LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kwantum: aanbetalen niet mogelijk

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
scooby!!
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 okt 2005 21:18

kwantum: aanbetalen niet mogelijk

Ongelezen bericht door scooby!! »

Ik heb vorige week bij kwantum gordijnen en vitrage besteld voor ongeveer 850 euro.
Bij het plaatsen van de bestelling die over een week of 4 word geleverd was ik VERPLICHT om het gehele bedrag voorruit te betalen.

ik was eventjes met stomheid geslagen en moest door deze "actie"de bestelling splitsen omdat ik het bedrag op dat moment niet op m'n rekening had, ik had namelijk rekening gehouden met de oplevering als ik mijn vakantiegeld had.

Nadat ik thuis eens aan het internetten geslagen ben, want ze zijn lid van de CBW blijkt dus dat ze niet meer mogen vragen dan 15 tot 25% aanbetaling.

Alles betalen, anders geen bestelling riep de verkoopster

Blijkbaar gaan de eigen regels boven de regels van de CBW,,,,

Naar aanleiding van uw mail, kunnen wij u het volgende meedelen.



Kwantum heeft de regel om een 100% aanbetaling te doen. Het is helaas niet mogelijk om door middel van aanbetaling of op rekening te kopen bij Kwantum. Uw bestelling wordt alleen in behandeling genomen als deze volledig betaald is.



Deze regel geldt voor zowel onze webwinkel als de 91 andere vestigingen van Kwantum. Tevens ontstaat er hierdoor voor niemand enige verwarring en blijft alles soepel verlopen voor zowel de winkelende klant in onze vestigingen, als de klant die vanuit huis een bestelling bij onze webwinkel plaatst. Op deze manier kunnen wij iedereen dezelfde behandeling geven.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten,

Kwantum




Lia ****

Klantenservice



bij deze ga ik ook een klacht indienen bij de CBW


zijn er nog meer mensen met dit soort problemen???

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: kwantum: aanbetalen niet mogelijk

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Vooruitbetaling gordijnen en vitrage's bij Kwantum.

Mevrouw, (ik neem in dit geval maar aan dat u een vrouw bent),
Dat Kwantum voor de gordijnen en de vitrage's 100% aanbetaling eist is naar mijn mening logisch omdat deze zeer waarschijnlijk ook op maat moeten worden gemaakt.

In andere gevallen waar het gewoon een standaard product is zoals stoelen,banken,bedden, en dergelijke wordt er wel gesproken van een maximaal aanbetalen van 50% van de totaalsom maar dat is in dit geval uwerzijds een onredelijke eis.

Anders wordt het als de gordijnen en vitrage's niet volgens de afspraken aan u zouden worden geleverd want dat zit u op het gebied van het wettelijk vastgelegde consumentenrecht.
Daar is echter op dit moment , nu er nog niets geleverd is, geen sprake van.
Sterker nog! Bij uw opdracht tot het doen vermaken van de gordijn- en vitragestof mag Kwantum u houden aan de overeenkomst, ook als u nog niet kunt of wil betalen.

't Spijt mij, dit is niet anders!

Grootvader

scooby!!
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 okt 2005 21:18

Re: kwantum: aanbetalen niet mogelijk

Ongelezen bericht door scooby!! »

waar zijn dan de regels van de CBW voor? :roll:

artikel 5 van de voorwaarden, maximaal 15 of 25% van de aankoopprijs.

vergeet ook niet dat bij een eventueel faillisement je dus maximaal 25% van het betaalde bedrag maar vergoed krijgt!!!


die 50% wat je zegt klopt dus ook niet
15% en 25%
In de algemene voorwaarden staan twee aanbetalingspercentages, namelijk 15% en 25%, afhankelijk van het product. Voor de productgroepen Keukens en Badkamers en Parket geldt het percentage van 15% voor de rest 25%, zie hiervoor artikel 5, lid 2. Let op: aan de consument mag geen hogere aanbetaling worden gevraagd dan de genoemde percentages.
De aanbetalinggarantie geldt voor een maximum van 15 of 25% van de aankoopsom, omdat u hiermee geen verlies lijdt. Het percentage van 15% is van toepassing op artikelen met een hoge arbeidslooncomponent. Consumenten die meer hebben aanbetaald, zijn helaas hun geld kwijt voor het bedrag boven de twee percentages.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: kwantum: aanbetalen niet mogelijk

Ongelezen bericht door NAK »

scooby!
Voor die prijs was ik toch naar een echte gordijnen zaak gegaan.

mens
Berichten: 102
Lid geworden op: 13 mei 2007 23:59

Re: kwantum: aanbetalen niet mogelijk

Ongelezen bericht door mens »

Alles betalen, anders geen bestelling riep de verkoopster
Da's toch duidelijk een keuze die je zelf kunt maken; als je het er ècht niet mee eens bent, plaats je de bestelling gewoon niet. Er zijn wel meer zaken waar je gordijnen kunt laten maken.

Ik vind het een beetje vreemd om eerst hiermee akkoord te gaan en vervolgens te gaan klagen.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: kwantum: aanbetalen niet mogelijk

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Terecht wat Kwantum doet.

De gordijnen en vitrage passen alleen op jouw ramen, en zijn waardeloos als je ze niet afneemt

16again
Berichten: 16173
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: kwantum: aanbetalen niet mogelijk

Ongelezen bericht door 16again »

Wettelijk mag aanbetaling maar 50% maximaal bedragen.
Bij CBW winkels geldt een maximum van 25%

Onderstaand artikel van CBW site gaat over keukenhandel (10 dagen geheel vooruit betalen is daar gebruikelijk maar ook niet toegestaan) en is ook hier van toepassing
http://www.cbw.org/column.php?articleid=987
De gordijnen en vitrage passen alleen op jouw ramen, en zijn waardeloos als je ze niet afneemt
Ook daarin voorzien CBW voorwaarden. Wil de consument de gordijnen uiteindelijk niet, dan dient de consument een boete (annuleringskosten) te betalen. Deze boete bedraagt 50%, echter de winkelier kan meer vragen indien hij kan aantonen dat zijn schade groter is.

citroencxtre
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 okt 2006 18:42

Re: kwantum: aanbetalen niet mogelijk

Ongelezen bericht door citroencxtre »

en als de klant uiteindelijk het niet eens ismet het geleverde heeft de winkelier wel zijn poen in zijn zak en doet dus niks meer

betaal dus nooit meer dan 50% hoe hard ze ook roepen

mobach
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 nov 2007 12:02

Re: kwantum: aanbetalen niet mogelijk

Ongelezen bericht door mobach »

ik heb hier ook niet een topic over geopend want bij mij gebeurde hetzelfde.

Woest kan ik er om worden. Zeker omdat ik dan helemaal niets in handen heb als het geleverde niet goed is. Zij hebben al het geld en ik niets.

alfatrion
Berichten: 21943
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: kwantum: aanbetalen niet mogelijk

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dat Kwantum voor de gordijnen en de vitrage's 100% aanbetaling eist is naar mijn mening logisch omdat deze zeer waarschijnlijk ook op maat moeten worden gemaakt.
Zo logisch vind ik dat niet. Er is nog geen prestatie geleverd. Als ze het fout doen is het toch prettig om een gedeelte van de koopsom achter de hand te hebben.

Gesloten