LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] overstappen naar Telfort
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 dec 2007 11:37
overstappen naar Telfort
Onlangs wilde ik nadat ik al sinds 2006 lid ben bij Het Net overstappen naar een andere provider Telfort. Omdat ik in juni 2006 een contract heb afgesloten via een internet bedrijf (1jr.!!) Wist ik dat ik inmiddels kon opzeggen. Echter mijn gegevens gaven aan dat ik echter een jaar verlengd was. Toen ik hierover belde bevestigde een helpdesk medewerker mij dat ik te laat was voor deze maand maar wel kon overstappen. Mijn overstap zou ik per november rondmaken zodat ik per januari definitief over kon. Keurig een opzegbrief aangetekend verstuurd en tevens Telfort aangevraagd die per januari start. Vervolgens kreeg ik een vreemd telefoontje uit Belgie(?) waar mij werd verteld dat ik nog een jaar verplicht lid zou zijn tot mijn schrik. Ik vertelde hem dat dit niet kon en dat ik andere info had gekregen van de helpdesk. Nog dezelfde avond rolde er een mail binnen dat ik werd bedankt voor mijn aanvraag tot verlenging van mijn abonnement. Ik was met stomheid geslagen. Heb nu per direct deze brief aangetekend verstuurd;
Beste medewerker,
Onlangs heb ik contact met een van uw medewerkers van de telefonische helpdesk gehad ivm beëindiging van mijn abonnement. Omdat ik al langer dan een jaar een contract bij uw bedrijf heb zou ik het contract kunnen stoppen en overstappen naar een ander abonnement. In mijn contract dat ik destijds ben aangegaan (juli’06) gaat het om een 1-jarig contract dus uw medewerker bevestigde mijn verhaal dat ik het recht had ermee te stoppen. Wel gaf hij/zij mij aan dat ik het echter niet per direct kon opzeggen maar moest wachten tot de volgende maand. Dit hield volgens hem/haar in dat het vanaf november ’07 weer mogelijk was. De informatie die ik kreeg was duidelijk en gaf mij de mogelijkheid om vanaf januari ’07 over te stappen en ik zou dus ruim op tijd zijn om op te zeggen middels een opzegbrief.
Tot mijn verbazing werd ik op 29-11-2007 gebeld door een Belgische(?) medewerker die mij te verstaan gaf dat mijn abonnement stilzwijgend was verlengd. En dat ik nu straks een dubbel abonnement zou hebben. De medewerker van de helpdesk zou mij verkeerde informatie hebben verstrekt.
Wat kan ik hier verder nog tegen doen? Inmiddels rolde er vandaag een bevestiging van mijn extra jaar Het Net op de mat.
Beste medewerker,
Onlangs heb ik contact met een van uw medewerkers van de telefonische helpdesk gehad ivm beëindiging van mijn abonnement. Omdat ik al langer dan een jaar een contract bij uw bedrijf heb zou ik het contract kunnen stoppen en overstappen naar een ander abonnement. In mijn contract dat ik destijds ben aangegaan (juli’06) gaat het om een 1-jarig contract dus uw medewerker bevestigde mijn verhaal dat ik het recht had ermee te stoppen. Wel gaf hij/zij mij aan dat ik het echter niet per direct kon opzeggen maar moest wachten tot de volgende maand. Dit hield volgens hem/haar in dat het vanaf november ’07 weer mogelijk was. De informatie die ik kreeg was duidelijk en gaf mij de mogelijkheid om vanaf januari ’07 over te stappen en ik zou dus ruim op tijd zijn om op te zeggen middels een opzegbrief.
Tot mijn verbazing werd ik op 29-11-2007 gebeld door een Belgische(?) medewerker die mij te verstaan gaf dat mijn abonnement stilzwijgend was verlengd. En dat ik nu straks een dubbel abonnement zou hebben. De medewerker van de helpdesk zou mij verkeerde informatie hebben verstrekt.
Wat kan ik hier verder nog tegen doen? Inmiddels rolde er vandaag een bevestiging van mijn extra jaar Het Net op de mat.
Re: overstappen naar Telfort
Volgens mij adverteert het Net met maandelijkse opzegging zonder vast te zitten aan een contract.
Dus het lijkt mij dat je gewoon per maand kunt opzeggen!
Dus het lijkt mij dat je gewoon per maand kunt opzeggen!
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 dec 2007 11:37
Re: overstappen naar Telfort
Omdat dit pas sinds augustus is zou ik hiervoor niet in aanmerking komen....werd mij gezegd. Echter nadat ik de helpdesk belde en te verstaan gaf dat ik maar een 1 jarig abonnement had vertelde men mij dus dat ik het wel op kon zeggen. Wat moet ik nu? Ging ervan uit volledige en goede info te hebben gekregen en had anders nooit een contract bij Telfort afgesloten. Lijkt mij logisch toch? Valt er nu niets tegen deze vorm van terreur te doen?
Re: overstappen naar Telfort
Indien er verlengt wordt val je automatisch onder de laatste nieuwe voorwaarden.
Dus aangetekende brief en opzeggen die handel.
Die helpdesk medewerkers zeggen ook vaak maar wat is mijn ervaring.
Ps, Telfort en het Net zijn beide budget providers van KPN
Dus aangetekende brief en opzeggen die handel.
Die helpdesk medewerkers zeggen ook vaak maar wat is mijn ervaring.
Ps, Telfort en het Net zijn beide budget providers van KPN
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 01 dec 2007 11:37
Re: overstappen naar Telfort
Dat snap ik niet helemaal? Bedoel je dat wanneer mijn abo is verlengd ik automatisch val onder die nieuwe actie van elke maand opzeggen? Weet jij waar ik dit kan vinden?
Re: overstappen naar Telfort
Dit vind je onder de alg. voorwaarden doorgaans
Re: overstappen naar Telfort
Alleen bij nieuwe contracten geldt indien zo besteld: opzegtermijn 1 maand.
Oude contracten blijven per jaar.
Oude contracten blijven per jaar.
Re: overstappen naar Telfort
Ik kan het helemaal mis hebben maar toch wil ik het volgende vertellen.
Het Net, KPN en Planet is 1 pot nat!!
ok, nu mijn bevinding, 2 weken geleden werd mij verteld dat mijn abonnement nog loopt tot en met 23 maart, en dat ik een opzeg termijn heb van een maand. Ik kan bij het overstappen 3 maanden in voren een aanvraag doen dus ik moest wachten tot 23 december. Ik ben vandaag weer aan de bel gegaan om maar een passende pakket te vinden, of een coulance van KPN om daar te blijven. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik te horen dat vanaf 1 december de regels zijn aangepast, namelijk dat als je langer dan 1 jaar klant bent dan kun je je abonnement per maand opzeggen. Dat is vanavond dus ook gebeurt en geaccepteerd.
HE!! wat zij ik ook nog maar? Het Net, KPN en Planet is 1 pot nat!! dus ook de regeltjes. Neem dat maar van mij aan. Wat je kunt doen is! bellen met opzeggingen van KPN, via 0800-0407 en kiezen voor optie InternetPlusBellen van KPN (geen nummer invoeren) je komt dat bij technische dienst en vraag naar opzeggingen. Leg daar uit wat er aan de hand is en ze helpen je gewoon verder, Het Net, KPN en Planet is 1 pot nat!! ook afdeling opzeggingen dus.
Ssstt, ik heb niets gezegd hoor!! En doe een beetje alsof je neus bloed. Ook bij de technische dienst, ó pardon, ik dacht dat ik bij opzeggingen was, anders moet je dure 0900 nummers bellen, snappie?
Doe je best, en laat weten hoe het ging.
Het Net, KPN en Planet is 1 pot nat!!
ok, nu mijn bevinding, 2 weken geleden werd mij verteld dat mijn abonnement nog loopt tot en met 23 maart, en dat ik een opzeg termijn heb van een maand. Ik kan bij het overstappen 3 maanden in voren een aanvraag doen dus ik moest wachten tot 23 december. Ik ben vandaag weer aan de bel gegaan om maar een passende pakket te vinden, of een coulance van KPN om daar te blijven. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik te horen dat vanaf 1 december de regels zijn aangepast, namelijk dat als je langer dan 1 jaar klant bent dan kun je je abonnement per maand opzeggen. Dat is vanavond dus ook gebeurt en geaccepteerd.
HE!! wat zij ik ook nog maar? Het Net, KPN en Planet is 1 pot nat!! dus ook de regeltjes. Neem dat maar van mij aan. Wat je kunt doen is! bellen met opzeggingen van KPN, via 0800-0407 en kiezen voor optie InternetPlusBellen van KPN (geen nummer invoeren) je komt dat bij technische dienst en vraag naar opzeggingen. Leg daar uit wat er aan de hand is en ze helpen je gewoon verder, Het Net, KPN en Planet is 1 pot nat!! ook afdeling opzeggingen dus.
Ssstt, ik heb niets gezegd hoor!! En doe een beetje alsof je neus bloed. Ook bij de technische dienst, ó pardon, ik dacht dat ik bij opzeggingen was, anders moet je dure 0900 nummers bellen, snappie?
Doe je best, en laat weten hoe het ging.
Re: overstappen naar Telfort
Zie de voorwaarden van Hetnet
Voor overeenkomsten afgesloten voor 1 aug. 2007
Artikel 14 punt 5
De Overeenkomst wordt aangegaan voor 12 maanden. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst telkens stilzwijgend verlengd met dezelfde termijn, tenzij Gebruiker de Overeenkomst voor het verstrijken van de termijn schriftelijk opzegt, met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.
Het is dus zo mogelijk om over stappen naar telfort
Laat het weten als het is gelukt
Voor overeenkomsten afgesloten voor 1 aug. 2007
Artikel 14 punt 5
De Overeenkomst wordt aangegaan voor 12 maanden. Na afloop van deze termijn wordt de Overeenkomst telkens stilzwijgend verlengd met dezelfde termijn, tenzij Gebruiker de Overeenkomst voor het verstrijken van de termijn schriftelijk opzegt, met inachtneming van een opzegtermijn van een maand.
Het is dus zo mogelijk om over stappen naar telfort
Laat het weten als het is gelukt
Re: overstappen naar Telfort
Nogeda
Ik had een soortgelijk akkefietje met die boeven van Casema.
Als lid van de Dienstenbond CNV heb ik hun rechtshulp gevraagd aktie te ondernemen.Eén briefje naar Casema was genoeg om het 6 maanden durende gezeur te stoppen.
Misschien iets voor jou?
Ik had een soortgelijk akkefietje met die boeven van Casema.
Als lid van de Dienstenbond CNV heb ik hun rechtshulp gevraagd aktie te ondernemen.Eén briefje naar Casema was genoeg om het 6 maanden durende gezeur te stoppen.
Misschien iets voor jou?
Re: overstappen naar Telfort
Bel nooit de Helpdesk, je hebt geen bewijzen en deze kunnen alles zeggen en beloven...
Ik mail en dan kun je beroepen op onduidelijke of foute info!
Eerst je huidige tijdig, liefst 3 maanden voor einde opzeggen en vraag bevestiging van einddatum!
Daarna pas een nieuwe nemen, en niet eerder want vele betalen dubbel omdat er iets fout ging.
Wel gelden de voorwaarden toen je lid werd en niet de huidige, dat je per maand kunt opzeggen.....
Zowel in voor als nadeel werkende gelden niet, maar die toen waren, tenzij ze duidelijk maakten dat de nieuwe voorwaarden ook voor jou gelden, en dan mag je direkt opzeggen....
Ik mail en dan kun je beroepen op onduidelijke of foute info!
Eerst je huidige tijdig, liefst 3 maanden voor einde opzeggen en vraag bevestiging van einddatum!
Daarna pas een nieuwe nemen, en niet eerder want vele betalen dubbel omdat er iets fout ging.
Wel gelden de voorwaarden toen je lid werd en niet de huidige, dat je per maand kunt opzeggen.....
Zowel in voor als nadeel werkende gelden niet, maar die toen waren, tenzij ze duidelijk maakten dat de nieuwe voorwaarden ook voor jou gelden, en dan mag je direkt opzeggen....
Re: overstappen naar Telfort
Bij al niet anders, maar dan bij Telfort,
je kunt lullen als brugman.. schrijven en mailen..
ZIJ hebben gelijk en ZIJ laten je gewoon stikken met je vragen.
Antwoord via telefoon of internet? nou... vergeet het maar!
Ik noem dit abonnementen terreur!
je kunt lullen als brugman.. schrijven en mailen..
ZIJ hebben gelijk en ZIJ laten je gewoon stikken met je vragen.
Antwoord via telefoon of internet? nou... vergeet het maar!
Ik noem dit abonnementen terreur!
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 21 mar 2007 19:12
Re: overstappen naar Telfort
Je schrijft dat je in juni 2006 een één jarige overeenkomst bent aangegaan met Het Net. Volgens de voorwaarden wordt die steeds stilzwijgend verlengd met dezelfde periode. Dan werd de overeenkomst de laatste keer dus verlengd tot juni 2008. Je kunt de overeenkomst opzeggen per einde looptijd (mei 2008) met inachtneming van één maand opzegtermijn. Dus als je slim bent zeg je nu alvast op en eindigt je abonnement m.i.v. juni 2008.
-
- Berichten: 43
- Lid geworden op: 13 feb 2006 22:00
Re: overstappen naar Telfort
Bijna goed. Indien je zelf tekent voor een verlenging gaan de dan geldende voorwaarden in........Indien er verlengt wordt val je automatisch onder de laatste nieuwe voorwaarden.
Hier is sprake van een automatische verlenging van het contract bij niet-tijdig opzeggen.
Hopelijk gaat de wetgeving snel veranderen en mogen dit soort praktijken niet meer. Maar tot die tijd
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 16 mar 2007 17:30
Re: overstappen naar Telfort
Ik ben zelf ook abonnee bij HetNet. Om per maand te kunnen opzeggen dien je eerst je abonnement om te zetten in het nieuwe. Dat kun je doen vanaf 3 maanden voor het einde van het contractjaar. Als dat is gebeurd kun je elke maand opzeggen.
Re: overstappen naar Telfort
Ik raad je af over te stappen naar Telfort.
Erbarmelijke helpdesk + dito administratie.
Erbarmelijke helpdesk + dito administratie.