LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Internet oplichting: Global Domain Registration

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ArnoldJ
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2007 14:33

Internet oplichting: Global Domain Registration

Ongelezen bericht door ArnoldJ »

Bij voorbaat: het kan zijn dat deze oplichtersbende doet alsof ze van Global Domain Registration zijn en hun logo en bedrijfsgegevens gekopieerd hebben.

Een klant van mij heeft zijn website bij mij onder beheer. Alleen voor Nederland, dus ze hebben alleen een nl domein.
Begin december krijgen ze ineens een "Invordering" van Global Domain Registration uit Rotterdam met de melding dat ze nog steeds niet betaald hebben voor hun .eu en .com domeinnamen.
En dat ze die besteld hadden op 6-6-2007 voor de somma van 461,95 Euro !!!! Kan je het voorstellen? Een com en een eu domeinnaam voor maar liefst 229 Euro per stuk !!!! Terwijl je die overal voor 15-20 Euro kunt bestellen. Bovendien heeft mijn klant totaal geen interesse in andere dan hun .nl domein.
Het bedrag moet onmiddelijk betaald worden, anders komen er 375 Euro aan kosten bij !!

In zowel de zogenaamde "Factuur" van 6-6-2007 en de "Invordering" van 7-12 zitten bovendien aardig wat taalfouten ;)

Dus iedereen is gewaarschuwd: laat je je overdonderen, want betaal je toch, dan is je geld weg en kun je er naar fluiten!!!

Overigens zijn die NIET bestelde domeinnamen (.com en .eu) inderdaad aangemaakt en verwijzen ze door naar het .nl domein. Dus ze willen het allemaal wel echt doen lijken.

Zijn er meer mensen die zogenaamde Invorderingen en Facturen van deze oplichters hebben gehad?

ArnoldJ
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 nov 2007 14:33

Re: Internet oplichting: Global Domain Registration

Ongelezen bericht door ArnoldJ »

Verrassend .... voorlopig nog niemand die hier ook last van heeft gehad?

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Internet oplichting: Global Domain Registration

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

http://www.google.nl/search?sourceid=na ... gistration

Even googelen op die naam en er blijken dus meer mensen de dupe te zijn geworden :roll:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Internet oplichting: Global Domain Registration

Ongelezen bericht door jor »

Meld als je dat wil het verhaal ook eens op www.internetoplichting.nl
Ik dacht dat er al een topic over was.


Jor.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Internet oplichting: Global Domain Registration

Ongelezen bericht door fietsje »

Ja, wij hebben 2 problemen

1. regelmatig mails van figuren uit China en Hong kong die het .cn domein willen registreren. deze figuren wimpel ik meestal eenvoudig af.

2. Een hardnekkige Chinese Web-site die de site van ons heeft gekopieerd en deze mirrored op een chinees domein. De site is verder opgeleukt met google adds.

Heb al een en ander geprobeert maar ik krijg deze aktie niet gestopt.

fietsje
Berichten: 358
Lid geworden op: 12 aug 2007 12:42

Re: Internet oplichting: Global Domain Registration

Ongelezen bericht door fietsje »


dentaal
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 dec 2007 17:33

Re: Internet oplichting: Global Domain Registration

Ongelezen bericht door dentaal »

Ik ben benaderd door een bedrijf dat zich "EDS Domain Services" en "EUwebdomain.com" noemt dat verkoopt registraties onder valse voorwendselen, o.a. dat een belgisch bedrijf jouw domeinadres met .com en .eu wil registreren.
kosten 50 euro per adres en voor periode van 5 jaar.
Voor de betalingen zorgt een uiterst geheimzinnig en dubieus incasso bureau, genaamd Incassolutions te Amersfoort, maar dit bedrijf kennen ze niet in Amersfoort bij collega incasso bureau's. Ze gebruiken postbusadressen van andere bedrijven en zijn niet telefonisch te bereiken.
U bent gewaarschuwt en ik wil graag meldingen van mensen die hier mee te maken hebben of hebben gehad.

Moon54
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2007 12:49

Re: Internet oplichting: Global Domain Registration

Ongelezen bericht door Moon54 »

Goedemiddag,

Helaas heb ik hiermee ervaring. Op 19 oktober j.l. ben ik er ook ingetrapt.
Mijn aangetekende brief (naar Amsterdam) is opgeopend retour gekomen en mijn e-mail wordt niet beantwoord.

Na een aantal herinneringen van Incassolutions Credit Management, heb ik op 21 december j.l. een brief van Incassolutions Incasso ontvangen met daarin de dreiging voor een dagvaarding als ik niet binnen 7 dagen betaal.
Het gaat om een bedrag van 357 Euro (3 jaar vastgelegd) voor een .eu en .com domein die niet eens op mijn naam staat!

Groeten van Moon

Gesloten