LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
joels
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2007 20:40

Re: Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Ongelezen bericht door joels »

Wij hebben zojuist een adviseur van de DSB bank over de vloer gehad. hij bood ons een hypotheek aan voor 10 jaar vast tegen 4,9 % rente, zonder verdere verplichtingen van verzekeringen, depotstortingen ed.,
aangezien we volgens de adviseur met onze huidige verzekeringen al voldoende ingedekt zijn tegen overlijdingsrisico's en een WAO-gat.
Kunnen wij nu alsnog tegen verassingen aanlopen, of is dit wel safe? Wie kan ons daarin adviseren?

konin525
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2007 19:39

Re: Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Ongelezen bericht door konin525 »

behalve dat de rente 4.95% is..En dat er administratie kosten en nog wat posten gerekend worden, is er volgens mij niets mis mee.
Je kunt nog wat onderhandelen zelfs volgens mij (lagere afsluit provisie, misschien lagere rente... ze hebben ook 10 jaars rente voor 4.75 onder bepaalde voorwaarden)

Ik heb er net in ieder geval een afgesloten (ook mijn huidige verzekeringen mee genomen).
Ze hebben alleen wat moeite om de stukken niet kwijt te raken, dat is ze de afgelopen week al zo'n keer of 3 gelukt. Ze sturen het tussen hun kantoren in Eefde en Wognum heen en weer en dan is het steeds zoek, en ik heb wat haast want ik heb graag een hypotheek als ik een koop contract teken :-)

tvanson
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2007 18:17

Re: Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Ongelezen bericht door tvanson »

Arnhem, 06 december 2007


Geachte heer/mevrouw,

Door een financiële strop waren wij genoodzaakt in eind van het jaar 2003 een lening via Becam aan te vragen. De procedure liep voor ons gevoel goed. Dit kwam omdat wij toen ten einde raad waren en uiteraard op dat moment het gevoel kregen dat wij geholpen werden.

Er werd een heel mooi verhaal over de verzekering door de adviseur verteld zoals: Wanneer er met mij of mijn echtgenote iets zou overkomen dan zijn wij altijd gedekt. Dus de achtergeblevene zou ’t altijd kunnen blijven betalen. Het was niet verplicht maar wel veiliger zo. Aan het einde van de looptijd zouden wij een kapitaal uitbetaald krijgen als zakcentje.
Tot mijn droefenis heb ik vernomen in alle recensies op sites die ik gelezen heb, dat het verhaal “niet” waar is. Wij krijgen niks. Nog sterker, wij moeten misschien bij betalen.Wij voelen ons nu verschrikkelijk genomen. Hoe kunt u mensen die in de financiële problemen zitten op deze manier nog verder de grond in drukken?

Klein voorbeeld:
Ik heb een overzicht ontvangen van 5 februari 2004 van de Perelaer met een beginsaldo van
€ 59.866 omdat de verzekering van mijn echtgenote werd geweigerd door Hollands welvaren, omdat zij W.A.O. heeft. Het bedrag van € 5753 heeft u terugontvangen.
Ik heb van u een overzicht ontvangen van 30 oktober 2007 (4 jaar later) met een saldo van
€ 60.359,91.
Vanaf de maand februari 2004 heb ik maandelijks trouw de aflossing betaald. Hoe kan dit, leg mij schriftelijk uit hoe dit mogelijk is. Volgens mij zijn de wonderen de wereld nog niet uit.

Ik ben nu (voor de verjaring op 22-12-2008), de zaak aan het onderzoeken en ook zoveel mogelijk informatie aan het inwinnen bij o.a. stichting stapelkrediet, www.Platformaandelenlease.nl, trosradar en D.A.S.(mijn advocaat). Het gaat ook vooral om de inlossing Cardif van € 15.720.

Uw voorwaarden en de algemene voorwaarden van Hollands Welvaren heb ik goed doorgelezen. Wellicht gaat ook een brief naar ’t Hooge Huys in Alkmaar om de zaak mij helderheid te geven voordat een andere instantie dit van mij gaat overnemen.

Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat u ons, en met ons vele anderen, op deze gruwelijke wijze heeft beetgenomen? Uw adviseur bij Becam had ons in het gesprek van
22 december 2003 in Nijmegen al eerlijk moeten vertellen over de constructie en risico’s.
Wij hadden dan “Nee”gezegd.
Wij waren tot voor kort nog steeds in de veronderstelling dat hier eerlijk spel wordt gespeeld tot dat wij toevallig een berichtje hebben gelezen dat het anders is. Dit soort praktijken moeten verboden worden.



Ik heb een aantal keren met Becam/DSB gebeld en een aantal keren gesproken met medewerkers en ook door medewerkers teruggebeld. Het was allemaal heel geheimzinnig zonder klantoplossingen. Het gaf mij geen opheldering en zeker geen oplossing.

De afspraak van 6 november 2007 die ik met u had, heb ik geannuleerd omdat ik domweg geen vertrouwen meer heb in deze kwestie.

Ik heb globaal een berekening gemaakt van de maand december 2003 t/m december 2017. Het is gewoon schandalig dat je bijna het dubbele kwijt bent. Het kan toch niet waar zijn.
Aan onze eerste hypotheek verstrekker betalen wij per maand € 650 met een openstaand bedrag van € 112.000 voor ons eigen huis met een belastingvoordeel.
Bij u zijn wij gedwongen € 607 per maand te betalen met een openstaand bedrag van € 59.866 voor helemaal niets. Misschien nog bijbetalen? Ik vindt dit een onrechtmatige daad.

De uiteindelijke totale schuld was € 41.269. De rest ( dus € 24.350) kregen wij er gewoon van u bij. Wij waren toen radeloos. Nu ik dit allemaal lees en hoor knap ik compleet af.

U heeft ons met deze constructie via Hollands Welvaren zeker € 15.720 lichter gemaakt. De vraag is ook wat er met de € 5753 is gebeurt. In mijn inziens heeft u wetsovertredingen begaan zoals: Het misbruiken van omstandigheden (artikel 3:44lid 4), dwaling (artikel 6:228), onrechtmatige daad (artikel 6:194) en wanprestatie( artikel 6:162). Misschien ook nog wel op andere gronden.

Wij willen van de Hollands Welvaren af en het geld terug.
Als ik binnen twee weken geen bericht van u ontvangt dan gaan voor de verdere afhandeling kopieën van deze brief en andere nodige stukken naar verschillende instellingen.

In afwachting op uw bericht, (Geen telefoontjes)

looking-g
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2007 11:54

Re: Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Ongelezen bericht door looking-g »

Delicate geweldig dat jullie een rechtzaak beginnen en heb inderdaad het idee dat jullie er goed voorstaan ik heb vanochtend met een wel goede adviseur overleg gehad over het oversluiten van mijn DSB Hypotheek dsb=direct serieuse bagger hij vertelde mij na het zien van de stukken van die hypotheek dat de adviseur van becam vele passen over de grens is gegaan de hypotheek wordt sowieso overgenomen door wel een betrouwbare bank maar naar alle koopsom verzekeringen kunnen we waarschijnlijk fluiten =34500 euro verder gaat er een klacht naar het afm en neem ik zelf in overweging om ook een rechtzaak aan te spannen voor die 34500 euro want geld hoeft niet straffeloos afgepakt te worden in nederland is mijn mening. hou ons alsjeblieft op de hoogte van de ontwikkelingen in die rechtzaak want waarschijnlijk kunnen we elkaar helpen met het een en ander.

tvanson
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2007 18:17

Re: Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Ongelezen bericht door tvanson »

Hallo geduperde,

Fijn dat je gereageerd heb. Een vraagje, ben je al voor de nodige informatie op verschillende sites geweest? Via Google Hollands Welvaren intikken dan bv naar Lease platform, Stapelcrediet gaan.
Je gaat ervan schrikken dat dit soort praktijken in ons land mogelijk is.

Wij gaan eerst zelf een aantal voorstappen nemen. Mijn Jurist is op de hoogte. Ben ook van plan om Radar aan te schrijven als Er geen goede oplossing komt. Het is schandalig wat hier gebeurt. Wij gaan door tot het gatje. Wij houden contact. Er zijn met ons wel 20.000 gedupeerden, heb ik begrepen. Wij zijn aan de late kant door dwalingen, foute informate en geheimhoudingen van deze bank.

Groetjes,
Lotgenoot

looking-g
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2007 11:54

Re: Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Ongelezen bericht door looking-g »

dankje tvanson ben inderdaad al op heel veel sites geweest met een hoop informatie betrefende de onvoledige informatievoorzieningen en de absoluut foute voorlichting van de adviseurs van becam al mijn energie ben ik nu aan het inzetten om de dsb-hypotheek zo snel mogelijk over te sluiten waardoor ik weer normaal kan slapen verder gaan we daarna alles in het werk zetten om de veel te veel betaalde kooppremie verzekeringen in ons geval ook dubbelop vaak dus orv 4 maal en levensverzekering 2 maal
en het zogenaamde hypotecaire krediet van 54000 met hollands welvaren premies we moeten er kortom zo snel mogelijk vanaf en gaan daarna wel kijken hoe te handelen met die overbodige koopsomverzekeringen in ieder geval wil mijn adviseur zelf een klacht indienen bij het afm omdat hij het een schande vind voor zijn beroepsgroep,zelf gaan wij kijken in hoevere op juridisch gebied hier stappen tegen te ondernemen zijn en voor iedereen die het wil weten als de becam je belt of je aanschrijft met een fantastisch voorstel gooi gelijk de hoorn erop en verscheur elke post direct want deze lieden kloppen voor geen meter geef toe heb zelf getekent en was er zelf bij maar zelfs onze adviseur moest vanochtend 3 kwartier door de papieren om een klein beetje te kunnen ontdekken wat voor bizarre constructie becam voor ons bedacht had hij vond het een ongelooflijk iets dat deze mensen dit konden en mochten doen.
groet,
looking-g

tvanson
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2007 18:17

Re: Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Ongelezen bericht door tvanson »

Hoi Looking-g,

Bedankt, ik hou je op de hoogte!
In mijn geval hebben wij (mijn vrouw en ik) getekend omdat ik niets wist van de constructie. Wij vertrouwden de man van Becam met zijn onheus verhaal en was blij dat we werden geholpen nadat we door een goede vriend werden besodemieterd.
Wij waren hopeloos, machteloos en daar hebben ze misbruik van gemaakt. Ik heb hier nogmaals geen woorden voor en heb ook weinig geslapen. Die vent van Becam kreeg een bonus en heeft gescoord, DSB een vlinke provisie en wij de pineut.

We gaan ervoor, veel sterkte.

Vriendelijke groet,

tvanson

Delicate
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 jan 2007 15:57

Re: Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Ongelezen bericht door Delicate »

Hallo tvanson en looking-g,

Ik ben blij dat jullie je verhaal op deze forum hebben toegevoegd.
Mijn complimenten, want niet iedereen durft dat.
Ons is dus precies hetzelfde overgekomen...krijg er gewoon rillingen van.

Ik wens ook jullie heel veel sterkte.
We gaan er zeker voor.

Groetjes
Delicate

tvanson
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 dec 2007 18:17

Re: Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Ongelezen bericht door tvanson »

Hallo,

Vraag advies bij AFM (Autoriteit financiele Markten via Google).
Adres: Afd. Consumentenvoorlichting
Postbus 11723, 101 GS Amsterdam of bel 0900-5400 540.

Succes.

lenny53
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2008 22:27

Re: Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Ongelezen bericht door lenny53 »

Vanavond is er iemand bij ons geweest van Becam om te praten over onze lening bij Interbank. Wij wilden deze over laten sluiten door Becam.

Nadat mevr. al onze gegevens had genoteerd kwam zij met een 'prachtaanbod'

Onze lening van 17000,kon zij overnemen tegen een beduidend lager rentepercentage. Ik heb haar berekening hier nog op papier staan:

Persoonlijke lening 120 mnd van 308,94 tegen 8,9% rente incl overlijdensverzekering maakte een totale lening van 24808,00. Ik schrok toch wel van die 120 mnd en dan ook nog die overlijdensverzekering die mij aangepraat werd.

Ik heb gezegd dat ik er een nachtje over wil slapen en heb niets getekend,de adviseuse heeft het rekenvoorbeeldje bij mij achtergelaten met haar naam er bij

Mensen wat ben ik blij dat ik dat niet heb gedaan! Ik heb later,in alle rust alles nagerekend 120x308,94= naar mijn mening nog altijd 37072,80!!!!

Wat een afleggers zeg!

(naam van adviseuse van Becam is door Radar op te vragen bij mij)

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik heb later,in alle rust alles nagerekend 120x308,94= naar mijn mening nog altijd 37072,80!!!!
Hoeveel maanden en welk bedrag heb je bij je huidige lening nog te gaan dan?

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Lenny53,

Als aanvulling op de vragen van SJZ.
Over de huidige lening, betaalde je alleen rente of ook aflossing?
Zou je bij Becam(DSB) alleen rente betalen of ook aflossing?
Was het nemen van de overlijdensverzekering een keuze die je mocht maken of was het verplicht om de deze verzekering af te sluiten?

Groeten,
Piet

lenny53
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2008 22:27

Re: Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Ongelezen bericht door lenny53 »

SJZ: het aantal maanden nog te gaan bij mijn vorige kredietgever is 129x261

Piet: Over de huidige lening betaalde ik rente en aflossing en hoe het bij Becam zit weet ik niet precies
Wat betreft die overlijdensverzekering,dat was niet echt een keuze,de dame zei deze lening eigenlijk alleen aan te mogen bieden MET overlijdensverzekering

Ik heb de beslissing genomen ommijn bestaanden lening over te sluiten bij een 'normale' bank zoals Postbank

Ter vergelijking; een lening van 15,000 = 300 euro per maand x 62 maanden =18600

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Lenny53,

Je schrijft:
Over de huidige lening betaalde ik rente en aflossing en hoe het bij Becam zit weet ik niet precies
Wat betreft die overlijdensverzekering,dat was niet echt een keuze,de dame zei deze lening eigenlijk alleen aan te mogen bieden MET overlijdensverzekering
Bij Becam had je alleen rente betaald en geen aflossing.
Dit is nu precies de oplichterij van Becam, Frisia, Lenen.nl en al die andere duistere dochters van DSB (Dirk Scheringa Bedrog).

In plaats van ook rente en aflossing te betalen zoals bij Interbank, maar dan met een lagere rente, ga je bij Becam alleeen maar rente betalen en kom je zo nooit van je lening af.
Daarnaast ben je verplicht om een onnodige overlijdensverzekering te nemen wat je duizenden euro's kost

Ik heb al vaker gezegd, het is de bedoeling dat, als mensen eenmaal in de val van DSB zijn getrapt, ze dan de rest van hun leven aan DSB vast zitten.

Over die onnodige verzekering die erbij afgesloten moet worden en de handelswijze van DSB.
Je kunt hierover een klacht in dienen bij het Kifid en de AFM.

Wat staat op de website van Kifid :
Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) is bedoeld om u, als consument, één loket te bieden voor de beslechting van (dreigende) conflicten met financiële dienstverleners. U kunt hierbij denken aan de productgroepen beleggingen, verzekeringen, hypotheken, kredieten, overige bankproducten en gemengde producten.

Kifid
Postbus 93257
2509 AG DEN HAAG
Telefoon 0900-fklacht ofwel 0900-3552248 ( € 0,10 per minuut )
www.kifid.nl

Hier de link van de AFM (Autoriteit Financiële Markten) waar je ook terecht kunt met je klacht:
http://consument.afm.nl/consumenten/ver ... lacht.aspx
of
http://consument.afm.nl/consumenten/afm/meldpunt.aspx

Hopelijk zullen veel slachtoffers van DSB en zijn vele dochters dit doen zodat het niet alleen op dit forum blijft hangen maar ook bekend wordt bij die instanties die hier iets aan kunnen doen.

Groeten,
Piet

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Ongelezen bericht door SJZ »

het aantal maanden nog te gaan bij mijn vorige kredietgever is 129x261
Dat is dus 129 x 261 = 33.669

Bij Becam betaal je dus 37072,80 - 33.669 = 3.403 euro MEER in 10 jaar tijd, gemiddeld 28 euro per maand. Maar voor dat geld krijg je dan wel een overlijdensrisicoverzering, kan ook prettig zijn. Ergens anders is zo'n verzekering vast wel goedkoper te krijen, maar het verschil is dus niet zo groot als dat je eerst leek te zeggen.

lenny53
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2008 22:27

Re: Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Ongelezen bericht door lenny53 »

SJZ,het gaat mij er niet om wat het verschil is tussen Interbank en Becam

Het gaat mij er om dat Becam mij van te voren zaken heeft beloofd die zij niet waar kunnen maken,zoals een rente van 6,2% en een goedkopere lening

Juist doordat mijn lening bij Interbank zo duur is was ik op zoek naar een goedkopere lening en wat krijg ik? Een NOG duurdere lening,vandaar ik nu mijn lening over laat sluiten bij de Postbank

SJZ is u soms van Becam/CMV? Het lijkt wel alsof u het probeert te bagataliseren!

lenny53
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2008 22:27

Re: Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Ongelezen bericht door lenny53 »

P.s.

Bij Interbank had ik in ieder geval nog een GRATIS kredietbescherming voor de eerste 12.500 euro

Dat neemt niet weg dat ik wil zeggen dat Interbank zo goedkoop is!

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Ongelezen bericht door SJZ »

SJZ is u soms van Becam/CMV?
Nee, maar ik ben wel gewend op dit forum dat wanneer mensen geen fatsoenlijk argument meer hebben dat ze dan maar roepen: "u zal zelf wel een medewerker zijn van ....".

Inmiddels ben ik op dit forum al vaak "beschuldigd" medewerker te zijn van talloze organisaties. Als het waar was dat ik zoveel banen tegelijk had was ik allang schatrijk geweest ....

lenny53
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 nov 2008 22:27

Re: Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Ongelezen bericht door lenny53 »

SJZ ik zou geen fatsoenlijk argument meer hebben?

Mijn stelling is: Becam beloofd telefonisch mensen dingen die ze later niet waarmaken.

Een beloofde rente van 6,2 blijkt achteraf 8,9 te zijn

En goedkoper blijkt duurder te zijn!

Ter vergelijking een lening van de postbank van 15,000 = 300 euro per maand x 62 maanden =18600

Ik heb geen oversluiting bij Becam getekend,maar ga bij Postbank tekenen omdat de Postbank veel goedkoper is (ja ik moet er wel 5 jaar lang meer per maand aflossen) (En ja,ik ben zowiezo al dom geweest om bij Interbank een lening te nemen)

Ik wil alleen maar mensen waarschuwen!

Dit zijn mijn argumenten en die zijn fatsoenlijk genoeg!

mattie
Berichten: 535
Lid geworden op: 17 mar 2008 21:09

Re: Klacht tegen DSB bank/ BECAM aan AFM

Ongelezen bericht door mattie »

Lenny53
Trek het je niet aan.
Er zijn hier een aantal personen op dit forum die alles proberen om je onderuit te halen.
Je probeert uit goede intentie anderen te waarschuwen en te behoeden voor valstrikken van bv Becam(DSB groep)
Alles wat je zei is herkenbaar,ik ben gedupeerde van DSB en heb dit ook geprobeert.
Ik werd gelijk van verschillende kanten aan een soort verhoor onderworpen,tot ik in de gaten kreeg wat de bedoeling was.
Mij dus in discrediet brengen(hetzelfde wat jou nu gebeurd)
Mijn ouders hebben mij altijd geleerd,je mag niet liegen en bedriegen,blijkbaar mogen banken dit wel volgens sommige mensen.
Waarom ze dit doen? mischien werken ze er inderdaad? anders zou ik het niet weten(gewoon leuk tijdverdrijf?)
Een normale discussie vind ik helemaal ok.maar dit onder de gordel gewerk van bepaalde personen,Nee bedankt.
Groeten Mattie

Gesloten