LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen met Amsterdam Trade Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Fozzy
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 dec 2007 09:59

Ervaringen met Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door Fozzy »

Iemand ervaringen met de Amsterdam Trade Bank (ATB)?
Ze hebben een intenet spaarrekening met 4,5% rente, zonder beperkingen. Maar toen ik las dat het een dochter is van een Russische bank, heb ik toch zo (mogelijk volledig onterecht) mijn bedenkingen.
Is dit een betrouwbare bank?
Is dit na te gaan bij de Nederlandsche Bank?

Baskruit
Berichten: 84
Lid geworden op: 19 feb 2007 22:11

Re: Ervaringen met Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door Baskruit »

Het is een Nederlandse bank en (dus) onder toezicht van DNB. Sommigen zullen je aanraden om niet meer geld te storten dan maximaal gegarandeerd wordt door De Nederlandse Bank (20.000 plus 90% van de volgende 20.000) omdat ze niet de reputatie hebben als de nederlandse grootbanken (Rabo, ABN-Amro etc) maar zo lang je onder het gegarandeerde bedrag blijft, loop je geen enkel risico.

(Voor de goede orde: Ik heb een rekening bij de AT bank)

rjdrent
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2005 19:59

Re: Ervaringen met Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door rjdrent »

Ik heb nu een paar maanden een spaarrekening bij de ATBank. Ben erg tevreden. Heb inmiddels al m'n spaargeld daar naartoe overgeboekt, ten koste van de Rabobank.

=Post@L=
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2007 12:38

Re: Ervaringen met Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door =Post@L= »

Lid sinds juli 2007, en geen problemen gehad. Aanvraag ging goed bij mij. Al me spaargeld overgeboekt naar ATB. Misschien zijn er sommige wat minder tevreden over de opties die je bij de rekening hebt. Je kan bijvoorbeeld maar één tegenrekening hebben, maar daar zit ik niet mee.
Ik parkeer er alleen me spaargeld.

harry1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 dec 2007 13:08

Re: Ervaringen met Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door harry1964 »

Laatst lag de site van de ABN amro er enkele dagen uit, kon ik niet internet bankieren.
Wat nu als een bank ineens geen site meer heeft, of dat al je spaargeld gereset is en ineens op 0 staat. Of als iemand met jouw veilig geachte code jouw spaargeld op zijn eigen rekening stort.
Heb je bewijzen over je spaargeld, ga je een rechtzaak aanspannen.
Ik vertrouw die russen niet zo, maar misschien ten onrechte.

Ik ben overigens sinds kort overgestapt naar DSB, ivm met hogere rente dan ABN

Warrie
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jun 2006 01:32

Re: Ervaringen met Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door Warrie »

Laatst lag de site van de ABN amro er enkele dagen uit, kon ik niet internet bankieren.
Wat nu als een bank ineens geen site meer heeft, of dat al je spaargeld gereset is en ineens op 0 staat. Of als iemand met jouw veilig geachte code jouw spaargeld op zijn eigen rekening stort.
Heb je bewijzen over je spaargeld, ga je een rechtzaak aanspannen.
Ik vertrouw die russen niet zo, maar misschien ten onrechte.

Ik ben overigens sinds kort overgestapt naar DSB, ivm met hogere rente dan ABN
ATB is al sinds 1994 actief op de spaarmarkt. Ik heb nog geen verhalen gehoord van "geresette" banksaldo's. Ik zie overigens niet waarom je daar bij de DSB minder kans op zou lopen. Die heeft als bank toch wel de slechtste reputatie van Nederland (en overigens maar 3.8% rente)

NewDutchie
Berichten: 299
Lid geworden op: 01 jun 2007 16:08

Re: Ervaringen met Amsterdam Trade Bank

Ongelezen bericht door NewDutchie »

en overigens maar 3.8% rente
welke echte nederlandse bank geeft deze rente (zonder voorwaarden)?

Gesloten