LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oplichtingstruc via SMS

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: oplichtingstruc via SMS

Ongelezen bericht door gravedigger »

nee ik ook ben bij t moibille maar hoe komen ze aan je nummer
Ik denk dat ze gewoon rabndom versturen. Als een nummer in gebruik is, hebben ze "beet".

CvdB84
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2007 15:44

Re: oplichtingstruc via SMS

Ongelezen bericht door CvdB84 »

@ Ed Eichhorn

Klopt, verkeerd nummer gezocht.

crimson
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:14

Re: oplichtingstruc via SMS

Ongelezen bericht door crimson »

Je kan zo'n gratis 0909- nummer aanmaken op deze site: http://www.magik.nu/page.php?id=23 Lijkt me sterk dat ze daar geld voor kunnen vangen als je een sms ontvangt zonder aangemeld te zijn.

FWD
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:23

Re: oplichtingstruc via SMS

Ongelezen bericht door FWD »

Hey,

Ik heb ook zo'n bericht gekregen vanochtend. Mijn provider is debitel maar volgens mij gaan die ook vaak via KPN...

Ik dacht dat het een grap was door dat 06 nummer wat als afzender stond opgegeven dus ik heb het gebeld. Kreeg inderdaad een slecht verstaanbaar persoon aan de lijn met de mededeling dat dit nummer niet beantwoord wordt.

Vervolgens het 0900 nummer gebeld, na het intoetsen van het toestelnummer (op dat moment nog 0035) kreeg ik te horen dat het nummer in gesprek was en dat ik een andere keer maar weer terug moest bellen... Waarschijnlijk nemen ze dus nooit op dus afmelden heeft denk ik geen zin.

Tot nu toe gelukkig nog maar 1 bericht met tussenstanden gekregen.

Heeft iemand al enig idee wat te doen behalve de provider morgen bellen?

Floris

1hansv
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:19

Re: oplichtingstruc via SMS

Ongelezen bericht door 1hansv »

Ik heb ook deze vervelende sms ontvangen. Ik heb een abonnement bij debitel op het netwerk van kpn.

Hoe stoppen we deze ellende ??

groet Hans

gerard47
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2007 15:51

Re: oplichtingstruc via SMS

Ongelezen bericht door gerard47 »

op de site van de OPTA staat deze informatie:
0909-0234 Toegekend
per 20-7-2007 Dhr. G.T.M. Hulsbosch 0909 betaalde informatienummers met een lengte van acht cijfers
?
op onderstaande site is ene GTM Hulsbosch ziet er m.i.z ook wel duister uit met meerdere 0900 nummer wil niet zeggen dat het de zelfde is

http://www.parahealing.com/index.php
Laatst gewijzigd door gerard47 op 02 dec 2007 16:40, 2 keer totaal gewijzigd.

dasse005
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:03

Re: oplichtingstruc via SMS

Ongelezen bericht door dasse005 »

hebben jullie echt het nummer 0900-0234 doorgekregen want dat is inderdaad van polis direct
ik en nog een aantal mensen op het forum spreken van het nummer 0909-0234 en dat kun je nergens terugvinden op de site van polis direct

is het een tikfout of heb je echt dat nummer ontvangen anders wordt polis direct "vals beschuldigd"

gtech
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 dec 2007 13:32

Re: oplichtingstruc via SMS

Ongelezen bericht door gtech »

Het lijkt erop dat niemand meer dan twee berichten heeft ontvangen. Eentje met de zgn bevestiging van de aanmelding, en nog eentje om te laten zien dat het "abonnement" ook werkelijk wordt uitgevoerd. Kan je trouwens op één of andere manier controleren of het hier om betaalde SMS-en gaat of niet. Op een pre-paid zou het dat van je beltegoed moeten zijn afgeschreven, maar ik heb een mobiel abonnment en kan het zogauw niet controleren.
Volgens mij is het de bedoeling van deze boevenbende dat je met dat 0909-nummer gaat bellen, en komen hun inkomsten niet uit de verzonden SMS-en.

1hansv
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:19

Re: oplichtingstruc via SMS

Ongelezen bericht door 1hansv »

besten,

Niemand heeft zich ooit voor deze dienst aangemeld.
Deze dienst is nergens te vinden op internet.

Ik heb het vermoeden dat de sms' s fake zijn (en je dus niks kosten) en dat ze hopen dat we massaal het 0909 nummer a 80 cent per minuut gaan bellen.

Ik hoor het morgen van Debitel wel.

groet,

hans

crimson
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:14

Re: oplichtingstruc via SMS

Ongelezen bericht door crimson »

@ gtech

Volgens mij heb je helemaal gelijk. Het gaat ze er gewoon om dat iedereen het 0909 nummer gaat bellen.

dasse005
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:03

Re: oplichtingstruc via SMS

Ongelezen bericht door dasse005 »

ik hoop dat jullie gelijk hebben want 1,30 euro per ontv.sms
dan wordt ik nog gek

zal maandag zeker even contact opnemen met mijn provider

ik heb overigens een abbonnement van debitel via KPN

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: oplichtingstruc via SMS

Ongelezen bericht door gravedigger »

=
Magik.nu is gevestigd te Rhenen tel: 0909 0234 code 0002 (80 cpm) en is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Utrecht onder nummer: 30228756
Dat is de site van het nummer.

guusolie
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:47

Re: oplichtingstruc via SMS

Ongelezen bericht door guusolie »

Zelfde SMS'en ontvangen. Terug SMS'en lukt niet. Uiteindelijk maar gebeld. Moeilijk verstaanbare dame met vlaaams accent die meldt dat alle toestellen in gesprek zijn. Daarna maar opgehangen. Jammer dat je geen nummers kan blokkeren op je mobiele telefoon.

Cin82
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:01

Re: oplichtingstruc via SMS

Ongelezen bericht door Cin82 »

Op sommige telefoons kun je wel nummers blokkeren. Ik weet niet hoe, heb het iemand anders laten doen, maar het kan dus wel. Het is dus de moeite waard om even goed naar de mogelijkheden van je telefoon op dit gebied te kijken.

1hansv
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:19

Re: oplichtingstruc via SMS

Ongelezen bericht door 1hansv »

Besten,

Wat me opvalt de tussenstanden waren te vroeg 15:11 uur.

En waar zijn de eindstanden?

En waar zijn mijn 80 cent ? :twisted:

groet,

Hans

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: oplichtingstruc via SMS

Ongelezen bericht door gravedigger »

Ik durf ook wel te wedden, dat dat 06 nummer een pre-paidnummer is. Wordt immers bij de grote providers niet geregistreerd. Een verband tussen 06 en 0909 is dan dus niet te leggen.

carlo1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2007 17:13

Re: oplichtingstruc via SMS

Ongelezen bericht door carlo1978 »

Ook ik ben een van diegene die zulke smsjes heeft ontvangen.
Heb al eerder evaring gehad met dit soort praktijken en dat heeft mij veel geld gekost zonder dat ik hier om gevraagd had.

Morgen bellen met Debitel en heb gelijk een officiele klacht ingedient bij de OPTA...

Dus voor diegene met hetzelfde probleem, zou ik dat ook maar doen..

Belachelijk dat mensen zo rijk proberen te worden van dit soort dingen, pure oplichterij wat keihard aangepakt moet worden, zodat ze hun hele leven er last van zouden moeten hebben!!!!

Ed Eichhorn
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 dec 2007 15:44

Re: oplichtingstruc via SMS

Ongelezen bericht door Ed Eichhorn »

Op de website www.magik.nu heb ik het onderstaande gevonden, ik heb geen 2e sms meer gehad met de uitslagen, ter info Feyenoord heeft met 6-0 gewonnen.
javascript:emoticon(':lol:')
Laughing

Waarschijnlijk hoeven we ons niet al te veel zorgen te maken, als je de voorwaarden hieronder leest verwacht ik dat er morgen actie ondernomen wordt tegen de eigenaar van dit unieke telefoonnummer.

Grtzz Ed

********************************************************

Voorwaarden


Magik.nu is gevestigd te Rhenen tel: 0909 0234 code 0002 (80 cpm) en is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel te Utrecht onder nummer: 30228756

Indien u zich aanmeldt voor een gratis betaal service nummer dan gaat u akkoord met de in deze algemene voorwaarden genoemde zaken.

magik.nu biedt particulieren en bedrijven de gelegenheid om kosteloos gebruik te maken van een betaal-servicenummer gecombineerd met een uniek toestelnummer.

Particulieren of bedrijven die zich aanmelden op de www.magik.nu ontvangen een uniek en persoonlijk toestelnummer. Met dit toestelnummer zijn zij in staat om telefonische adviezen te geven over onderwerpen waar zij veel van afweten.

Bij het promoten van een toestelnummer dient u altijd en duidelijk het tarief te vermelden bij het telefoonnummer.

Het is niet toegestaan om telefonische adviezen te geven over:
- onderwerpen waar men geen verstand van heeft
- illegale zaken

Het is niet toegestaan om mensen ongevraagd via de mail op de hoogte te stellen van uw betaal servicenummer (spam).
Indien u zich niet houdt aan hetgeen in deze algemene voorwaarden vermeldt staat zijn wij gerechtigd om u te verwijderen uit het systeem. Mocht er blijken dat er sprake is van illegale zaken of bedrog zullen wij uw gegevens ter beschikking stellen aan de politie.

Betalingen geschieden na 5 weken na de gewerkte kalendermaand
Het is belangrijk dat alle gegevens die u heeft door gegeven bij uw aanmelding kloppen. Bij het overmaken van de tegoeden zullen wij gebruik maken van deze gegevens. Als deze gegevens niet kloppen zal het kunnen gebeuren dat wij uw verdiensten niet kunnen overmaken.

Bij doorschakelen naar een mobiel nummer wordt 20 eurocent per minuut aan kosten in rekening gebracht.

Van elke betaling ontvangt u een creditfactuur zodat u de ontvangsten goed in uw boekhouding kunt administreren.

Particulieren die zich aanmelden dienen de inkomsten bij hun totale inkomsten op te tellen. Hierover moeten ze zelf belasting over betalen.

Toestelhouders treden op als freelance adviseur waarbij er geen sprake is van enig dienstverband. Toestelhouders zijn derhalve niet in loondienst van magik.nu.
Toestelhouder vrijwaart magik.nu van alle juridische claims met betrekking tot de door toestelhouder geboden telefonische (advies)diensten.

magik.nu is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade daaronder begrepen, maar niet uitsluitend, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie.

magik.nu is niet verplicht om nieuwe gebruikers te accepteren. Magik.nu kan nieuwe gebruikers derhalve zonder opgaaf van redenen weigeren of verwijderen uit het systeem.

Privacy policy

Om gebruik te maken van de faciliteiten van magik.nu, zal magik.nu informatie van de gebruiker verwerken in de administratie van magik.nu deze informatie wordt hierna verder aangeduid als "persoonsgegevens".

Voor het aanvragen van een persoonlijk toestelnummer verlangt magik.nu dat persoonsgegevens worden ingevoerd.

magik.nu kan bij het aanbieden van diensten persoonsgegevens verwerken. Het gaat hierbij niet alleen om bijvoorbeeld e-mailadressen en naam, adres, woonplaats gegevens, maar ook om gegevens over interesses van jou als magik.nu-gebruiker.

Het spreekt voor zich dat magik.nu zorgvuldig omgaat met persoonsgegevens.magik.nu verwerkt deze gegevens in de eerste plaats om de dienst aan te bieden en te factureren.

Tenslotte kan magik.nu, gegevens aan derden ter beschikking stellen die de gegevens kunnen gebruiken om informatie aan te bieden. Als je via de magik.nu website gebruik wilt maken van een dienst die door een andere partij wordt aangeboden, kan het noodzakelijk zijn om gegevens door te geven aan die andere partij.

Het is mogelijk dat magik.nu op grond van een wettelijk plicht gegevens moet verstrekken, bijvoorbeeld aan de politie in het kader van een opsporingsonderzoek. Magik.nu zal persoonsgegevens in deze gevallen uitsluitend verstrekken als duidelijk is dat het gaat om een gerechtvaardigd verzoek van de instantie aan wie de gegevens moeten worden verstrekt. Magik.nu kan besluiten bepaalde gegevens te bewaren indien dit noodzakelijk is om de rechten van gebruikers van de magik.nu-diensten of om de rechten van magik.nu te beschermen. :lol: :lol: :lol:

Arn13
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2007 17:35

Re: oplichtingstruc via SMS

Ongelezen bericht door Arn13 »

Ook ik ben een van de vele die vandaag (2-12) een SMS heb gekregen
dat ik ben aangemeld voor een Eredivisie Service.
Ik kreeg later een SMS met allerlei uitslagen van voetbalwedstrijden.

Ik bel morgen met mijn provider KPN.

Blokeren van deze service is niet gelukt/mogelijk.

Ik heb al gelezen dat er veel meer mensen die vandaag hier
de dupe van zijn, als je het mij vraagt pure oplichterij!!!

MVG

1hansv
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 dec 2007 16:19

Re: oplichtingstruc via SMS

Ongelezen bericht door 1hansv »

Besten,

Heb net ook een klacht ingediend bij de OPTA.

Ben door dit gedoe al een halve dag bezig, lekker op je vrije zondagmiddag.

KLACHTEN indienen DUS!!

https://www.spamklacht.nl/asp/klachtindienen/

Groet,

Hans

Gesloten