LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
burning inside
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 dec 2005 17:52

Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Ongelezen bericht door burning inside »

Afbeelding

Interim
DSB Bank wil voormalig minister van Financiën Gerrit Zalm benoemen tot tijdelijk financieel directeur. Zalm volgt Jaap van Dijk op, die enige weken geleden zijn vertrek aankondigde.



Hoofdeconoom
Als De Nederlandsche Bank (DNB) akkoord gaat, neemt Zalm de bestuursfunctie op zich totdat een definitieve opvolger voor Van Dijk is gevonden. De voormaligeminister van Financiën en VVD-vicepremier trad op 1 juli aan bij DSB Bank als hoofdeconoom (chief economist).

http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/nieu ... fo_dsb.xml

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Ongelezen bericht door Jonjo »

WAT is daar mis mee?????????????

tis wat
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 jan 2007 19:00

Re: Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Ongelezen bericht door tis wat »

DAAR IS ALLES DUS MIS MEE
Kijk wat dat kreng al te weeg heeft gebracht in finacieel NL

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Ongelezen bericht door caruso »

Wat dan? Alles beter dan die sukkel van een Bos die alweer een halfjaar voor Sinterklaas speelt. Dan kun je beter Zalm hebben. Die begreep tenminste dat je geen geld kon uitgeven dat je niet had, Bos snapt dat niet/nooit!

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Ongelezen bericht door Henri42 »

nu gaat Zalm dus het grote geld pakken, de liberaal komt boven drijven bij de list en bedrog club.:(

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Ongelezen bericht door caruso »

Ach, anders had ie wel ergens anders een goed betaalde adviseursfunctie "gekregen".
Let maar op: Als Bos wordt afgelost regelen zijn linkse vriendjes wel een leuk baantje voor hem! Dusenberg en Kok gingen hem al voor, links l*llen, rechts zakkenvullen. Zalm doet tenminste niet stiekem.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Ongelezen bericht door Jan1 »

Zalm was een van de betere Ministers van Finaniën van na de oorlog. Bos past beter in deze Sinterklaastijd, alleen hij vertrekt niet met stille trom op 6 december, en dat mag je spijten.

rugzak
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jun 2007 08:37

Re: Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Ongelezen bericht door rugzak »

Kennen jullie Wim Kok nog en z'n uitspraken over graaien ??

A.Heksenberg

Re: Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Ongelezen bericht door A.Heksenberg »

Heeft dan echt niemand door dat Zalm ten tijde van zijn ministerschap frontaal in de aanval ging tegen misleidende kredietverstrekkers inlcusief reclameuittingen? Dat de gedragscode hypothecaire financieringen mede dankzij zijn inzet is doorgevoerd? Vast wel. Maar waarom valt het dan niemand op dat hij direct na uittreding aan tafel schuift bij één van de grootste kredietverstrekkers die mensen financieel volledig naar de vernieling heeft geholpen. Dat hij nu werkzaam is voor één van de vele banken die de gedagscode met zevenmijlslaarzen overtreedt?? Onder het motto "volgens de gedragscode kan het niet, maar onder de noemer maatwerk wel". En nee, Zalm gaat daar in zijn huidige functie niets aan doen. De beste man moet ook betaald worden nietwaar? Wat een hypocriet zeg, niet te geloven.. Of toch wel, hij was immers politicus.

wwre
Berichten: 50
Lid geworden op: 01 dec 2007 12:14

Re: Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Ongelezen bericht door wwre »

Zalm was een ramp.

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Ongelezen bericht door Henri42 »

Zalm was en is een ramp, hoe kan zo,n man in zoveel verschillende kabinetten hebben gezeten met de sleutel van de geldkist ???? (*-*)

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Ongelezen bericht door Trapito »

Waar de negatieve uitlatingen t.o.v. de heer Zalm op gestoeld zijn is mij eerlijk gezegd een raadsel. Misschien willen diegene mij even bijpraten zodat ik ook weer helemaal bij ben.

Ik ben echter van mening dat het een verlies is voor Nederland dat Zalm geen deel meer uitmaakt van het kabinet. We zijn een zeer capabele persoon kwijt.
Aan zijn begrotingen kon niet meer worden getornd.
Hij heeft er voor gezorgd dat, als er meer binnen kwam dan was geraamd, deze werd ingezet voor belastingverlaging of werd aangewend om de staatsschuld af te lossen. (Zalmnorm)
Onder zijn bewind konden ministers met een gat in de hand geen greep meer doen in de schatkist.

Ook toen in de Europese lidstaten Frankrijk, Italië en Duitsland het afgesproken begrotingstekort overschreden was het de heer Zalm die daar tegen in opstand is gekomen. (stabiliteitspact)
Ik denk dat, (mede) dank zij de heer Zalm, we zo'n sterke Euro hebben.
Nu zal wel gereageerd worden dat door de Euro alles zo duur is geworden maar dat kun je niet in zijn totaliteit in de schoenen van de heer Zalm schuiven.
Ik wil je er op wijzen dat de kamer uit 150 leden bestaat en als die het niet eens zijn met de voorstellen van het kabinet dan gaan die voorstellen niet door.
Voor de invoering van de Euro was dus een meerderheid in de kamer. Dat heeft Zalm niet in zijn eentje beslist.
Als je daarover wil mopperen, probeer dan MP Kok eens.

Verder wil ik er op wijzen dat naast zijn kwaliteiten als minister van financiën hij ook nog smoel gaf aan MP Balkenende. JanPeter is al geen krachtig leider maar met de brede schouders van Gerrit Zalm was het tenminste nog wat.
Nu na vier jaar regeren is het een kapitein op een stuurloos schip.
JanPeter Balkenende is een aardige man maar hij mist alleen Gerrit Zalm naast zich.

Ik gun Zalm het allerbeste. Wil hem ook bedanken voor zijn inzet.
Als hij het had gedaan om rijk te worden dan had hij niet tien jaar minister van financiën moeten zijn.
Tien jaar lang een lullig inkomen en nog een trap na krijgen.
Dat heeft hij niet verdiend!

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Ongelezen bericht door caruso »

redactie: Ron 1872 is weer bezig met zijn topicvervuiling en hoewel ik weet dat het weer weekend is, kunnen jullie die lastpak niet blokkeren?

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Ongelezen bericht door sprokkel »

Ik verbas me telkens weer over de discussie wie nu de potverteerders zijn doe eerst een onderzoek voor je iets gaat beweren.

Hieronder de staatsschuld alsmede begrotingstekort aan het einde van een kabinet (als % van BBP, bron CPB). Feiten die het sprookje over de Sinterklaas-spelende PvdA voor eens en voor altijd ontkrachten.
De kabinetten met het meest uitgesproken PvdA signatuur (Den Uyl, Kok I en Kok II) hebben allemaal gezorgd voor een REDUCTIE van de staatsschuld en relatief geringe begrotingstekorten. Kijk dan eens naar de VVD/CDA kabinetten. Bijna allemaal zorgden ze voor een aanzienlijke TOENAME van de staatsschuld.
Nu wil ik dit alles absoluut niet alleen aan betrokken regeringspartijen wijten. Nederland is wat dat betreft een speelbal van de internationale conjunctuur. Echter, ook het kabinet Den Uyl werd getroffen door een zware economische crisis als gevolg van de oliecrisis.
Laat daarom uw ideologische bril eens zakken en trek uw conclusies op basis van onderstaande cijfers.

De Jong, 1971
Staatsschuld: 47,3 %
Begrotingstekort: -1,6 %

Biesheuvel I, 1972
Staatsschuld: 44,7 %
Begrotingstekort: -0,7%

Biesheuvel II, 1973
Staatsschuld: 41,6%
Begrotingstekort: +0,5%

Den Uyl, 1977
Staatsschuld: 38,1%
Begrotingstekort: -0,8%

Van Agt 1, 1981
Staatsschuld: 49,2%
Begrotingstekort: 5%

Van Agt II en III, 1982
Staatsschuld: 54,6%
Begrotingstekort: -6,2%

Lubbers I, 1986
Staatsschuld: 71%
Begrotingstekort: -4,6%

Lubbers II, 1989
Staatsschuld: 76%
Begrotingstekort: -5%

Lubbers III, 1994
Staatsschuld: 74,7%
Begrotingstekort: -3,5%

Kok I, 1998
Staatsschuld: 66,8%
Begrotingstekort: -0,8%

Kok II, 2002
Staatsschuld: 50,5%
Begrotingstekort: -2%

Balkenende I, 2003
Staatsschuld: 51,9%
Begrotingstekort: -3,1%

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Ongelezen bericht door SJZ »

Waarom heeft u Balkenende II (en III) weggelaten uit het rijtje?

Trapito
Berichten: 147
Lid geworden op: 05 mar 2007 19:47

Re: Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Ongelezen bericht door Trapito »

Sprokkel,
Hartelijk dank voor je reactie.
Mooi lijstje!
Wil je ook de inflatie cijfers er aan toevoegen?
Ten tijde van Den Uil 10%.

Als je Joh. Enschedé overuren laat maken dan kom ik ook wel aan mooie resultaten.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Ongelezen bericht door sprokkel »

SJZ, om dat ik er geen zin meer in had alles bij te houden.
Trapito, geef even de hele lijst over de jaartallen die ik gegeven hebt, ben zeer geintreseerd. En uiteraard de bron.

Hamster
Berichten: 88
Lid geworden op: 05 jun 2005 13:58

Re: Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Ongelezen bericht door Hamster »

om dat ik er geen zin meer in had alles bij te houden
Dat had je dus beter wel kunnen doen om jezelf geloofwaardig te laten overkomen. De genoemde kabinetten hadden het economisch tij tegen. Toch ben ik benieuwd hoe de Staat der Nederlanden er nu voor had gestaan wanneer na Den Uijl alleen linkse kabinetten zijn gevormd. :roll: De cijfertjes van de begrotingstekorten zullen dan aanmerkelijk hoger uitkomen. :wink: :wink:

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Ongelezen bericht door sprokkel »

Hamster, ik ga niet zo als u van als ,als,als,als,als uit, dus onderbouw je verhaal met cijfers.
Verder ga ik ook niet meer reageren op andere als, mochten die nog komen.
Waarom zou ik niet geloofwaardig zijn, dit zijn mijn cijfers niet ( zie bron ) en neem de moeite om te controleren.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Zalm voorlopig financieel directeur DSB Bank

Ongelezen bericht door SJZ »

Hamster, ik ga niet zo als u van als ,als,als,als,als uit, dus onderbouw je verhaal met cijfers.
Nou, DOET u dat dan ook en geef de cijfers van Balkenende II (en III) in plaats van te stoppen bij dat kabinetje dat maar een paar maanden regeerde.
Waarom zou ik niet geloofwaardig zijn
Omdat u precies stopt op het moment dat de kabinetten Balkenende II en III de zaken goed aanpakten.

Gesloten