ,je kan nog niet eens je eigenmening geven word je gedreigd met korting.......ook alle bijstandmoeders krijgen onderbetaald we zitten onder t bijstandsnivo...Walter,ik heb altijd gewerkt hoor fultime ,heb mn kind alleen opgevoed ,alleen de laatste 2 jaar werkte ik partime wou meer tijd aan mn dochter besteden en solliciteren doe ik nog steeds word afgewezen vanwege mn leeftijd,37...
ik heb verschillende werkzaamheden gedaan,ben echt niet kieskeurig wat t werk betreft .fourstar/workstar heeft alleen mooie beloftes en niks waar maken.

tomaatje
Berichten: 318
Lid geworden op: 13 dec 2005 20:27

Re: misleid

Ongelezen bericht door tomaatje »

@ alleenstaande moeder.

Ik begrijp precies wat je bedoelt hoor ik heb precies het zelfde meegemaakt. Alleen als ze gingen dreigen met een korting zei ik prima da's goed. Ik zag zoiets juist als een uitdaging om tegen het systeem in te gaan. Het is soms pure bangmakerij waar ze gauw mensen mee op de kast krijgen daar lach ik dus om. Hoe moeilijker het ze me maken hoe sterker ik me juist voel. Meestal klom ik ook direct in de pen en won ik informatie bij een juridisch loket in en schoof ze dat onder hun neus (go ahead make my day) . Ze hebben natuurlijk het liefst mensen die niet voor hun eigen rechten opkomen en zwijgen. Het zijn net echte werkgevers.

Tegenwoordig is niemand eigenlijk echt geïnteresseerd hoe het met je gaat en sta je overal alleen voor en ben je overgeleverd aan die reintegratie buro's die je als een kleuter behandelen en je gouden bergen beloven.

Ik zeg ook niet voor niets.

De beste reintegratieconsulent ben je zelf.

Om je een hart onder de riem te steken probeer je eigen weg in te slaan meestal ben je dan veel beter af. sollicteer gewoon achter hun rug verder naar iets wat je zelf wilt en ook ziet zitten.

Het is misschien een moeilijke keuze maar dan zul je toch wat minder tijd aan je dochter moeten besteden. Later als alles misschien goed gaat kun je dat weer inhalen.


sterkte

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: misleid

Ongelezen bericht door Walter van V »

sollicteer gewoon achter hun rug verder naar iets wat je zelf wilt en ook ziet zitten.
precies, dat zeg ik..gewoon naar een andere baan zoeken. Overigens is een leeftijd van 37 echt geen reden voor een werkgever iemand niet aan te nemen, daar moet dus iets anders achter zitten. Neem dus de wijze van soliciteren eens door, misschien gaat daar iets niet goed. in de presentatie misschien, wijze opstellen van de brieven, zelfs het papier waarop maakt al uit.

alleenstaande moeder
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 nov 2007 19:01

Re: misleid

Ongelezen bericht door alleenstaande moeder »

ik solliciteer ook naar andere banen [heb zelf mbo] ik laat de brieven door mn broer doen , dan weet ik juist dat t goed is heeft HEAO economie gedaan en heeft de titel Dr Anders.......

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: misleid

Ongelezen bericht door Walter van V »

misschien is dat wel het probleem, stralen die brieven juist uit dat ze niet van eigen hand komen..

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: misleid

Ongelezen bericht door antonh »

@alleenstaande moeder,
ik denk dat het probleem van jouw brieven gewoon is dat ze te "hoog" geschreven zijn.
Een Dr schrijft sollicitatie brieven anders dan iemand met mbo.
En dat uit de brieven niet komt wie jij bent.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: misleid

Ongelezen bericht door kanovaarder »

"sociale" dienst

Hou er dringend rekening mee dat je alle Inkomstenbiljetten en opgaven van inkomsten(copieën maken!!!!) heel zuinig bewaart!!
Juist in dit soort gevallen waarbij die "sociale" dienst voor de volle 100% het (deeltijd)inkomen + vakantiegeld in houdt men nog eens bij uitbetaling van het vakantiegeld nogmaals een deel daarvan inhoudt en na een jaar of 3,4 nogmaals durven te beweren dat men u teveel heeft betaald en dus teruggave verlangt.
Uw inkomstenverklaringen zijn dan al lang door die "sociale" dienst allang weggegooid waarmee dus ook het bewijs niet meer te leveren valt.

Grootvader

alleenstaande moeder
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 nov 2007 19:01

Re: misleid

Ongelezen bericht door alleenstaande moeder »

ik denk dat t eerder te maken heeft met mn huidskleur,ik ben geadopteerd ,spreek vloeiend Nederlands zelfs fries en leeuwarders.
bij een telefonische gesprek word ik gelijk uitgenodigd bij een sollicitatie ,eenmaal aangekomen [heb ook een nederlandse achternaam] dan is het noem een voorbeeld mevr de Vries?schrikachtig , dan zijn er ineens meer uitgenodigden en dan krijg ik wel bericht........

Langhaar
Berichten: 595
Lid geworden op: 24 nov 2005 10:41

Re: misleid

Ongelezen bericht door Langhaar »

(go ahead make my day)
Die van mij is gemaakt. :D

Gesloten