LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar kan ik goede keuken kopen!!

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
nieuwe woning!
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2007 21:05

Waar kan ik goede keuken kopen!!

Ongelezen bericht door nieuwe woning! »

Heb net een nieuwe woning gekocht, wordt volgend jaar opgeleverd en ben me nu aan het orienteren voor een mooie, duurzame keuken!
Via via kwam ik uit op deze forum. Jeetje, ik wist niet dat er zoveel merken aan keukens er zijn. En op hoeveel je moet letten!

Kan iemand mij advies geven over waar ik op moet letten bij het kopen van een keuken? Wat de betere merken zijn en jullie ervaringen?

Alvast bedankt!!

Adje Viseur
Berichten: 71
Lid geworden op: 06 okt 2005 23:04

Re: Waar kan ik goede keuken kopen!!

Ongelezen bericht door Adje Viseur »

Let vooral op wat je gevoel is bij de keukenzaak waar je naartoe gaat, en wat je ZELF vind van de keuken die voor je ontworpen word.
Als ik je nu ga melden welke merken "beter" zijn , dan ben ik niet objectief. Er zitten een hoop verkopers op dit forum die natuurlijk allemaal hun "eigen" merk de beste vinden, en ook niet schromen om een ander af te branden.

Ik vind dat je gevoel en het vertrouwen dat een zaak en/of adviseur uitstraalt doorslaggevend moet zijn.

Veel succes gewenst met het vinden van je droomkeuken!!

Adje.

rayke
Berichten: 1018
Lid geworden op: 23 okt 2004 21:04

Re: Waar kan ik goede keuken kopen!!

Ongelezen bericht door rayke »

ga gewoon naar een kleinere keukenspeciaalzaak

d'r zijn ook een paar sites waar alle keukenfabrikanten op staan.... heb je d'r nog meer.

RCD123
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 jul 2007 20:38

Re: Waar kan ik goede keuken kopen!!

Ongelezen bericht door RCD123 »

Ik heb net een nieuwe keuken gekocht en ik heb heel wat geleerd in die tijd.

1) neem rustig de tijd, uiteraard wil een verkoper vlug verkopen (en gelijk heeft ie ook), maar laat je niet opjagen.

2) Er zijn 'beruchte' keukenverkopers die gelijk met kortingen komen van 40% (heb ik ook meegemaakt). Dit lijkt allemaal mooi, maar het zegt niks want de keukenboer om de hoek noemt je gelijk die prijs en noemt het geen korting. Ik vind kortingen van 50-55% niet echt normaal. Vraag (als het kan) om een netto-prijs.

3) je kunt ook best (heb ik ook gedaan), naar 2 keukenzaken gaan die hetzelfde merk leveren en kijken waar ze op uitkomen. Je hebt dan een redelijke inschatting wat je kwijt bent.

4) vertel nooit je budget, want als ze weten wat je kunt betalen dan KAN het onderhandelen moeilijker worden (kan, hoeft dus niet). Ik heb het gevoel dat de meeste keukenzaken in eerste instantie toch wel op 10.000 euro zitten kwa budget.

5) voel aan de kastjes en de deurtjes. Doe ze op en weer dicht, wiebel wat met de lade heen en weer en ervaar hoe het aanvoelt.

6) let bij keukens met folie op de kwaliteit van het plakwerk. Soms kun je aan de randjes al wel iets los zien zitten, dan is het niet best zeg maar. De folie moet er gewoon mooi en strak op zitten.

7) vraag na bij kennissen, collega's en buren. Vraag naar hun ervaringen.

Algemeen denk ik dat de meeste keukens rond de 10.000 euro wel een vergelijkbare kwaliteit hebben. Zou je nu echt voor zoveel geld rommel kunnen kopen? Ik denk het niet eerlijk gezegd. Ga je voor echt goedkope keukens dan is het logisch dat de kwaliteit ook wat minder is.

Nog een laatste tip: sommige sites bieden de mogelijkheid om zelf je keuken te tekenen. Het is best handig als je van te voren weet wat je wilt (apparatuur is vaak het makkelijkst).

Veel plezier met het uitzoeken van je keuken!

KlantAdam
Berichten: 151
Lid geworden op: 09 jun 2007 07:58

Re: Waar kan ik goede keuken kopen!!

Ongelezen bericht door KlantAdam »

heel simpel; bij Maxx! :wink:

moikke
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 okt 2007 21:45

Re: Waar kan ik goede keuken kopen!!

Ongelezen bericht door moikke »

Hee, dat wilde ik net zeggen :lol: Met Adam eens.

Mee eens met wat hier boven staat:
In mijn zoektocht naar een nieuwe keuken, kwamen de kleine zaken erg goed naar voren. Van de grote ketens hebben we een prettig gesprek gehad bij Superkeukens (eigenlijk tegen alle verwachtingen in). Zij konden alleen niet leveren wat wij zochten.

deniz
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 dec 2007 19:47

Re: Waar kan ik goede keuken kopen!!

Ongelezen bericht door deniz »

hoi

ik heb laats mijn keuken gekocht bij keukenvise uit almere het is een keukenspeciaal ikben goed geholpen ik raad het je aan om een keer te gaan kijken

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: Waar kan ik goede keuken kopen!!

Ongelezen bericht door GWTE »

Kan iemand mij advies geven over waar ik op moet letten bij het kopen van een keuken? Wat de betere merken zijn en jullie ervaringen?
Welke prijs heb je er aan gehangen......voor jezelf? :D Zonder budget heeft advies geen zin. Zonde van je tijd....

Qkuhluhq
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 apr 2008 10:39

Re: Waar kan ik goede keuken kopen!!

Ongelezen bericht door Qkuhluhq »

Voor de 1e keer een keuken gekocht.
Termijnen: aankoopproces
Voornemen aankoop keuken september 2007 – gerealiseerd januari 2008-04-02.
Maar dat kan veel sneller als je gelijk de goede leverancier te pakken hebt. Ons verhaal:
Veel showrooms bezocht. Alle “hulp” vriendelijk doch beslist afgewimpeld. Thuis zelf een opstellingschets gemaakt, voor zo’n 1e schets is echt geen “adviseur” nodig.
Er zijn genoeg sites met tekenprogramma’s waarop de afmeting van de keuken kan worden ingegeven, vervolgens (ongeveer) de keukenmeubelen, apparatuur enz. erin, met als resultaat een plattegrond en in 3D een indruk van het aanzicht.
Om een keuze uit de vele aanbieders te kunnen maken hebben wij hen tekeningen plus de gewenste apparatuur (merk + type) toegestuurd met de vraag een gespecificeerde offerte te willen maken. (bedrijfsklare keuken) Tot onze verbazing wilden de meeste dit niet. Sommige reageerden geheel niet!, weer anderen wilden ons thuis komen bezoeken, de meeste echter nodigden ons uit naar hun showroom te komen. Zo niet, dan geen offerte!. Al deze "weigeraars"hebben we naar de reden gevraagd en getracht ze ervan te overtuigen om toch offerte te maken. Slechts 1 veranderde van standpunt. Op die manier bleven er weinig interessante leveranciers over. Van de resterende aanbieders beken we vervolgens de commentaren op de forums van TROS Radar en Kassa (VARA) over die leveranciers.(Via “Google”), Als “bijvangst” lazen we een “bijna te mooi om waar te zijn” verhaal over het (ons toen nog nietszeggend) KEUKENCENTRUM TIEL.? Te elfder uren ook daar toch nog maar een aanbieding gevraagd. Per kerende e-mail werden wij op onze wenken bediend en dat is het verdere traject zo gebleven. Gedurende het hele proces verloopt het contact met slechts met 1 persoon (adviseur). Een groot voordeel vonden wij. De klantbenadering, nakomen van afspraken, de leveringstijd, montage(tijd) en aftersales, wij hebben er geen minpunt in kunnen ontdekken. Minder geslaagd was de telefonische bereikbaarheid van de contactpersoon, dit zou als minpunt kunnen worden aangemerkt, ware het niet dat de communicatie per e-mail dit helemaal goed maakte. Nog diezelfde dag nog kwam er een “echt” antwoord of anders de volgende ochtend voor 10:00 uur. Ook belde de adviseur soms zelf n.a.v een mail. Wij hebben dit ervaren als een bijzonder prettige manier van communiceren. Beduidend minder kans op miscommunicatie. Alles wordt immers direct vastgelegd. Beter dus.

Voor de eindonderhandeling selecteerden wij 2 aanbieders, plus 1 reserve aanbieder, allen op exact dezelfde specificaties.

Bij Keukencentrum Tiel zou prijs/korting niet onderhandelbaar zijn. Onzin vonden wij. Alles heeft een marge en als een aanbieder wil kan hij daarvan een stukje weggeven. Nou bij Keukencentrum Tiel dus niet. Johan Helmond (adviseur/contactpersoon) stelde onomwonden; “Wij calculeren uiterst scherp, daar zit geen rek meer in”.
Dat dit geen holle kreet bleek, mag U afleiden dat wij zonder xtra korting in zee gegaan zijn met Keukencentrum Tiel. (Een overigens wel zo relaxed wijze van zakendoen, zeker voor mensen die onvoldoende kennis hebben van het onderhandelingsvak )

Wij kochten;
Rotpunkt : greeploos meubilair, lak hoogglans,
Keukencentrum Tiel: Werkblad zwart graniet 3 cm. + smetranden.
Franke : Spoelbak rvs
Siemens : Koelkast, Magnetron/Oven, Vaatwasser. Kookplaat (RVS) , en Mengkraan
Itho : Afzuigkap
Quooker : Kokendwaterkraan + Warmwater voorziening,
Prijs : nog net geen € 10.000,=
Betaling : Als de dozen in je huis staan op de dag dat men gaat monteren.
Beste prijs tegenaanbieder, na onderhandeling ruim € 11.500,=

Bezochte Showrooms: Mandemakers Kaatsheuvel- Keukenkampioen Dordrecht /Rotterdam – Brugman Barendrecht– Kvik Barendrecht– Ikea Barendrecht – Bruynzeel Dordrecht – Grando Papendrecht– Superkeukens Dordrecht – Keukenconcurrent Barendrecht– Vendoplan in V&D Breda– KeukenVision Dordrecht – Bemmel & Kroon Den Haan – Siematic, De Klerk Waalwijk– Uw Keukenadviseur Dordrecht – Belmar Dordrecht– Profit Keukendesign BV Capelle aan den IJssel – Keukenmaxx Barendrecht– Keukenstudio Alblasserdam – Budgetplan Ridderkerk– Huisman Alblasserdam en nog vele anderen.
Bespaar u reiskosten, ergernissen en vooral veel tijd. Vraag gerust naar onze ervaringen.
Laatst gewijzigd door Qkuhluhq op 02 apr 2008 17:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Waar kan ik goede keuken kopen!!

Ongelezen bericht door Radar »

Geachte forumgebruikers,

Een aantal reacties zijn verwijderd omdat deze off-topic gingen en beledigend waren naar elkaar. Indien dit topic wederom off-topic gaat zal deze worden gesloten en verwijderd.

Met vriendelijke groet,

TROS Radar internet

Nasirbe
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 12:58

Re: Waar kan ik goede keuken kopen!!

Ongelezen bericht door Nasirbe »

ha
Laatst gewijzigd door Nasirbe op 11 feb 2009 13:11, 2 keer totaal gewijzigd.

ice1982
Berichten: 129
Lid geworden op: 29 nov 2007 22:33

Re: Waar kan ik goede keuken kopen!!

Ongelezen bericht door ice1982 »

Natuurlijk kosten de spullen bij Kvik niet zoveel als bij de rest....

Een Lada is ook goedkoper dan een ferrari!

Gesloten