LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ontwerpfout AXA ringslot 538, sl7 en sl9

Nieuwe fiets gekocht of problemen met jouw scooter? Bespreek hier jouw ervaringen.

AXA sloten zijn toch betrouwbaar.

Ja, uitermate betrouwbaar
4
31%
Zoals ieder ander slot
2
15%
Nee, het blijkt dat duurkoop niet altijd goed is.
7
54%
 
Totaal aantal stemmen: 13

bertmidd
Berichten: 17
Lid geworden op: 07 dec 2007 17:00

ontwerpfout AXA ringslot 538, sl7 en sl9

Ongelezen bericht door bertmidd »

Twee van mijn fietsen zijn uitgerust met een AXA SL9 slot. Er is gebleken dat deze sloten een ontwerpfout hebben waardoor ze kinderlijk eenvoudig zijn te openen met een loper. De gebruiksaanwijzing voor de fietsendieven circuleert nu op het internet. Axa weet deze ontwerpfout om te buigen naar een marketing offensief om nieuwe sloten te kopen. Ik ben van mening dat Axa aansprakelijk gesteld kan worden voor deze ontwerpfout. Ik heb ze ook gevraagd hoe ze dit recht kunnen zetten. Ik hou u op de hoogte

BMS.Purmerend

Re: ontwerpfout AXA ringslot 538, sl7 en sl9

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Ik kan dat slot niet maar moet het een ART slot zijn. Dan kun je die niet aanspreken. Zowel een ART slot mag het niet onder zelfde goedkeuring van naam veranderen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ontwerpfout AXA ringslot 538, sl7 en sl9

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Weet iemand of je zelf een SL9 kan verwijderen die standaard op een Gazelle werd meegeleverd? Het slot lijkt vastgeklonken aan het frame. of lijkt dat maar zo?

BMS.Purmerend

Re: ontwerpfout AXA ringslot 538, sl7 en sl9

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Dat zijn breekbouten.

pvbers
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2007 14:25

Re: ontwerpfout AXA ringslot 538, sl7 en sl9

Ongelezen bericht door pvbers »

Geachte heer xxx,

U heeft mijn e-mail beantwoord, maar op een voor mij niet aanvaardbare wijze.
U verzameld alle argumenten waarom u als producent meent te kunnen afzien van een fatsoenlijke oplossing voor het ontstane probleem.

Uw mooiste argument is wel dat stelen van fietsen (resp. het ongeoorloofd openen van sloten) strafbaar is. Ik maar denken dat uw business bestaat uit het voorkomen resp. tegengaan van deze praktijken en dat u mij een product heeft verkocht dat die praktijken beloofde te voorkomen (resp. moeilijker te maken).

Uw kabelslot is voor mij en ik denk voor velen geen oplossing; ik wil niet steeds met extra sloten rondrijden en een kabelslot is ook gemakkelijk door te slijpen/knippen zonder te fiets te beschadigen. Ik heb bij u ook geen kabelslot gekocht dus wil ik het ook niet als vervaging.

Als u bij uw huidige standpunt blijft ga ik door met het aandacht vragen voor deze zaak en het mobiliseren van gedupeerden teneinde een betere oplossing te verkrijgen. Hetzij langs de weg van de publiciteit of langs juridische weg.

Vriendelijk groet.

Peter van Bers.



-----Oorspronkelijk bericht-----

Geachte heer Van Bers,

Ook AXA is net als onze collega fietsslotproducent van mening dat er geen juridische grond bestaat om ringsloten kosteloos te vervangen.

Desondanks heeft AXA al op zaterdag december jl. laten weten uit coulance consumenten tegemoet te willen komen door 50% korting te geven op een Cherto kettingslot.

Met vriendelijke groeten,

Stenman Holland B.V.
Directeur

BMS.Purmerend

Re: ontwerpfout AXA ringslot 538, sl7 en sl9

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

dit is andere koek.

In dit schrijven lees ik heel iets anders dan door de topic schrijver is mede gedeeld en moet ik erkennen dat de collega verkoper volledig in zijn recht en handelen staat.

Gezien u beide niet overeen komen zal deze aan de Bovag voorgelegd kunnen worden.

Nogmaals het verweer van mijn collega dealer / verkoper is netjes en correct uitgevoerd en er is onnodig door de dealer een heel net voorstel gedaan om u als nog tegemoet te komen en dat noem ik service. Het gaat hier zeker niet om fabrieksfouten, maar om een toen geldig product. Deze is mogelijk binnen een jaar te ruilen, maar zeker niet verplicht. Maar u schets dat de fietsen al een paar jaar oud zijn (neem aan 2 jaar) indiende dealer u wel tegemoet zou moeten komen? Gaan de gebruik kosten er van af, zou ik (als ik u was) die 50% gepakt hebben.

pvbers
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2007 14:25

Re: ontwerpfout AXA ringslot 538, sl7 en sl9

Ongelezen bericht door pvbers »

Ik heb geen behoefte aan 50% op een ander dan het gekochte product.
De 50 % wordt geboden op een los mee te nemen kabelslot en niet op het vast op de fiets sittende type wat ik had gekocht. Ik wil geen los slot gaan meenemen. Als uw fiets niet deugt wilt u toch ook geen step als vervanging?

Groet.

Peter van Bers.

BMS.Purmerend

Re: ontwerpfout AXA ringslot 538, sl7 en sl9

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Peter,
ik denk dat het dan niets wordt.
sterkte.
Jan

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ontwerpfout AXA ringslot 538, sl7 en sl9

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Veel SL9 sloten blijken helemaal niet makkelijk te openen te zijn. Omdat deze sloten door een leek niet of heel lastig te verwijderen zijn zou ik SL9 sloten lekker laten zitten. Anders betaal je aardig wat arbeidsloon om zo'n slot door de fietsenmaker te laten vervangen.

Voor uitleg over de relatief veilige SL9 types kun je hier terecht:

http://www.toool.nl

"Wil je weten waar je aan toe bent? Kijk eens naar de punt van je fietssleutel: loopt het sleutel profiel van rechts naar links (zoals op de linker sleutel, AX1P), dan loop je een groot risico (*) dat je fiets makkelijk te stelen is. Loopt het echter van links naar rechts (zoals bij de afbeelding AX1RP), dan is de kans te verwaarlozen dat je fiets op deze manier te stelen is. Doe jezelf een plezier en zet je fiets toch maar gewoon vast aan een boom of lantarenpaal, ongeacht het type ringslot dat je gebruikt.

* Belangrijk om te weten: de sleutels van het AXA solid slot hebben hetzelfde profiel maar zijn niet op deze wijze te openen. Ook SL7 en SL9 ringsloten met het ART logo waar in kleine letters 582 onder staat bleken bijna niet te openen."

baotianonline
Berichten: 149
Lid geworden op: 23 aug 2007 19:17

Re: ontwerpfout AXA ringslot 538, sl7 en sl9

Ongelezen bericht door baotianonline »

He Jan,

Zijn dit nu Bami of Nasi sloten..
Mijn inziens PB-staal :oops:
Zal wel goedkoop zijn..............
Zo krijgen we wel af en toe een nieuwe fiets...
Lijkt 40/45 wel toen verdwenen de fietsen ook als sneeuw voor de zon
Hahaha

BMS.Purmerend

Re: ontwerpfout AXA ringslot 538, sl7 en sl9

Ongelezen bericht door BMS.Purmerend »

Van kroepoek

mhpjansen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 okt 2011 21:24

Re: ontwerpfout AXA ringslot 538, sl7 en sl9

Ongelezen bericht door mhpjansen »

Bob Schurkjens schreef:Weet iemand of je zelf een SL9 kan verwijderen die standaard op een Gazelle werd meegeleverd? Het slot lijkt vastgeklonken aan het frame. of lijkt dat maar zo?
zie http://www.gebruikershandleiding.com/Ax ... -4306.html

Gesloten