| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Reclame campagne van ESSENT
Reclame campagne van ESSENT
Iedere avond, wanneer ik televisie kijk, erger ik me weer aan de reclamecampagne van ESSENT (De meest klantonvriendelijkste energie leverancier)
Men probeert Nederland wijs te maken dat ze koffieschillen verbranden in hun centrales!
Weet u wat een pak koffie (250 gr) kost?
Ook al zouden ze de schillen voor een happekrats kunnen kopen, dan zijn de vervoerkosten en verwerkosten net zo hoog als van de koffiebonen.
1 kilo koffie kost +/- 10 euro. Ik schat dat de schillen +/- 4 euro per kilo kosten.
En dan moet er nog een (oude) kolencentrale zijn die de schillen kan verbranden. De nieuwe centrales branden n.l. allemaal op gas en olie.
Ik denk dat de schillen net zo snel verbranden als hout. Waarschijnlijk zelfs sneller. En hout is een dure brandstof!
Het rendement is dus veel lager dan gas, olie of steenkool.
Neen ik geloof geen barst van die mooie praatjes!! Men kan beter de schillen composteren. Dat is beter voor de koffieboeren.
Men probeert Nederland wijs te maken dat ze koffieschillen verbranden in hun centrales!
Weet u wat een pak koffie (250 gr) kost?
Ook al zouden ze de schillen voor een happekrats kunnen kopen, dan zijn de vervoerkosten en verwerkosten net zo hoog als van de koffiebonen.
1 kilo koffie kost +/- 10 euro. Ik schat dat de schillen +/- 4 euro per kilo kosten.
En dan moet er nog een (oude) kolencentrale zijn die de schillen kan verbranden. De nieuwe centrales branden n.l. allemaal op gas en olie.
Ik denk dat de schillen net zo snel verbranden als hout. Waarschijnlijk zelfs sneller. En hout is een dure brandstof!
Het rendement is dus veel lager dan gas, olie of steenkool.
Neen ik geloof geen barst van die mooie praatjes!! Men kan beter de schillen composteren. Dat is beter voor de koffieboeren.
Re: Reclame campagne van ESSENT
Je hebt duidelijk geen idee van de prijzen van de grondstoffen. Een kilo koffiebonen kost (over de lange termijn) ongeveer een euro. Voor die schillen zullen ze niet echt veel krijgen. Transport per vrachtschip kort een habbekrats, een paar euro per ton.
De schillen worden ook niet verbrand, maar net als ander groen afval vergist en dat biogas wordt gebruikt voor de centrales.
Maar ja, dat zul je ook wel allemaal niet geloven.
De schillen worden ook niet verbrand, maar net als ander groen afval vergist en dat biogas wordt gebruikt voor de centrales.
Maar ja, dat zul je ook wel allemaal niet geloven.
Dus jij gelooft dat verhaal.
Dat ze schillen opkopen in Zuid-Amerika om hier te vergassen?
Dat ze schillen opkopen in Zuid-Amerika om hier te vergassen?
Ja en die koffieschillen moeten dan helemaal naar Europa met de boot.
Dat is zeker een zeilboot want anders stoken ze meer olie op dan die schillen opleveren aan milieuwinst.
Reklame is meestal mooier maken dan het is !!
Dat is zeker een zeilboot want anders stoken ze meer olie op dan die schillen opleveren aan milieuwinst.
Reklame is meestal mooier maken dan het is !!
De meest klantonvriendelijke bedrijven die al jaren de top-zoveel aanvoeren als het om klachten van consumenten gaat maken nu eenmaal de meeste reclame. (of sponsoren het meest) Dit valt mij al jaren op.Iedere avond, wanneer ik televisie kijk, erger ik me weer aan de reclamecampagne van ESSENT (De meest klantonvriendelijkste energie leverancier)
Kennelijk is het lucratiever er wat meer reclame budget tegenaan te gooien dan de klantvriendelijkheid te verbeteren.
-
elynasedai
reclame = misleiding
Je kunt er van denken en vinden wat je wilt, maar ik vind dit een goed initiatief. Het is namelijk ook een vorm van derde wereld hulp. Dat aspect wordt in dit hele koffiesnippers verhaal namelijk vergeten.
Aandacht vragen middels een reklame spot. Prima. een groot bedrijf als Essent laat hiermee zien dat ze niet te beroerd zijn om in dergelijke projecten te investeren. Het is overigens nog een proef!
De schillen composteren......hier kunnen de betreffende boeren weinig mee. Teveel schillen liggen gewoon te rotten. Kortom, prima initiatief!
En nog mooier:
http://www.trouw.nl/groen/nieuws/articl ... _brandstof
Aandacht vragen middels een reklame spot. Prima. een groot bedrijf als Essent laat hiermee zien dat ze niet te beroerd zijn om in dergelijke projecten te investeren. Het is overigens nog een proef!
De schillen composteren......hier kunnen de betreffende boeren weinig mee. Teveel schillen liggen gewoon te rotten. Kortom, prima initiatief!
En nog mooier:
Voordat je dus meteen gaat roepen verdiep je er dan éérst eens verder in. Het is en gaat niet alleen om onze energie, maar ook die en ten behoeve van hun en verdere ontwikkeling!De betrokken koffieboeren zijn ook nog eens Utz gecertificeerd. Dat betekent dat ze produceren met aandacht voor milieu en arbeidsomstandigheden. Bron: Solidaridad
http://www.solidaridad.nl/energie_koffieschillen.html
http://www.trouw.nl/groen/nieuws/articl ... _brandstof
Natuurlijk doet ESSENT het voorkomen alsof ze bekommerd zijn om het lot van de "arme" koffieboeren. Maar dat is het terrein van MAX HAVELAAR. Kreten als -goed voor het milieu- en -arme boeren helpen- doen het nu eenmaal goed bij een deel van de bevolking.
Zet dan een elektriciteitscentrale bij die boeren neer. Dan komen ook de afvalgassen, die zo goed zijn voor de groei van de planten, daar waar ze nodig zijn.
Neen, dit is een ordinaire reclamecampagne. De ene komt met bakfietsen en de andere met koffieschillen. Dit allemaal omdat door de regering, jaren geleden, de term groene stroom werd geïntroduceerd. Iets duurder maar met subsidie weer net zo duur. Wat een flauwe kul!
ESSENT moet natuurlijks iets doen om haar imago wat op te krikken en klanten binnen te halen. Laat dan de reclamecampagnes etc achterwege, verlaag de prijzen en verhoog de service! Dan ben je goed bezig!!!!
Zet dan een elektriciteitscentrale bij die boeren neer. Dan komen ook de afvalgassen, die zo goed zijn voor de groei van de planten, daar waar ze nodig zijn.
Neen, dit is een ordinaire reclamecampagne. De ene komt met bakfietsen en de andere met koffieschillen. Dit allemaal omdat door de regering, jaren geleden, de term groene stroom werd geïntroduceerd. Iets duurder maar met subsidie weer net zo duur. Wat een flauwe kul!
ESSENT moet natuurlijks iets doen om haar imago wat op te krikken en klanten binnen te halen. Laat dan de reclamecampagnes etc achterwege, verlaag de prijzen en verhoog de service! Dan ben je goed bezig!!!!
Essent vindt de proef belangwekkend genoeg om er in een tv-spot reclame voor te maken. Een proef is het, niet meer maar ook niet minder. De tv-reclame is dan ook niet de voorbode van een geheel nieuw tijdperk waarin biomassa kolen en gas uit de energiecentrales heeft verdreven. Het is vooral een ondersteuning van het imago van Essent.
Het simplistisch denken, vooral bekenen vanuit eigen westerse beurs van de mens wordt hier tentoongespreid.Zet dan een elektriciteitscentrale bij die boeren neer. Dan komen ook de afvalgassen, die zo goed zijn voor de groei van de planten, daar waar ze nodig zijn.
Laat dan de reclamecampagnes etc achterwege, verlaag de prijzen en verhoog de service! Dan ben je goed bezig!!!!
Essent is een leverancier, gevestigd in Europa en kan niet zomaar even een centrale aldaar neerzetten. Wel eens gehoord van een regering die daar toestemming voor moet geven! En zoals bekend zijn regeringen in dergelijke landen niet 'je-van-het'. Zeker niet op het gebied van armoede bestrijding en millieu.
Ergens moet er een begin gemaakt worden. Dit is een zo'n begin. Een mooie proef. De toekomst zal uitwijzen wat deze proef en wie weet stimulans op het gebied van millieu ontwikkeling in het land zelf oplevert.
De wijze waarop u denkt... dan kan alle reklame wel van het toneel verdwijnen ten voordelen van uw beurs. Dus prijsverlaging van een artikel/product.
De prijzen van Essent zijn lager dan van de meeste concurrenten