LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ohra zorgverzekering
-
- Berichten: 2159
- Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41
Re: ohra zorgverzekering
Ik denk erover om naar Ohra over te stappen in 2008. Hoe is de situatie nu? Is het nog allemaal zo slecht?
Wat ik ook heel belangrijk vind is het doorverbinden: verbind de klantenservice nu wel of niet door? Als ze dat niet doen, vind ik dat heel slecht. Ohra deed dat juist vroeger heel gemakkelijk, waardoor je als klant veel beter geholpen werd. Hoe is daar nu mee?
Wat ik ook heel belangrijk vind is het doorverbinden: verbind de klantenservice nu wel of niet door? Als ze dat niet doen, vind ik dat heel slecht. Ohra deed dat juist vroeger heel gemakkelijk, waardoor je als klant veel beter geholpen werd. Hoe is daar nu mee?
Re: ohra zorgverzekering
Ik had OHRA vandaag toevallig even nodig en ik kreeg vrijwel meteen een medewerker aan de telefoon. Ik heb de indruk dat de medewerkers vrij veel kunnen afwikkelen. Het maakt mij niet uit of ze wel of niet kunnen doorverbinden. Het gaat erom dat je correct wordt geholpen. Declaratie met 10 dagen op je rekening bijgeschreven.. Ik vind het prima zo.
Re: ohra zorgverzekering
Een kleine update omtrend mijn OHRA verhaal.
Ook de twee keer 'we betalen begin volgende week' bleek een loze kreet. Nog steeds geen vergoeding ontvangen terwijl deze toch op 10 october schriftelijk is toegezegd.
De klantenservice medewerker was erg kortaf. Hij kon er niets aan doen (wat klopt uiteraard) en wist ook alleen maar wat 'de betalingsafdeling' hem door gaf.
Wat mij het meeste irriteerd is dat ik, als klant, niet de verantwoordelijke aan de telefoon kan krijgen en dat ze gewoon tot twee keer toe nu met een kluitje het riet in hebben gestuurd.
De maat is nu vol! Ik zeg mijn OHRA verzekering op en dien een klacht in bij OHRA. Weet iemand van jullie waar ik eventueel ook nog mijn beklag kan doen? Ik hoor het graag.
@Mathilde; afhankelijk van je situatie moet je misschien uitkijken met OHRA. Als je financieel niet krap zit kan het zijn dat OHRA de goedkoopste is. Hou echter wel rekening met de mogelijkheid dat je lang moet wachten op evt. declaraties.
Met vriendelijke groet,
Rembo
Ook de twee keer 'we betalen begin volgende week' bleek een loze kreet. Nog steeds geen vergoeding ontvangen terwijl deze toch op 10 october schriftelijk is toegezegd.
De klantenservice medewerker was erg kortaf. Hij kon er niets aan doen (wat klopt uiteraard) en wist ook alleen maar wat 'de betalingsafdeling' hem door gaf.
Wat mij het meeste irriteerd is dat ik, als klant, niet de verantwoordelijke aan de telefoon kan krijgen en dat ze gewoon tot twee keer toe nu met een kluitje het riet in hebben gestuurd.
De maat is nu vol! Ik zeg mijn OHRA verzekering op en dien een klacht in bij OHRA. Weet iemand van jullie waar ik eventueel ook nog mijn beklag kan doen? Ik hoor het graag.
@Mathilde; afhankelijk van je situatie moet je misschien uitkijken met OHRA. Als je financieel niet krap zit kan het zijn dat OHRA de goedkoopste is. Hou echter wel rekening met de mogelijkheid dat je lang moet wachten op evt. declaraties.
Met vriendelijke groet,
Rembo
Re: ohra zorgverzekering
Ben tevreden over OHRA, declaraties vrij snel (10-30 dagen), vrije keuze van behandelaars, premie acceptabel (niet de goedkoopste, niet de duurste.
Declaraties gingen bij mij ook in mei t/m juii goed (1 in iedere maand.)
en een automatisering kan niet helemaal goed lopen, zou je moeten weten als jezelf ook in de branche zit, ajb niet met dit soort non argumenten komen als ik zit zelf ook in de branche.....
Niet tevreden zijn mag, maar ga een ander niet betichten van liegen/bedonderen zonder bewijs
Declaraties gingen bij mij ook in mei t/m juii goed (1 in iedere maand.)
en een automatisering kan niet helemaal goed lopen, zou je moeten weten als jezelf ook in de branche zit, ajb niet met dit soort non argumenten komen als ik zit zelf ook in de branche.....
Niet tevreden zijn mag, maar ga een ander niet betichten van liegen/bedonderen zonder bewijs
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 26 jul 2007 20:01
Re: ohra zorgverzekering
Maar wat hebben wij als klanten te maken met de computerproblemen van OHRA? Helemaal niets. Dit is enkel en alleen het probleem van OHRA.
Re: ohra zorgverzekering
Inderdaad, waarom moet ik met de problemen van OHRA opgezadeld worden, ik ben een betalende klant toch zeker?
Automatiseringsproblemen kunnen zich voordoen, zeker, maar dat het tot MAANDEN vertraging leid slaat nergens op. Wat denkt u dat een klant ons zegt als wij met zo'n verhaal aankomen? Juist, klant minder en een hoge rekening erbij.
Ik blijf erbij dat het hele automaserings verhaal onzin is. OHRA weet kennelijk van deze problemen en heeft niet de moeite genomen om even te checken van welke mensen de rekening nummers niet zijn meegenomen in de overzetting/koppeling.
Het is niet zoveel moeite om even na te gaan welke rekeningnummers 'blanco' zijn na een transitie.
Wat ik ook raar vind is dat als dat lek dan eindelijk boven water is (waarom weten 2 van de 3 medewerkers van de klantenservice dat niet? -> slecht geregeld) waarom lossen ze dat dan niet snel op? Nee, ik moet nu nog 2 of 3 weken wachten totdat afdeling x eindelijk mijn rekening nummer invoerd dat ik al een jaar geleden heb opgestuurd!
We kunnen er lang en kort over praten maar het is een knap staalje mis-management in mijn ogen. Ik kan er helaas niet veel aan doen behalve mijn ongenoegen uiten en naar een andere verzekeraar over te stappen. Jammer dat het zo moet.
Automatiseringsproblemen kunnen zich voordoen, zeker, maar dat het tot MAANDEN vertraging leid slaat nergens op. Wat denkt u dat een klant ons zegt als wij met zo'n verhaal aankomen? Juist, klant minder en een hoge rekening erbij.
Ik blijf erbij dat het hele automaserings verhaal onzin is. OHRA weet kennelijk van deze problemen en heeft niet de moeite genomen om even te checken van welke mensen de rekening nummers niet zijn meegenomen in de overzetting/koppeling.
Het is niet zoveel moeite om even na te gaan welke rekeningnummers 'blanco' zijn na een transitie.
Wat ik ook raar vind is dat als dat lek dan eindelijk boven water is (waarom weten 2 van de 3 medewerkers van de klantenservice dat niet? -> slecht geregeld) waarom lossen ze dat dan niet snel op? Nee, ik moet nu nog 2 of 3 weken wachten totdat afdeling x eindelijk mijn rekening nummer invoerd dat ik al een jaar geleden heb opgestuurd!
We kunnen er lang en kort over praten maar het is een knap staalje mis-management in mijn ogen. Ik kan er helaas niet veel aan doen behalve mijn ongenoegen uiten en naar een andere verzekeraar over te stappen. Jammer dat het zo moet.
Re: ohra zorgverzekering
Ohra ?? wegblijven bij die club van de ANWB cs
Re: ohra zorgverzekering
Er kan altijd wat fout gaan en waarom zouden ze liegen? Ik ben tevreden over de Ohra en met mij meerdere mensen en een aantal mensen ook niet.
we hebben het over een 10 oktober bevestiging die nu 2 maanden vertraagd is en daarvoor ging het zeker ook altijd fout.....
Over problemen bij een bedrijf kan je niet oordelen als je niet weet wat er speelt. Tuurlijk heb je daar als klant niets mee te maken, maar als klant kan je ook proberen uit te gaan van het goede in een bedrijf.
Stel die ene klant bij wie jullie het verprutsen (door terwijl de deadline verstrijkt nog niets gepresteerd te hebben), klant weg, jullie een vordering voor opgelopen vertraging. Stel dat dat bij Ohra nu ook gebeurd is? Maakt nog niet uit, als klant moet je daar zo min mogelijk van merken en ik snap dat het verrot is dat ze je rekening nog niet betaald hebben, zeker omdat het bij ziektekosten al snel over een behoorlijk bedrag gaat.
Maar goed, jij gaat weg bij de ohra, houden ze meer tijd over om mijn declaraties nog sneller door te voeren
succes bij je nieuwe verzekering.
we hebben het over een 10 oktober bevestiging die nu 2 maanden vertraagd is en daarvoor ging het zeker ook altijd fout.....
Over problemen bij een bedrijf kan je niet oordelen als je niet weet wat er speelt. Tuurlijk heb je daar als klant niets mee te maken, maar als klant kan je ook proberen uit te gaan van het goede in een bedrijf.
Stel die ene klant bij wie jullie het verprutsen (door terwijl de deadline verstrijkt nog niets gepresteerd te hebben), klant weg, jullie een vordering voor opgelopen vertraging. Stel dat dat bij Ohra nu ook gebeurd is? Maakt nog niet uit, als klant moet je daar zo min mogelijk van merken en ik snap dat het verrot is dat ze je rekening nog niet betaald hebben, zeker omdat het bij ziektekosten al snel over een behoorlijk bedrag gaat.
Maar goed, jij gaat weg bij de ohra, houden ze meer tijd over om mijn declaraties nog sneller door te voeren
succes bij je nieuwe verzekering.
-
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13
Re: ohra zorgverzekering
Wij hebben ook een declaratie ingediend vorige maand, en vanochtend ontving ik een aanmaning van het incassobureau van mijn tandarts.
Het geld was dus nog niet overgeboekt terwijl ik duidelijk op de nota had aangekruist dat het bedrag naar de zorgverlener moest
Ik ga daar maar eens even achteraan...dit is trouwens wel de eerste keer dat me zoiets overkomt, normaal is het binnen 10 dagen óf bijgeschreven, óf voldaan aan de zorgverlener.
Het geld was dus nog niet overgeboekt terwijl ik duidelijk op de nota had aangekruist dat het bedrag naar de zorgverlener moest
Ik ga daar maar eens even achteraan...dit is trouwens wel de eerste keer dat me zoiets overkomt, normaal is het binnen 10 dagen óf bijgeschreven, óf voldaan aan de zorgverlener.
Re: ohra zorgverzekering
Juridisch gezien heeft u gelijk natuurlijk, we zijn zelf verantwoordelijk voor de betaling van de nota's.
Praktisch gezien kan het echter toch een probleem zijn. Mensen die niet veel te besteden hebben kunnen behoorlijk gedupeerd raken door dit soort nalatigheid van de verzekeraar.
Praktisch gezien kan het echter toch een probleem zijn. Mensen die niet veel te besteden hebben kunnen behoorlijk gedupeerd raken door dit soort nalatigheid van de verzekeraar.
Re: ohra zorgverzekering
Ohra begint zich te gedragen als een markt koopman met rotte bananen, Ohro maakt deel van Delta Loyds