| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vergelijk offertes / merken / prijs / kwaliteit
-
JannekeG
Vergelijk offertes / merken / prijs / kwaliteit
Voor de keuken in onze nieuw te bouwen woning hebben we diverse offertes liggen. Probleem is dat de leverancier die bij de bouw betrokken is het ene merk niet heeft, en de leverancier van wie wij denken dat de prijs scherper is voert het andere merk niet.
Het gaat om een open keuken waar we tegen de muur met de buren een wandopstelling willen en tussen keuken en kamer een 'schiereiland'.
Greeploos
Werkblad donkergrijs composiet, 'gezoet', 6 cm.
Wandopstelling van links naar rechts:
Halfhoge apparatenkast 60 cm voor koelkast nismaat 140
Halfhoge apparatenkast 60 cm voor espressoapparaat en oven , 1 lade
Om deze twee halfhoge kasten een 'ombouw' links/boven/rechts 2-3 cm
Onderkast 90 cm met 2 uittrekladen en 1 binnenlade
boven deze ladenkast de inductiekookplaat en wandschouwkap
Achterwand: geëtst glas
Eiland keukenzijde van links naar rechts:
Onderkast 45 cm met flessenrek en 1 binnenlade
Frontmeubeldeur 60 cm voor geïntegreerde vaatwasser
Spoelkast 60 cm met (ruime) enkele spoelbak
Onderkast 60 cm met legplank
Onderkast 45 cm met 1 binnenlade
Aan de zijde van de woonkamer:
Onderkast diepte ±40 cm, breedte 2x60 cm, 1 legplank
Voor de duidelijkheid, aan de woonkamerkant loopt het (schier)eiland dus ietsje verder door langs de muur. [Ik heb wel een tekeningetje maar ik weet niet hoe ik dat hierbij kan plaatsen.]
Apparatuur:
Koelkast Siemens KI27A50 nismaat 140
Espresso Siemens TK68E571
Oven Siemens HB780570
Inductie Siemens 95S501E
Wandschouwkap ITHO Elan 1198 mm D7411
Vaatwasser Siemens SL66T373EU
- Leicht moet ongeveer 23.500 kosten (bouw-leverancier)
- Keller (kunststof) komt op ongeveer 26.000 (andere leverancier met goede reputatie in de regio)
- NextLine (gelakt) net onder de 20.000 (Duitsland) incl in het werkblad weggewerkte stopcontacten (zitten er bij de andere niet bij)
Zit er veel kwaliteitsverschil tussen deze keukens?
We hebben jonge kinderen dus het is handig als het niet al te kwetsbaar is - aan de andere kant: alles kan stuk natuurlijk.
Hartelijk dank alvast voor reacties!
Janneke
Het gaat om een open keuken waar we tegen de muur met de buren een wandopstelling willen en tussen keuken en kamer een 'schiereiland'.
Greeploos
Werkblad donkergrijs composiet, 'gezoet', 6 cm.
Wandopstelling van links naar rechts:
Halfhoge apparatenkast 60 cm voor koelkast nismaat 140
Halfhoge apparatenkast 60 cm voor espressoapparaat en oven , 1 lade
Om deze twee halfhoge kasten een 'ombouw' links/boven/rechts 2-3 cm
boven deze ladenkast de inductiekookplaat en wandschouwkap
Achterwand: geëtst glas
Eiland keukenzijde van links naar rechts:
Onderkast 45 cm met flessenrek en 1 binnenlade
Frontmeubeldeur 60 cm voor geïntegreerde vaatwasser
Spoelkast 60 cm met (ruime) enkele spoelbak
Onderkast 60 cm met legplank
Onderkast 45 cm met 1 binnenlade
Aan de zijde van de woonkamer:
Voor de duidelijkheid, aan de woonkamerkant loopt het (schier)eiland dus ietsje verder door langs de muur. [Ik heb wel een tekeningetje maar ik weet niet hoe ik dat hierbij kan plaatsen.]
Apparatuur:
Koelkast Siemens KI27A50 nismaat 140
Espresso Siemens TK68E571
Oven Siemens HB780570
Inductie Siemens 95S501E
Wandschouwkap ITHO Elan 1198 mm D7411
Vaatwasser Siemens SL66T373EU
- Leicht moet ongeveer 23.500 kosten (bouw-leverancier)
- Keller (kunststof) komt op ongeveer 26.000 (andere leverancier met goede reputatie in de regio)
- NextLine (gelakt) net onder de 20.000 (Duitsland) incl in het werkblad weggewerkte stopcontacten (zitten er bij de andere niet bij)
Zit er veel kwaliteitsverschil tussen deze keukens?
We hebben jonge kinderen dus het is handig als het niet al te kwetsbaar is - aan de andere kant: alles kan stuk natuurlijk.
Hartelijk dank alvast voor reacties!
Janneke
Re: Vergelijk offertes / merken / prijs / kwaliteit
Zeker niet verkeerd. Mijn voorkeur de Leicht een van de betere ...
Alle apparatuur incl. achterwand enz.. en kasten zeker niet verkeerd.
Zou kiezen voor de leicht met scherpe prijsstelling!
Succes
Alle apparatuur incl. achterwand enz.. en kasten zeker niet verkeerd.
Zou kiezen voor de leicht met scherpe prijsstelling!
Succes
ik zou zelf inderdaad ook voor de leicht kiezen (mochten ze alle 3 even goed aan de wensen voldoen). Van de 3 zou ik ZEKER niet de Keller kiezen, is kwalitatief het minst van de 3, het slordigst afgewerkt en in vergelijking belachelijk duur...
Nextline is ook een goede keuze, en met dit prijsverschil zeker!
Nextline is ook een goede keuze, en met dit prijsverschil zeker!
ik sluit me bij de beide heren aan : de Leicht nemen. Mooie betaalbare keuken,
Lekker wat meer ruimte in je kast. En voor de monteur : plaatst ook lekker omdat het verrekte goed en haaks in elkaar zit.
Lekker wat meer ruimte in je kast. En voor de monteur : plaatst ook lekker omdat het verrekte goed en haaks in elkaar zit.
-
JannekeG
Dank voor de reacties!
Dat de offerte van de Keller niet scherp is verbaast ons niet heel erg. Mijn ouders hebben hun Eggersman keuken bij deze zaak gekocht. Staat absoluut goed bekend, altijd alle tijd voor de klant, zeggen zelf ook dat ze niet op prijs concurreren maar op service en dat leveren ze ook. Maarja, wij vinden de prijs toch ook wel een factor van belang...
Wat betreft de Leicht vinden we het niet zo mooi dat je bij de vaatwasser een andere strip hebt zitten, die niet 'terugvalt'. De lijnen lopen daarom niet zo mooi door. Het zit weliswaar niet aan de kamer-kant, maar toch jammer, net niet strak.
Ook voor de kasten aan de kamerkant zou ik het liefst absoluut vlakke fronten hebben die je helemaal vanboven pakt om ze te openen. In de tekening en offerte die we nu hebben zit ook die terugvallende strip een cm of 10, 15 van de bovenkant.
De Leicht website geeft ook niet echt geweldige info over het precieze assortiment.
De NextLine oogt al met al net wat strakker is ons idee.
De prijs is natuurlijk ook net wat aantrekkelijker, maar daar hoeft het niet op af te knappen. We kunnen ook nog een Leicht offerte in Duitsland vragen natuurlijk.
Zit er echt meer kastruimte in de Leicht? Waardoor komt dat?
Is kunststof echt minder kwetsbaar dan lak?
De ene leverancier wilde ons absoluut aan de kunststof praten, de andere zei dat lak ook een prima keuze is in deze kwaliteitsklasse. Lak vinden we wel mooier namelijk.
Onze kinderen (2&6) zijn redelijk 'afgericht'
maar het hoeft maar een keer mis te gaan natuurlijk om er jarenlang tegenaan te kijken.
M vr gr
Janneke
Dat de offerte van de Keller niet scherp is verbaast ons niet heel erg. Mijn ouders hebben hun Eggersman keuken bij deze zaak gekocht. Staat absoluut goed bekend, altijd alle tijd voor de klant, zeggen zelf ook dat ze niet op prijs concurreren maar op service en dat leveren ze ook. Maarja, wij vinden de prijs toch ook wel een factor van belang...
Wat betreft de Leicht vinden we het niet zo mooi dat je bij de vaatwasser een andere strip hebt zitten, die niet 'terugvalt'. De lijnen lopen daarom niet zo mooi door. Het zit weliswaar niet aan de kamer-kant, maar toch jammer, net niet strak.
Ook voor de kasten aan de kamerkant zou ik het liefst absoluut vlakke fronten hebben die je helemaal vanboven pakt om ze te openen. In de tekening en offerte die we nu hebben zit ook die terugvallende strip een cm of 10, 15 van de bovenkant.
De Leicht website geeft ook niet echt geweldige info over het precieze assortiment.
De NextLine oogt al met al net wat strakker is ons idee.
De prijs is natuurlijk ook net wat aantrekkelijker, maar daar hoeft het niet op af te knappen. We kunnen ook nog een Leicht offerte in Duitsland vragen natuurlijk.
Zit er echt meer kastruimte in de Leicht? Waardoor komt dat?
Is kunststof echt minder kwetsbaar dan lak?
De ene leverancier wilde ons absoluut aan de kunststof praten, de andere zei dat lak ook een prima keuze is in deze kwaliteitsklasse. Lak vinden we wel mooier namelijk.
Onze kinderen (2&6) zijn redelijk 'afgericht'
M vr gr
Janneke
ja, kunststof is ECHT beter dan lak, als valt over de uitstraling te twisten...
De enige hoogglans lak die ik aan zou kunnen raden aan een "jong" gezin is de hydrolak van Poggenpohl, de rest van de merken die ik ken hebben gewoon een te kwetsbaar product.
Alhoewel ik niet direct begrijp wat u bedoelt met uw opmerking over Leicht, vind ik de Next ook een heel mooi product! Mooi afgewerkt, kwalitatief zeker goed te noemen... En mocht deze keuken meer uw wensen vertegenwoordigen, dan begaat u hiermee zeker geen miskoop.
Wat betreft de Keller, mijn opmerking over de prijs is niet direct gericht op de offerte, maar meer op het product zelf. Deze is veel te hoog geprijsd voor wat er geboden wordt aan kwaliteit, mogelijkheden en afwerking.
succes met de euze!!
De enige hoogglans lak die ik aan zou kunnen raden aan een "jong" gezin is de hydrolak van Poggenpohl, de rest van de merken die ik ken hebben gewoon een te kwetsbaar product.
Alhoewel ik niet direct begrijp wat u bedoelt met uw opmerking over Leicht, vind ik de Next ook een heel mooi product! Mooi afgewerkt, kwalitatief zeker goed te noemen... En mocht deze keuken meer uw wensen vertegenwoordigen, dan begaat u hiermee zeker geen miskoop.
Wat betreft de Keller, mijn opmerking over de prijs is niet direct gericht op de offerte, maar meer op het product zelf. Deze is veel te hoog geprijsd voor wat er geboden wordt aan kwaliteit, mogelijkheden en afwerking.
succes met de euze!!
Beste Janneke,
Heb je al eens naar een ABET bekleed front gekeken? Dit front wordt bekleed met hetzelfde materiaal waar kunststof werkbladen mee worden bekleed. Hufterproof, zeg maar.
Leverbaar in tientalle kleuren in hoog-, zijde- en matglans. Met of zonder voelbare houtstructuur. Kortom zeel veelzijdig. De randafwerking kan bestaan uit RVS, ALuminium, Acryl of ook weer Abet in frontkleur.
Zeer strakke uitstraling.
Wat de merken betreft geef ik Sjoerd gelijk. Nextline is zeker geen slecht product maar heeft minder mogelijkheden dan Leicht. Als de keuken alleen bestaat uit standaardmaten dan zit je bij Next niet verkeerd. Keller staat een stapje lager....
MVG
Heb je al eens naar een ABET bekleed front gekeken? Dit front wordt bekleed met hetzelfde materiaal waar kunststof werkbladen mee worden bekleed. Hufterproof, zeg maar.
Leverbaar in tientalle kleuren in hoog-, zijde- en matglans. Met of zonder voelbare houtstructuur. Kortom zeel veelzijdig. De randafwerking kan bestaan uit RVS, ALuminium, Acryl of ook weer Abet in frontkleur.
Zeer strakke uitstraling.
Wat de merken betreft geef ik Sjoerd gelijk. Nextline is zeker geen slecht product maar heeft minder mogelijkheden dan Leicht. Als de keuken alleen bestaat uit standaardmaten dan zit je bij Next niet verkeerd. Keller staat een stapje lager....
MVG
Hallo Janneke,
Even raden hoor, dat moet "meneer T” zijn met zijn grote nieuwbouw in Middelharnis want die verkoopt Eggersmann en Keller tegen zeer goede prijzen. Dit soort winkels kun je natuurlijk niet vergelijken met “Duitsland”, sorry hoor. Wel reëel blijven.
Ik heb in het verleden ook nog Keller verkocht en recentelijk de greeploze versie nog bekeken in het Holland-Haus tijdens de M.O.W en kan erg weinig slechts over zeggen. Next 125 van Schüller ook met twee L’s is een prima product natuurlijk maar waarom zo negatief over onze vaderlandse producten? Ik denk dat je Keller prima kunt vergelijken met een Format bijvoorbeeld. Zo hebben ze bij Keller 18mm dikke korpus rondom (inclusief de kastplanken) en ze gebruiken Blum lade systemen.
GWTE
Even raden hoor, dat moet "meneer T” zijn met zijn grote nieuwbouw in Middelharnis want die verkoopt Eggersmann en Keller tegen zeer goede prijzen. Dit soort winkels kun je natuurlijk niet vergelijken met “Duitsland”, sorry hoor. Wel reëel blijven.
Ik heb in het verleden ook nog Keller verkocht en recentelijk de greeploze versie nog bekeken in het Holland-Haus tijdens de M.O.W en kan erg weinig slechts over zeggen. Next 125 van Schüller ook met twee L’s is een prima product natuurlijk maar waarom zo negatief over onze vaderlandse producten? Ik denk dat je Keller prima kunt vergelijken met een Format bijvoorbeeld. Zo hebben ze bij Keller 18mm dikke korpus rondom (inclusief de kastplanken) en ze gebruiken Blum lade systemen.
GWTE
Beste GWTE,
Keller is niet te vergelijken met een nextline, het staat zeker een trede lager, qua afwerking. De wangen zijn niet mooi (haakse verbindingen goed zichtbaar), bij de dikke stollen heb je een "opgeplakte" voorzijde...
Allemaal dingen die niet verschrikkelijk zijn, maar die wel maken dat een nextline (bijv.) die dit allemaal veel beter voor elkaar heeft, en prijstechnisch veel beter uitkomt dus bij mij ALTIJD de voorkeur geniet. Het enige voordeel dat Keller heeft, is dat het een aantal unieke fronten heeft.
En waarom zouden we een product aanprijzen als daar geen enkele andere reden voor is dan dat het uit nederland komt, Ik ben geen keukenverkoper...
Keller is niet te vergelijken met een nextline, het staat zeker een trede lager, qua afwerking. De wangen zijn niet mooi (haakse verbindingen goed zichtbaar), bij de dikke stollen heb je een "opgeplakte" voorzijde...
Allemaal dingen die niet verschrikkelijk zijn, maar die wel maken dat een nextline (bijv.) die dit allemaal veel beter voor elkaar heeft, en prijstechnisch veel beter uitkomt dus bij mij ALTIJD de voorkeur geniet. Het enige voordeel dat Keller heeft, is dat het een aantal unieke fronten heeft.
En waarom zouden we een product aanprijzen als daar geen enkele andere reden voor is dan dat het uit nederland komt, Ik ben geen keukenverkoper...
Beste Janneke,
De afzuigkap komt uit Duitsland en dit is de website, volgens duitsland de einig goede circulatieafzuigkap?? Ik vond dit namelijk wel belangrijk.
http://www.of-menden.de/
Wij hebben ook 2 kinderen van 3 jaar en 4 maanden. Wij vinden de nextline erg mooi en strak en denken ook voor deze te gaan. Wij zitten wel nog te kijken of we met wat minder duurdere apparatuur de offerte toch iets naar beneden kunnen krijgen. Ons budget was 20.000 en komen hier 3000 euro boven.
Maar twijfelen nog steeds tussen lak en kunsstof, heb slapeloze nachten, de lak is zoveel mooier qua uitstraling. We hebben een halfopen keuken dus ben bang dat de kinderen er tegen aan rijden met een fietsje of iemand anders zijn kinderen.
Mijn man zegt op zijn beurt het huis is om in te leven dus dit soort dingen kunnen gebeuren maar ja zal zien dat zoiets het eerste jaar gebeurt en dat doet toch zeer.
Ook in duitsland heb ik dit zorgvuldig bekend gemaakt dat ik hier bang voor ben en hij heeft het een beetje weggewuifd, dat ik me hier geen zorgen over moest maken.
Ik weet niet wat zijn beweeg redenen waren, als het eerste jaar een stuk lak af is dan weet ie dat we gaan zeuren. (misschien meer comissie om een lak nextline dan een kunststof Siematic)
Deze man was erg aardig een behulpvol en in liet ons alle soorten en maten zien van apparatuur en keukens, hij liet ons zelf alles kiezen en had niet het gevoel dat ie ons iets wilde aansmeren of ergens naar toe sturen maar ja heb zelf een winkel (in hele andere dingen) het blijven verkopers, deze was alleen iets geloofwaardiger.
Laat me even weten waar jullie keuze opvalt lak of kunsstof
De afzuigkap komt uit Duitsland en dit is de website, volgens duitsland de einig goede circulatieafzuigkap?? Ik vond dit namelijk wel belangrijk.
http://www.of-menden.de/
Wij hebben ook 2 kinderen van 3 jaar en 4 maanden. Wij vinden de nextline erg mooi en strak en denken ook voor deze te gaan. Wij zitten wel nog te kijken of we met wat minder duurdere apparatuur de offerte toch iets naar beneden kunnen krijgen. Ons budget was 20.000 en komen hier 3000 euro boven.
Maar twijfelen nog steeds tussen lak en kunsstof, heb slapeloze nachten, de lak is zoveel mooier qua uitstraling. We hebben een halfopen keuken dus ben bang dat de kinderen er tegen aan rijden met een fietsje of iemand anders zijn kinderen.
Mijn man zegt op zijn beurt het huis is om in te leven dus dit soort dingen kunnen gebeuren maar ja zal zien dat zoiets het eerste jaar gebeurt en dat doet toch zeer.
Ook in duitsland heb ik dit zorgvuldig bekend gemaakt dat ik hier bang voor ben en hij heeft het een beetje weggewuifd, dat ik me hier geen zorgen over moest maken.
Ik weet niet wat zijn beweeg redenen waren, als het eerste jaar een stuk lak af is dan weet ie dat we gaan zeuren. (misschien meer comissie om een lak nextline dan een kunststof Siematic)
Deze man was erg aardig een behulpvol en in liet ons alle soorten en maten zien van apparatuur en keukens, hij liet ons zelf alles kiezen en had niet het gevoel dat ie ons iets wilde aansmeren of ergens naar toe sturen maar ja heb zelf een winkel (in hele andere dingen) het blijven verkopers, deze was alleen iets geloofwaardiger.
Laat me even weten waar jullie keuze opvalt lak of kunsstof
Heb ik dat dan geschreven? No...........Beste GWTE,
Keller is niet te vergelijken met een nextline
Kijk dat verschil van die wangen speelt alleen bij kunstof niet bij lak denk ik. Verder valt er op ieder merk wel wat aan te merken. De een doet dit beter de ander dat. Kunstof wangen die in verstek zijn gezaagd zijn weer erg scherp en kwetsbaar, hacker gebruikt hiervoor bijvoorbeeld een aluminium hoeh profieltje, dat is ook niet alles.
Quote:
Beste GWTE,
Keller is niet te vergelijken met een nextline
Heb ik dat dan geschreven? No...........
Nee GWTE, je geeft aan dat het gelijk staat aan Format.
Ik heb in het verleden behoorlijk wat Keller door de handen gehad dus kan met zekerheid zeggen dat je de plank flink mis slaat. Keller heeft een aantal eigenaardigheden waar Format geen last van heeft. Wat product betreft staat Format naganoeg op 1 lijn met Next.
Format heeft wel een meer uitgebreid assortiment en meer mogelijkheden voor buitenassortimentbewerkingen dan de Next.
Trouwens, de kunststof
MVG
Geen kunststof strip
maar een aluminium strip (hoekje) in een kunststof stol. Let nou eens op Maximillion 
Jep, foutje. Ik bedoelde ook aluminium in kunststof stollen. Heb er een mooi voorbeeld van staan.....
Welk merk maakt die kunststof stollen zonder zo'n strip (en dan in verstek gezaagd)?
MVG
Welk merk maakt die kunststof stollen zonder zo'n strip (en dan in verstek gezaagd)?
MVG
Laat je beter voorlichten. Ik denk dat je bedoelt dat bij een greeploos model een platte strip in de deur loopt. Vraag de verkoper naar naar een andere deur. Leciht heeft de mogelijkheid wel de greeplijst door te laten lopen. Wel moet je werkblad dan tenminste 63cm diep zijn omdat deze deurconstructie dikker is.het niet zo mooi dat je bij de vaatwasser een andere strip hebt zitten,
Een goede verkoper weet dit (geloof deurtype GVF60807A, maar weet dit niet zeker).
Ook ik ben me al een aantal weken aan het orienteren om en keuken te kopen. En uit eindelijk weet ik wat ik hebben wil. Een Nolte keuken, wat een redelijke kwaliteit is, met Siemens apparatuur en een granieten werkblad. Na een paar bezoeken aan verschillende showrooms werd ik niet goed van de opdringende verkoopmethodes. Dus een paar mailtjes richting Duitsland. Hierop reageerde Koster Mobel zeer netjes en stuurde een duidelijke offerte. Maar gezien de afstand toch eerst een paar telefoontjes. De prijs kwam mij niet onredelijk over. Via een kennis kom ik bij Superkeukens in Zoeterwoude terecht zij zijn ook Nolte dealer. Hier werd ik geholpen door Ruben. Deze hoorde mij specifieke wensen aan en keek eens naar het ontwerp wat ik op de Noltesite had gemaakt. Hij vroeg of hij het ontwerp de volgende dag nog eens mocht bekijken en zou dan van zich laten horen. En inderdaad hij had nog een paar uitstekende ideeen die ik bij de andere order jagers niet had gehoord. En de prijs? Hier zijn we netjes uitgekomen en goedkoper dan de Duitse dealers. Nogmaals Koster Mobel kwam ook een heel eind in de richting. De overige Duitsers en ook de Keukenadviseur met zijn laagste prijsgarantie kwamen veel hoger uit. Ik heb de keuken nog niet geleverd gekregen maar ik heb een goed gevoel. Begin maart hoop ik jullie te vertellen hoe de levering is geweest maar tot nu zal ik zeker Superkeukens aanbevelen.
Enkele merken doen dat maar ook als je bijvoorbeeld stollen bij een werkblad leverancier als Dekker of Erbi in kleur van het werkblad besteld maken ze het in verstek, dan maken ze er een wel een facetje aan natuurlijk.Welk merk maakt die kunststof stollen zonder zo'n strip (en dan in verstek gezaagd)?
Mijn reactie was juist bedoeld om aan te geven dat ze bij Keller de haakse verbindingen maken om scherpe kwetsbare hoeken te vermijden. Maar deze verbinding gebruiken ze alleen bij kunststof en niet bij lak dan is het wel in verstek en dan gespoten. Daarbij gaf ik aan dat sommige leveranciers zoals hacker niet met haakse verbindingen werken maar met een aluminium hoekje.
-
JannekeG
Pfffffft het wordt er allemaal niet makkelijker op.
Nadat we eea een aantal weken hebben laten liggen en nu vorige week hier ons licht hebben opgestoken en twee afspraken in Duitsland gemaakt hebben voor komende zaterdag blijkt
- Dat de bouw-leverancier per 1 dec is overgenomen door Bruynzeel en dus de Leicht niet meer levert en
- Dat een van de twee keukenzaken waar we in Duitsland naar toe zouden gaan failliet is (Astroh). Als wat ze schrijven waar is (faillissement door gevolgen btw-verhoging Duitsland en stoppen van een aantal bouw-subsidies), dan hebben alle Duitse keukenzaken daar natuurlijk mee te maken. Dat maakt ons wel weer even wat terughoudender om in Dld te kopen.
Resteert op dit moment de afspraak bij Ekelhoff die telefonisch een gunstige prijs voor de NexLine gaf, en de offerte voor de Keller.
Ik heb begrepen dat de Bruynzeel Optima hetzelfde is als de NextLine, klopt dat? Dan kan ik daar de bouw-leverancier naar gaan vragen.
GWTE,
We zijn inderdaad bij "meneer T” geweest en natuurlijk begrijp ik dat we dan niet de kale prijzen mogen vergelijken met die van Duitsland.
Toch moeten we betalen en willen we binnen ons budget graag zoveel mogelijk keuken
Daarom wil ik wel graag prijzen naast elkaar leggen, en bij de keuze zullen we een afweging moeten maken tussen de prijs en het verwachte kwaliteits- en service-niveau. Alleen naar de prijs kijken zou inderdaad niet reëel zijn, dat lijkt me duidelijk.
Maxx,
We hebben inderdaad met standaardmaten te maken, dus het maakt niet uit als er geen aanpassingen aan maten gedaan kunnen worden.
ABET hebben we nog niet naar gekeken, nooit van gehoord ook, we gaan zoeken. Het is zo moeilijk om als consument te bepalen naar hoeveel winkels je moet gaan. Ik dacht dat we er zouden zijn met 'de indeling' - en daar waren we onverwacht snel uit - nooit geweten dat er zóveel merken zijn met al hun voors en tegens.
Savannah,
Een goede afzuigkap is wel wat waard ja.. maar wij hebben niet met een recirculatiekap te maken. Ziet er wel mooi uit.
Ons budget is vergelijkbaar en daar zitten we dus net binnen in Duitsland (op basis van alleen de telefonische offerte nav een mail).
Bij ons komt de keuken met een 'schier'eiland in de kamer uit. Het is net wat je zegt... die eerste krassen gaan gewoon heel veel pijn doen als die snel komen. Andere kant is, dat de uitstraling ook zo belangrijk is juist omdat je er voortdurend vanuit de woonkamer tegenaan kijkt.
Rayke,
Dat is waardevolle info over de Leicht, dankjewel! Jammer dat de verkoper dat niet wist
Maar daar kunnen we dus achteraan. Een paar cm dieper aanrechtblad is geen punt, die ruimte is er.
Voorlopig zijn we er al met al nog niet uit.
Janneke
Nadat we eea een aantal weken hebben laten liggen en nu vorige week hier ons licht hebben opgestoken en twee afspraken in Duitsland gemaakt hebben voor komende zaterdag blijkt
- Dat de bouw-leverancier per 1 dec is overgenomen door Bruynzeel en dus de Leicht niet meer levert en
- Dat een van de twee keukenzaken waar we in Duitsland naar toe zouden gaan failliet is (Astroh). Als wat ze schrijven waar is (faillissement door gevolgen btw-verhoging Duitsland en stoppen van een aantal bouw-subsidies), dan hebben alle Duitse keukenzaken daar natuurlijk mee te maken. Dat maakt ons wel weer even wat terughoudender om in Dld te kopen.
Resteert op dit moment de afspraak bij Ekelhoff die telefonisch een gunstige prijs voor de NexLine gaf, en de offerte voor de Keller.
Ik heb begrepen dat de Bruynzeel Optima hetzelfde is als de NextLine, klopt dat? Dan kan ik daar de bouw-leverancier naar gaan vragen.
GWTE,
We zijn inderdaad bij "meneer T” geweest en natuurlijk begrijp ik dat we dan niet de kale prijzen mogen vergelijken met die van Duitsland.
Toch moeten we betalen en willen we binnen ons budget graag zoveel mogelijk keuken
Maxx,
We hebben inderdaad met standaardmaten te maken, dus het maakt niet uit als er geen aanpassingen aan maten gedaan kunnen worden.
ABET hebben we nog niet naar gekeken, nooit van gehoord ook, we gaan zoeken. Het is zo moeilijk om als consument te bepalen naar hoeveel winkels je moet gaan. Ik dacht dat we er zouden zijn met 'de indeling' - en daar waren we onverwacht snel uit - nooit geweten dat er zóveel merken zijn met al hun voors en tegens.
Savannah,
Een goede afzuigkap is wel wat waard ja.. maar wij hebben niet met een recirculatiekap te maken. Ziet er wel mooi uit.
Ons budget is vergelijkbaar en daar zitten we dus net binnen in Duitsland (op basis van alleen de telefonische offerte nav een mail).
Bij ons komt de keuken met een 'schier'eiland in de kamer uit. Het is net wat je zegt... die eerste krassen gaan gewoon heel veel pijn doen als die snel komen. Andere kant is, dat de uitstraling ook zo belangrijk is juist omdat je er voortdurend vanuit de woonkamer tegenaan kijkt.
Rayke,
Dat is waardevolle info over de Leicht, dankjewel! Jammer dat de verkoper dat niet wist
Voorlopig zijn we er al met al nog niet uit.
Janneke
de keller kan ik absoluut aanraden, erg mooie keuken (bij ons staat ie nu een paar maanden), prijs vind ik persoonlijk hoog, maar heb te weinig(lees: niet meer dan bij het bezoek van verschillende keukenzaken opgedane) ervaring om te vergelijken met andere merken.
De monteur die de keuken plaatste was er erg over te spreken (gemak van installatie etc.) en nu die geplaatst is en een tijdje in gebruik is word ik er ook steeds blijer van
De monteur die de keuken plaatste was er erg over te spreken (gemak van installatie etc.) en nu die geplaatst is en een tijdje in gebruik is word ik er ook steeds blijer van
Hoi Janneke,
Wij hebben besloten om voor de nextline in Duitsland te gaan ook bij Eckelhof. Vond de betalingsvoorwaarde ook wat gunstiger. Als je wilt kon je 5% aanbetalen maar hoefde niet. Met levering een gedeelte en naar levering als je tevreden was de laatste 4000 euro.
Gaf me toch wel een safer gevoel.
Veel succes met beslissen.
Wij hebben besloten om voor de nextline in Duitsland te gaan ook bij Eckelhof. Vond de betalingsvoorwaarde ook wat gunstiger. Als je wilt kon je 5% aanbetalen maar hoefde niet. Met levering een gedeelte en naar levering als je tevreden was de laatste 4000 euro.
Gaf me toch wel een safer gevoel.
Veel succes met beslissen.