| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC internet wordt met 2% verhoogd! Mag ik 't abo opzeggen??
UPC internet wordt met 2% verhoogd! Mag ik 't abo opzeggen??
Hallo Allemaal,
Ik heb gisteren een brief van UPC gekregen, waarin staat dat het tarief voor UPC internet per 01 jauari 2008 met 2% verhogd wordt. Ik ben het met deze verhoging niet eens en ik wil daarom mijn UPC internet opzeggen.
kan/mag ik het abonnement per 01 jauari 2008 opzeggen? Ik ben al 3 jaar lid en betaal 32,95 voor alleen internet, wat overigens niet eens snel is. Ik probeerde eerder dit jaar een goedkoper abonnement bij UPC af te sluiten, maar dan moest ik een 0900-nummer bellen, maar voor het verhogen van de snelheid (bijbetalen dus) kon het wel via een gratis nummer, sindsdien heb ik zo'n hekel gekregen aan alles wat met UPC te maken heeft en nu proberen ze me dit te flikken!
Wat moet ik anders doen als het niet kan? Ik heb het contract op 20-10-2004 getekend, moet ik dan weer bijna een jaar wachten om het contract op te zeggen??
Met vriendelijke groeten,
Ik heb gisteren een brief van UPC gekregen, waarin staat dat het tarief voor UPC internet per 01 jauari 2008 met 2% verhogd wordt. Ik ben het met deze verhoging niet eens en ik wil daarom mijn UPC internet opzeggen.
kan/mag ik het abonnement per 01 jauari 2008 opzeggen? Ik ben al 3 jaar lid en betaal 32,95 voor alleen internet, wat overigens niet eens snel is. Ik probeerde eerder dit jaar een goedkoper abonnement bij UPC af te sluiten, maar dan moest ik een 0900-nummer bellen, maar voor het verhogen van de snelheid (bijbetalen dus) kon het wel via een gratis nummer, sindsdien heb ik zo'n hekel gekregen aan alles wat met UPC te maken heeft en nu proberen ze me dit te flikken!
Wat moet ik anders doen als het niet kan? Ik heb het contract op 20-10-2004 getekend, moet ik dan weer bijna een jaar wachten om het contract op te zeggen??
Met vriendelijke groeten,
Re: UPC internet wordt met 2% verhoogd! Mag ik 't abo opzeggen??
Mathilde , wat jij schrijft is niet waar, een abo bij UPC met Internet Power en telefoon incl gesprekskosten binnen Nederland bedraagt Euro 29,50, ik ben overgestapt na een internet aanvraag, zo simpel kan het gaan.
Je kunt ook contact met Agro opnemen voor een Abo bij OnsNet , 50 % duurder en 50 % trager.
de 2% die jij noemt stond niet in de betreffende brief, medio Jan. wordt de geringe kosten verhoging opgegeven.
*-*)
Je kunt ook contact met Agro opnemen voor een Abo bij OnsNet , 50 % duurder en 50 % trager.
de 2% die jij noemt stond niet in de betreffende brief, medio Jan. wordt de geringe kosten verhoging opgegeven.
Beste Henri42,
Dus ik sta hier te liegen en ik heb mijn verhaal uit mijn duim gezogen, dus!
Wil jij bij UPC blijven dan is het jouw keuze, en als jij betere ervaring met UPC heb, dan ben ik blij voor jou.
Maar wat ik wil is: hoe kom ik van UPC af? Dus mijn vraag is nu duidelijk, denk ik!
Bedankt nog voor je reactie.
Dus ik sta hier te liegen en ik heb mijn verhaal uit mijn duim gezogen, dus!
Wil jij bij UPC blijven dan is het jouw keuze, en als jij betere ervaring met UPC heb, dan ben ik blij voor jou.
Maar wat ik wil is: hoe kom ik van UPC af? Dus mijn vraag is nu duidelijk, denk ik!
Bedankt nog voor je reactie.
Bedankt iedereen.
Er staat in de brief dat ik voor 1 januari 2008 het contract mag beëindigen, ik had erover heen gelezen.
Daaaaaaaaaaaggggggggg!
Er staat in de brief dat ik voor 1 januari 2008 het contract mag beëindigen, ik had erover heen gelezen.
Daaaaaaaaaaaggggggggg!
-
roerganger
Volgende keer eerst tot tien tellen voor je door het plafond heen springt van kwaadheid en hier gaat posten, Mathilde?
Begrijpelijk om ergens over heen te lezen, overkomt mij ook wel eens hoor! Zeker als ik eerst het onaangename lees (in jouw geval tariefsverhoging), dan lees ik makkelijk over de oplossing (in jouw geval opzeggen per 1/1) heen.
Begrijpelijk om ergens over heen te lezen, overkomt mij ook wel eens hoor! Zeker als ik eerst het onaangename lees (in jouw geval tariefsverhoging), dan lees ik makkelijk over de oplossing (in jouw geval opzeggen per 1/1) heen.
in mijn brief staat geen percentage genoemd, er wordt een geringe verhoging in het vooruit zicht gesteld per 01 jan 2008 en zoals bij alle contracten geldt :
bij wijzigingen kun e de overeenkomst beeindigen
bij wijzigingen kun e de overeenkomst beeindigen
-
roerganger
Vanmiddag heb ik die brief ook gehad; in de tweede alinea wordt gezegd dat er een gering deel van de kostenstijging per 1 januari wordt doorberekend; in de derde alinea wordt die 2 procent genoemd.
Grappig dat er inmiddels hier drie mensen komen die die brief hebben gehad. Stond er bij jullie ook in dat UPC onlangs een e-mail heeft verstuurd die niet is aangekomen? Geeft wel aan hoe slecht hun service is. Zelfs hun eigen elektronische post komt niet aan. Na het bericht dat de Postbank ophoudt te bestaan is dit wel de grootste marketingblunder van het jaar, denk ik.
Overigens zeg ik wel op. Niet alleen vanwege die tariefsverhoging, maar vooral omdat de beloofde snelheid niet geleverd wordt. Ik zou 4MB krijgen, ik krijg nog geen derde. Leuk als je grotere bestanden binnen moet halen, je moet veel te lang wachten.
Ik meen dat Telfort belooft 20 MB voor 19,95 te leveren, ik ga daar even achteraan of daar nog addertjes onder het gras zitten. Anders zeg ik UPC in zijn geheel op en ga over op KPN.
Vaste telefoon heb ik niet nodig, ik heb een sim-only abonnement van Telfort, kost haast niks, moet alleen zelf voor een mobieltje zorgen. En die kosten ook niet zoveel. Tip: koop een pre-paid voor een paar tientjes, leg het een jaar weg, en je kunt het kostenloos laten unlocken.
Vergelijk dat maar eens met wat je in totaal kwijt bent als je een abonnement neemt met een 'gratis' mobieltje.
Grappig dat er inmiddels hier drie mensen komen die die brief hebben gehad. Stond er bij jullie ook in dat UPC onlangs een e-mail heeft verstuurd die niet is aangekomen? Geeft wel aan hoe slecht hun service is. Zelfs hun eigen elektronische post komt niet aan. Na het bericht dat de Postbank ophoudt te bestaan is dit wel de grootste marketingblunder van het jaar, denk ik.
Overigens zeg ik wel op. Niet alleen vanwege die tariefsverhoging, maar vooral omdat de beloofde snelheid niet geleverd wordt. Ik zou 4MB krijgen, ik krijg nog geen derde. Leuk als je grotere bestanden binnen moet halen, je moet veel te lang wachten.
Ik meen dat Telfort belooft 20 MB voor 19,95 te leveren, ik ga daar even achteraan of daar nog addertjes onder het gras zitten. Anders zeg ik UPC in zijn geheel op en ga over op KPN.
Vaste telefoon heb ik niet nodig, ik heb een sim-only abonnement van Telfort, kost haast niks, moet alleen zelf voor een mobieltje zorgen. En die kosten ook niet zoveel. Tip: koop een pre-paid voor een paar tientjes, leg het een jaar weg, en je kunt het kostenloos laten unlocken.
Vergelijk dat maar eens met wat je in totaal kwijt bent als je een abonnement neemt met een 'gratis' mobieltje.
-
antalyalover
Beste roerganger..heb idd ook die brief gehad,over dat mailtje en die 2%.
Ik het het easy internet met telefoon en betaal 19,95,ook ik ga rondkijken voor een andere provider
Ik het het easy internet met telefoon en betaal 19,95,ook ik ga rondkijken voor een andere provider
snuffel maar eens rond voor een betere en goedkopere provider, incl alle ellende van oversluiten en storingen SUCCES

Hoef je niet voor te snuffelen, alles is beter dan de firma list en bedrog die upc heet, onbeschofter en arroganter schorem kan je nergens anders tegenkomen.snuffel maar eens rond voor een betere en goedkopere provider
Tja als je oversluit naar de firma list en bedrog begint de ellende pas goed, en als je er weg wilt, willen ze je nog met alle geweld een poot uitdraaien.incl alle ellende van oversluiten
Bij wijziging kan je altijd opzeggen, en zou nog verstandig zijn ook, slechter er op worden is onmogelijk, zeker in combinatie met telefoon en (digitale) tv op meerdere toestellen zijn er legio betere en beduidend goedkopere alternatieven.
Daarnaast mag je als er ook maar iets in de algemene voorwaarden of in het contract verranderd, binnen een maand van het contract af.
Ze horen namelijk de klant ervan op de hoogte te stellen, de datum die in de brief staat gelt dus als begin datum, met dus een maand ter opzegging.
De klant heeft dan zelf de keus om bij provider te blijven onder de nieuwe voorwaarden of op te zeggen binnen die tijd en een ander te zoeken.
Ze horen namelijk de klant ervan op de hoogte te stellen, de datum die in de brief staat gelt dus als begin datum, met dus een maand ter opzegging.
De klant heeft dan zelf de keus om bij provider te blijven onder de nieuwe voorwaarden of op te zeggen binnen die tijd en een ander te zoeken.
-
roerganger
Och, ik heb niet zo heel veel slechte ervaringen met UPC. Het aansluiten had wat voeten in aarde, maar dat kwam omdat ik indertijd nog Windows 98 had, en hun software was daar niet meer op ingesteld omdat windows 98 niet zo heel veel meer voorkomt. Dat is allemaal keurig geregeld zonder dat het mij enige cent kostte.Hoef je niet voor te snuffelen, alles is beter dan de firma list en bedrog die upc heet, onbeschofter en arroganter schorem kan je nergens anders tegenkomen.
De reden dat ik weg ga is dat ik nu 19,95 voor internet en telefoon betaal, de telefoonaansluiting niet gebruik, vanaf februari een tientje per maand meer ga betalen (want, het eerste jaar aanbieding is dan afgelopen), per 1/1 2% meer ga betalen en slechts een derde van de beloofde snelheid krijg.
Bij Telfort krijg ik 20 mb inplaats van de beloofde 4 mb van UPC, voor dezelfde 19,95. Laat ik bij Telfort ook 1/3 van die snelheid krijgen, dus ongeveer 7 mb, dan is dat nog altijd 5 keer sneller dan UPC, terwijl ik (vanaf februari gerekend) ook nog goedkoper uit ben.
De keuze is dus niet zo moeilijk.
Waarbij UPC via de kabel gaat, en Telfort via de telefoonlijn, dus ze zullen elkaar niet bijten in dat opzicht. Aangezien ik 2 mobi abo's bij Telfort heb en dat geen problemen geeft, verwacht ik bij het internetten ook niet al te veel problemen. En zo ja, dan zal dat heus wel correct op worden gelost. Dat vertrouwen heb ik wel weer. Het is ook een beetje een kwestie van hoe je ertegen aankijkt en hoe je de mensen benadert.
Even voor de duidelijkheid mensen, elke provider duidt zijn internetsnelheden aan in Mb (Megabit). Als je wil weten hoeveel dit in MB (MegaBytes) is, moet je het aantal mbits delen door 8.
bijvoorbeeld, 20Mbit internet is dus 2,5 Megabyte per seconde downloadsnelheid (maximaal).
bijvoorbeeld, 20Mbit internet is dus 2,5 Megabyte per seconde downloadsnelheid (maximaal).
[quote
Roerganger: Waarbij UPC via de kabel gaat, en Telfort via de telefoonlijn, dus ze zullen elkaar niet bijten in dat opzicht. Aangezien ik 2 mobi abo's bij Telfort heb en dat geen problemen geeft, verwacht ik bij het internetten ook niet al te veel problemen. En zo ja, dan zal dat heus wel correct op worden gelost. Dat vertrouwen heb ik wel weer. Het is ook een beetje een kwestie van hoe je ertegen aankijkt en hoe je de mensen benadert. ]
Sterkte bij Telfort. Als u daar een probleem heeft bent u in de aap gelogeerd, zie andere forums m.b.t. Telfort.
[/quote]
Roerganger: Waarbij UPC via de kabel gaat, en Telfort via de telefoonlijn, dus ze zullen elkaar niet bijten in dat opzicht. Aangezien ik 2 mobi abo's bij Telfort heb en dat geen problemen geeft, verwacht ik bij het internetten ook niet al te veel problemen. En zo ja, dan zal dat heus wel correct op worden gelost. Dat vertrouwen heb ik wel weer. Het is ook een beetje een kwestie van hoe je ertegen aankijkt en hoe je de mensen benadert. ]
Sterkte bij Telfort. Als u daar een probleem heeft bent u in de aap gelogeerd, zie andere forums m.b.t. Telfort.