LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gemeente Den Haag doet het goed!

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

Wat vinden jullie van dergelijke acties zoals in het voorbeeld?

Goede zaak
2
50%
Ja, kan
1
25%
Hoeft voor mij niet zo
1
25%

Totaal aantal stemmen: 4

Pieter Vink

Gemeente Den Haag doet het goed!

Ongelezen bericht door Pieter Vink »

Beste mensen,

Na alle negatieve publiciteit in dit forumonderdeel, wil ik graag eens iets positiefs melden. De ambtenarentaal is voor evenveel mensen begrijpelijk dan wel onbegrijpelijk. Er zijn in dit land diverse bevolkingsgroepen met een lager inkomen die niet eens weten welke voorzieningen zijn allemaal hebben. Dit is een probleem.

Zelf ben ik werkzaam bij een gemeente in de buurt van Utrecht en trof recentelijk een site aan van de gemeente Den Haag.

Hierin geeft de gemeente den haag in duidelijke jip en janneke taal aan wat nu exact de regelingen zijn voor bepaalde groepen in de samenleving. Ook ben ik van mening dat wij (de overheid) met deze ontwikkeling van zogehete actiesites steeds beter kunnen communiceren met de burger. Wij nemen jullie problemen namelijk altijd serieus, alleen zelfs ik moet toegeven dat de structuur van een overheidsinstelling iets wat omslagtig kan zijn.

Een dergelijke site voor een probleem is naar mijn idee zoals: http://www.rondkomenindenhaag.nl een perfect instrument om wachtrijen te voorkomen en overbelaste telefoonlijnen en lange wachttijden tegen te gaan. Gemeente Den Haag geeft hier dan ook naar mijn idee een voorzetje voor andere gemeentes in Nederland.

Graag jullie mening over dergelijke acties van gemeentes.

Maarten1234

Re: Gemeente Den Haag doet het goed!

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Gemeente Den Haag is net als andere gemeente een gemeente die niet draait. Zij doen niet wat de burger willen, wegen lopen vast, projecten gaan de mist in, wegen zijn zeer slecht etc etc etc. De communicatie via internet mag dan wel duidelijk zijn, maar in weze doen zij er niets mee of doen alsnog erg omslachtig. Het probleem is gewoon dat daar teveel wordt nagedacht en niets wordt ondernomen.

kanovaarder

Ongelezen bericht door kanovaarder »

De Gemeente Den Haag (en de anderen).

Men zegt weleens: "het papier is geduldig" of in dit geval het WWW maar de praktijk is vaak veel weerbarstiger.
Immers, alleen al de pot Bijzondere Bijstand wordt nooit volledig opgebruikt en verdwijnt dan in de pot Algemene Middelen.

Grootvader

Pieter Vink

Ik snap jullie irritatie. Deze irritatie komt echter veelal voor door te lange tijden. De reden dat de weg langer duurt voordat hij klaar is, heeft temaken met of kan temaken hebben met informeren aan de burger.

Een ambtenaar moet namelijk op meerdere plekken inzetbaar zijn. Als wij nu minder tijd hoeven te besteden aan onnodige vragen, welke eenvoudig digitaal beantwoord kunnen worden dan denk ik dat dergelijk oplossingen zoals die van Den Haag wel degelijk een stap in de goede richting zullen zijn.

Ik denk dan ook dat gemeente den haag juist door deze stap eerder aangeeft de problemen te herkennen en in te zetten op contact MET de burger ipv NAAR de burger.

Kort, ben ik van mening dat dit soort ideeen enkel en alleen maar in het voordeel kunnen zijn voor de burger, ofwel IK, JULLIE, WIJ :lol:

Of zie ik het soms verkeerd?

Grt...

Maarten1234

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Dat een ambtenaar niet 1,2,3 beslist vind ik niet meer dan logisch, maar over het algemeen gaat het denken van een ambtenaar over een simpel project jaren duren en dan nog maken zij fouten of komen zij nog niet tot een besluit. Dit kost Nederland miljarden voor niets. Geld wat veel beter ergens anders naar toe kan.

Pieter Vink

Naar mijn mening sla je de spijker op z'n kop dat het beter kan. Het kan namelijk gewoonweg altijd beter, zelfs als het heel goed gaat!!!

Mijn idee is dat dit goed is voor dit soort problemen. Naar mijn idee hoeft de ambtenaar nu namelijk niet meer onnodige TIJD en dus ONS GELD te verspillen, doordat vragen op een zo eenvoudig als mogelijke manier worden gepresenteerd. Ofwel een dergelijke campagnesite kan dan ineens duizenden euro's schelen!!! :wink:

Dus dan is het toch juist goed dat dergelijke sites in het leven worden geroepen? Of zijn jullie van mening dat we allemaal lekker in de rij moeten gaan staan voor vragen die we eigenlijk online op hadden kunnen lossen?

boe703

Ongelezen bericht door boe703 »

Ik geef hierin Pieter een punt... Ik denk zeker dat gemeentes er goed aan doen om dergelijke sites in het leven te roepen.

Gesloten