LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio/incassoburo

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Ronnio »

Dhr Dohle: Ook een duidelijke site over een vervelend onderwerp. Bedankt.

Het is bij mij al zover dat ik het vermoeden krijg dat sinds de privatisering van de energiemarkt de bestaande grote energiebedrijven samen hebben besloten om Oxxio op te richten.
Daar loopt dan van alles fout en de boodschap van alle mensen die belazerd worden is dan: stap nooit over want dat geeft dikke ellende.
Het resultaat lijkt mij duidelijk. Maar misschien ben ik aan het doordraaien en krijg ik wat paranoïde verschijnselen.

Ik hoop dat wanneer mijn site klaar is met alle gegevens dat ik mag doorlinken naar Uw site. Evenals naar de site van Giorgio.

met de groeten, Ronnio

IlonaB
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jul 2007 21:44

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door IlonaB »

Bingo!!!! Het is weer zover!

Op zaterdagmiddag haal ik weer eens een intrum justitia uit mijn brievenbus... Oxxio is nog steeds bezig!

4 jaar al geen contract... 2 jaar terug al intrum jusitia gehad
Laatste maanden 3 rekeningen teruggestuurd met: ik heb geen contract met jullie...
Nooit een reactie van Oxxio, maar wel weer intrum! :twisted:

Morgen maar weer bezwaarschrift naar intrum... En daarna melding maken bij die geschillen gebeuren in utrecht... Het moet nu echt klaar zijn! Binnenkort hoop ik weer te verhuizen, maar als oxxio bezig blijft op dit adres, kan dat nog fijne problemen gaan geven :?

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Nou...Oxxio is mij ook nog niet vergeten helaas ;)

Gisteren ontving ik wéér een jaarnota, deze keer gaat het om ruim 54 euro.
Ze geven het schijnbaar niet op, maar ik ook niet ;)
Ik ga er deze keer niet meer op reageren, ik laat het helemaal uitlopen deze keer.
Dan maar voor de rechter, misschien dat ze dan eindelijk eens een keertje wakker worden.
En als het zover is, dan eis ik een fikse schadevergoeding.

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Ronnio »

bah bah Oxxio:

http://www.depers.nl/economie/124469/Je ... o-af.html/


Misschien moeten we Eric de Heus, algemeen directeur van Oxxio eens persoonlijk gaan bedanken! Of misschien de commercieel directeur: Joop Heijenrath. Even een handje geven! :wink:

manteltje
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 nov 2007 21:36

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door manteltje »

hallo

Heb inmiddels al twee jaar last na het aanvragen van een offerte.
Interim Justitia blijft incasso's sturen maar heb nooit een reactie van Oxxio zelf gekregen op emails/aangetekende brieven of telefoontjes van mijn kant aan oxxio zelf gericht. Dus dat doe ik niet meer, het jaagt me alleen maar op kosten zonder resultaat. Soms bel ik en dan zeg ik altijd: laat maar een door mij ondertekend contract zien of een band horen met mijn telefonische toestemming. Zij moeten aantonen dat ik hun klant ben en het is niet andersom dat ik moet aantonen dat ik het niet ben.

Ze hebben me 3 keer geswitched zonder toestemming!!

Nu hebben ze weer iets nieuws, een nieuw incassobureau (van Arkel) deze gebruikt extreem dreigende taal. Echt te idioot.:
Met een groot dikgedrukt en onderstreept AANZEGGING DAGVAARDING
als koptekst en vervolgens:

"de client overweegt een gerechtelijke procedure"
"wij hebben het dossier inmiddels in behandeling genomen en zijn voornemens de dagvaarding namens OXXIO op te stellen""
"U dient rekening te houden met procedure en explootkosten die gevorderd worden van u"
"indien u niet binnen 4 dagen betaald zal u gedagvaard worden"
"U hebt nog 1 laatste mogenlijkheid te betalen o0m de dagvaarding te voorkomen"

Ooit een rekening gehad voor meer dan duizend euro :?

Deze was rond de 200 euro... waar ze het vandaan halen?? een idee!!

Maar ik negeer het gewoon :evil:

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Is Interum Justitia dan eindelijk wakker geworden en heeft deze Oxxio verdere dienstverlening beeindigd.

Ze mogen dreigen wat ze willen. Laat ze je maar dagvaarden. Wanneer jij alle bewijzen hebt en alles betaald hebt , kunnen zij je niets maken.

Je moet door die harde taal heenkijken. Dit is gewoon mensen aanzetten om te betalen. Zolang jij rond bent kunnen zij niets doen.

De rechter zal jou dan bij levering van het juiste aangeboden bewijsmateriaal vrijspreken.

Ook dienen zij jou inzicht te geven in jouw dossier. Zij mogen niets achter houden.

Zorg dat je alles bewaart. Bel het incassobureau maar eens op en stuur hen de stukken. Ook je beeindiging contract. Het is nu bekend dat zij onbevoegde heractiveringen verrichten. Dus kans is alleen maar groot dat zij ervan af zien.

manteltje
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 nov 2007 21:36

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door manteltje »

Hoe bedoel je mijn dossier?
Ik ben nooit een contract aangegaan met Oxxio.. Ze zijn gewoon ineens begonnen met rekeningen sturen nadat ik 2.5 jaar geleden een offerte heb aangevraagd. Dus ik heb niks om te laten zien behalve twee aangetekende brieven en heel veel rekeningen.
Het lijkt mij dat zij een bewijs moeten produceren dat ik een contract met hun ben aangegaan en niet andersom :roll:
Ik doe al anderhalf jaar niks meer.. af en toe belt er een incassobureau en dan zeg ik dat ze maar een contract moeten produceren en anders kunnen ze de pleuris krijgen.
De rekening is zo ooit opgelopen tot 1100 euro (dat was mijn derde dossier aangeleverd door Oxxio bij Int Just) :lol: daarna niks meer van gehoord. Deze brief is nu alweer het vierde dossier, het is namelijk steeds een nieuwe periode en een ander bedrag de sukkels.

Ze hebben zelfs een keer geld op mijn rekening gestort!!! :lol: :lol: zo fokked op is hun administratie ha ha! Ik mooi weer mijn geld eruit gehaald voor de lange wachttijd op hun 0900 nummer en de twee aangetekende brieven.

Zie mijn ander topic, vandaag weer voor het eerst sinds 2 jaar contact gehad met Oxxio zelf via dat 035 nummer. Is toch eigenlijk te bizar voor woorden dat bedrijven je zomaar mogen wegswitchen en je zo mogen stalken en bedreigen .....

Echt te bizar :shock:


Weet je dat heel veel mensen mij niet eens geloven als ik het hele verhaal vertel :?

Ik weet ook niet hoe ze aan mijn rekening nummer zijn gekomen om ooit die eerste keer automatisch te incasseren (zonder toestemming daarvoor te heben gegeven UITERAARD)

IK haat ze!!!!! :evil:

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door jsp »

Wat zou die Laurens Jan Brinkhorst tegenwoordig doen?

manteltje
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 nov 2007 21:36

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door manteltje »

ps.

jullie moeten echt eens bellen met die medewerker van de afdeling communicatie op 035- 6265800

WE MAKEN ZE GEK DAAR !!

http://www.oxxio.nl/Over-Oxxio/Nieuws-P ... icht?id=30

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Wel potverdorie...!!!
Ik zag net dat Oxxio tóch weer het geld van mijn rekening heeft afgeboekt, ondanks dat ik hun nummer had laten blokkeren :evil:
Hebben zij soms een nieuw rekeningnummer?

Hoe dan ook, ik heb het bedrag van 54, 17 euro direct terug laten boeken!
Ik ben toch niet gek!!! :evil:
Nu maar weer wachten op de brief van het incassobureau ;)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Nicole

OXXIO omzeilt rekeningblokkades door een ander eigen rekeningnummer te gebruiken. Zo kunnen doorgaan met geld stelen. Gek genoeg doen banken hier niets tegen omdat banken rekeningnummers blokkeren en niet naar de naam van het bedrijf kijken. Is recent in Vara's Kassa geweest.

Hier ook weer een recent horrorverhaal over OXXIO, waaruit blijkt dat OXXIO qua prestaties in de NMA scorekaart fors achteruit is gekacheld:

http://www.fembusiness.nl/web/artikelSm ... r-vuur.htm

keur07
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2007 18:20

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door keur07 »

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door keur07 op 21 feb 2010 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door jsp »

@Keur07

Dat het klachten regent over OXXIO wil natuurlijk niet zeggen dat er echt helemaal niemand in NL tevreden is over dit bedrijf. Dat is natuurlijk ook weer niet waar. Er zijn wel de nodige aandachtspunten:

- OXXIO levert tegenwoordig volgens leveranciersmodel. Dat betekent dat zij alle kosten, niet alleen van de geleverde electriciteit en gas, maar ook de transportkosten daarvan plus de bijbehorende belastingen in rekening brengen;
- Als je dus daarnaast ook nog rekeningen zou krijgen van je (oude)netbeheerder klopt er iets niet! Trek dan meteen aan de bel en betaal zeker niet dubbel!
- Zorg dat je van OXXIO een specificatie krijgt van het maandbedrag zodat je precies weet waarop (aantal KwH stroom en m3 gas) dit is gebaseerd, en waarvoor je dus betaalt. Protesteer als je te hoog bent ingeschat.
- Trek aan de bel als er onduidelijke of dubbele bedragen worden afgeschreven van je rekening. Boek ze desnoods terug via je bank. Als jij op tijd aan je verplichtingen voldoet hoor je geen incassobrieven te ontvangen.
- Houd de ingangs- en einddatum van je contract in de gaten. OXXIO moet je 1x per jaar een eindafrekening sturen (dat vergeten ze nog wel eens) binnen 8 weken na einddatum. Hou ze daaraan, zodat er geen terugvordering op hen onstaat! Geld terugbetalen doet OXXIO doorgaans niet!
- Zorg ervoor dat je op tijd je meterstanden doorgeeft aan de netbeheerder, om te voorkomen dat men je verbruik gaat schatten;
- Zeg op tijd op, als je niet tevreden bent, ook bij een 1-jarig contract! Zie de voorwaarden voor de opzegtermijn. Houd rekening met een boete als je een meerjarig contract voortijdig opzegt.
- Hou in de gaten of ze wel daadwerkelijk die tarieven in rekening brengen die je hebt afgesproken en die in het contract staan.
- Controleer op de jaarnota of de vermindering energiebelasting (Heffingskorting) wel in mindering is gebracht.

Helaas zijn al deze door mij genoemde punten dingen waarmee OXXIO regelmatig de mist in gaat, gezien de klachten op dit forum. Als OXXIO echter aan al deze zaken voldoet is er geen reden waarom je ontevreden zou zijn. Je zult dan alleen merken dat bij een gemiddeld verbruik het verschil met Eneco op jaarbasis hoogstens twee of drie tientjes is. En daarvoor moet je dan wel constant je energiebedrijf in de gaten houden of achter de vodden zitten. Kortom; ze kosten je meer energie dan ze aan je leveren. Alleen betalen ze er niet voor!

MAXIEM

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag keur07,

Als ik zo je puntenlijstje zie lijkt het wel een criminele organisatie!!!

Groetjes, Maxiem.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Shine »

In aanvulling op JSP's lijstje:

LET OP: ALs je bij Oxxio een contract aangaat word je meteen een meter van hun door je maag gesplitst. Ze plegen hier een vorm van stille koppelverkoop. Veel klanten weten dit niet of zijn zich hier niet bewust van.
Dit betekent dat je bestaande meter uiteindelijk vervangen gaat worden door een meter van Oxxio. Dit moet je maar willen! :-(
Ongetwijfeld zal deze meteractie te maken hebben met de energiecentrale die Centrica in R'dam gaat bouwen en waarvan de bedeoeling is dat deze centrale in 2009 actief is. Oxxio krijgt daarmee een eigen centrale. Immers sinds kort Centrica maakt deel uit van Oxxio.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Wel verdorie..nu heb ik het helemaal gehad met dat pokke-bedrijf! :evil:
Ze hebben gisteren wéér geld afgeboekt, zelfs 10 euro meer dan de vorige keer.

Is hier nou helemaal niets aan te doen?
Ik zit er hard aan te denken om ze aan te klagen, is dat een optie?

Geschillencommissie, mails met daarin verzoeken om te stoppen met incasseren, zelfs dreigen met dwangsommen werkt niet.

Tros Radar..help...!!!

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Even een korte update:

Ik heb zojuist het hele verhaal gemaild aan het SRK (rechtsbijstand) en gevraagd of het mogelijk is om een civiele procedure te starten.
Ik hou jullie op de hoogte ;)

r001
Berichten: 46
Lid geworden op: 06 okt 2005 21:43

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door r001 »

@ Nicole 1971

Incassoblokkade bij je bank laten invoeren helpt, echter:
-duurt een dag of 10 voor het actief is
-Oxxio heeft meerdere rekeningnummers (vast niet onbewust) zodat zij elke keer een bestaande incassoblokkade omzeilen door een ander rekeningnummer te gebruiken. Kortom: controleer het nummer waarmee Oxxio afschrijft en laat deze blokkeren...

Werd gister nog gebeld door een hersenloos type van Oxxio: "Of ik weer klant wilde worden". Moest heel hard lachen omdat ik juist net van ze af ben qua contract dan, nog niet van de klachten.
Het was trouwens de tweede keer al dat ze hierover belden. Ik begrijp die sukkels echt niet.....

Webbie
Berichten: 76
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:34

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Webbie »

Brrrrr praat niet me niet over deze oplichters na 2 jaar sturen ze pas de jaarrekening en dan gaan ze ook nog eens lekker aan het rekenen met de bedragen van dat jaar in plaats van het jaar waar het over ging.

En dan kom je er achter dat die zogenaamde commissies enzo allemaal flauwekul en papieren tijgers zijn, die alleen roepen dat ze wat doen maar vervolgens je helemaal in het riool laten zakken.

Aangezien de huidige bedrijven alles kunnen maken wat ze willen
komen ze er gewoon mee weg, maar blijkbaar is dat standaard in dit ooit prettige land om te wonen ( lang geleden )

MDL
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2007 11:46

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door MDL »

Meer heb ik eigenlijk niet toe te voegen over deze tent maar na 3 pogingen stuurt Interim Justitica de incasso opdracht terug naar de opdrachtgever Oxxio en hoor je niets meer van het incassobureau.

Na een ander conflict ben ik ze nu aan het opzeggen wegens verhuizing, de zogenaamde slimme meters moeten ook weg van de woningbouw, ik ben benieuwd waar dit naar toe zal gaan....

Gesloten