LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alice neemt na opzegging toch KPN lijn over

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Schinoster
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 nov 2007 09:57

Alice neemt na opzegging toch KPN lijn over

Ongelezen bericht door Schinoster »

Op 4 oktober heb ik bij Alice een internetabonnement aangevraagd. Alice levert alleen internet en telefonieabonnementen, dus niet alleen internet. Bij het aanvragen heb ik expliciet gevraagd of de alarmcentrale het zou blijven doen nadat Alice de lijn had overgenomen. Dit zou geen enkel probleem zijn, maar ik kon het eerst testen, want tussen de oplevering van het abonnement en de daadwerkelijke overname van de lijn door Alice zou een maand tot anderhalve maand zitten. In die tussentijd was ik zowel bereikbaar op mijn gewone KPN lijn als op het nieuwe Alice nummer. Bovendien kon ik altijd opzeggen, want Alice hanteert geen jaarcontracten.

24 oktober is de lijn opgeleverd, en meteen geprobeerd of de alarmcentrale zou werken via Alice telefonie. Dit bleek ondanks de toezegging dat het wel zou kunnen, niet te werken. Waarop ik op 28 oktober mijn overeenkomst met Alice heb opgezegd, nadat ik had gevraagd alleen internet te willen afnemen. Maar Alice levert alleen een compleet product. Dus internet en telefonie, waarbij men het KPN abonnement opzegt.

Op 28 oktober heb ik bij Telfort vervolgens een nieuw abonnement aangevraagd, waarbij ik heb aangegeven niet naar hun te willen overstappen met telefonie (maar wel een Telfort nummer te willen ontvangen), maar KPN als netwerkleverancier te willen behouden. Dit was geen enkel probleem.

Conform de maand opzegtermijn heeft Alice mij op 28 november afgesloten van haar diensten (internet/telefonie) en heeft Telfort de internetverbinding overgenomen. Telefonie is gewoon bij KPN gebleven.

ECHTER... 10 november (dus NA mijn opzegging) heeft Alice bij KPN opdracht gegeven mijn abonnement naar Alice te laten overzetten. 6 december kreeg ik hiervan een brief van KPN dat men het jammer vond dat ik hen ging verlaten als klant. Ik heb meteen Alice gebeld met de sommatie deze overname direct te annuleren, maar dit kon niet meer omdat het een automatisch proces was. Ook bij KPN kunnen en mogen ze deze overname niet ongedaan maken, omdat zij geen opdrachtgever zijn. Alleen de opdrachtgever kan een portering/overname ongedaan maken.

Zelfs bij Telfort waren ze met stomheid geslagen. Bij hen is/was niks bekend van een overname, en zij vrezen dat als dit doorgaat ik zonder internet zal komen te zitten. Bovendien zal dit ook een vijandige overname zijn als Alice de lijn toch overneemt. Afgesproken is dat Telfort mij maandag terugbelt (op mijn mobiel) om te informeren of ik wel nog internet heb. Mocht dit niet het geval zijn dan zal Telfort mijn abonnement kosteloos omzetten in een abonnement zonder KPN abonnment.

Ook van de zijde van KPN ben ik goed te woord gestaan. Men heeft omdat Alice niet wil of kan meewerken deze overname ongedaan te maken mij aangeboden een nieuw abonnement met telefoonnummer te verstrekken op basis van het huidige abonnement. Men vond het schandalig dat na een opzegging toch een verzoek tot opzegging is doorgevoerd. Uiteraard heeft KPN dit verzoek geaccepteerd omdat men niet kon weten dat ik mijn contract bij Alice intussen had opgezegd.
Bovendien zou KPN met spoed de nieuwe aansluiting in werking stellen, zodat ik maandag niet zonder telefoon zou komen te zitten. Wat internet betreft. Telfort zou indien ik dit zou wensen mijn nieuwe telefoonnummer direct invoeren in hun systeem waardoor ik gewoon ADSL krijg zoals nu het geval is (via de KPN-lijn), maar dan zou ik misschien 1 of 2 dagen geen internet hebben. Maar hier kan ik wel mee leven.

Intussen bel ik zowat ieder uur met Alice om deze overname ongedaan te krijgen, maar telkens weer hetzelfde antwoord. Gaat niet, kan niet is een geautomatiseerd proces! Ik werk zelf ook veel met computers, en de hele treinenloop bij Prorail is ook een geautomatiseerd proces. Als er een verstoring is in de treinenloop wordt deze handmatig bijgestuurd. Dus het fabeltje van Alice dat een geautomatiseerd proces niet onderbroken kan worden gaat er bij dus niet in.

Helaas is gebleken dat Alice helemaal niet duidelijk is. Alice en Alice werken gewoon langs elkaar heen. Als je opgezegd hebt voor de overname ben je toch nog de piepzak.

Goudkuipje
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 mei 2007 19:22

Re: Alice neemt na opzegging toch KPN lijn over

Ongelezen bericht door Goudkuipje »

Met andere woorden, Alice is wel een lekker wijf, maar totaal niet te vertrouwen.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: Alice neemt na opzegging toch KPN lijn over

Ongelezen bericht door queenfan »

Je had het kunnen weten aangezien het bellen via internet een digitale lijn betreft.
Je hebt namelijk een dataverbinding zonder kiestoon en dan gaat je alarmlijn niet werken.


Je had natuurlijk ook eerst op forums als deze kunnen navragen of het wel mogelijk is scheelt een hoop ellende.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Alice neemt na opzegging toch KPN lijn over

Ongelezen bericht door Ron58 »

Je had het kunnen weten aangezien het bellen via internet een digitale lijn betreft.
Je hebt namelijk een dataverbinding zonder kiestoon en dan gaat je alarmlijn niet werken.
Hoezo had hij/zij dat kunnen weten, dat is een stukje technische achtergrondinformatie wat 80% van de gebruikers niet zal weten.
Ook de Alice medewerkers weten dit dus niet.
Je hebt overigens wel een kiestoon bij bellen via internet, of dit moet bij Alice anders zijn?

Er zijn overigens wel providers die waarschuwen niet over te stappen als er een inbraak of ander soort alarmering aanwezig is, ook pin-apparatuur schijnt niet meer te werken.

Gesloten