LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Beter Af?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Bellefleurtje
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jun 2007 09:46

Beter Af?

Ongelezen bericht door Bellefleurtje »

Tot mijn grote schrik zag ik op mijn nieuwe polis dat het aanvullende tandpakket van PWZ-Achemea maar liefst met de helft geslonken was tegen wel dezelfde premie.
Bij nadere bestudering van de conceptpolis van de zgn. Beter af verzekering voor 2008 kwam ik nog jammergenoeg nog meer van dergelijke onaangename verrassingen tegen. :shock:

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Beter Af?

Ongelezen bericht door haverkoop »

Ik vind dat als je iets speciaals wilt met je tanden dat je daar ook maar voor moet betalen. De gewone controle zit toch in het pakket?

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Beter Af?

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

haverkoop Geplaatst op: 11 Dec 2007 15:10 Onderwerp:
Ik vind dat als je iets speciaals wilt met je tanden dat je daar ook maar voor moet betalen. De gewone controle zit toch in het pakket?
Nee, de gewone controles zitten niet in de basisverzekering. Kinderen tm 21 jaar hebben wel een complete tandartsdekking die bovendien niet onder het eigen risico valt. Alleen kronen vallen daar weer buiten.

Bellefleurtje
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jun 2007 09:46

Re: Beter Af?

Ongelezen bericht door Bellefleurtje »

Beste mevr./meneer Haverkoop,

Bij deze nog even mijn reactie, het lijkt mij gezien uw reactie zinvol het ook even te staven met een realistisch voorbeeld.

Onlangs heb ik bij een jaarlijkse controle even een paar routine foto's laten maken, prijs: 103 euro!
Er is dan nog niet eens een vulling of zo gezet want dan ben je ook al gauw honderd euro kwijt en zit je al aardig aan het maximum van het tandheelkundigpakket.
Ik bedoel maar.... is dat allemaal zo speciaal volgens u? Het lijkt mij eerder een minimum aan tandheelkundige zorg!

En dan nog meneer/mevrouw Haverkoop als de verzekeraars de pakketten gaan uitkleden en in dit geval halveren, is het dan niet op z'n minst redelijk dat wij ook een halvering van de premie mogen verwachten?

Mijn oproepje is bedoeld voor de mensen die de laatste jaren al genoeg in hun inmiddels beurse beurs gepakt zijn.

Door uw reactie geeft u namelijk te kennen dat u in 2008 graag wilt gaan betalen voor iets dat in 2007 maar liefst de helft goedkoper was en dat wat u kan/wilt dat iedereen dat dan ook maar moet kunnen.
Ook dat feit behoeft m.i. geen-enkel betoog meer.

Ik hoop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet, Belle

Gesloten