LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BRUGMAN KEUKENS

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
CJSL
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 dec 2007 20:48

BRUGMAN KEUKENS

Ongelezen bericht door CJSL »

Wij hebben een keuken gekocht bij Brugman keukens in Ekkersrijt Son. Deze keuken hebben wij nu vanaf 2000. Nu, 7 jaar later heeft de laminaat van al onze keukenkasten losgelaten. Wij hebben, voor dit probleem zich voordeed, bij Brugman zo'n zelfde keuken gekocht voor ons nieuw te bouwen huis. Nu blijkt dat Brugman ons verkeerde informatie heeft gegeven over de keuken die reeds geïnstalleerd is, en over de keuken die wij nieuw besteld hebben. Hun servicecentrum heeft zwart op wit gezet dat dit probleem (het loslaten van de laminaat) komt door de luchtvochtigheid in ons huis (klinklare onzin, ons huis is helemaal niet vochtig) en dat dit probleem zich dus daardoor wel voor kan doen. Als wij dit hadden geweten toen wij onze nieuwe keuken bestelden, hadden wij het koopcontract nooit getekend! De verkopers van Brugman vertellen overigens een heel ander verhaal dan het servicecentrum. Zij vertellen dat de keukenkasten echt met gemak 30 jaar meegaan en dat de kasten zo goed als onverslijtbaar zijn.
Mario van Boxtel en 1 van de verkopers van Brugman vertelden ons dat het probleem met de loslatende laminaat al sinds minstens 10 jaar bekend is en dat het een algemeen gekend probleem is met de gelamineerde keukens. Nu willen wij het contract met Brugman ontbinden, op basis van het feit dat ze ons een verkeerde voorstelling van het product hebben gegeven. Brugman is van mening dat wij daarvoor hun spaarboekje moeten spekken door maar liefst 20% annuleringskosten te vragen. Mario van Boxtel vond de manier waarop wij door Brugman behandeld waren en vanwege de slechte staat waarin onze huidige keuken (van amper 7 jaar oud) zich bevindt dat wij het contract met Brugman kostenloos moesten kunnen annuleren, wij moesten dan echter wel binnen de DMG-groep een andere keuken gaan bestellen. Mario van Boxtel probeert dus alleen maar om het geld in ieder geval binnen dezelfde organisatie te houden. Op het moment dat je hier niet op ingaat, dan moet je maar de annuleringskosten betalen...... Brugman spreekt zichzelf continu tegen, reageert niet of nauwelijks op brieven en telefoontjes, stuurt je van het kastje naar de muur, hun service houdt op zodra de garantietermijn is verstreken.......excuses hebben wij nog steeds niet ontvangen van Brugman. Wij betalen in ieder geval geen annuleringskosten, er is sprake van dwaling zoniet bedrog!

16again
Berichten: 16169
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: BRUGMAN KEUKENS

Ongelezen bericht door 16again »

klinklare onzin, ons huis is helemaal niet vochtig
Verkijk je niet op het vocht van apparaten als vaatwasser en koffiezetter
het probleem met de loslatende laminaat al sinds minstens 10 jaar bekend is
Volgens mij zijn lijmsoorten in loop der tijd aangepast, waardoor bij sommige series (en dus niet alle!) de folie los laat
de manier waarop wij door Brugman behandeld waren en vanwege de slechte staat waarin onze huidige keuken (van amper 7 jaar oud) zich bevindt dat wij het contract met Brugman kostenloos moesten kunnen annuleren
De 7 jaar oude keuken en het huidige koopcontract zijn 2 geheel losstaande zaken!
hun spaarboekje moeten spekken door maar liefst 20% annuleringskosten te vragen
Ook coulant, ze hebben recht op 30% !!
kostenloos moesten kunnen annuleren, wij moesten dan echter wel binnen de DMG-groep een andere keuken gaan bestellen
Dat is gewoon een genereus aanbod. Je hebt ivm slechte ervaring inmiddels een aversie tegen folie fronten, dit aanbod biedt je niet alleen de gelegenheid de foliefronten te vervangen, maar ook om de gehele keuken te vervangen bij een andere keukenwinkel van dezelfde eigenaar. Wel is de term annuleren hier misplaatst.

Mario van Boxtel probeert dus alleen maar om het geld in ieder geval binnen dezelfde organisatie te houden
Er zijn 2 partijen:
-de ene partij wil geen folie front meer
-de andere partij wil geen inkomsten mislopen met het niet door gaan van de opdracht.
In deze wordt bemiddeld om een m.i. voor beide partijen acceptabele oplossing te vinden.
dwaling zoniet bedrog
Ik ben bang dat als je daarmee aankomt bij de geschillencommissie, je gewoon 30% annuleringskosten dient te betalen.

TIP:
Ga je bij een andere DMG winkel voor een keuken kijken, meld dan pas achteraf dat je een bestaand contract komt omzetten. Anders ondermijn je je positie in de prijsonderhandeling. Gebruik naam partner, zodat de verkoper bij het halen van de koffie je niet tegenkomt in de computer.

CJSL
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 dec 2007 20:48

Re: BRUGMAN KEUKENS

Ongelezen bericht door CJSL »

Helemaal niet coulant!

Er is wel degelijk sprake van dwaling: Wij hebben aan het servicecentrum van Brugman gevraagd of dit probleem zich ook kan gaan voordoen met onze nieuwe keuken. Dit na aankoop van beide keukens naar aanleiding van de problemen met onze huidige keuken. Het servicecentrum heeft hierop geantwoord dat het probleem aan het vochtgehalte in huis ligt en dat dit dus bij onze nieuwe keuken ook kan gebeuren. Dit hebben wij zwart op wit! Sprake dus van dwaling: als ons dit bij de aankoop van onze nieuwe keuken was verteld, hadden wij de overeenkomst nooit getekend! En we hebben wel degelijk gevraagd naar de kwaliteit van de keukenkasten, dit is ons toen niet verteld! Dit gaat dus om onze nieuwe keuken en niet meer om onze huidige keuken.

Verder is het natuurlijk belachelijk dat ik rekening moet gaan houden met dampen van koken, vaatwasser of andere apparatuur: het gaat hier notabene om een KEUKEN!!!!!!

Wat betreft de coulance van Brugman: niks coulance gewoon schandalige brutaliteit!

Wij zullen met onze bolstaande keukenkasten voor het filiaal in Ekkersrijt gaan staan om potentiele kopers de kwaliteit van de keukens te laten zien. Wij spenderen graag wat vrije uurtjes om anderen dit leed te besparen!
Laatst gewijzigd door CJSL op 22 dec 2007 17:16, 2 keer totaal gewijzigd.

CJSL
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 dec 2007 20:48

Re: BRUGMAN KEUKENS

Ongelezen bericht door CJSL »

Wij hebben overigens geen enkele boodschap aan de geschillencommissie van Brugman.

Wij hebben geen overeenkomst met hun, de overeenkomst is namelijk onder valse voorwendselen met ons aangegaan. Wij dienen dus ook niets te betalen. Sterker nog, Brugman dient ons nog de aanbetaling te retourneren

16again
Berichten: 16169
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: BRUGMAN KEUKENS

Ongelezen bericht door 16again »

Vaak maak ik de consument hier attent op zijn rechten, hier overschat de consument mijn insziens de eigen rechten.
.....nieuwe keuken ook kan gebeuren
Vertelt de autoverkoper dat de versnellingsbak in de soep kan lopen?
Vertelt de verkoper van de plasma TV dat het apparaat kan doorbranden?
Dat hoeven ze ook niet! Je hebt gewoon garantie en recht op een deugdelijk product. Tevens behoort de consument te beseffen dat producten geen oneindig lange levensduur hebben.

Ook voor een rechter zal een beroep op vals voorwendsel/dwaling weinig opleveren ben ik bang.

Voor je oude keuken heb je op grond van de conformiteitseis recht op een bijdrage van de reparatiekosten. Bij een normale levensduur van bijvoorbeeld 10 jaar betekent dat je recht hebt op een bijdrage van 25% op reparatiekosten.

Dubbelzout
Berichten: 21
Lid geworden op: 12 nov 2007 11:59

Re: BRUGMAN KEUKENS

Ongelezen bericht door Dubbelzout »

Geplaatst op 19 Dec 2007 09:29 door CJSL
--------------------------------------------------------------------------------
Helemaal niet coulant!

Er is wel degelijk sprake van dwaling: Wij hebben aan het servicecentrum van Brugman gevraagd of dit probleem zich ook kan gaan voordoen met onze nieuwe keuken. Het servicecentrum heeft hierop geantwoord dat het probleem aan het vochtgehalte in huis ligt en dat dit dus bij onze nieuwe keuken ook kan gebeuren. Dit hebben wij zwart op wit!
Zo te lezen in uw eigen woorden, houdt Brugman zich keurig aan de met u gemaakte afspraken. Zij hebben voor u zwart op wit gezet dat bij een te nat huis, de folie los kan laten. Nu... die laat los. Dus u hebt gekregen wat ze u zwart op wit toegezegd hebben.

Wat mij in uw verhaal het meest verbaast: u hád al een keuken van dat type met het probleem. Tóch koopt u wéér precies zo'n keuken.

Ben ik nou gek???

santander
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jul 2007 14:49

Re: BRUGMAN KEUKENS

Ongelezen bericht door santander »

Dit doet me denken aan een totaal ander verhaal die ik meemaakte toen ik nog bij een oliemaatschappij werkte. De monteur van de wasstraat verklaarde na meerdere storingen dat deze niet tegen water kon????

Wie is nou gek??? Je mag een deugdelijk product verwachten, een keuken is immers een grote aankoop. Zo kochten bij een massief houten aanrechtblad, bij installatie kregen we te horen dat we voorzichtig moesten zijn met water..... of de folie van de kast onder de oven liet los, kwam dus de hitte van de oven. Zo lust ik er nog een paar :roll: (was overigens geen Brugman keuken)

Maar ik ben bang dat degende die hiervoor reageerden gelijk krijgen want gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende zaken. De wet is vaak zo vaag dat elke leverancier eronder uit kan komen. En zoals je al gemerkt zult hebben, is service niet meer vanzelfsprekend.

Probeer eruit te komen met je leverancier en veel succes.

laurens1966
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2007 15:22

Re: BRUGMAN KEUKENS

Ongelezen bericht door laurens1966 »

ik heb zelf jarenlang op de serviceafdeling gewerkt eerst op de klantenservice daarna als serviceverwerker en had dan ook 18 monteurs onder mijn hoede.

Het front dat u heeft is met folielaag, de ondergrond is van mdf.
de folie kan op 2 mannieren loslaten, idd door vocht. na verloop van tijd is dit mogelijk.

oorzaken te vochtig huis ( met koken geen of nauwelijk afzuigkap gebruiken folie laat los can de naast gelegen deurtjes en of wanden)
tweede plek waar het kan gebeuren is het onderkastje van de spoelbak
3e plek bij de oven.

er is zelfs nog een oorzaak te noemen en dat is met veel te vochtige doek de kastjes reinigen.

Ik wil er nog bij aanvullen dat dat bij elke foliekeuken het probleem zich voor kan doen.

De oplossing die de DMG groep u biedt is genereus tenslotte is de keuken al 7 jaar oud, dat aanbod zult u met geen enkel ander produkt ooit krijgen.

De klant heeft altijd bovenaan gestaan, tenslotte is de klant degene die een bedrijf kan maken en breken echter het moet wel in alle reeele contexten gezien worden.

Op het moment dat de keuken afgeleverd wordt krijgt men ook een gebruikersvoorschrift erbij.

ik wens u succes met uw keuze

santander
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 jul 2007 14:49

Re: BRUGMAN KEUKENS

Ongelezen bericht door santander »

Wat ik wel vreemd vindt, is de opmerking de keuken is al 7 jaar oud. Is dat dan een normale levensduur van een foliedeur? Vind ik eerlijk gezegd wel aan de korte kant, en is volgens mij meer gebaseerd op de gemiddelde tijd waarin een huis verkocht wordt.

Een makelaar houdt nl. ook ca. 7 jaar aan voordat iemand zijn huis verkoopt. Of is dat gewoon toevallig?

Ik zou eerder adviseren om een deur te nemen van MDF gespoten of een houten deur, die kan je altijd weer over laten spuiten. Ik vraag me wel af hoe lang de levensduur daarvan kan zijn?

Eric H
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2007 14:48

Re: BRUGMAN KEUKENS

Ongelezen bericht door Eric H »

Ook ik heb in 1993 een keuken bij Brugman gekocht.
Deze zou in Januari 2004 geplaatst worden. Tevens ben ik toen op hun aanbod ingegaan om 10 % korting te krijgen op een badkamer, welke ik dan kon laten komen als ik zo ver was met de verbouwing.DEZE MOEST IK DAN WEL METEEN HELEMAAL BETALEN
De keuken werd "op maat" geleverd, en de monteur wou deze plaatsen. Er was géén rekening gehouden met de verwarmingsbuizen,welke achter de keuken door lopen, dus de vaatwasser paste zowieso niet,en de kasten moesten "uitgezaagd" worden. Dit zou nog eens 1500 gulden meer kosten, bovenop de 24000 gulden wat de keuken al kostte.
Ik heb toen zelf een voorzetwand moeten maken, zodat de monteur een rechte wand had vóór aanvang plaatsing. Het een na het andere probleem stapelde zich op: hoeken die niet klopten, wéér 6 weken wachten enz. Al met al heeft het een jaar geduurd voordat de keuken af was. Althans af: het regaal paste ook niet en dus moest de chewranglat, de afwerklat langs het kozijn eraf. Deze latten zijn grote ronde (oud huis ) Dit werd NIET verder afgewerkt ! Na veel geklaag kwam de directeur van Brugman Heerlen kijken. Het enige wat hij kwam doen was mij overhalen om een ETENSBON VAN 50 GULDEN aan te nemen, zodat ik "lekker op kosten van Brugma'n kon gaan uit eten"
VOORWAARDE WAS WEL DAT IK ZELF DE AFWERKING VOOR MIJN REKENING MOEST NEMEN! Uiteraard heb ik dit geweigerd !
Als je als bedrijf fouten maakt,moet je ze maar oplossen !
Uiteindelijk hebben ze een timmerman gestuurd die dit heeft ingefreesd. Eindelijk,de keuken was af.
Nu de verbouwing van de slaapkamer naar badkamer.
Ik was nog niet begonnen toen ik al een telefoontje kreeg van Brugman Heerlen: IK MOEST BINNEN 5 DAGEN DE BADKAMER OPHALEN ANDERS WERD DEZE DOORVERKOCHT AAN DERDEN EN WAS IK AL MIJN GELD KWIJT! EN ONZE AFSPRAAK DAN?
Uiteindelijk zat ik dus met een badkamer op mijn eigen slaapkamer te wachten tot deze in de nieuwe badkamer geplaatst kon worden.
WAT EEN ONGELOOFLIJK GOEDE SERVICE VAN BRUGMAN!!!

NU KOMT HET; IN 2007 EEN WATERSCHADE GEHAD. HEVIGE REGENVAL WELKE DE AFVOER NIET AANKON,WAARDOOR MIJN KEUKEN OVERSTRROOMDE. TAXATEUR VD VERZEKERING GEKOMEN, WELKE ME VROEG OM EEN OFFERTE VAN DE LEVERANCIER.
IK NAAR BRUGMAN. GEVRAAGD OF IEMAND VAN HUN LANGS KON KOMEN VOOR EEN OFFERTE TE MAKEN. ANTWOORD VAN BRUGMAN:
DE KEUKEN IS AL 10 JAAR OUD,EN WE DOEN NU ZAKEN MET ANDERE LEVERANCIERS, DUS WE KUNNEN U NIET HELPEN !
ZELFS VOOR EEN OFFERTE KOMEN ZE NIET EENS LANGS !
NEE, JE MOET EERST EEN NIEUWE KEUKEN KOPEN EN GELIJK 15000 EURO ACHTER LATEN VOORDAT BRUGMAN IETS DOET !!!

VOOR MIJ NÓÓIT MEER EEN KEUKEN VAN BRUGMAN !

Eric

laurens1966
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2007 15:22

Re: BRUGMAN KEUKENS

Ongelezen bericht door laurens1966 »

Beste mensen u met wel in alle reelheid blijven denken.
de keukenleveranciers wisselen per jaar hun collectie en er blijven onderdelen leverbaar echter op is op dat kan ook niet anders anders zou men alleen al pakhuizen bij moeten bouwen voor het geval dat en vul de rest maar in.

de offerte van de keuken van 10 jaar kan alleen maar gemaakt worden indien de klant exact dezelfde opstelling wilt materiaalgebruik etc, doordat er meerdere onderdelen gewoonweg neit meer leverbaar zijn (waarvoor u brugman niet op aan kunt spreken, ligt aan de leveranciers) is het afhankelijk van de schade wat er gebeurdt, mensen kunnen bv andere deuren willen, maar bij waterschade is ook het onderblok aangetast. er zijn gigantisch veel oorzaken waar je als leek niet eens bij stil kunt staan wat er allemaal bij een keuken komt kijken.

bij het voorgaande geval mbt plaatsing keuken weet ik niet of de keuken is ingemeten door eigen monteurs van brugman, als dat is gebeurdt is er een hele lijst met punten die worden aangegeven waar opstakels zitten hoogte doorsnede etc etc. daarna krijgt de klant het inmeetrapport mee en meestal als de klant de oude keuken sloopt (gebeurdt meestal na het inmeten) kunnen er extra opstakels opdoemen die dan zelf door de klant verholpen moeten worden.

dan zijn er nog afspraken of de keuken;eveancier de muren in freeswerk etc etc kan doen, of dat de klant dat zelf moet oplossen. de keuken wordt ingemeten en een keuken is altijd 90 graden zijn de muren scheef moet de klant dat zelf oplossen.

als er reclamaties zijn wordt alles verwerkt besteld en ingeplant daar gaat nu eenmaal tijd overheen, het is zelfs zo dat het de klant ook al is het de fout van een klant meestal uit coulance wordt gehandeld.

een keuekn is geen auto die kant en klaar geleverd wordt vanuit een fabriek een keuken bestaat uit tig onderdelen die besteld moet worden bij diverse leveranciers, uiteindelijk moet het eindproduct bij de klant staan dat vergt meer dan men denkt, denk aan dat klanten een keuken uitzoeken en de fabriekant laat weten helaas we hebben hem niet meer in de collectie komt voor keukenkeverancier mag dan iom de klant een oplossing bedenken, apparaten die in de brochures staan die door aallerlei oorzaken neit uitgeleverd worden, echter de keukenleverancier wordt erop aangekeken, nogmaals er zijn heel veel partijen bij betrokken om een goed eindproduct neer te zetten.

16again
Berichten: 16169
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: BRUGMAN KEUKENS

Ongelezen bericht door 16again »

Een afspraak om de badkamer te leveren zonder duidelijke termijn maar pas zodra je verbouwing gereed is komt bij mij over als afspraak met een open eind:
Zo werd je in 1993 gekochte keuken pas in 2004 geplaatst.

Pfffff

Re: BRUGMAN KEUKENS

Ongelezen bericht door Pfffff »

Ook ik heb in 1993 een keuken bij Brugman gekocht.
Deze zou in Januari 2004 geplaatst worden
hahaha :lol: :lol:
Je moet uit een ei komen, dat kan niet anders ;-))

GWTE
Berichten: 928
Lid geworden op: 21 mei 2007 21:16

Re: BRUGMAN KEUKENS

Ongelezen bericht door GWTE »

Eric H lijkt mij echt een succesvol klusser.
Je moet uit een ei komen, dat kan niet anders
We komen toch allemaal uit een ei Pfffff......je weet wel eitje...zaadje :D

koningsjpc
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:29

Re: BRUGMAN KEUKENS

Ongelezen bericht door koningsjpc »

Mijn vrouw en ik hebben enkele jaren geleden een keuken gekocht bij Piet Klerkx te Waalwijk( =onderdeel van Mandemakers keukens). Keuken werd goed geplaatst, behalve de achterwand (die in 2 delen geplaatst werd, wat nauwelijks zichtbaar was). Na enige tijd een klein mankement aan keuken. Monteurs kwamen direct. Zagen deze achterwand en vertelden mij, dat dit NIET kon en dat er zorggedragen zou worden voor een nieuwe achterwand uit 1 stuk. Dit werd gratis vervangen. Na ongeveer 3 jaar (dus dit jaar) waren enkele deurtjes verzakt w.o. een deur, die ik zelf niet recht kon krijgen. Hierover gebeld en monteurs van Piet Klerkx kwamen direct. E.e.a. werd gratis gerapareerd.
Opm.: monteurs van piet Klerkx (Mandemakers) zijn niet in loondienst van Piet Klerkx, doch een ander zelfstandig bedrijf, die ook weer zelfstandige keukenmonteurs inhuurt. De achterwand kwam dus voor rekening van de monteur, die de keuken had geplaatst incl. arbeidsuren.
Al met al: ik heb heel goede ervaringen met Piet Klerkx (Mandemakers). dus ik kan alleen adviseren, ga hier de volgende keer naar toe. Met Mandemakers zelf heb ik dus GEEN ervaring, wel met de dochteronderneming hiervan t.w. Piet Klerkx (keukens).
Heb overigens dezelfde ervaringen bij Piet Klerkx voor woninginrichting, zoals bank, kast, slaapkamer etc.

Jan Konings

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: BRUGMAN KEUKENS

Ongelezen bericht door loesjes »

lekker relevant is je berichtje aan dit onderwerp. koningsjpc.....misschien moet je even een andere media groep vinden om reclame te maken.

koningsjpc
Berichten: 46
Lid geworden op: 26 jan 2005 11:29

Re: BRUGMAN KEUKENS

Ongelezen bericht door koningsjpc »

Loesjes:

Dit is dus totaal geen reclame voor Piet Klerkx, maar een ervaring die wij met dit bedrijf hebben gehad en dat zijn dus 2 verschillende dingen.
Ik vind overigens dat, naast kritiek op bedrijven (die meeestal wel juist is) ook eens een goed woord voor een bedrijf gegeven kan worden. Als ik een keuken bij Brugman had gekocht, had ik hier misschien ook wel kritiek op dit bedrijf gegeven. Ik ken overigens Brugmans keukens op Ekkersrijt te Son wel ( is 5 minuten van mijn woning verwijderd), maar zullen hier dus ook nooit een keuken kopen.

J.Konings

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: BRUGMAN KEUKENS

Ongelezen bericht door loesjes »

Deze topic gaat over brugman, niet over piet dus als je je ervaringen wilt geven, dan kun je denk ik toch beter een nieuw topic plaatsen.

Eric H
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2007 14:48

Re: BRUGMAN KEUKENS

Ongelezen bericht door Eric H »

Heb inderdaad wel verstand van klussen.
Ben zelf werkzaam in de bouw en heb sinds 5 jaar ook een
teakmeubelzaak, Eran-Teak genaamd,waarbij wij ook keukens op maat maken alsook badkamers.
En ja, de keuken is door Brugman zelf ingemeten.
Met betrekking tot de waterschade offerte:

Het enige waar ik bij Brugman om gevraagd heb, is een geschat bedrag van de schade. Ik heb NIET gevraagd om een offerte waarbij ze de kostprijs van deze oudere keuken moeten offreren. Een schatting kan iederen maken,alleen mag je dat niet met je eigen bedrijf....
Ik heb dit dan ook door een derde laten doen.
Feit is dat Brugman zich hier gewoon erg makkelijk er van af maakt.
Ik heb zelfs bij aanvraag al gezegd dat het waarschijnlijk toch niet meer mogelijk is deze te repareren, en dat ik ,nu ik zelf een teakmeubelzaak heb,en dus de mogelijkheid zelf een keuken op maat te maken, toch ga voor een nieuwe.

loesjes
Berichten: 705
Lid geworden op: 22 sep 2005 10:26

Re: BRUGMAN KEUKENS

Ongelezen bericht door loesjes »

feit is dat brugman simpel weg geen belangstelling heeft om je een offerte te doen ivm schade. dat kan toch?
en helemaal als je toch zelf al laat blijken dat je zelf een keuken gaat maken voor jezelf dan zou ik daar ook geen tijd in willen steken. vind het dan ook wel begrijpelijk dat ze zo reageren

Gesloten