LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Goede offerte systemat keuken ??
Goede offerte systemat keuken ??
Voor alle systemat kenners...
Wij zijn gevallen voor een systemat keuken, omdat dit een van de weinig keukenmerken is die een hoogglans (lak) lichtgrijze keuken aanbiedt. Next125 heeft dezelfde frontjes, maar daar hebben we geen offerte van opgevraagd. Wij zijn best geschrokken van de prijzen voor de kasten en zijn daarom benieuwd of dit klopt. Misschien hebben wij gewoon een verkeerde prijs inschatting gemaakt. Het gaat om de volgende keuken:
Merk Selective
Type SM4030
Front S637 lichtgrijs
Greep M610 stanggreep horizontaal, rvs
Plint 100 rvs 10 cm
Onderkasten
DM60.78.07 Front voor vaatwasser (60 cm)
US90.78.29 Spoelkast, 3 laden (90 cm)
U60.78.28 Onderkast, 3 laden (60 cm)
BK60.56 1 bestekindeling voor lade, kunststof (56 cm)
Hogekasten
HG60.195.10 L Hoge inbouwkast, 2 deuren, 1 nis voor combi-
magnetron, 3 legplanken (195 cm)
HG60.195.10 R Hoge inbouwkast, 2 deuren, 1 nis voor
koffieautomaat, 3 legplanken (195 cm)
Zijwanden
FW50.58.100 Onderkast zijwand GWS, kunststof, 029 Antraciet (5 cm)
FW50.37.100 Onderkast zijwand GWS, kunststof, 029 Antraciet (5 cm)
FW50.58.217 Hogekast zijwand GWS, kunststof, 029 Antraciet (5 cm)
AD50.58-KU1 GWS afdekbodem, kunststof, 029 Antraciet (5 cm)
Bovenkasten
O906510 Bovenkast, 1 klep, 65 cm hoog (90 cm)
BL244 4 halogeen inbouwlicht, rvs
UA1-58 4 uitsparingen voor halogeen inbouwverlichting
BL400 Zekerheids electronische trafo
Werkblad
Graniet Impala 8 cm dik, 1 stuk 216 cm lang, 1 stuk 66 cm lang
Graniet Achterwandbekleding natuursteen, 15 cm hoog
Spoelbak Blanco zerox 340/180, onderbouw
uitsparing 1x kraan, 1x zeepdispenser
Kraan Stelpost à 300 euro
Zeepdispenser Stelpost à 75 euro
Apparatuur
SL64M361EU Siemens vaatwasser
TK68E571 Siemens Koffieautomaat, rvs
HB84K550N Siemens Combi-magnetron, rvs
TKSI-91 Boretti Koel-vriescombinatie, Side by side, rvs
VFP-94IX G Boretti Dubbele fornuisoven, rvs (90 cm)
SP4 Boretti stelpoten, rvs, 4 stuks
KP-990IX Boretti Afzuigkap, rvs (90cm)
AW 90 Boretti achterwand rvs (90cm)
Keuken indeling
Wand 1 (385 cm) van links naar rechts:
vaatwasser-spoelkast-onderkast-fornuisoven-onderkast
bovenkast-bovenkast- afuigkap
Wand 2 (500 cm) van links naar rechts:
hogekast met combimagnetron-koelkast-hogekast met koffieautomaat
Laagste offerte €17.500,-
Wij zijn benieuwd of dit een redelijke prijs is voor deze keuken of kan die nog lager ??
Alvast bedankt!
Wij zijn gevallen voor een systemat keuken, omdat dit een van de weinig keukenmerken is die een hoogglans (lak) lichtgrijze keuken aanbiedt. Next125 heeft dezelfde frontjes, maar daar hebben we geen offerte van opgevraagd. Wij zijn best geschrokken van de prijzen voor de kasten en zijn daarom benieuwd of dit klopt. Misschien hebben wij gewoon een verkeerde prijs inschatting gemaakt. Het gaat om de volgende keuken:
Merk Selective
Type SM4030
Front S637 lichtgrijs
Greep M610 stanggreep horizontaal, rvs
Plint 100 rvs 10 cm
Onderkasten
DM60.78.07 Front voor vaatwasser (60 cm)
US90.78.29 Spoelkast, 3 laden (90 cm)
BK60.56 1 bestekindeling voor lade, kunststof (56 cm)
Hogekasten
HG60.195.10 L Hoge inbouwkast, 2 deuren, 1 nis voor combi-
magnetron, 3 legplanken (195 cm)
HG60.195.10 R Hoge inbouwkast, 2 deuren, 1 nis voor
koffieautomaat, 3 legplanken (195 cm)
Zijwanden
FW50.58.100 Onderkast zijwand GWS, kunststof, 029 Antraciet (5 cm)
FW50.37.100 Onderkast zijwand GWS, kunststof, 029 Antraciet (5 cm)
AD50.58-KU1 GWS afdekbodem, kunststof, 029 Antraciet (5 cm)
Bovenkasten
BL244 4 halogeen inbouwlicht, rvs
UA1-58 4 uitsparingen voor halogeen inbouwverlichting
BL400 Zekerheids electronische trafo
Werkblad
Graniet Impala 8 cm dik, 1 stuk 216 cm lang, 1 stuk 66 cm lang
Graniet Achterwandbekleding natuursteen, 15 cm hoog
Spoelbak Blanco zerox 340/180, onderbouw
uitsparing 1x kraan, 1x zeepdispenser
Kraan Stelpost à 300 euro
Zeepdispenser Stelpost à 75 euro
Apparatuur
SL64M361EU Siemens vaatwasser
TK68E571 Siemens Koffieautomaat, rvs
HB84K550N Siemens Combi-magnetron, rvs
TKSI-91 Boretti Koel-vriescombinatie, Side by side, rvs
VFP-94IX G Boretti Dubbele fornuisoven, rvs (90 cm)
SP4 Boretti stelpoten, rvs, 4 stuks
KP-990IX Boretti Afzuigkap, rvs (90cm)
AW 90 Boretti achterwand rvs (90cm)
Keuken indeling
Wand 1 (385 cm) van links naar rechts:
vaatwasser-spoelkast-onderkast-fornuisoven-onderkast
bovenkast-bovenkast- afuigkap
Wand 2 (500 cm) van links naar rechts:
hogekast met combimagnetron-koelkast-hogekast met koffieautomaat
Laagste offerte €17.500,-
Wij zijn benieuwd of dit een redelijke prijs is voor deze keuken of kan die nog lager ??
Alvast bedankt!
Re: Goede offerte systemat keuken ??
Misschien dat je de prijs wat kunt opsplitsen: apparatuur-blad-kastwerk. Of is dat in de offerte niet gespecificeerd? En zit er ook montage of installatie bij in?
Ik ben geen expert, maar volgens mij zal er wel redelijk veel van het geld in de apparatuur zitten, denk ongeveer de helft? Als je dan ook nog het blad e.d. uit de prijsberekening weglaat (zal ook wel iets van 2000 zijn?), dan blijft er voor het 'kastwerk' relatief weinig van de totale kosten over.
Of, anders gezegd, als je een ander merk keuken zou nemen, die bv. de helft goedkoper zou zijn (en waarschijnlijk meer dan de helft slechter...), dan zal de totale prijs niet heel veel lager worden.
Maar als je nog naar andere merken wilt kijken, bij veel merken kun je (hoogglans) lakkeukens in elke (RAL) kleur krijgen die je wilt. Dat hoeft dus op zich geen belemmering te zijn. Maar ik denk dat de goedkopere merken dat niet kunnen.
Ik ben geen expert, maar volgens mij zal er wel redelijk veel van het geld in de apparatuur zitten, denk ongeveer de helft? Als je dan ook nog het blad e.d. uit de prijsberekening weglaat (zal ook wel iets van 2000 zijn?), dan blijft er voor het 'kastwerk' relatief weinig van de totale kosten over.
Of, anders gezegd, als je een ander merk keuken zou nemen, die bv. de helft goedkoper zou zijn (en waarschijnlijk meer dan de helft slechter...), dan zal de totale prijs niet heel veel lager worden.
Maar als je nog naar andere merken wilt kijken, bij veel merken kun je (hoogglans) lakkeukens in elke (RAL) kleur krijgen die je wilt. Dat hoeft dus op zich geen belemmering te zijn. Maar ik denk dat de goedkopere merken dat niet kunnen.
Prijs is als volgt opgebouwd:
Apparatuur 8500 euro
blad 2500 euro
montage 1000 euro
kastwerk 5500 euro
We hebben niet niet veel kasten. 3 onderkasten en 2 hoge kasten. Dus vandaar dat we dat veel geld vinden voor de kasten.
Apparatuur 8500 euro
blad 2500 euro
montage 1000 euro
kastwerk 5500 euro
We hebben niet niet veel kasten. 3 onderkasten en 2 hoge kasten. Dus vandaar dat we dat veel geld vinden voor de kasten.
Prijs van de kasten is de prijs uit het verkoophandboek van Häcker.
Waarschijnlijk wordt er verteld dat er op de apparaten hoge korting wordt gegeven of dat men nu een gratis vaatwasser kado geeft.
De "extra korting" op apparaten of de gratis vaatwasser wordt in dit geval verrekend met de kasten.
De totaalprijs van de keuken is niet vreemd. De opbouw van de prijzen vindt ik zelf alleen niet zo netjes.
Stel je geeft aan dat je zelf de apparaten regelt, dan gaat de prijs van de apparaten van offerte prijs af. In dit geval minder dan dat er daadwerkelijk voor is gerekend. De opgehoogde kastenprijs blijft wel bestaan: --> meer marge voor de verkopende partij.
Wat betreft je opmerking
Waarschijnlijk wordt er verteld dat er op de apparaten hoge korting wordt gegeven of dat men nu een gratis vaatwasser kado geeft.
De "extra korting" op apparaten of de gratis vaatwasser wordt in dit geval verrekend met de kasten.
De totaalprijs van de keuken is niet vreemd. De opbouw van de prijzen vindt ik zelf alleen niet zo netjes.
Stel je geeft aan dat je zelf de apparaten regelt, dan gaat de prijs van de apparaten van offerte prijs af. In dit geval minder dan dat er daadwerkelijk voor is gerekend. De opgehoogde kastenprijs blijft wel bestaan: --> meer marge voor de verkopende partij.
Wat betreft je opmerking
Vergeet niet dat je ook een vw deur en bovenkasten hebt;ingebouwde verlichting, wangen en bestekverdeling. Zou je inderdaad alleen 3 onderkasten en 2 hogekasten hebben, dan zou de boekjesprijs op ong 3100,- uitkomenWe hebben niet niet veel kasten. 3 onderkasten en 2 hoge kasten. Dus vandaar dat we dat veel geld vinden voor de kasten.
Kulta, dit ben ik niet met je eens. Stel de verkopende partij heeft tijd geinvesteerd om een goed advies over de apparatuur te geven en monteren de apparatuur welke klant vervolgens toch via internet besteld. De marge op de kasten mag dan best iets rianter zijn dan de rest.
Hoe kom ik aan een prijslijst van Häcker? Voordat ik in gesprek ga met de keukenboer, wil ik al een beetje weten wat de globale prijs is van ons ontwerp is.Prijs van de kasten is de prijs uit het verkoophandboek van Häcker.
@jaap10
Ik ben het met je eens dat de verkopende partij iets terug mag verwachten voor de geleverde dienstverlening (advies, uitleg etc), maar wees eerlijk en zeg niet dat de klant bijv een "gratis" vaatwasser krijgt terwijl dat niet zo is.
De consument is niet gek. Als je duidelijk uitlegt waarom je iets (want dat hoeft geen duizenden euros te schelen) duurde bent dan internet. (Het advies; de montage; de koffie; het risico bij beschadiging; de maatvoering; de levertijd; de zekerheid van levering) dan begrijpt die consument best dat er een prijs verschil in kan zitten.
Wil de consument echt voor een dubbeltje op de eerst rang zitten, dan zul de je keuken (met de verhoogde marge op kasten) niet verkopen, want er is altijd wel iemand die de kasten levert tegen een lagere prijs
(ik vraag me trouwens af of je een dergelijk consument wel als klant wilt hebben? Maar dat is een bedrijfstrategische keuze)
@jcloen
Hacker heeft geen particuliere prijslijsten, maar verkoophandboeken voor de vakhandel. In deze boeken staan geen prijzen genoemd, maar wordt met punten gewerkt. Meestal is het zo dat de punten overeenkomen met Euro's. (kast in het boek 976 punten: Bruto verkooppriijs € 976,-) Hoe de vakhandel met deze punten omgaat mag men zelf invullen. Sommige zaken vertellen de klant dat de punten de verkoopprijs exclusief BTW is en kunnen zo de prijzen nog iets opdrijven om meer korting te kunnen geven. Anderen rekenen met 1 punt = 1 euro. Zal voor een particulier lastig worden om een prijslijst in handen te krijgen
Ik ben het met je eens dat de verkopende partij iets terug mag verwachten voor de geleverde dienstverlening (advies, uitleg etc), maar wees eerlijk en zeg niet dat de klant bijv een "gratis" vaatwasser krijgt terwijl dat niet zo is.
De consument is niet gek. Als je duidelijk uitlegt waarom je iets (want dat hoeft geen duizenden euros te schelen) duurde bent dan internet. (Het advies; de montage; de koffie; het risico bij beschadiging; de maatvoering; de levertijd; de zekerheid van levering) dan begrijpt die consument best dat er een prijs verschil in kan zitten.
Wil de consument echt voor een dubbeltje op de eerst rang zitten, dan zul de je keuken (met de verhoogde marge op kasten) niet verkopen, want er is altijd wel iemand die de kasten levert tegen een lagere prijs
(ik vraag me trouwens af of je een dergelijk consument wel als klant wilt hebben? Maar dat is een bedrijfstrategische keuze)
@jcloen
Hacker heeft geen particuliere prijslijsten, maar verkoophandboeken voor de vakhandel. In deze boeken staan geen prijzen genoemd, maar wordt met punten gewerkt. Meestal is het zo dat de punten overeenkomen met Euro's. (kast in het boek 976 punten: Bruto verkooppriijs € 976,-) Hoe de vakhandel met deze punten omgaat mag men zelf invullen. Sommige zaken vertellen de klant dat de punten de verkoopprijs exclusief BTW is en kunnen zo de prijzen nog iets opdrijven om meer korting te kunnen geven. Anderen rekenen met 1 punt = 1 euro. Zal voor een particulier lastig worden om een prijslijst in handen te krijgen
Natuurlijk heeft HEBAFORM ook gelakte hoogglans in lichtgrijs.
Ook in alle RAL en Sikkens kleuren.
Kwaliteit en maatwerk op z'n best!!!
Ook in alle RAL en Sikkens kleuren.
Kwaliteit en maatwerk op z'n best!!!
Kulta,
Ik ben het met je eens dat de klant niet in de maling genomen mag worden. Wanneer een keukenzaak de korting verlegd naar de apparatuur vindt ik geen misleiding. Het is gewoon duidelijk voor de klant en je verlegd de marge naar het deel waar je meerwaarde ontstaat. Werkblad en kasten zijn lastiger aan te bieden als dozenschuifhandel.
Ik ben het met je eens dat de klant niet in de maling genomen mag worden. Wanneer een keukenzaak de korting verlegd naar de apparatuur vindt ik geen misleiding. Het is gewoon duidelijk voor de klant en je verlegd de marge naar het deel waar je meerwaarde ontstaat. Werkblad en kasten zijn lastiger aan te bieden als dozenschuifhandel.
Dat is duidelijk. Onze meeste kosten zitten inderdaad in apparaten. Dus een ander ''goedkoper'' merk zou niet echt veel schelen.
Ik heb nog wel een vraagje ?
Heeft systemat ook hoge kasten en wanden die dieper zijn dan 60 cm ? Dit ivm de boretti koelkast die tussen 2 hoge kasten in komt te staan. De koelkast is nl 67 cm diep, anders steekt die voor mijn gevoel te ver uit.
Al vast bedankt !
Ik heb nog wel een vraagje ?
Heeft systemat ook hoge kasten en wanden die dieper zijn dan 60 cm ? Dit ivm de boretti koelkast die tussen 2 hoge kasten in komt te staan. De koelkast is nl 67 cm diep, anders steekt die voor mijn gevoel te ver uit.
Al vast bedankt !
hoge kasten die dieper zijn dan 60 cm komen niet voor in het standaard assortiment, maar misschien kun je ze wel op aanvraag verkrijgen. Ik verkoop al jaren systemat, maar heb nog nooit hoge kasten dieper dan 60 cm besteld dus helemaal zeker weet ik het niet. Vaak los ik het diepteprobleem op met losse verdiepte wanden die ik er dan naast plan ( vind het naast het handige ook nog eens extra mooi)
Dat wel, maar is natuurlijk wel budget-onvriendelijk.vind het naast het handige ook nog eens extra mooi
( De doelgroep kennende )
Wij hebben al wanden om de kasten heen staan. Zouden die in een ander dieptemaat zijn dan ?
we hebben nu 2x FW50.58.217 Hogekast zijwand GWS, kunststof, 029 Antraciet (5 cm)
we hebben nu 2x FW50.58.217 Hogekast zijwand GWS, kunststof, 029 Antraciet (5 cm)
nee de diepte maat van die toegepaste wanden is 58cm, dus belangrijk om bij de volgende bespreking je adviseur hier even attent op te maken dat je ze verdiept wil !
M.i. is dit een redelijke prijs voor de gewenste keuken.
Weet niet bij welke winkel je bent geweest, maar als je bij een DMG onderneming bent geweest weet ik zeker dat als je deze laatste weken gaat beslissen je er zeker nog iets vanaf krijgt.
Weet niet bij welke winkel je bent geweest, maar als je bij een DMG onderneming bent geweest weet ik zeker dat als je deze laatste weken gaat beslissen je er zeker nog iets vanaf krijgt.
Kulta en Loesjes
Ik heb op dit forum begrepen dat jullie beiden keukens verkopen van Systemat ook van Hacker
Ik ben opzoek naar een nieuwe keuken, heb ook een nieuw onderwerp geopend metde titel"nieuwe keuken?? hoe nu verder"
Ik zou graag de site willen hebben van Hacker in Duitsland maar kan via google de fabrikant hacker niet vinden.
Welke programma's heeft hacker, is er een relatie met Rotpunkt
Wat is de kwaliteit van Hacker Systemat en is deze verglijkbaar met Rotpunkt, dit was mijn oude keuken, 14 jaar oud maar wil ik vervangen voor de apparatuur en niet de meubels
Ik hoop wat terug te horen, ook als je een tip heb voor een betrouwbare keukenleverancier, misschien wel die waar jullie zelf werken.
Ik heb op dit forum begrepen dat jullie beiden keukens verkopen van Systemat ook van Hacker
Ik ben opzoek naar een nieuwe keuken, heb ook een nieuw onderwerp geopend metde titel"nieuwe keuken?? hoe nu verder"
Ik zou graag de site willen hebben van Hacker in Duitsland maar kan via google de fabrikant hacker niet vinden.
Welke programma's heeft hacker, is er een relatie met Rotpunkt
Wat is de kwaliteit van Hacker Systemat en is deze verglijkbaar met Rotpunkt, dit was mijn oude keuken, 14 jaar oud maar wil ik vervangen voor de apparatuur en niet de meubels
Ik hoop wat terug te horen, ook als je een tip heb voor een betrouwbare keukenleverancier, misschien wel die waar jullie zelf werken.
www.systemat.de ( niet officiele weg, maar je komt er zo wel )
op de vraag welke programma's hacker heeft kan ik je niet zo goed antwoorden omdat ik deze vraag niet zo goed begrijp
hacker heeft de classic lijn ( onderkasten van 71.5 cm hoog, )
hacker heeft de maxi lijn ( onderkasten van 78 cm hoog)
en hacker heeft ook het greeploze programma
kwaliteit van hacker is ronduit gewoon goed, hoe het in vergelijking is met rotpunkt weet ik niet, want ik kan dat merk niet beoordelen omdat ik daar te weinig vanaf weet.
Je kan bij hacker dealers opvragen bij je in de buurt, door gewoon ff een mailtje te sturen via hun site, zij sturen dan de gegevens door naar de dealer en /of ze sturen jou een dealer lijst
succes!!
op de vraag welke programma's hacker heeft kan ik je niet zo goed antwoorden omdat ik deze vraag niet zo goed begrijp
hacker heeft de classic lijn ( onderkasten van 71.5 cm hoog, )
hacker heeft de maxi lijn ( onderkasten van 78 cm hoog)
en hacker heeft ook het greeploze programma
kwaliteit van hacker is ronduit gewoon goed, hoe het in vergelijking is met rotpunkt weet ik niet, want ik kan dat merk niet beoordelen omdat ik daar te weinig vanaf weet.
Je kan bij hacker dealers opvragen bij je in de buurt, door gewoon ff een mailtje te sturen via hun site, zij sturen dan de gegevens door naar de dealer en /of ze sturen jou een dealer lijst
succes!!
Loesjes
Ik dacht dat Sytemat ook een lijn of programma was van Hacker.
Ik dacht dat Sytemat ook een lijn of programma was van Hacker.
nog bedankt voor de site van systemat
systemat is de maxi lijn van hacker