LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog een keukenplanning

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Pfffff

Re: Nog een keukenplanning

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 13 nov 2007 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Nog een keukenplanning

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

krd, beetje zonde van je reactie dan waarin je ongeveer driekwart van het forum generaliseert..?

AC
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 okt 2005 23:50

Re: Nog een keukenplanning

Ongelezen bericht door AC »

Beste sjoerd,

Ik vind je ontwerpen goed, maar je tekenprogramma is helemaal top, als jij je verveeld, kun je dan niet een kopietje van dit programma voor mij gaan branden?

Met welke teken programma werk jij (20-20?)

Pfffff

Re: Nog een keukenplanning

Ongelezen bericht door Pfffff »

:lol:
Laatst gewijzigd door Pfffff op 13 nov 2007 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Nog een keukenplanning

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

Ik werk met Kims, en daar heb je specifieke hardware voor nodig, dus helaas...

CWH
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 nov 2006 19:18

Re: Nog een keukenplanning

Ongelezen bericht door CWH »

Vandaag zullen jullie het wel druk hebben. Ik heb ondertussen genoten van sjoerds ontwerp en ideeen. Andermans ideeen zijn ook welkom. Bovenkasten wil ik eigenlijk niet missen, hoewel het zonder wel lekker ruim staat natuurlijk. Een 45cm vaatwasser is wel een beetje krap natuurlijk. En waarom ik veel werkruimte wil? Omdat ik zo'n chaoot ben bij het koken. Voor je het weet ligt alles vol. Maar ons vorige huis had helemaal geen ruimte en daar heb ik ook altijd lekkere dingen voor elkaar gekregen. Alles is relatief natuurlijk.

Hebben jullie nog een idee voor de afzuiger? Ik ben 1.90. mijn vrouw 1.60. Niet handig zo'n lengteverschil. Maar ik heb er een hekel aan dat ik altijd tijdens het roeren in de pannen zo in de afzuiger zit te bijten.

CWH
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 nov 2006 19:18

Re: Nog een keukenplanning

Ongelezen bericht door CWH »

Ai, en nou heb ik gemist wat krd aan het zeuren was. Was het interessant?

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Nog een keukenplanning

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

ok, ontwerp nr 2

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

wat betreft da afzuiging, zie de vorige keukenplanning topic; die gutmann schouw kun je tot een hoogte van 180 cm van je kookdeel afhangen, afhankelijk van het type motor. Mag natuurlijk ook lager, zodat jij er met je 1.90 onder kan...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Nog een keukenplanning

Ongelezen bericht door kweenie »

Je hebt tegenwoordig ook van die schuine afzuigkappen, die bij de muur dichter op het aanrecht zitten en verder naar voren verder van het aanrecht af zijn. Daar zit je volgens mij sowieso niet zo met je hoofd in de afzuigkap. Of je het mooi vindt is een tweede.

CWH
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 nov 2006 19:18

Re: Nog een keukenplanning

Ongelezen bericht door CWH »

Je tweede ontwerp vind ik mooier dan de eerste. Komt debk ik omdat er geen bovenkastjes inzitten. Die bar vind ik niet handig, steekt zo uit in de huiskamer, net bij de deur.

Ik ga zelf eens een tekeningetje maken en probeer wat van jullie tips te gebruiken.. Dat zal wel even duren, want ik moet het nog gewoon met potlood en papier doen.

Kuchegirl
Berichten: 101
Lid geworden op: 21 aug 2006 12:01

Re: Nog een keukenplanning

Ongelezen bericht door Kuchegirl »

Volgens mij is de greepboring verkeerd, loopt over de groef.

Ach tis maar een frontwissel.


Verder leuk keukentje

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Nog een keukenplanning

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

kan dat niet bij jullie???

CWH
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 nov 2006 19:18

Re: Nog een keukenplanning

Ongelezen bericht door CWH »

Afbeelding

Het heeft even geduurd, maar hier is een potloodschetsje. Het valt niet mee om zo'n tekeningetje te maken en toch de juiste sfeer te treffen! Je moet dan ook de nodige fantasie gebruiken. Het perspektief is ook niet overal even netjes. Voor het hout heb ik berkenhout in gedachten, een hele lichte kleur, bijna wit. De grepen vrij groot in geborsteld RVS. De plinten in aluminium. En het werkblad juist een donkere kleur.

Ik ben in de opstelling toch vrij dicht bij de huidige keuken gebleven, gewoon omdat dit me de meest logische opstelling lijkt. Een paar bovenkastjes voor de broodnodige opbergruimte. De opstelling vanaf links bevat: Hoge kast met een koelkast, dan de vaatwasser, een aanrechtkast, een gewoon kastje, dan is er ruimte voor een fornuis, een hoekkast met toch maar een carousselletje en tenslotte twee ladekasten.

Een mooie oplossing voor de afzuigkap die goed aansluit op de bovenkastjes maar niet al te pontificaal is, moet ik nog bedenken.

Afkraken mag :P

mastermold
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 nov 2007 22:06

Re: Nog een keukenplanning

Ongelezen bericht door mastermold »

Weet iemand hoe je een plaatje van een keukenplanning in het forum kan invoegen? Ik ben een newbie!

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Nog een keukenplanning

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

ik gebruik www.photobucket.com, kun je je foto's uploaden, en dan een link plakken...

CWH
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 nov 2006 19:18

Re: Nog een keukenplanning

Ongelezen bericht door CWH »

Goh wat zijn jullie allemaal beleefd. Geen vernietigende kritiek?

Ik heb xs.to gebruikt, dat is ook zo'n fotoserver.

wilco2005
Berichten: 90
Lid geworden op: 05 jan 2005 16:31

Re: Nog een keukenplanning

Ongelezen bericht door wilco2005 »

Hmm, heb je een raam aan de korte zijde?
Anyway, misschien is dit een idee:

Afbeelding

CWH
Berichten: 57
Lid geworden op: 27 nov 2006 19:18

Re: Nog een keukenplanning

Ongelezen bericht door CWH »

Bedankt voor het idee Wilco. Helaas is het me allemaal een beetje te klassiek. Voor de afzuigkap zoek ik meer iets moderns, zoals die schuine Bosch kap.

mastermold
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 nov 2007 22:06

Re: Nog een keukenplanning

Ongelezen bericht door mastermold »

Wilco, welk 3d ontwerp programma gebruik je?

marpet
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jun 2005 00:17

Re: Nog een keukenplanning

Ongelezen bericht door marpet »

Heb je ook weleens de Alno-planner geprobeerd? Daar zijn heel veel verschillende maten mogelijk en kun je het ook 3D terugzien.
Bij mij is het uiteindelijk mijn eigen ontwerp geworden via deze planner, ik denk dat ik wel 20 ontwerpplannen had gemaakt. Ook de keukenadviseur was erg te spreken over mijn ontwerp, want het klopte precies. Maar de keukenadviseur heeft ook goed werk verricht, o.a. door keuze apparatuur/aanrechtblad/kraan/koof. En in het echt is de keuken nog mooier geworden dan ik hoopte, een plaatje. En ook praktisch in gebruik.

Gesloten