Zoonlief had bekeuring. Deze heb ik inderdaad te laat betaald en heb de 10 euro incassokosten aan het CJIB (centraal justitieel incassobureau) niet betaald.
Nu komt er van STALMAN gerechtsdeurwaarder een vordering van 146,04 Euro.
Mag dat op 10 Euro incassokosten?
Heb inmiddels wel een regeling van 2 termijnen maar vraag me nu toch af of dit bedrag niet wat absurd is...
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 146 EURO INCASSOKOSTEN OP 10 EURO INCASSOKOSTEN / CJIB
-
Re: 146 EURO INCASSOKOSTEN OP 10 EURO INCASSOKOSTEN / CJIB
Mag gewoon, dit zijn geen incasso kosten maar al de deurwaarder kosten omdat je de incasso kosten niet hebt betaald!
-
Deurwaarderskosten CJB???
Wat een idioot antwoord!
Ik geloof absoluut niet dat deze beantwoorder inderdaad een politieman is.
Als hij het wel is dan in ieder geval geen beste.
De vraag is hoeveel aanmaningen men heeft gehad van dit CJIB.
Dat moeten er wel velen zijn, de dreiging van gegijzeld worden achter de rug te hebben gehad en politie aan de deur.
Immers, drie jaar lang kreeg ik dit nadat ik niet wilde betalen voor een bekeuring voor een niet APK-gekeurd voertuig dat nooit mijn eigendom was geweest maar van een zeer slechte taxi-ondernemer.
Kortom, ik geloof er geen woord van!
Grootvader
Wat een idioot antwoord!
Ik geloof absoluut niet dat deze beantwoorder inderdaad een politieman is.
Als hij het wel is dan in ieder geval geen beste.
De vraag is hoeveel aanmaningen men heeft gehad van dit CJIB.
Dat moeten er wel velen zijn, de dreiging van gegijzeld worden achter de rug te hebben gehad en politie aan de deur.
Immers, drie jaar lang kreeg ik dit nadat ik niet wilde betalen voor een bekeuring voor een niet APK-gekeurd voertuig dat nooit mijn eigendom was geweest maar van een zeer slechte taxi-ondernemer.
Kortom, ik geloof er geen woord van!
Grootvader
-
Kanovaarder als je geen verstand van zaken hebt bemoei je er dan ook niet mee. Run zelf een bedrijf, en weet wel degelijk van deze dingen af .
heb een deurwaarder aan de deur gekregen voor een vordering van het CJIB. Wat nu?Als een vordering op de vervaldatum van de tweede aanmaning niet, niet volledig of niet tijdig is betaald, dan kan het CJIB een deurwaarder inschakelen.
Dit betekent dat het openstaande bedrag kan worden verhaald op uw goederen, inkomsten of vermogen. Voor meer informatie met betrekking tot de betaling van de vordering dient u contact op te nemen met de deurwaarder.
Bent u het niet eens met de tenuitvoerlegging van het dwangbevel, dan kunt u een verzetschrift indienen bij de rechtbank, sector kanton, van uw regio. Een verzetschrift is een brief waarin u uitlegt waarom u het niet eens bent met de inschakeling van de deurwaarder. Op de achterkant van het dwangbevel staat precies vermeld hoe u dit moet doen.
Hierboven de letterlijke tekst.
Dit betekent dat het openstaande bedrag kan worden verhaald op uw goederen, inkomsten of vermogen. Voor meer informatie met betrekking tot de betaling van de vordering dient u contact op te nemen met de deurwaarder.
Bent u het niet eens met de tenuitvoerlegging van het dwangbevel, dan kunt u een verzetschrift indienen bij de rechtbank, sector kanton, van uw regio. Een verzetschrift is een brief waarin u uitlegt waarom u het niet eens bent met de inschakeling van de deurwaarder. Op de achterkant van het dwangbevel staat precies vermeld hoe u dit moet doen.
Hierboven de letterlijke tekst.
Alle minnelijke kosten waaronder incassokosten vallen, worden gehanteerd volgens staffelmaatwerk II. Zie onderstaande link voor de tabel:
http://www.entersite.nl/projects/debion ... edure.html
http://www.entersite.nl/projects/debion ... edure.html
Vergeet het maar.....