LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transfair

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
40plusser
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 nov 2007 08:22

Re: Transfair

Ongelezen bericht door 40plusser »

ik adviseer je om zeker niet te te betalen maar een mail of telefonisch kontakt met oplichting van de tros

ze willen mijns inziens zoveel mogelijk geld afhandig maken op een gluiperige manier dit is echt pure oplichting ook een mail naar lindorff sturen denk maar niet dat je een reactie krijgt ik moet hem nog krijgen wel kreeg ik telefoon van lindorff van wanneer denk je te betalen ik heb gelijk het telefoontje afgekapt tot op heden niets gehoord en ik ben ook zeker niet van plan on zo maar te betalen laten ze eerst maar met bewijsstukken komen

verder adviseer ik iedereen die er mee geconfronteerd wordt dit te melden bij tros opgelicht zodat we aan deze praktijken een eind kunnen maken.

Flender
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 sep 2007 14:27

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Flender »

ronald38

ik heb al een rechtzaak tegen ze lopen wegens onduidelijk heden over vorderingen weet niet of je daar wat mee kan

coko
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2007 21:03

Re: Transfair

Ongelezen bericht door coko »

Ik heb de mail verstuurd en kreeg reactie terug:
Geachte heer, mevrouw,

Uw e-mail hebben wij in goede orde ontvangen.
Helaas kunnen wij deze niet in behandeling nemen omdat er
geen dossiernummer of adresgegevens van u in vermeld staan.

Wij willen u vragen om de e-mail nogmaals aan ons toe te zenden onder
vermelding van uw dossiernummer en uw adresgegevens.

Met vriendelijke groeten,

Afdeling incasso
Lindorff B.V.


Vanmiddag hebben ze gebeld en mijn vrouw heeft ze telefonisch zeer duidelijk gemaakt dat ze de hele zaak niet vertrouwt en dat ze niet op hun ingaat omdat ze ook gehoord heeft dat het pure oplichterij betreft. Dit laatste zei ze toen er gedreigd werd met de deurwaarder en het gesrprk werd zo afgebroken.
Potverdorie, ik vind het toch wel heel erg nu.

Ik heb vanavond alleen nog 1 mail teruggestuurd met daarin het dossiernummer en dat ik per omgaande bewijstukken van ze wil.

Wat nu weer, ik vind het zo vervelend, energieslurpend en het stinkt aan alle kanten volgens mij.
Ik weet nu echt niet meer wat nu verder.
Heeft iemand ideen of is de hele zwik inscannen en mailen naar Opgelicht het beste.

hanswijs
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 dec 2007 20:59

Re: Transfair

Ongelezen bericht door hanswijs »

Kijk ook hier http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=56200 voor meer over hetzelfde onderwerp.

coko
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2007 21:03

Re: Transfair

Ongelezen bericht door coko »

Vandaag een brief van Lindorff gekregen (overigens met andere huisstijl, er staan ook niet meer ' voorheen transfair' op)

Even stukje citeren:
...Het contract is reeds beeindigd. Om technische redenen zijn de resterende huurtermijnen echter niet bij u in rekening gebracht en heeft u de eerste aanmaning voorzien van onze consumentenfolder mogelijk niet ontvangen. We bieden u hiervoor onze excuses aan en verwijzen u voor onze consumentenfolder naar onze website www.lindorff.nl. Dit ontslaat u echter niet van de verplichting uw schuld, waarvan het openstaande saldo E 115 bedraagt, aan ons te voldoen. Het betreft uw schuld aan Primahuur zonder buitengerechtelijke kosten. Deze kosten brengen we gezien de situatie, niet aan u in rekening......

Wat kan ik hier ziek van worden zeg.
Nogmaals, ik ken heel Primahuur niet. Heb niks gehuurd en nog nooit van Lindorff gehoord.
Het bedrag is ineens verminderd van E 152,- naar E 115,-.

Is naar de Primafoon winkel gaan inderdaad een optie en daar de zaak neerleggen?
Of een advocaat inschakelen?
Of maar niets doen?

hanswijs
Berichten: 13
Lid geworden op: 11 dec 2007 20:59

Re: Transfair

Ongelezen bericht door hanswijs »

De Primafoon staat hier helemaal buiten.

Het verhuurgedeelte is destijds door hen uitbesteed aan Primahuur.

De enige met wie WIJ te maken hebben is helaas Lindorff.
Ik weet niet of Primahuur nog bestaat?

Primafoon kan alleen een klacht noteren waar je verder niks meer van hoort.

Colleke
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 dec 2007 19:46

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Colleke »

Mensen, dit wordt verwarrend, zo met twee onderwerpen in het forum over hetzelfde. Kunnen we niet beter bij een van de twee onze reacties neerzetten? Nu moeten we steeds van de ene naar de andere stappen. Is zomaar een ideetje, hoor......
Ik heb trouwens letterlijk dezelfde brief gekregen als coko en ik denk de rest ook.
Groetjes, Colleke.

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: Transfair

Ongelezen bericht door superwoman »

Transfair is tegenwoordig gaan werken onder de naam Lindorff. Dat is verwarrend voor de concument maar komt hierop neer; dezelfde chaos onder een andere naam.

SpaarXL
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2007 20:49

Re: Transfair

Ongelezen bericht door SpaarXL »

Na de oproep in Radar van 17 december heb ik een mailtje gestuurd naar [email protected]

Ik heb inmiddels ook al een reactie van de Radar redactie gehad, iemand van de redactie gaat een "onderzoekje" naar Lindorff starten, ik adviseer iedereen die deze thread leest dan ook een berichtje te sturen naar [email protected]

Zet in je onderwerpregel "Lindorff/ Transfair", dan heb je denk ik meer kans dat ze 't oppikken...

Hopelijk wordt het een TV thema?

trucker59
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 dec 2007 00:23

Re: Transfair

Ongelezen bericht door trucker59 »

ook wij ontvingen briefen van transfair met een bedrag van 3200 die we binnen 7 werkdagen moesten betalen want anders werd ons inboedel verkocht wij hebben niks betaald en willen van hun nu de orginele dokumenten we moeten ff fwachten maar laat het jullie weten

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Cesar »

Coko schrijft:
Ik heb de mail verstuurd en kreeg reactie terug:
Geachte heer, mevrouw,

Uw e-mail hebben wij in goede orde ontvangen.
Helaas kunnen wij deze niet in behandeling nemen omdat er
geen dossiernummer of adresgegevens van u in vermeld staan.

Wij willen u vragen om de e-mail nogmaals aan ons toe te zenden onder
vermelding van uw dossiernummer en uw adresgegevens.

Met vriendelijke groeten,

Afdeling incasso
Lindorff B.V.


Dit is nou net wat je nooit moet doen. De volgende rekening staat exact op jouw naam en adres. Geef gelijk je bankrekeningnummer ook maar. En doe er een machtiging bij.

O.K.M. Chan
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jan 2008 18:01

Re: Transfair

Ongelezen bericht door O.K.M. Chan »

Goeden Avond,

Ook mijn vriendin heeft een brief ontvangen met het verzoek om een bedrag van EUR 1363.84 terug te betalen.

Hopelijk gaat Tros Radar actie ondernemen tegen zulke maffia praktijken. Mijn vriendin is hart patient en en ik hoef u denk ik niet uit te leggen dat ze behoorlijk geschrokken is.

Wij hebben tevens een email gestuurd naar Tros Radar : [email protected]

Tevens gaan we dadelijk aangifte doen van oplichting.

Hebben jullie nog suggesties.

Mvg,
Ralph

lima7
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2008 18:53

Re: Transfair

Ongelezen bericht door lima7 »

Ja, hoor ik kreeg vandaag nog zo een brief, dat ik 403 euro moet betalen in 8 dagen.....

Er zijn er nu zoveel klachten over dit incassobureau. Hoezo doet de politie er niks mee.

We moeten echt in actie komen, want dit kan niet zo langer.

( is negeren de beste optie?)

Nadia00
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2008 14:53

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Nadia00 »

Ook ik heb een probleem met de Jong te Arnhem
In 2003 is er beslag gelegd op mijn salaris en alles was afbetaald(ik heb zelfs meer betaald maar ze willen het niet terug betalen)
Nu heb ik geen inkomsten en nu wordt er ineens beslag gelegd op de uitkering van mijn vrouw door de Jong..We leven onder bijstand en ze gaan nu €300 inhouden.Bellen heeft geen zin want ze luisteren echt niet en het kan ze ook niks schelen dat we de huur straks niet kunnen betalen.We hebben een afspraak bij rechtshulp en hopen dat die wat kunnen doen.
Het zijn echt OPLICHTERS daar in Arnhem

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Pavlova »

beste Nadia00,

Ik begrijp het verhaal niet helemaal, want een beslag komt meestal niet zomaar uit de lucht vallen, daar gaat heel wat aan vooraf. Als door de beslaglegging huur e.d. niet meer betaald kunnen worden raad ik je aan toch met het deurwaarderskantoor contact op te nemen en te vragen of de beslagvrije voet aangepast kan worden, waarschijnlijk zal er dan gevraagd worden aan u of u kopieën wil opsturen van loon van uzelf en van evt partner, huur of hypotheekkosten, kosten premie zorgverzekering, huur- en zorgtoeslag.

sheeny
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2008 14:27

Re: Transfair

Ongelezen bericht door sheeny »

Ik heb ook een brief gehad van de jong incasso van 886 euro!?! Ik heb eerst op internet gezocht,kwam deze forum tegen. Daarna gebeld en bleek het een rekening van t-mobile te zijn. Ik heb nog NOOIT een abonnemnt bij hun gehad en heb dat ook aan de dame op de telefoon gezegd, en die zegt dat ik binnen 2 weken moet reageren op de brief die ik als bevestiging van het telefoongesprek ga ontvangen.
Ik zie wel wat er gebeurt, maar ik vind het belachelijk, van zo' n bedrag
schrok ik echt en heb heel weekend niet kunnen slapen.

Ik heb nu nog geen brief ontvangen, moet ik hun gewoon maar een brief sturen of eerst wachten op hun brief?

Noils
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2008 16:44

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Noils »

Vorige jaar wilde ik een nieuw mobiel abbonement afsluiten bleek dat er een Preventel registratie open stond. Vodafone (uit 2004), navraag resulteerde in dat ik contact op moest nemen met Lindorff aangezien het daar nu in behandeling was. Hen opgebeld en er stond een bedrag open (in eerste instantie niet gevraagd om wat voor bedrag, niet slim weet ik), maar als ik de eerste termijn van 250,25 over wilde maken dan werd de betalingsregeling op gang gezet. Mooi dacht ik en heb deze betaling gedaan. Echter ging het niet lukken om de 2e en tevens laatste termijn te voldoen voor de gevraagde tijd, gebeld met Lindorff en hier mijn verhaal gedaan. Vervolgens het verzoek gedaan om de termijn eind deze maand te voldoen. Dit was in orde en de afspraak stond genoteerd. Not!

Nog geen week later een brief dat ik nog 8 dagen had om de volledige betalingsachterstand te voldoen of anders.... Afijn weer gebeld en aangegeven dat ik de afspraak had gemaakt om eind deze maand te betalen. 'Nee hoor, wij hebben de betalingsregeling beëindigd en over uw afspraak kan ik niets vinden, u moet gewoon de achterstand betalen dan kunt u verder met de betalingsregeling (ehh die is al beëindigd!). Maargoed aangegeven dat ik het wel op een andere wijze zou gaan regelen. En wat schertst mijn verbazing 2 dagen (leuk verjaardagskado :-)) later een brief of ik het bedrag verhoogd met €300,- binnen 48 uur maar even wil overmaken, want anders...

Mooie werkwijze dat bedrijf.

Woudbloem
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 feb 2008 16:06

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Woudbloem »

Oeps, ik was inmiddels al een nieuw topic begonnen.
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=733601#733601

Nicole83
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 feb 2008 12:10

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Nicole83 »

Mijn vriend heeft vorig jaar een bkr-overzicht opgevraagd. Hier stond ook een telecomcontract op vermeld van T-mobile, welke nog niet beeindigd was.

Hij heeft gelijk contact opgenomen met T-mobile, zij konden niks vinden over dit contract en verwezen hem door naar Incasso de Jong.

Die heeft een overzicht gestuurd, de schuld bedroeg € 1333! En inderdaad, het betreft een schuld aan Lindorff bv, voorheen genaamd Transfair. We hebben inmiddels € 300 aan de Jong overgemaakt...

Nu ik al deze verhalen lees, schrijf ik gelijk een brief naar ze met verzoek om stukken. Vind het wel heel erg toevallig allemaal!

gr. Nicole

Kris82
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 nov 2007 23:24

Re: Transfair

Ongelezen bericht door Kris82 »

:!:
Laatst gewijzigd door Kris82 op 05 apr 2008 10:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten