Onderwerp: Klacht over gsmweb.nl
Geachte lezers,
Ook ik heb een negatieve ervaring met gsmweb.nl. Ondanks het afraden van enkele personen in mijn omgeving die ook niet geheel tevreden waren over de service van gsmweb.nl, had ik toch recent geleden besloten (om vanwege de goedkope prijzen) toch de gok te wagen om daar de telefoon W910i Sony Ericsson in combinatie met een abonnement te bestellen. Dit bleek achteraf een grote fout van mij geweest te zijn:
Gsmweb.nl heeft mij namelijk een demo-toestel toegestuurd. Lezers die niet weten wat een demo-toestel is, dit is een gsmtoestel die een gsmfabrikant (in dit geval Sony Ericsson) aan verkopers toesturen om ruim van te voren een indicatie te geven over hoe het toestel eruit komt te zien (zowel fysiek als sofware-matig). Deze toestellen zijn echter niet bestemd voor de consumentenmarkt doordat deze demo-toestellen kunnen afwijken van de uiteindelijke toestellen (op gebied van functionaliteit, design, sofware, enzovoorts)! Het zijn dus ook geen ‘showroom-modellen’.
Hoe ik erachter ben gekomen? Heel simpel. De W910i SE heeft als walkman telefoon een speciale feature, namelijk de ‘shake control’. Door met het toestel te schudden skipt het toestel naar het volgende mp3-nummer. Deze functionaliteit zat echter niet op mijn toestel die ik heb ontvangen van gsmweb.nl. Hoe weet ik dat het om een demo-toestel gaat en dat het geen ‘fabricage fout’ is van Sony Ericsson? Ook heel simpel! Gelukkig bestaan er websites zoals youtube.com. Op deze site waarop je allerlei filmpjes kunt bekijken, zijn ook promo-filmpjes te zien van het W910i gsmtoestel. Tot mijn grote verbazing is op deze films te zien dat verkopers die ook een W910i demo-toestel hebben gekregen, aantonen dat deze demo-toestellen de ‘shake control’ functionaliteit niet bevatten.
Vervolgens heb ik per e-mail mijn klacht ingediend bij gsmweb.nl en ben ik in mijn beleving door hun op een vrij onbeleefde wijze geholpen. Ik kon wel het toestel terugsturen. Nu komen we bij het volgende punt aan! Ik zie dat enkele personen (waaronder gsmweb.nl) hier het argument erbij halen dat je het toestel gewoon maar moet terugsturen, anders is het verhaal in hun beleving erg eenzijdig en kan webgsm.nl er niets aan doen om deze fout te herstellen.
Nu mijn punt:
Voor mij heeft het geen waarde om het toestel terug te sturen om vervolgens een W910i met ‘shake control’ te ontvangen doordat:
a) De verzendkosten a 12 euro om het toestel terug te sturen naar gsmweb.nl, voor de consument zelf zijn.
b) Dit enkele uren van mijn tijd in beslag neemt
c) Maar vooral doordat een ‘shake control’ geen waarde voor mij heeft. Als ik eerlijk ben kan het mij dus een worst wezen of op mijn toestel W910i een ‘shake control’ erop zit, of niet.
Dus het is voor mij een hele bewuste afweging tegen de kosten en baten om het toestel al dan niet terug te sturen naar gsmweb.nl
Het hoofdprobleem is gewoon dat gsmweb.nl demo-toestellen naar consumenten opsturen, terwijl dit a) niet mag omdat deze tostellen niet bestemd zijn voor de consument, b) zijn doen dit zonder dit op hun website aan te geven. Ik kan er met mijn hoofd niet bij, dat demo-toestel door een interne fout naar een consument is toegestuurd. Ik heb een sterk vermoeden dat dit met opzet is gedaan (vandaar de goedkope prijzen).
Kortom mijn advies: BESTEL NIKS VIA GEEN GSMWEB.NL
![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
!! Er bestaan veel betrouwbaardere websites waarop jij je gsm goedkoop kunt kopen. Te denken valt aan typhoon.nl.