Mijn energiebedrijf, Woonenergie, biedt vaste en variabele tarieven aan, zowel in hun folder op internet als in een persbericht. Begin dit jaar wilde ik een vast tarief, heb nu een variabel tarief, dit was niet mogelijk pas nadat mijn contract van een jaar afliep. Nu loopt dit 16 december af dus ik geef aan dat ik vaste tarieven wil, nu krijg ik te horen dat dit op dit moment technisch niet mogelijk is, mogelijk pas over een half jaar. Mogen ze dit zomaar doen. Ik voel me voor de gek gehouden. Kan ik hier ergens mee terecht.
Twee jaar geleden heb ik een vast tarief gehad, dus het is vreemd dat dit nu niet kan.
Wat mij telefonisch ook werd medegedeeld is dat als ik een nieuwe klant zou zijn ik wel een vast tarief kon krijgen. De man aan de telefoon zei nu mevrouw dan zegt u toch op en komt u over een paar maanden weer terug.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Energiebedrijf
Energiebedrijf
Laatst gewijzigd door dusty1 op 29 nov 2007 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Energiebedrijf
@ Dusty,
Woonenergie koopt namens de aangesloten huurders collectief energie in bij energiebedrijven. Zij zijn een tussenpersoon. Om het gunstigste tarief te kunnen bieden shoppen zij dus op de energiemarkt. Mede daarom kan het zijn dat ze momenteel geen langdurig vast tarief aanbieden. Dat kan ook in je voordeel werken! Zie hier.
Maar inderdaad, ze bieden ook een vast tarief aan op hun website. Volgens mij zouden ze dat dan ook moeten nakomen. Echter, de leveringsvoorwaarden van Woonenergie zijn die van Centrica (OXXIO). Dat maakt het wel ingewikkeld. Als je op je strepen wilt staan raad ik je aan je te wenden tot de SGC.
Woonenergie koopt namens de aangesloten huurders collectief energie in bij energiebedrijven. Zij zijn een tussenpersoon. Om het gunstigste tarief te kunnen bieden shoppen zij dus op de energiemarkt. Mede daarom kan het zijn dat ze momenteel geen langdurig vast tarief aanbieden. Dat kan ook in je voordeel werken! Zie hier.
Maar inderdaad, ze bieden ook een vast tarief aan op hun website. Volgens mij zouden ze dat dan ook moeten nakomen. Echter, de leveringsvoorwaarden van Woonenergie zijn die van Centrica (OXXIO). Dat maakt het wel ingewikkeld. Als je op je strepen wilt staan raad ik je aan je te wenden tot de SGC.
Ook ik informeerde bij mijn energieleverancier naar een 3 jarig vast (3 jaar zekerheidsgarantie) contract. Netjes werd mij het antwoordformulier toegezonden. Nadat ik daarna telefonisch informatie wilde inwinnen, naar de tarieven en of de tarieven van 2008 al bekend waren om een vergelijking te kunnen maken met mijn huidige jaarcontract met voordeelgarantie, werd mij gezegd dat ik niet meer kon kiezen voor 3 jaar zekerheidsgarantie.
Ze hadden al genoeg klanten en er kon geen meer bij. Waarschijnlijk wordt bij het werven gekeken naar het max. aantal contracten onder referentie aan het gecontracteerde ingekochte opgewekte vermogen m.b.t. huishoudelijke klanten.
Bij het doornemen van de voorwaarden (in kleine lettertjes) staat als laatste: Dit aanbod geldt zolang de voorraad strekt.
En met dit laatste dekt men zich voor een dergelijke gevallen als bij jou, denk ik, in. Dus je trekt altijd aan het kortste eind.
Bij het doornemen van de voorwaarden (in kleine lettertjes) staat als laatste: Dit aanbod geldt zolang de voorraad strekt.
En met dit laatste dekt men zich voor een dergelijke gevallen als bij jou, denk ik, in. Dus je trekt altijd aan het kortste eind.
Dusty, volgens mij kun je beter nog even verder shoppen. Woonenergie is duur.
Als ik al kijk wat zij aan vastrecht rekenen per product: 23,85 p/jr
Nduhhh!!
Dat kan véél en véél goedkoper.
Los daarvan... als je hun prijslijst opent zie je dat de prijzen geldig zijn t/m 30-11-2007. Jouw contract loopt op 16-12 af. Men weet dus nog niet of ze dan überhaupt wel vaste prijs energie kunnen aanbieden en tegen welke prijs.
De voorraad die ze hadden ingekocht is op. En voor dit soort bepaalde tijd en vaste prijs producten geldt bij iedere leverancier: op=op.
Vervolgens gaat de levernacier weer shoppen en kijkt waar hij zijn beste deal aan inkoop kan realiseren. Het zou me niet verbazen dat deze markt momenteel een beetje stil ligt omdat er een aankondiging is gedaan van prijsverlagingen. Tja,.......zouden wij dan ook niet wachten met de inkoop van een willekurig product als dit in het nabije vooruitzicht ligt?!
Als ik al kijk wat zij aan vastrecht rekenen per product: 23,85 p/jr
Nduhhh!!
Dat kan véél en véél goedkoper.
Los daarvan... als je hun prijslijst opent zie je dat de prijzen geldig zijn t/m 30-11-2007. Jouw contract loopt op 16-12 af. Men weet dus nog niet of ze dan überhaupt wel vaste prijs energie kunnen aanbieden en tegen welke prijs.
De voorraad die ze hadden ingekocht is op. En voor dit soort bepaalde tijd en vaste prijs producten geldt bij iedere leverancier: op=op.
Vervolgens gaat de levernacier weer shoppen en kijkt waar hij zijn beste deal aan inkoop kan realiseren. Het zou me niet verbazen dat deze markt momenteel een beetje stil ligt omdat er een aankondiging is gedaan van prijsverlagingen. Tja,.......zouden wij dan ook niet wachten met de inkoop van een willekurig product als dit in het nabije vooruitzicht ligt?!
-
HvanGennip
De Vastelastenbond heeft nog steeds de goedkoopste 3 jaarscontracten