LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Banken bij Pronto niet behandeld met vuilafstotend middel

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Johnnos
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2007 21:24

Banken bij Pronto niet behandeld met vuilafstotend middel

Ongelezen bericht door Johnnos »

Een aantal weken geleden hebben wij twee banken besteld bij Pronto.

De prijs was 899 euro.
Dat leek ons een redelijke prijs en wilden de verkoop door laten gaan.

Nadat onze gegevens genoteerd waren vroeg de verkoopster of de banken ook behandeld moesten worden met een vuilafstotende laag...
Dit zou 40 euro per zitplaats kosten :shock:
Dit zou betekenen dat we nog 2,5 + 3 = 5,5 * 40 = 220 euro erbij zouden moeten betalen. Een kwart van de kostprijs erbij???

We hebben het maar niet gedaan. Misschien dat het later nog gedaan kan worden door een ander bedrijf.

Mijn vraag is: Is dit een normale gang van zaken? Een bankstel aanbieden die niet is behandeld? Ik had het nog nooit meegemaakt in ieder geval.

meubelexpert
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 okt 2007 21:34

Re: Banken bij Pronto niet behandeld met vuilafstotend middel

Ongelezen bericht door meubelexpert »

Hallo Johnnos,

Het is inderdaad niet gebruikelijk om een bank inclusief een dergelijke behandeling aan te kopen. Deze behandelingen zijn een extra bron van inkomen voor de betreffende detaillist. € 40,= per zitplaats is leuke handel !

Het is zelfs nog onduidelijk wat een dergelijke behandeling voor effect heeft op het bekledingsmateriaal. Reden te meer voor stofleveranciers om de garantie op het bekledingsmateriaal te laten vervallen als wordt aangetoond dat deze achteraf is behandeld.

De garantie op de behandeling ontvangt is slechts van toepassing op de eventuele vlekken die u achteraf niet kunt verwijderen, of problemen die ontstaan met betrekking tot vlekverwijdering. Denk er echter goed aan dat slijtageklachten die optreden binnen de CBW garantie in 99% van de gevallen niet door de stofleverancier zullen worden opgelost.

Voorkomen van vlekken is daarom beter dan genezen. Kies daarom bij voorkeur synthetische bekledingsmaterialen, die laten zich nu eenmaal beter reinigen dan natuurlijke bekledingsmaterialen. Kies daarnaast bij voorkeur voor een bank met losse kussens, waarbij de stof het toelaat om gewassen te kunnen worden in de wasmachine. Dit verlengt de duurzaamheid van het meubel enorm en is beter dan welke vorm van vlekkenbehandeling dan ook.

Ik hoop dat ik hiermee uw vraag heb beantwoord.

MP de Jong
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 sep 2007 17:54

Re: Banken bij Pronto niet behandeld met vuilafstotend middel

Ongelezen bericht door MP de Jong »

Volgens mij weten jullie niet waarover je praat het gaat om de protexx service.

meubelexpert
Berichten: 9
Lid geworden op: 29 okt 2007 21:34

Re: Banken bij Pronto niet behandeld met vuilafstotend middel

Ongelezen bericht door meubelexpert »

Dag MP de Jong,

Ik begrijp uw reactie niet helemaal, verklaar u nader. het is wel erg makkelijk om iemand ervan te beschuldigen op een forum dat zij niet weten waarover zij praten. Het lijkt me dan een erg slappe reactie om zoiets op het forum te vermelden.

Als u werkelijk zoveel verstand van zaken hebt, had u wellicht ook een serieuze reactie kunnen plaatsen in plaats van deze verwijtende tekst.

Leg ons dan eens uit wat de protexx service inhoudt, daar kunnen wij
en misschien nog vele andere forumleden nog wat van leren.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Banken bij Pronto niet behandeld met vuilafstotend middel

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 06 Dec 2007 18:23 door MP de Jong


--------------------------------------------------------------------------------

Volgens mij weten jullie niet waarover je praat het gaat om de protexx service
Dit soort zinloze reactie's zie steeds meer. Waar slaat dat nu op? Zoals meubelexpert al schreef, leg het ons dan precies uit of zoek een ander tijdverdrijf.

MP de Jong
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 sep 2007 17:54

Re: Banken bij Pronto niet behandeld met vuilafstotend middel

Ongelezen bericht door MP de Jong »

http://www.oranjebv.com/protexx.asp

Staat precies op wat het allemaal inhoud ik hoef dat verder niet toe te lichten.

meubelverkoper
Berichten: 28
Lid geworden op: 10 dec 2007 18:19

Re: Banken bij Pronto niet behandeld met vuilafstotend middel

Ongelezen bericht door meubelverkoper »

Het gaat inderdaad om de Protexx behandeling van de firma Oranje.

Het is een prima behandeling die aan te raden is op onbehandelde meubelstoffen zodat de stof toch een afstotend laagje krijgt. Weliswaar werkt de behandeling op de ene stof beter dan op de andere, maar het doet altijd wel iets.
Bovendien is de Protexx behandeling inclusief 5 jaar vlekkengarantie.

MP de Jong
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 sep 2007 17:54

Re: Banken bij Pronto niet behandeld met vuilafstotend middel

Ongelezen bericht door MP de Jong »

Deze word bij pronto aangeboden.

Pietmar
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2007 21:24

Re: Banken bij Pronto niet behandeld met vuilafstotend middel

Ongelezen bericht door Pietmar »

Toen wij onze bank kochten is ons ook aangeboden om deze zgn. te laten "impregneren" met een Protexx behandeling omdat we een niet-synthetische bekleding hebben gekozen (mix katoen met linnen). Wij hebben hiervoor gekozen en zijn tevreden over de behandeling.
Het is zeker niet standaard dat banken/stoffen behandeld geleverd worden (afhankelijk per fabrikant), het is dan ook een stukje service van de winkel die dit aanbiedt. De veertig euro per zitplaats is naar mijn mening geen geldklopperij, de behandeling moet toch door iemand gedaan worden (kosten per uur) en de 5 jaar garantie die je dan hebt vind ik het geld wel waard in ieder geval.
Ik zie het als service, ze hadden je ook niks kunnen vragen en stel dat je een vlek in je onbehandelde bank krijgt die er niet uit wil, dan ben je verder van huis.

Gesloten