LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC heft telefoon blokkering maar al te graag op

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Marc W
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 dec 2007 09:32

UPC heft telefoon blokkering maar al te graag op

Ongelezen bericht door Marc W »

Ik heb UPC voor kabel, internet en telefonie.

Ik vind hun marketing gedrag agressief en dom. Maar is een ander beter in de opzicht?

Nou ten eerste toen ik de telefoon nam, had ik expliciet gezegd dat ik een blokkering voor bepaalde nummers bij dat abonnement wou. Toen ik na een paar weken eens even voor de controle naar het buitenland ging bellen, ging dat gewoon. Hadden ze even 'vergeten'. Niks gebeurd verder, maar wel ruzie met mijn dochter van 'heb jij die blokkering eraf gehaald of zo'.

Ten tweede, krijg ik een anderhalf jaar geleden ineens een digitale televisie decoder van de postbode. Ik zeg, heb ik niet besteld. Postbode zegt, het is gratis, aanpakken, ik zeg, nogmaals ik heb niks besteld. Ik UPC bellen, was een actie. Ik zeg, rot op met je actie, op een geheel diplomatieke wijze dan wel te verstaan.

Derde punt, een half jaar geleden. Weer die digitale televisie decoder. Ik ben niet thuis. Mijn dochter wel, denkt niet na, neemt het aan, en zet een handtekening onder een jaarcontract. Heeft geen idee wat ze gedaan heeft, postbode zei hier tekenen, kadootje. Weer ruzie met dochterlief, ook weer teruggedraaid, weer ruzie gemaakt met UPC

Gisteren. Ik wou mijn blokkering wijzigen. Strenger maken, de wachttijd voor die klantenservice is een half uur, dus ik denk, ik schrijf een keurig 'webbericht'. Wat doen ze, naar mijn huis bellen, zeggen 'wou u een blokkering?'. Ander persoon dan ik of mijn dochter zelfs, tijdelijke logee, slecht nederlands pratend, zegt (waarschijnlijk) 'blokkering ikke niet kennen, nee hoor ikke niet willen hebben'. En deze derde persoon gaat vervolgens lekker internationaal bellen. Ik vermoed toch dat dat een situatie was waarbij de klantenservice op zijn klompen moest aanvoelen dat.....et cetera. Weer ruzie, gaat nog steeds niet om veel geld, gelukkig, maar het is mijn telefoon.

Dus om een lang verhaal kort te maken. Heb je dit soort ellende ook met alternatieven voor UPC? Ik woon in Amsterdam en ik wil van die mensen af! Ik wil ze niet meer horen echt!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: UPC heft telefoon blokkering maar al te graag op

Ongelezen bericht door Shine »

Nummerblokkade UPC:
Telefoonnummers blokkeren

Ik heb UPC Telefonie en wil bepaalde telefoonnummers laten blokkeren. Is dit mogelijk?



Ja, dit is mogelijk. UPC biedt zeven nummerblokkades: 1) 0906x + 0909x + 0900x
2) 0906x + 0909x + 0900x + internationaal
3) 0906x + 0909x + 0900x + mobiel
4) 0906x + 0909x + 0900x + internationaal + mobiel
5) 0906x + 0909x + 0900x + internationaal + mobiel + nationaal
6) 0906x + 0909x + 0900x + internationaal + mobiel + nationaal + lokaal
7) 0906x + 0909x + 0900x + internationaal + mobiel + nationaal + lokaal + 0800x
Na het invoeren van de (door u zelf te kiezen) pincode is het mogelijk om de gegeblokkeerde nummers alsnog te kiezen.

Let op:
- Nummerblokkade werkt nooit voor een drietal nummers: 112 (Alarmnummer); 0900-1580 (Klantenservice) en 0900-8844 (Politienummer).
- Inkomende gesprekken, inclusief geaccepteerde collect calls, kunnen niet geblokkeerd worden.

U kunt de nummerblokkade schriftelijk aanvragen door middel van het UPC Wijzigingsformulier *. Vergeet niet het formulier te voorzien van uw handtekening. *Om dit bestand te openen heeft u Adobe Acrobat Reader nodig.
Link: http://www.upc.nl/index.php?CampaignID= ... 55&aid=967

En: U hebt toch een pincode ontvangen die betrekking heeft op uw nummerblokkade. Daarmee kunt uzelf toch instellingen doorvoeren etc. ?
Zie zoekresultaten op UPC: Klantenservice -> zoekwoord: nummerblokkade

Wat beteft die digibox: Darover is al maaaaaaaanden geleden de nodige ophef geweest. het heeft zelfs verschillende kranten die hierover bericht hebben. U had dus van deze actie kunnen weten en daarin uw tegenactie kunnen ondernemen.
OVerigens hebt u, als het goed is, hiervan ook éérst een mededelings schrijven van UPC ontvangen dat dit ding naar u gestuurd zou worden.
(kijk eens alhier maar dan onderwerp: televisie)

Marc W
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 dec 2007 09:32

Re: UPC heft telefoon blokkering maar al te graag op

Ongelezen bericht door Marc W »

Ik weet hoe ik nummers moet blokkeren. Mijn vraag is meer, hebben ook andere mensen dezelfde indruk van UPC gekregen: dus aggresief opdringerig en onbetrouwbaar in die zin dat je bijvoorbeeld veel moet doen om iets te blokkeren, maar dat iedere malloot zonder controle die blokkering weer op kan heffen. Onder het UPC-motto, "wat kan ons het schelen, als we maar verkopen".

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC heft telefoon blokkering maar al te graag op

Ongelezen bericht door agro »

hebben ook andere mensen dezelfde indruk van UPC gekregen: dus aggresief opdringerig en onbetrouwbaar
Kan je ook nog arrogant en onbeschoft aan toe voegen.

Gesloten