LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verzekeraar niet bekend

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
mirs

verzekeraar niet bekend

Ongelezen bericht door mirs »

Goedendag

Nogmaal een vraag van mijn n.a.v de verzekering aangaande het WAO hiaat.
Na diverse telefoontjes ben ik en evenals mijn voormalig werkgever er nog steeds niet achter bij wie ik toen deze verzekering heb afgesloten.
Op mijn salarisstroken staat wel vermeld dat ik aanvullend verzekerd was maar mijn werkgever kan nog stees niet vinden bij wie dat in die peroide was(veel verschuivingen in de direktie en personeelszaken)
Hoe kan ik er nu achter komen bij wie ik toen verzekerd was want ik ben nu al bijna 2 maanden bezig en ben nog geen steek verder
ALvast hartelijk dank voor de reachtie

kweenie

Re: verzekeraar niet bekend

Ongelezen bericht door kweenie »

Lijkt me toch dat je daarvoor bij je werkgever moet zijn. Die zou dat horen te weten. Anders wordt het erg moeilijk.

mirs

Als het zo is dat mijn voormalig werkgever hierin in gebreke blijft kan ik dan ergens mijn recht halen en zo ja bij welke instantie

Alvast hartelijk dank voor uw antwoord

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je die informatie nooit van je werkgever hebt gekregen, dan zou je er vanuit kunnen gaan dat als je de verzekering nodig hebt, dat je dan bij je werkgever terecht kunt. Die is dan verantwoordelijk voor een goed verloop. Je zult dan waarschijnlijk een advocaat oid moeten inschakelen.

Maar ik kan mij niet voorstellen dat je werkgever dat niet kan achterhalen. Hij moet zulke gegevens sowieso een lange tijd bewaren, ook voor de fiscus. Als hij dat niet heeft, dan kan hij ook nog eens flinke problemen krijgen met de fiscus. Misschien dat als je dat even 'terloops' ter sprake brengt, dat ze dan wat beter gaan zoeken...

mirs

Hartelijk dank voor het antwoord

Ik zal nogmaals een mail gaan sturen want ze zijn hier nu al weken mee bezig en er is duidelijk op mijn loonstroken te lezen dat ik al die tijd gewoon premie heb betaald zowel voor mijn pensioen als mijn wao hiaat maar nu blijkt dat deze verzekering niet is afgesloten bij dezelfde maatschappij maar waar weten ze niet. Ik ben hier al vanaf begin november mee bezig en het verschil in mijn salaris en wat ik nu krijg is behoorlijk en je kosten blijven hetzelfde. Helaas is het dus niet zo dat er ergens landelijk geregistreerd staat waar of je terecht kan met dit soort vragen alhoewel het UWV mij wel konden vertellen in 2002 dat ik hiervoor verzekered was,
Ik ga het in iedergeval weer proberen en nogmaals dank voor de uitleg

Mr. Floppy

Ongelezen bericht door Mr. Floppy »

Geef eens wat meer gegevens over je situatie. (wanneer ziek geworden wanneer in WAO; wanneer uit dienst; enz. enz.)
De kans is namelijk groot dat je helemaal niet van doen hebt met een WAO-gat verzekering.

mirs

Hallo Mr Floppy

U heeft mij al eerder geadviseerd wat te doen maar helaas lukt het maar niet
Ben in 2002 voor 35 tot 45 % afgekeurd en in 2005 voor 100% en daardoor per 1 november 2007 ontslagen en naar het UWV overgegaan.
Ik heb op uw advies mijn ex werkgever weer benaderd maar nu blijkt dat zij toen wel bij het PVB een pensioeverzekering hebben afgesloten maar niet die van de WAO en nu weten ze niet waar dat toen ondergebracht was maar niet bij PVB Achmea
Op mijn salarisstroken van zowel 2002 als 2003 staat dat ik premie heb betaald.
Nu is mijn ex werkgever al weken bezig om boven tafel te krijgen aan wie de premie nu is betaald maar tot op heden geen resultaat na 2 maanden zoeken.
Ik hoop dat u zo voldoende info heeft
Dank u wel voor de reactie

Gesloten