LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] adsl telco 2 telco overstap en opzeggen....

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

mijn overstap ging....

vlekkeloos
1
17%
niet zo goed maar wel binnen 1 week
2
33%
duurde 2 a 3 weken
0
Geen stemmen
3+ weken...
2
33%
Was niet van kpn naar kpn provider
1
17%

Totaal aantal stemmen: 6

all4all

adsl telco 2 telco overstap en opzeggen....

Ongelezen bericht door all4all »

Hallo,

In 'ADSL land' is er veel concurentie aan de gang. Meer snelheid voor minder geld, en zelfs mogelijkheid om zonder kpn abbonement (als je toch alleen je mobiel gebruilkt bijv.) een internet only abonnement aan te schaffen. Dus: lagere kosten, meer snelheid / diensten.

Nu heb ik het in dit onderwerp over de overstap van de huidige provider, naar 1 die bijv. meer diensten levert, of hogere snelheid voor minder geld of zOnder langer aan kpn telefonie vast te zitten.
Indien beiden op het KPN telefoonnetwerk opereren heet dit een telco naar telco migratie.
Deze kan in 1 minuut tot 1 dag plaats hebben.

Maar dan de praktijk: xs4all zag n.a.v. een internet formulier mijn migratie als opzeggen... door snel reageren en KPN direct benaderen kon ik mijn adsl nog net behouden. xs4all moet je bellen, dat is echter moeilijk op de site vinden, opzeggen, zoals wel vaker is zo bleek nadat ik daar bij isps bewust op ging zoeken... Aanvragen is tip top geregeld, opzeggen en overztten naar de concurrent is veel moeilijker te vinden / realiseren zo lijkt het.

Bij telfort moest ik een datum opgeven voor migratie, minimaal 3 weken verder liggende, deed ik. de 12e nov. 2007 a.s. zou de migratie plaatsvinden. Checken met kpn en xs4all, JA het leek echt zo te kunnen en zijn, 'geen dag zonder internet' (mooie slogan!)

U voelt de bui al hangen? Inderdaad, alles _leek_ geregeld, maar nu krijg ik op zijn vroegst de 15e pas telfort adsl. Of xs4all de boel afsluit (cq kpn, geen ideee eigenlijk...) de 12e, ik ben bang van wel, maar weten doe ik dat niet.

Hier een eerder bericht van mij elders:
Dit is huilen voor ik geslagen wordt, echter houd in de gaten aub: bij kpn internet providers kun je opgeven (3+ weken verder dan dag van opgave) wanneer je van adsl provider wilt overstappen, in mijn geval van xs4all naar telfort, beide kpn adsl dus.
Naast veel gedoe zoals een ineens _opgezegde_ adsl volgens kpn, ipv telco naar telco migratie, is dat na de nodige reacties mijnerzijds , tijd en kosten, recht gezet.

A.s. maandag zou ik telfort hebben en dus bijna niet zonder internet zitten, 'hoogstens minuten tot 1 uur'.
Nu kreeg ik een brief: vanaf de 15e pas telfort, ik denk echter dat xs4all wEl de 12e de boel stopzet (ik moet gewoon sowieso wel de hele maand betalen zo u snapt..)
kortom ik ben benieuwd of telco naar telco migratie uberhaupt in 1 dag kan en lukt, zijn er meer klachten van geweest? Hopelijk komen ze er ook niet. Mijn gevoel zegt mij: dit gaat niet lukken... :- ' Vervelend, ik ben ondernemer en doe helpdesk/remote control over internet, websites, formulier en forum services e.d.
1 positief punt: van telfort kreeg ik een uitgebreider modem dan ik bestelde, kosteloos, omdat degene die ik nodig had en dus wilde (tevens goedkoper) er niet meer was.

Graag verneem ik meer internet ISP van KPN overstap ervaringen.

all4all

Re: adsl telco 2 telco overstap en opzeggen....

Het is nu ruim een uur de 12e van de 11e, maar ik heb nOg xs4all, automatisch gaat e.e.a. kennelijk (nog) niet.

Ik ben benieuwd of ik adsl van kpn/xs4all heb tot de 15e (en niet zoals eerst vermeld de 12e...) wanneer telfort het van xs4all overneemt....

Het moet toch kunnen in een minuut tot een uurtje, telco naar telco binnen kpn met reeds bestaande adsl...

all4all

chappeau kpn, xs4all, telfort

Telfort deed de overname de 15e ipv de 12e, xs4all liet die tijd adsl doorlopen.
ondanks administratieve communicatieve aanloop problemen, na-bellen bij kpn, xs4all en telfort, ook 3 dagen later dan de bedoeling was, maar zeer kort zonder internet gezeten, 5 minuten of zo....

chappeau kpn, xs4all, telfort

all4all

Nu xs4all veel mutaties te verwerken krijgt, gaat ook deze voormalige kwaliteitsprovider 'met vaste klantenkring van zeker technisch kennis niveau' al achteruit, ik ondervond het aan den lijve.

Was ik eerst nog positief over het geheel, inmiddels merkte ik door een mis-klikje op auto-login dat mijn account nog actief is (had eind nov. jl. moeten stoppen) en de volgende rekening voor dec. is onderweg :-(
Mijn jaarcontract is al jaren voorbij :-), maakte geen gebruik van gratis modems en bijtekenen, had alleen nov. 2 weken dubbele kosten ivm telfort.
Nu zal mijn december maand dus iets minder leuk zijn al met al.

Advies? ik heb acceptgiro, niet betalen is dus een eitje, wat zouden jullie hen als reactie / vraag / eis enz. doen toekomen?

all4all

Vandaag op een site gelezen:

Het is al eens eerder ter sprake gekomen.

- Abo (netjes volgens de regels) begin November opgezegd.
- Bevestiging ontvangen (met daarin de kromme poging tot opschorten
opzegging).
- Tegen de kromme poging 2 maal geageerd zonder enige reactie van XS4all.
- Aansluiting is (conform afspraak) op 28 november overgegaan.

Ontvang ik vandaag een brief ".... wij hebben bericht ontvangen ..... wij
noteren een opzegging per 1 december ..... wilt u dit bevestigen via de
website ....."

ZIJN JULLIE (= XS4ALL) VAN DE Pieeep GEPLpiept?

Wat een kinderachtige poging is dit om voor nog 1 maand het abo-geld extra te
kunnen ontvangen?????????

Dit soort wangedrag is elk normaal bedrijf onwaardig.
--------------------------------------------------------------

Lekker he, mijn december nota is ook al onderweg zag ik online bij xs4all waar ik nog gewoon alles kan doen kwa service?centre , pop3- en webbased e-mail e.d.

Freewind

Ongelezen bericht door Freewind »

Beste All4all en andere lezers,

Ook hier problemen met overstappen van XS4ALL naar een andere provider binnen dezelfde telecomprovider.
Netjes aangevraagd bij de nwe provider en opzeg bij XS4ALL (eind september).
Het overschakelen naar de andere ISP was zeker geen probleem. Zelfs binnen 15 dagen gerealiseerd.
Helaas werkt XS4ALL net even anders en zien zij een overstap als een vertraagde opzegging van het abonnement. Hierdoor is door een migratie-brief van mijn nieuwe provider het opzeggen bij XS4ALL geannuleerd en moest ik opnieuw 'opzeggen' via een bevestiging op hun site (op deze brief ook diverse aanbiedingen). Dit was eind oktober.

Ondertussen veel mail heen en weer gecommuniceerd en op alle mogelijke manieren aan hun voorwaarden voldoaan.Ook al meerdere bevestigingen gedaan op hun site.
Daarnaast geven zij zelf aan dat de andere provider aan moet geven (in dit geval XS4ALL) wanneer het abonnement eindigt (wettelijk verplicht).
Ik krijg dit antwoord, na meerdere verzoeken, gewoon niet van XS4ALL los. Ook vragen over de bevestiging worden ontlopen of niet beantwoord.

Ondertussen had ik de beeindiging op 31 oktober verwacht en is ondertussen ook al december afgeschreven.

Daar ik het netjes wil oplossen, een klacht ingestuurd en een ultimatum gesteld van 3 werkdagen. Daarna moet ik helaas stappen gaan ondernemen, te beginnen met wat wettelijke artikelen van radar en kassa uit het UPC tijdperk.

Jammer dat XS4ALL nog steeds als 'kwaliteit' te boek staat. Mogelijk dat dit voor de verbinding en support van huidige klanten is, maar voor bijna ex-klanten ZEKER NIET !

Ik wens jou en vele andere met deze problemen (ook met andere providers) heel veel succes !!

Eventuele updates en hulpmiddelen zal ik in dit artikel in het forum melden.

Johnnydegroot

Ongelezen bericht door Johnnydegroot »

@all4all

Ik snap niet wat je je voor moeite op de hals haalt. Wij verkopen zelf ADSL-aansluitingen, maar dit gaat werkelijk nergens over.

Als iemand over wil stappen plaatsen wij de order bij onze leverancier en die regelt het netjes met de huidige provider. Daar hoeft de klant niets voor te doen. Wij krijgen een bevestiging van verhuizing van de klant en kunnen via onze website alles keurig volgen.

Eigenlijk nog nooit problemen mee geweest. In het ergste geval wordt de VoIP een dag of twee dagen later gemigreerd dan de ADSL, maar dat is in de meeste gevallen te overzien.

Als ik hier dan de verhalen lees van mensen, en ook van eigen klanten hoor, die bij @home maanden lang zonder telefoon zaten, niet over kunnen stappen van provider, dagenlang geen internet hebben dan vraag ik me werkelijk af waarom mensen nog zo dom zijn om bij die 'bekende' providers te blijven.

Wij werken met een middelgrote provider die werkt met de laatste technieken en zijn zaakjes gewoon goed op orde heeft.

Ook snap ik niet dat jullie blijven betalen. Je hebt opgezegd, dus zodra het bedrag afgeschreven wordt van je rekening laat je het terugstorten. Simpel en eenvoudig!

Freewind

Ongelezen bericht door Freewind »

Zoals geschreven, zou ik een update geven bij meer informatie.

XS4ALL heeft netjes gereageerd op de door mij ingediende klacht. Alleen kwam de reactie net nadat ik de eerste stappen had gezet om verdere aktie te ondernemen, waaronder het terugboeken van de afgeschreven bedragen.

Men gaf toe dat het inderdaad verkeerd was gegaan en dat alles met terugwerkende kracht in orde gemaakt zou worden. Inclusief met excuses er bij.

Uiteraard heb ik ook hen op de hoogte gebracht van de door mij ondernomen stappen en dat ik tot dusver tevreden ben met het resultaat. Ik verwacht dat er verder geen problemen meer zullen zijn.

Antwoord op de reactie van Johnnydegroot :
Als je de weg weet, zal overstappen wellicht gemakkelijk gaan. Helaas zijn niet alle providers hier duidelijk over.
Voor het terugboeken heb ik 30 dagen de tijd. Hiermee geef ik de 'leverancier' de tijd en kans om orde op zaken te stellen.

Kantlijn :
Bij het meteen terugboeken en moeilijk doen, gaan ook zij moeilijk doen en is het doel bereiken juist lastiger (Hoe zou je zelf reageren, als iemand meteen moeilijk gaat doen en eisen gaat stellen...., dan doe je moeilijk terug).

Ik weet niet wat de status is van All4All, maar mogelijk dat hij iets kan bereiken via de klachten-pagina van XS4ALL (op de contact-pagina van Xs4All).
Veel succes !

vivo

Ongelezen bericht door vivo »

Dag Freewind,

Jouw verhaal bij XS4All lijkt heel erg op het onze, ik heb ook op dit forum de vraag gesteld hoe op te zeggen bij XS4ALL.

Wij zaten nl. in een rare patstelling; de nieuwe provider wilde/mocht wettelijk niet voor ons opzeggen, en xs4all zegt dat alleen de nieuwe provider voor ons op kon zeggen.

Dus hebben we nagevraagd bij andere bronnen hoe op te zeggen (consuwijzer/OPTA en ook hier op het forum), en daar kwamen toch hele andere dingen uit dan wat xs4all ons vertelde.
Die dingen hebben we gedaan en het is xs4all nog niet gelukt ons ADSL op te zeggen (okt. tot nu).

Ik volg deze topic dus met belangstelling....

Gr. Vivo

Johnnydegroot

Ongelezen bericht door Johnnydegroot »

@vivo: Als ik je goed begrijp wil je begrijpelijkerwijs bij XS4ALL weg, en willen zij je niet laten gaan.

Daar is toch een heel eenvoudige oplossing voor: niet meer betalen. Na een maandje ofzo sluiten ze je vanzelf af.

Gesloten