LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] word beslaglegging van tevoren aangegeven of gemeld?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
problem

word beslaglegging van tevoren aangegeven of gemeld?

Ongelezen bericht door problem »

LS,

even een paar vraagjes :

als er een uitspraak is van de rechter omtrent een schuld waarvan ik de benadeelde partij word... is er dan een afspraak wanneer er beslag gelegd zou gaan worden?

Kan de deurwaarder alle bankrekeningen blokkeren/beslaan van de ingeschrevenen op het adres

En wat als ik geen bewijzen kan aanvoeren over van wie wat is?
notaris kost meer als de schuld en knutselen trapt niemand in?

betreft een beeindiging van twee Kontrakten waarvan de hoofdsom reeds was betaald maar op een andere rekening van de Eiser
daarop is het kontrakt ontbonden (binnen 7 dagen)
en de lijn geblokkeerd waarop een proedure is gestart,
vandaag stond er een inkasso bureau op de stoep (verder kwamen ze niet ivm hun gezondheid) met de mededeling dat het een gerechtelijke proedure ging opzetten (waar ik al vele malen eerder om verzogt heb)

maar stel dat ik de pineut ben ?
nu stonden ze voor mn vriendin aan de deur die eigenlijk niets bezit hiero (en ik dus niet kan aantonen)

en als ze voor mij komen? hoe sluis ik het dn weg?

gravedigger

Re: word beslaglegging van tevoren aangegeven of gemeld?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Juist om te voorkomen dát je het wegsluist, maken ze geen afspraak. Die staan heel plotseling voor je deur.

problem

maarre de rechter doet toch uitspraak???

en daarna word er toch pas beslag gelegd...

dus voor die betreffende datum de boel opdoeken en omruilen moet toch kunnen?

gravedigger

In principe wel. van een kale kikker...... lastiger wordt het als je noet kunt aantonen wat van wie is in de woning. Dan kan hij beslag leggen op alles.Dus een deurwaarder voor je vrendin kan dus beslag leggen op jouw spullen en omgekeerd.

problem

presies....

daarom wou ik het zekere voor het onzekere nemen en alles wat me lief is tijdelijk herhuisvesten hahahah voor de zaak voorkomt
als ik er uberhaupt wel een uitnodiging voor krijg

enkel de rolluiken aan de woning zitten vast daar kan ik niets mee!
nog tips?

gravedigger

Een bed, tafel en stoel mag je wel laten staan. Maar een deurwaarder die in een "leeg" huis komt, is natuurlijk niet gek ;)

problem

nee dat begrijp ik ook,

het gaat me echt om de elektra

de "grote" tv eruit en de kleine weer terug
de satteliet ontvanger weg etcetera

waar ik wel mee zit is de rolluiken die kan ik niet verwijderen maar zullen ze ?

voor de rest is er weinig van waarde aanwezig het gaat me er egt om dat mijn spullen veilig zijn voor dit gebeuren
de auto en toebehoren zijn egt op naam maar de rest niet wat voor mij van belang is vandaar deze methode.
Ik probeer geen vlugt te nemen maar het is nou eenmaal niet mijn probleem ,

Ik zal binnenkort ook aan de beurt wezen dat is zeker
allebei alleen een ander bureau

Noeskah

Ongelezen bericht door Noeskah »

Hallo problem,

Als de deurwaarder komt om je spullen uit het huis te halen doent er wel het één en ander vooraf te zijn gedaan. Zo dient de deurwaarder in eerste plaats een vonnis te hebben. Dit vonnis wordt uitgesproken door de rechter waarna de deurwaarder het vonnis bij u zal gaan betekenen. Dit houdt in dat de deurwaarder bij u thuis langs komt om u een kopie van de uitspraak te verschaffen. In het wetboek staat duidelijk vermeld dat bij de betekening van bevel u nog een termijn heeft van twee dagen om de totale vordering te voldoen. Indien u niet aan dit verzoek voldoet en de deurwaarder uw inboedel wil veilen dan zal deze eerst beslag moeten leggen op uw inboedel. Let wel zodra er beslag is gelegd op de inboedel en het is een concreet beslag en u verkoopt of verwisselt uw plasma tv voor een kleine tv dan bent u strafbaar en loopt u het risico op een boete van de overheid. Meestal is het wel zo verstandig om de deurwaarder binnen te laten, uiteraard kunt u de toegang weigeren, maar in de meeste gevallen zal de deurwaarder binnen een maand weer op de stoep staan vergezeld met de politie. Nadat er beslag roerend is gelegd heeft u nog 31 dagen de tijd voordat de deurwaarder daadwerkelijk tot veiling mag overgaan. Ook dient de veiling van te voren aangekondigd te worden in het openbaar. De meeste deurwaarders kiezen er dan voor om een poster bij u voor de ramen te hangen met daarop de veilingdatum vermeld.

Als de deurwaarder echter komt om uw huis te ontruimen dan is deze onder andere verplicht om voor minimaal 30 dagen eten achter te laten en uw kleding.

Gesloten