LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon triest

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
watvoorwereld

Nuon triest

Ongelezen bericht door watvoorwereld »

Het is werkelijk niet te geloven in wat voor land leven we eigenlijk nog?

Nuon sluit een onbewoond perceel (mijn eigendom) aan op de stroom.
Komt daar zelf 4 jaar later achter en factureert in een maand tyd voor 5000 euro aan stroom met terugwerkende kracht.

de stroom is geleverd via een meterkast buitenshuis, welke in al die jaren openlijk toegankelijk geweest is voor iedereen daar deze kast geen slot had.

Nuon weiger pertinent op zelfs schofterige wijze medewerking. sorry meneer wij innen dat geld kunt u lekker toch niks aan doen.
Dus per ommegeaande stroom eraf, ik naar de rechter want nuon stuurt als hun eigen medewerkers het niet opredden direkt een incassoburo.

Nou zegt de rechter simpelweg dat ik kan niet bewijzen dat ik deze stroom niet heb afgenomen dus ik moet alles gewoon betalen inclusief kosten vor procedure etc.

Ik heb fotos gestuurd van deze openstaande meterkast waar notabene een mij onbekend verlengsnoer uithangt, fotos dat er geen slot in deze kast zit etc etc.

Er is een piekverbruik gemeten van 4 maal een normaal gezinsverbruik
terwijl ik daar niet gewoond heb in een bepaalde periode terwijl ik alleenstaand ben.

Allemaal niks mee te maken betalen 5000 euro klaar.

mensen geloof het of niet je hebt tegen een dergelijke firma niks in te brengen op geen enkele manier.

feit is nu dat je hier in ons welvarende nederland gewoon dus zonder stroom kachel warm water kunt zitten omdat een bedrijf als de NUON daar gewoon de macht toe heeft.

proberen via een ander heeft geen zin, essent meld mij aan als nieuwe klant bij continuon, maar deze weigert simpelweg aan te sluiten.

leve de `vrije` energie markt , als ik nuon zou betalen en wil weer stroom hebben, ben ik weer overgeleverd aan deze `dieven` dus dan maar verhuizen denk ik.

liester

Re: Nuon triest

Ongelezen bericht door liester »

Goeie advocaat zoeken en in beroep gaan tegen de uitspraak van de rechter.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Helaas denk ik dat je overal bot zal vangen.
Nuon heeft danwel een perceel via een meterkast buitenshuis aangesloten, maar heeft hier toch zeker opdracht voor gehad? (Mogelijk in 1e instantie als bouwaansluiting?)
Maar hoe dan ook, de verantwoordelijkheid voor de aansluiting en dus ook de meter is in de voorwaarden van de Energiebedrijven opgenomen en ligt altijd bij de afnemer c.q. klant. Dus ook de kast, afgesloten of niet, jouw verantwoordelijkheid.
De factuur zal toch ook gebaseerd zijn op opgenomen standen van de elektriciteitsmeter?
Het enige wat je kunt doen is een betalingsregeling met Nuon proberen overeen te komen.
Een nieuw energie bedrijf nemen zal volgens mij niet gaan, dit is mede het resultaat van de privatisering en splitsing van Levering- en Netwerkbedrijf dat we aan de overheid te danken hebben. Dit is overigens gedaan om monopoli posities tegen te gaan.
Verhuizen heeft ook weinig zin, daar je je moet afmelden en vervolgens weer moet aanmelden bij een ander bedrijf en dan kom je naar mijn mening in een vicieuze cirkel.
Enige mogelijkheid is de geschillencommissie, maar gezien de uitspraak van de rechter, weinig (géén) kans.
Had je liever iets anders medegedeeld, helaas. :shock:
P.s.: Voor aan te sluiten moet je overigens bij je Netwerkbedrijf zijn en die vragen vervolgens of je een leveringscontract van een Leveringbedrijf hebt voordat deze in actie komen.

watvoorwereld

Ongelezen bericht door watvoorwereld »

Ik zal idd overal bot vangen zoals iedereen tegen het grote nuon, ik heb meerdere malen verzocht deze kast te voorzien van een slot, maar dat is nooit gebeurd.

Pas toen ik me aanmelde bij essent stond er een dag later iemand van nuon op de stoep om mijn kast per direkt van een nieuw slot te voorzien?

Mijn buren hebben zelfs verklaard dat ze regelmatig een snoer hebben zien lopen maar dachten dat dat wel van mij zou zijn.

ik heb zelfs aangeboden om een "normaal"verbruik te betalen aan nuon voor een 1 persoonshuishouding maar geen rede mogelijk.

had ik dan zelf een hangslot aan de kast moeten hangen?

de rechter gaat totaal voorbij aan het feit dat deze kast niet afgesloten was, en dus voor iedereen toegankelijk, zelfs wetende dat ik Nuon meerdere malen verzocht heb om deze kast af te sluiten.

roerganger

Ongelezen bericht door roerganger »

Eerst wat vraagjes.

Heb je zelf gevraagd om een elektra-aansluiting op die grond?

Heeft Nuon jou voorwaarden gestuurd over de aansluiting? Zo ja, wat staat er dan in over het afsluiten van die kast?

Had je zelf zicht op die aansluiting? Je buren tenminste wel, dus ik snap niet helemaal dat je zelf niet in de gaten had dat er gedurende vier jaar regelmatig een snoer liep.

Als dat snoer niet van je buren en van jou is, van wie is het dan? Ik neem toch aan dat het ergens heen gaat, of niet?

Als je niet van plan bent die aansluiting te gebruiken, waarvoor zit die er dan al vier jaar?

Je kunt eventueel naar een buro rechtshulp om te informeren wie er verantwoordelijk is voor een afsluitbare kast.

Toch vindt ik dit een raar verhaal, eerlijk gezegd. Maar je weet zelf wel het beste hoe het zit, denk ik.

Overigens:
Ik heb fotos gestuurd van deze openstaande meterkast waar notabene een mij onbekend verlengsnoer uithangt, fotos dat er geen slot in deze kast zit etc etc.
Zo'n snoer op een foto als bewijs zegt natuurlijk helemaal niets, integendeel. De rechter gaat er gewoon vanuit dat je zelf dat snoer er in hebt geplugd als bewijs. En dan nog, gezien mijn eerdere vraag: Waarom, als dat snoer niet van jou was, ben je niet als Miss Marple even dat snoer gaan volgen om te zien waar het op uit kwam? Dan had je meteen de dief te pakken. Politie, alles erbij, bewijs is rond. Het feit dat je dát niet gedaan hebt, maar wel een foto hebt met een snoer in de aansluiting, geeft m.i. redelijk voldoende aan dat er hoe dan ook iets in jouw verhaal, en dus in jouw betrouwbaarheid, niet klopt.

Snoer = van een ander: waar is die ander?
Snoer = van jou: wat probeer je te bewijzen?

Maar nogmaals, je weet zelf het beste hoe het zit. Ik kan alleen maar gissen op basis van de informatie die je hier geeft. En als het vreemde informatie is, dan krijg je ook een onwelgevallig antwoord.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Het is werkelijk niet te geloven in wat voor land leven we eigenlijk nog?
In een land waarin uzelf verantwoordelijk bent voor UW pand, perceel! lijkt me logisch.
Nuon sluit een onbewoond perceel (mijn eigendom) aan op de stroom.
Komt daar zelf 4 jaar later achter en factureert in een maand tyd voor 5000 euro aan stroom met terugwerkende kracht.
Wat bedoelt u met aansluiten? Was u afgesloten? Hingen er al meters? Hebt u het verzoek tot -her-aansluiten ingediend?
Ik lees tegenstrijdigheid in uw schrijven.
Overigens ishet niet Nuon die u aansluit met terugwerkende kracht maar Continuon. Continuon ziet dat er meters hangen die actief zijn. Daar waar actieve meters hangen moet ook een leveringscontract aanwezig zijn, waarbij het er niet toe doet of u wel/niet van het perceel gebruikt maakt. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Continuon de afgelopen periode niet verschillende keren schriftelijk heeft benaderd dat u zich dient te melden bij een leverancier. Ik maak op dat u dit niet hebt gedaan met uiteindelijk gevolg dat u uiteindelijk door leverancier Nuon alsnog met terugwerkende kracht aangemeld wordt op dit adres. Het is de opdracht die Nuon krijgt van de netbeheerder Continuon.
de stroom is geleverd via een meterkast buitenshuis, welke in al die jaren openlijk toegankelijk geweest is voor iedereen daar deze kast geen slot had.
U als eigenaar bent zelf verantwoordelijk voor deze kast. U had er zelf een slot op kunnen plaatsen. Tevens maak ik uit dit verhaal op dat de stroom in al die jaren wel aangesloten was, maar u geen leveringscontract had!
Nou zegt de rechter simpelweg dat ik kan niet bewijzen dat ik deze stroom niet heb afgenomen dus ik moet alles gewoon betalen inclusief kosten vor procedure etc.
Er is een piekverbruik gemeten van 4 maal een normaal gezinsverbruik
terwijl ik daar niet gewoond heb in een bepaalde periode terwijl ik alleenstaand ben.
U kunt dat ook niet bewijzen. Dat verlengsnoer had ook van uzelf kunnen zijn. Getuige de gedachten van de buurman die datzelfde ook al dacht!
Verbazend des te meer.... Als uzelf al verschillende keren hebt geconstateerd dat er een verlengsnoer uit uw meterkast hing, dat uzelf niet op verder onderzoek bent gegaan wie bij u stroom afneemt. Een snoertje volgen lijkt me niet zo moeilijk! Hier bent uzelf dus ook behoorlijk nalatig, slordig gemakkelijk in geweest. En verder......als dit uw constatering verschillende keren was, waarom geen aangifte bij de politie gedaan dat iemand illegaal bij u stroom afneemt?
U hebt er gewoond, u hebt er niet gewoond. M.a.w. de meters waren dus actief. Ook toen u er niet woonde. Ik vermoed dat u zich hebt afgemeld toen u ging verhuizen. Maar u bent en blijft wel perceel eigenaar en daarmee ook eindverantwoordelijke voor het betreffende pand en alles wat daarbij hoort.
mensen geloof het of niet je hebt tegen een dergelijke firma niks in te brengen op geen enkele manier.
feit is nu dat je hier in ons welvarende nederland gewoon dus zonder stroom kachel warm water kunt zitten omdat een bedrijf als de NUON daar gewoon de macht toe heeft.
proberen via een ander heeft geen zin, essent meld mij aan als nieuwe klant bij continuon, maar deze weigert simpelweg aan te sluiten.
leve de `vrije` energie markt , als ik nuon zou betalen en wil weer stroom hebben, ben ik weer overgeleverd aan deze `dieven` dus dan maar verhuizen denk ik.
U schuift uw eigen verantwoordelijkheid én nalatigheid af op de Nuon. U weigert te betalen en dat heeft dan een gevolg. Aanmelden bij een andere leverancier heeft geen zin omdat u inmiddels door wanbetaling bent afgesloten. Afgesloten door de Netbeheerder. Essent levernacier kan u wel aanmelden, maar Continuon ziet dat er aflsuiting heeft plaatsgevonden door wanbetaling bij een andere leverancier. Die rekening dient eerst voldaan te worden voordat de Netbeheerder, Continuon u weer gaat aansluiten.

De dief van uw eigen portemonnaie bent uzelf geweest. Zoals al gezegd, u hebt zelf geen actie ondernomen, anders dan het nemen van een fotootje, van een verlengsnoer dat uit uw meterkast hangt.
Verder hebt u geen leverancierscontracten gehad (althans dat maak ik op uit het verhaal) gedurende de periode dat u geen gebruik maakte van het pand.

Ik vind uw verhaal her en der nogal rammelen.
Sorrie voor deze botte, rechtstreekse opmerking.

h@rm@n

Watvoorwereld, ik val in herhaling als ik wederom moet aangegeven dat jij, als klant, verantwoordelijk bent. Staat in de voorwaarden!
Natuurlijk zul je voor alles waarvoor je zelf verantwoordelijk bent , bij wie dan ook, telkens bot vangen. Lijkt mij toch duidelijk.
Verder kun je al bij het begin bij de aanvraag van een aansluiting aangeven dat jij een slot wenst, dit wordt dan ook geleverd, uiteraard tegen betaling. Dus, jij neemt initiatief.
Naar mijn weten gaat dit allemaal alleen via het Netwerkbedrijf. Daardoor begrijp ik in jouw reactie niet, dat na aanmelding bij Essent, een dag later Nuon jou een nieuw slot monteerde. Want het Leveringsbedrijf staat los van het Netwerkbedrijf. En zoals jij nu omschrijft heb je Essent als Leveringsbedrijf en Nuon als Netwerkbedrijf.
Kom je er nog uit?
Je kunt ook niet terug vallen op jou, zogenaamde, meerdere verzoeken om de kast van een slot te verzien, omdat het,nogmaals, jouw verantwoordelijkheid is. Bovendien als er niets gebeurd, dan ga je toch na waar dit aan ligt of waardoor het verzoek niet wordt uitgevoerd of doe je het uitendelijk zelf.[/b]

roerganger

h@rm@n,

Onze calimero, die zo zielig op moet boksen tegen het grote Nuon, reageert niet meer. Hij/zij is er inmiddels ook al achter dat hij/zij ook hier bot vangt.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat er vier jaar lang een losse meterkast ergens op een stuk grond staat. Dat er ook geen gas, en wateraansluiting is, want daar wordt met geen woord over gerept. Daarom ging ik er ook van uit dat het een onbebouwd perceel grond is, want als de netbeheerder een aansluiting naar een woning maakt, dan wordt die aansluiting tot aan de meter gemaakt, aangezien de netwerkbeheerder tot dat punt verantwoordelijk is. En dan is er helemaal geen toegang tot die kast, is een slot ook niet nodig.

En dan is mijn vraag nog steeds: wat is de bedoeling van die elektra op dat stuk grond. En een aanvullende vraag: als er een snoer uit dat kastje steekt, hoelang is dat snoer dan. Langer dan een meter of 20 toch echt niet, neem ik aan. Ik geloof niet dat een buitenstaander een snoer van honderden meters, mischien wel kilometers, op een losse aansluiting in de middle of nowhere plugt om zijn/haar huis te bereiken.

En dan nog: hoe zou zo'n jattemoos dan aan een verbruik komen dat resulteert in een bedrag van 5000 euro in 4 jaar tijd. Zo duur is elektra toch ook weer niet. En hoe sluit je een losse stekker zodanig op je eigen elektriciteitssysteem aan dat je zelf bijna geen elektraverbruik meer hebt.

Ik blijf het verhaal van calimero gewoon een heel raar, vaag verhaal vinden. Ik heb eerder het idee, gezien het achterlijk hoge verbruik, dat meneer/mevrouw een wietplantage heeft en het verdomde daarvoor te betalen. En dacht slim te zijn door wel een losse aansluiting te vragen maar geen leverancier in te schakelen.

En die nu dus op de blaren zit. Eigenlijk zou ik de politie moeten bellen, helaas heb ik geen idee waar dat figuur ergens woont.

Cesar

Ongelezen bericht door Cesar »

Onze calimero, die zo zielig op moet boksen tegen het grote Nuon, reageert niet meer. Hij/zij is er inmiddels ook al achter dat hij/zij ook hier bot vangt.
Dat hoop ik ook.
want als de netbeheerder een aansluiting naar een woning maakt, dan wordt die aansluiting tot aan de meter gemaakt, aangezien de netwerkbeheerder tot dat punt verantwoordelijk is. En dan is er helemaal geen toegang tot die kast, is een slot ook niet nodig.
Wie is de netwerkbeheerder? Geen enkele netwerkbeheerder zal een aansluiting maken in dit soort kast.
Nuon sluit een onbewoond perceel (mijn eigendom) aan op de stroom. Daar zult u dan wel om gevraagd hebben en een aansluitingsaanvraag hebben ondertekend. Zo nee, dan staat u sterk.
Indien u weet dat u een aansluiting had zonder daar voor getekend te hebben dan had u de andere dag NUON al op de hoogte moeten brengen
van een ongevraagde aansluiting.
Goeie advocaat zoeken en in beroep gaan tegen de uitspraak van de rechter.
Niet nodig, indien de aansluiting ongevraagd is dan is het probleem opgelost. Laat die handtekening maar zien. Indien de aansluiting wel
gevraagd is dan is het kassa. Oh nee, das een ander forum.
Ik zal idd overal bot vangen zoals iedereen tegen het grote nuon, ik heb meerdere malen verzocht deze kast te voorzien van een slot, maar dat is nooit gebeurd.
Moeten wij dat komen doen dan?
had ik dan zelf een hangslot aan de kast moeten hangen?
Jaaaaaaaaaaaaaaaaa, het is niet mijn kast.

Shine

@ roerganger........onbebouwd perceel!
Nee als je goed de topicstarter zijn schrijven had gelezen dan kon je al opmaken dat :
Er is een piekverbruik gemeten van 4 maal een normaal gezinsverbruik terwijl ik daar niet gewoond heb in een bepaalde periode terwijl ik alleenstaand ben.
Hij heeft er dus wel een bepaalde periode gewoond en toen weer even niet. Kortom bebouwd ;-)
Sprake van een bouwstroom aansluiting is het dus ook niet. Althans, dat is dan maar de conclusie.
Sommige woningen en vaak ook woonschepen hebben hun meters inderdaad buitenpandig. Ansich kan het dus goed dat een meter buiten het pand hangt en deze meter bij betreffende woning hoort.
Inderdaad vreemd dat 'watvoorwereld' met geen woord rept over zijn gasmeter en daaraan gekoppeld eventueel verbruik.
Ik zou wel eens willen weten hoe dit dan binnen dit verhaal in elkaar stellt.
Ach,.....van de andere kant, ik vrees dat dit weer zo'n verhaal is waar de helft verteld wordt. In iedergeval incompleet is. Dat wat wel vaker gebeurd moet ik helaas vaststellen.

roerganger

Ansich kan het dus goed dat een meter buiten het pand hangt en deze meter bij betreffende woning hoort.
Ik weet dat het voorkomt dat meters zich buiten de voordeur bevinden. Dat is voor de meteropnemer, die met een soort loper er dan bij kan. Maar dan zitten die meters nog steeds achter een gesloten deur, en daar was in het geval van topicstarter geen sprake van, aangezien er geen slot was, maar wel een stopcontact.

Ik blijf het maar een rare situatie vinden, ik begrijp er niet veel van.

Het zou natuurlijk ook een stuk land met een stacaravan kunnen zijn, dan kun je er ook 'wonen' en toch weer niet. Dan is het perceel niet echt bebouwd, en dat verklaart dan het ontbreken van een gasaansluiting. En de mogelijkheid dat er wiet wordt verbouwd wordt dan ook een heel stuk verklaarbaarder.

Een woonboot lijkt me haast niet, aangezien het perceel eigendom van topicstarter is, en de meeste woonboten liggen nu eenmaal niet langs eigen grond. Hoewel er wel wat uitzonderingen zijn.

Nou ja, waarom zal ik er hoofdpijn van krijgen. Het is toch het probleem van TS, of niet dan.

Shine

< grinz > jep. :-)

h@rm@n

En een aanvullende vraag: als er een snoer uit dat kastje steekt, hoelang is dat snoer dan. Langer dan een meter of 20 toch echt niet, neem ik aan. Ik geloof niet dat een buitenstaander een snoer van honderden meters, mischien wel kilometers, op een losse aansluiting in de middle of nowhere plugt om zijn/haar huis te bereiken.
Roerganger, Je kunt niet zondermeer een willekeurige lange kabel aansluiten. Afhankelijk van de doorsnede van de kabel (aders) is de lengte, ivm spanningsverlies over de lengte, beperkt en kun je hem maar belasten.

roerganger

Juuiiissstt H@rm@n, heb je hem door? Ik schreef niet voor niets: langer dan een meter of 20 zal dat snoer niet geweest zijn. Dus de 'dief' kan nooit ver weg geweest zijn.

Ik vind het dan ook bijzonder ongeloofwaardig dat er in 4 jaar tijd voor 5000 euro stroom via een snoertje gejat is zonder dat topicstarter dit in de gaten had of weet wie dat gedaan heeft, of dat zelfs de buren, die dat snoertje wel hebben zien hangen, niet hebben gezien waar dat snoer heen liep.

Daarom blijf ik erbij dat topicstarter mogelijk een wietplantage had en dacht gratis aan stroom te kunnen komen. Waarbij ik me ondertussen ook af ga vragen wáár hij was toen zijn perceel een tijdje onbewoond was.

Blij dat jij ook wakker bent! :P

h@rm@n

Verbruik t.b.v. een wietplantage is van meerdere factoren afhankelijk.
Zoals bijvoorbeeld heeft men een teelt in aarde of op hydrocultuur.
Betreft het stekjes of zijn het planten om wiet te oogsten. Tijdens de teelt is er een groei- en bloeiperiode. De duur van belichten is in de groeiperiode 18 uur per etmaal en in de bloei 12 uur per etmaal.
Bij een berekening naar het verbruik van de assimilatieverlichting (belichting) kan men uitgaan van 3 weken groei en 5 weken bloei.
Dus per lamp van 400 Watt, meest toegepast met 600 Watt, is het verbruik 3(weken)x7(dagen)x18(uur)x400(Watt) + 5x7x12x400 = 151,2 + 168 = 319 kWh.
Per m2 staan gemiddeld 20 à 25 planten, waar boven 1 lamp hangt.
Dus afhankelijk van de oppervlakte staan er planten en hangen er lampen. Bij een gemiddelde wietplantage mag men uitgaan van ± 10 lampen, is dus per teelt 10 x 319 = 3190 kWh.
Verbruik waarover gesproken wordt is 5000 kWh in 4 jaar, dus een wietplantage, in bijvoorbeeld een caravan, is hoogst onwaarschijnlijk.
Dit ter inzicht wat betreft het verbruik m.b.t. de assimilatieverlichting, want er komt ook nog verbruik voor ventilatoren (koolstofilter e.d.) bij. Ook het verbruik van een elektrische verwarming tijdens de uren dat niet belicht wordt en bij heel lage temperaturen zelfs continu moet er nog bij geteld worden. :lol:

roerganger

5000 kWh in 4 jaar
5000 euro, h@rm@n, 5000 euro. Dat is dus ongeveer 25000 kWh. Waarbij topicstarter ook nog een deel van die 4 jaar niet op zijn perceel woonachtig was. En dus ook niet kweekte. Waarbij jij allemaal aannames doet waar geen enkele basis voor is. Wie zegt dat het om 10m2 ging. Nietwaar.

Als het al een wietplantage was, het was maar een idee. Heb jij een andere mogelijkheid van 5000 euro stroomverbruik in 4 jaar tijd dan vanuit een losse aansluiting/meterkast die niet in een woning staat.

Waarbij het voor mij nog maar zéér de vraag is of Continuon de aansluiting werkelijk gedaan heeft, of dat topicstarter gewoon een lijntje aangelegd heeft vanuit het openbaar netwerk, en daarvoor nu op de vingers is getikt.

Aangezien het hele verhaal aan alle kanten rammelt geloof ik helemaal niks meer van die man/vrouw. Zeker niet omdat er helemaal niet meer door TS gereageerd wordt.

Dan nog: 319 kwh per lamp voor 8 weken, is 6 x 319 kWh = 2000 kWh per lamp per jaar. Maal 4 = 8000 kWh per 4 jaar. Dat zijn dus drie lampen, oftewel 3m2 volgens jouw berekening. Als er continue gekweekt wordt, dat is nog maar de vraag, aangezien T er een tijdlang niet gewoond heeft. Dus de mogelijke wietplantage zou dan nog een stuk groter kunnen zijn.

Waarbij het dus voor mij ook nog een open vraag is hoe de NUON en de rechter aan die 5000 euri's zijn gekomen. Er was wel een aansluiting, maar was er wel of geen meter. Daar lees ik dus ook niks over.

h@rm@n

Sorry :oops: , was blijkbaar toch niet helemaal wakker. 5000 euro zijn inderdaad nagenoeg 25.000 kWh.
Wat de wiet betreft, dit was als voorbeeld om het energieverbruik van zo iets duidelijk te maken. :shock:
Een andere mogelijkheid is dat de aansluiting eerst als zogenaamde bouwaansluiting dienst heeft gedaan en dat er een caravan of schaftkeet heeft gestaan die eventueel elektrisch verwarmt is.
Indien het een illegale aansluiting betreft dan is er sprake van fraude en wordt het door het Netwerkbedrijf afgehandeld met aangifte van energiediefstal en zal men de aansluiting uiteraard afsluiten en demonteren.
Verder zijn het allemaal gissingen en kom je er niet achter zolang watvoorwereld geen verdere informatie verstrekt.

roerganger

Juist, daarom maak ik me niet al te druk om topicstarter, hij reageert immers niet meer. De wietplantage opperde ik als mogelijkheid, ik heb helemaal geen idee hoeveel stroom dat kost. Nu wel dus.

Het verhaal van TS is té vaag om ook maar iets mee te kunnen, ik denk dat hij hier alleen maar zijn frustratie heeft neergezet omdat hij in een moeilijk parket zit, niet om gelijk te krijgen omdat hij zelf wel weet hoe fout hij zit, maar om even stoom af te blazen.

Gesloten