LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] puc

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.

ben jij blij met de puc?

Peiling eindigde op 14 dec 2007 20:37

ja
9
47%
nee
10
53%
 
Totaal aantal stemmen: 19

wildewit
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2007 06:00

Re: puc

Ongelezen bericht door wildewit »

:( Wat een verschrikkelijk ding de puC. Mijn ervaring is petje, eerst was apparat beschadigd na 3 weken eindelijk een omruiling. Nu van de regen in de drup. Voor het schoonmaken moet het bakje eruit, dit is op zich al een ramp lukt niet wat ik ook doe. Regelmatig met het gebruik van de puC loopt er water naast het kopje waar dat vandaan komt een raadsel resultaat een half kopje lauwwarme koffie. Nee dit is het zeer beslist niet, jammer dat ik mijn Senseo heb weggegeven die was veeeeeel beter dan de puC :twisted: :twisted:
wil

jiping

Re: puc

Ongelezen bericht door jiping »

en dat servicenummer is ook waardeloos,
al na 3 kopjes bleef et lampje constant rood en deed hij niks meer.

als je dan in het boekje kijkt wat de storingsmelding van een constant rood lampje betekend staat er achter; "neem contact op met de puc-servicelijn.

Bel je de servicelijn;"dan moet je maar op de website kijken"

resetten
na 3 kopjes weer kapot,

bellen
en dan zit je al in een catch-22

En als op de doos groot staat dat doorspoelen niet nodig is bij dit apparaat accepteer ik niet dat het dan toch eigenlijk wel nodig is wil je geen melk in je heet water of lauwe koffie.

Marta
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 okt 2006 11:18

Re: puc

Ongelezen bericht door Marta »

Dan heb ik zeker geluk gehad, want mijn puC werkt prima en ik ben er tevreden over. Lekkere koffie en handig voor warm water.
Ik begrijp ook niet dat mensen er problemen mee hebben om de boel even door te spoelen, om te spoelen of voor te verwarmen, kleine moeite.
De zo bejubelde Senseo vind ik veel te beperkt in zijn mogelijkheden en bovendien erg lelijk.

Ik ben blij met mijn puC :D.

Ydil
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 dec 2007 12:05

Re: puc

Ongelezen bericht door Ydil »

k ben wel heel blij met mijn Puc. ik heb geen technische problemen ondervonden tot nu toe en heb het nu al een heel aantal weken in het bezit. als ik mijn koffie gelijk wil drinken dan is dat mogelijk aanzetten en gelijk koffie pakken. wil ik wat hetere koffie dan tap ik eerst een keer heet water en maak dan koffie. altijd nog stukken sneller dan met de senseo en een heel stuk lekkerder.
het enige wat ik jammer vind, en dat ligt niet aan het apparaat, dat zijn de melk cups. ik heb geen idee waarom maar daar zit suiker in. echt zeer jammer want ik ivnd suiker in de koffie niet lekker.

verder echt een fijn apparaat, voor koffie, thee of en kopje so

sunas
Berichten: 24
Lid geworden op: 12 okt 2005 19:33

Re: puc

Ongelezen bericht door sunas »

Ik heb sinds ongeveer anderhalve maand de PUC en hij bevalt mij prima geen problemen :lol: en inderdaad als ik de koffie wat heter wil gewoon een keer door laten lopen zonder pad, heb ook geen problemen met melk in het water, desnoods gewoon even doorspoelen, hij is in ieder geval sneller als de Senseo.
Prima machine.

jiping

Re: puc

Ongelezen bericht door jiping »

Ik begrijp ook niet dat mensen er problemen mee hebben om de boel even door te spoelen
Zoals gezegd omdat 1 van de verkooppunten is dat je hem nooit hoeft door te spoelen,
volgens mij stond het zelfs op de doos gedrukt.

anders had ik er inderdaad geen moeite mee gehad
maar ik vind het op zijn minst gezegd vreemd dat een bedrijf een product aanprijst met;

"je hoeft hem nooit door te spoelen"

en dan achteraf zeggen ze aan de telefoon "dan moet je hem even doorspoelen."

Maar ik heb hem dus niet daarom teruggebracht maar omdat hij na 3 dagen kapot was en niks meer deed

nog even nagezocht;

puc beweert dus dat vanwege een gescheiden wateruitloop je heet water kunt pakken zonder dat je dan last hebt van koffiesmaak of eerst hoeftschoon te maken.
waneer ik heet pak zitr koffie doorheen.
eerst even schoonmaken zeggen ze dan :shock:

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: puc

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Mijn verhaal over de PUC.

Ik had alleen een D.E. koffiezetapparaat.
Via een e-mail kon ik 20 euro korting krijgen op de Senseo New Generation.
Ik naar de Marskramer.
Heb daar een behoorlijke tijd staan onderzoeken welk apparaat ik nou het beste kon nemen.
De PUC heeft meer Watt (vermogen) en een mooier model, niet zo'n rond ding.
De doorslag was dat er meer mogelijkheden op de PUC zat, en de prijs,
zelfs met 20 euro korting op de Senseo was ik nog goedkoper uit.
Ik gebruik alleen maar zuiver water, dus flessen of gezuiverd, om zo min mogelijk kalkafzetting te krijgen.

Voordelen:
- makkelijk waterreservoir
- de variatie met pads en cupjes
- best makkelijk in gebruik, de knopjes zijn duidelijk
- heel snel koffie gezet (2e kopje is wél een stuk warmer dan de 1e)
- mooi design, ziet er degelijk uit
- veel goedkoper dan de Senseo New Generation


Nadelen:
- de schuiflade waarin de cups en pads gaan is er niet zo makkelijk
uit te krijgen om schoon te maken
- eerste kopje is niet warm (ik zet het daarna nog 20 sec. in de
magnetron)-(2e kopje is wel een stuk warmer)
- je hebt (vooral in het begin) het papiertje nodig waarop staat waar
de kopjes geplaatst moeten worden voor de soorten koffie/heet water

Ik heb het service-centrum gemaild over deze voordelen en nadelen.
Ook bleek ik geen lekbakje bij het apparaat te hebben (ik zat te mopperen dat het bakje onder het rooster zo moeilijk schoon te maken was, maar er behoorde daar een lekbakje aanwezig te zijn, het probleem is heel snel opgelost: ik kreeg een dag na mijn mail hierover mijn lekbakje al toegestuurd!!!).

Degene die ik gemaild heb, en vriendelijk te "mail" ben gestaan, heeft alle voorens en tegens doorgestuurd naar het design-centrum, waar alle op- en aanmerkingen serieus genomen worden.

Dus ik hoop dat degene die hier klachten/opmerkingen/ aanmerkingen/suggesties hebben, hetzelfde doen als mij.
[email protected]


Het zal vast wel goed komen met de PUC, ik ben in ieder geval een tevreden gebruiker.



P.s. Het is toch mogelijk om heet water te krijgen zonder melk- of koffieresten, als je de lade schoonmaakt en leeghaalt (dus zonder padhouder)?

itske
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2007 18:59

Re: puc

Ongelezen bericht door itske »

ik heb bij een kennis een kopje puc gehad ik kan net zo goed sloot water drinken dit is joegel ik ben blij met mijn senseo daar kan de puc niet tegen aan.

venn0003
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 nov 2007 17:59

Re: puc

Ongelezen bericht door venn0003 »

zowel de senseo als de puc zijn ze afhankelijk welk merk koffie dat je gebruikt en dat niet iedereen de zelfde smaak heeft

Malou55
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 nov 2007 19:13

Re: puc

Ongelezen bericht door Malou55 »

Oke we gaan over naar de koffie :lol:
Doordat ik vond dat mn senseo altijd een slap bakkie gaf,of dat de pads scheurden heb ik zowat alle merken geprobeerd en ben blijven steken op de Pads van Albert Heijn
Die van perla
En sinds ik deze pads gebruik had ik in mn Senseo een bak koffie die er mee door kon
En ja hoor daar kom ik weer , sinds ik ze in mn Puc gebruik heb ik een sterke bak koffie.
Dus ja het ligt zeker aan de koffie die je gebruikt
Zeker bij de puc is het belangrijk dat als je een cupje gebruikt met een smaakje dat de pad die je gebruikt bijvoorbeeld een extra Dark roast is.
Anders heb je inderdaad een slap bakkie

Zou je misschien eens kunnen zeggen tegen de mensen waar je die slappe bak kreeg :lol:

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: puc

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Ik vind juist deze koffie lekkerder dan die van de Senseo.
Het zal er zeker aan liggen wat voor soort koffie je gebruikt, ik heb zelf de Bio Café coffee pads van Fertilia. Deze haal ik bij de natuurwinkel. De cups van PUC gebruik ik erbij: caramel en cappuccino.

De koffie van PUC zelf vind ik ook niet vies, heb ik ook nog liggen.

Smaken verschillen, dat klopt.
Ik heb in het verleden zo'n HD-superdelux koffiezetapparaat van Philips gehad; de koffie vond ik echt vies wat daaruit kwam.
Heb het apparaat verkocht, die mensen vinden de koffie hartstikke lekker!!! :?

Ik heb in mijn leven als vrachtwagenchauffeur heel veel verschillende soorten koffie gehad, en ik kon precies weten wie D.E. koffie had!
Van smerig en gore, bijna groene koffie (Rusland) tot ontzettend lekker.
Binnen- en buitenland.
Over het algemeen genomen is de koffiesmaak een individuele aangelegenheid.

jiping

Re: puc

Ongelezen bericht door jiping »

de ervaringen verschillen dus nogal, en dat klopt met wat de persoon aan de servicelijn tegen mij zei.

er werdt mij geadviseerd om hem om te ruilen omdat de kwaliteit per apparaat nogal kon verschillen

En dat is ook wat ik hier lees en om mij heen hoor, sommigen doen het perfect zonder problemen, anderen hebben problemen vanaf dag 1 en blijven die problemen houden.

En dan bedoel ik niet de smaak maar echt de werking van het apparaat.

En trouwens ik heb een senseo, super lekkere koffie, maar bij kennissen die dezelfde senseo hebben en dezelfde koffie gebruiken 1 straat verderop is de koffie niet te zuipen.
geen idee hoe dat kan
wie het weet mag het zeggen

venn0003
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 nov 2007 17:59

Re: puc

Ongelezen bericht door venn0003 »

dat klopt want ook mijn eerste puc ging na de eerste keer gebruik
niet meer aan meteen omgeruild voor een nieuwe deze werkt perfect
ongeveer 1 1/2 a twee maanden in gebruik.

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: puc

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Zou het verschil misschien liggen aan de PUC's die in een Albert Heijn zijn gekocht of ergens anders?! :?

Zelf heb ik mijn apparaat bij de Marskramer gekocht.
(bij mij ontbrak alleen een lekbakje voor onder het rooster, dit was heel snel opgelost, verder doet de PUC het prima*)





*Zie mijn eerdere bericht over de PUC.

venn0003
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 nov 2007 17:59

Re: puc

Ongelezen bericht door venn0003 »

de mijne komt van blokker 8) :wink:

Malou55
Berichten: 14
Lid geworden op: 30 nov 2007 19:13

Re: puc

Ongelezen bericht door Malou55 »

Mijne komt ook van Blokker.........ik had de laatste !!
Volgende zending zou ergens in December komen
Heb ik even mazzel :lol:

itske
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2007 18:59

Re: puc

Ongelezen bericht door itske »

r wordt ook lekkere bak of sloot water geseveert.

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: puc

Ongelezen bericht door BZ'tje »

itske, lekker 'duidelijk' hoor... :?

itske
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 apr 2007 18:59

Re: puc

Ongelezen bericht door itske »

even reageren op reactie. dat er iemand heeft geschreven dat hij/zij last heeft van scheurende padjes ik wou zeggen dat er verschil is tussen smaken koffie pads het zit hem gewoon in de koffieboon kijk maar bij de de test wat voor koffie bij restaurants wordt geschonken dat is 75 procent
sloot wateer zijn ook goede restuarants dus niet alleen licht het aan de senseo. groetjes

BZ'tje
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 nov 2006 18:00

Re: puc

Ongelezen bericht door BZ'tje »

Ah oké, dat bedoelde je...


Je kunt het toch niet iedereen naar de zin maken.
De één lust geen spruitjes, de ander is het zijn/haar lievelingsmaal... :wink:

Zoveel mensen, zoveel smaken.
Mensen verschillen, smaken ook. 8)

Gesloten