Je wordt uitgebreid gewaarschuwd om vooral niks van Marktplaats van een engelstalige advertentie te kopen. Deze oplichters komen niet alleen uit China, maar ook uit afrikaanse landen. Onthou dit : als iets te mooi is om waar te zijn, is het dat vaak ook !
OPLICHTING, is nationaal en internationaal. Waarom mogen de CHINEZEN en straks ook inwoners uit andere landen hier niet aan meedoen? DAT U besodemieterd word ligt toch voor 100% bij Uzelf???
Als ik dit verhaal vertel aan Chinezen in Nederland en die het vertellen tegen de familie die 12 uur per dag hard werken in een fabriek om ons goedkoop speelgoed te bezorgen....
Ze hebben een 2e hands PC omdat de afhaal een nieuwe kreeg en kunnen zo in minder tijd meer verdienen, dus juist door dit soort berichten worden mensen soms juist op criminele gedachten gebracht, vooral als ze eenmaal weten dat er weinig tegen gedaan kan worden, vooral omdat het vaak meer kost dan de schade van de fraude!
Door voorzichtig of slim te zijn kom je vaak achter deze oplichters, ik vraag soms gewoon of ik het over enkele dagen kan ophalen?
Wat is uw adres, ik betaal dan contant en als ze dan niet willen weet ik genoeg, verkoop van niet bestaande produkten!
Als ze het adres geven en datum vragen is het meestal wel goed, ze verwachten het vaak niet, maar zo selecteer je het, en omdat ik diverse familie's daar heb is ophalen en hun betrouwbaar laten controleren of het wel werkt en goed is, en dan door familie's hier naartoe laten sturen...
Zo is het wel veilig!
Ik doe regelmatig zaken met China,en importeer goederen.
Natuurlijk zijn er heellll veel oplichters,maar als koper kan je ook eens je huiswerk doen voordat je geld overmaakt naar bv China
Van 200 euro kunnen ze een paar jaar rijst kopen.De verleiding is groot om mensen op te lichten.
Door goed mijn huiswerk te doen heb ik in China betrouwbare leveranciers gevonden voor mijn goederen.