LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabomobiel... kan het erger?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
petermee

Rabomobiel... kan het erger?

Ongelezen bericht door petermee »

Mijn huidige mobiel staat al een tijdje op het punt om te hemelen. Ik heb geen gewone telefoonaansluiting en rekende uit dat mijn prepaid wel erg duur in gebruik is. Uiteindelijk leek mij de aanschaf van een Rabomobiel (abonnement) - met nummerbehoud - dé oplossing. Zeker ook omdat ik klant ben bij deze bank. Een telefoon met abonnement is alleen aan te schaffen via de site van rabomobiel. De site gaf echter telkens een foutmelding bij de bestelling. Ontelbare keren "klantenservice" opgebeld en bij de bank geweest. Uiteindelijk wél een mobiel, maar ik kon de simkaart niet activeren! Weer opgebeld en nu is gelukkig ook dát probleem opgelost. Kosten voor telkens bellen naar service; schatting van 40-50 Euro.

Ook de aanvraag van nummerbehoud is slecht; Ik moest het meegeleverde aanvraagkaartje dichtplakken, waarvan de plakstrip niet plakte (dus creatief met fotoplakkers). Op het kaartje stond een ánder telefoonnummer vermeld dan dat ik had en dat ik wilde behouden. En jawel, een telefoontje naar... u raad het al... "klantenservice"...doet wonderen.

Echt in en in triest; hoge telefoonkosten door fouten van Rabomobiel en langdurige ergenis. Eíndelijk lijkt de telefoon nu (met een tijdelijk nummer) te werken. Hopelijk levert het overzetten van mijn oude nummer naar het nieuwe toestel geen problemen op, maar rabomobiel kennende, zullen het wel weer een hoop "klantenservice"-telefoontjes worden.

Ik begin me steeds meer af te vragen waar ik aan begonnen ben; het hele gebeuren schept mij weinig vertrouwen in de toekomst en uiteindelijk blijkt rabomobiel, dankzij hun broodnodige klantenservice, behoorlijk duur te zijn. :evil:

Peter

Trapito

Re: Rabomobiel... kan het erger?

Ongelezen bericht door Trapito »

Peter,

De RABO zegt:

"Het is tijd voor een bank die het anders doet"

Mogelijk interpreteer jij "anders" niet het zelfde dan de RABO.

Slechter, duurder, complexer, klant onvriendelijker, etc. kan toch ook "anders" zijn?

nogeda

Ongelezen bericht door nogeda »

Ik zelf heb Rabomobiel abonnement al meer dan een jaar.
Het bevalt mij zeer goed en ben er erg tevreden over.

Ik heb echter wel een simlock vrije telefoon gekocht, die de Rabo niet leverde Nokia N95. Maar dat was mijn eigen besluit. Ik ben al vaker overgestapt naar een andere provider voor de telefoon met nummer behoud en heb daar slechte ervaringe mee.
Daarom heb ik gewoon een simonly genomen met een nieuw nummer.
Dit kost alleen wat emails naar die mensen die het nummer moeten weten.

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

michielverbeek

Ongelezen bericht door michielverbeek »

Over Rabo-mobiel kan ik maar één ding zeggen "Schoenmaker blijf bij je leest"

BlackStone

Ongelezen bericht door BlackStone »

En petermee weet je wat nou zo erg is, je kunt niet meer terug want je zit er 1 of misschien nog erger 2 jaar aan vast. :cry: :cry: :cry:
Laatst gewijzigd door BlackStone op 19 dec 2007 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Frankkk

Ongelezen bericht door Frankkk »

Opzegtermijn bij Rabo Mobiel is 3 maanden zie ik op de site.

BlackStone

Ongelezen bericht door BlackStone »

Gelukkig maar.

n van der plas

Ongelezen bericht door n van der plas »

Ik heb sinds enkele maanden ook rabomobiel,ik heb er in het begin problemen mee gehad maar die werden al gauw opgelost :D Nu heb ik geen problemen meer met rabomobiel,groeten mevrouw N van der Plas

jopieslim

Ongelezen bericht door jopieslim »

Hier al bijna een jaar rabomobiel tot volle tevredenheid. :)
Geen enkele klacht gehad.

chevy

Ongelezen bericht door chevy »

De Rabobank heeft tot 2 keer toe 6 euro abonnementsgeld (per kwartaal) voor mobielbankieren van mijn rekening geschreven terwijl dat gratis is.
Ik heb Rabomobiel prepaid, een rekening bij de Rabo en internetbankieren.
Diverse keren contact gehad met helpdesk,niets uitgekomen en werd later teruggebeld met de mededeling het zelf te regelen via mijn eigen Rabo bank.
Dit heb ik gedaan zij begrepen ook niet hoe dat kon,hebben het uitgezocht en het schijnt een landelijk probrobleem te zijn.
Wel heb ik het geld netjes
teruggeboekt gekregen.
Mensen met Rabomobiel LET DUS OP UW REKENINGAFSCHRIFTEN!!!!!

margo49

Ongelezen bericht door margo49 »

Hallo Onze zoon heeft in dec.2007 contact gehad met een datingserviceburo (onbewust had het nr van een leuk meisje gekregen)
Het bleek dat hij een flinke rekening had.Dat is niet zo leuk zo vlak voor de kerst,rekening maar betaald. Later blijkt dat Rabofoon dezelfde rekening ook nog eens van de bankrekening had afgehaald.Na oud en nieuw begonnen met had callcenter van Rabofoon te bellen enkele malen gebeld ,maar je krijgt steeds een ander aan de telefoon en kan je iedere keer weer je verhaal vertellen.Toen ben ik maar gaan mailen en ieder keer beloven ze dat het geld word teruggestort maar tot nu gebeurd er niets.Wat kan ik hier nog verder mee en heeft iemand dit ook meegemaakt. Voor de rest zijn we best tevreden over Rabomobiel

CindyBles

Ongelezen bericht door CindyBles »

Ik heb sinds december 2006 een abonnement bij Rabomobiel.
Tot nu toe nooit problemen gehad, op 1x defecte accu.
Maar nu is mijn telefoon (Nokia 6233) defect.
Ik heb via usb-kabel foto's overgezet van telefoon naar pc. Daarna kreeg ik de melding van software-update voor telefoon. Die wilde ik installeren. Telefoon valt uit en gaat niet meer aan.
Ik heb zelf een nieuwe accu gekocht omdat die sowieso voor eigen rekening is. Maar dat helpt niet. Telefoon schakelt niet meer in.
Volgens de site van Nokia zit er 2 jaar garantie op het toestel. Wat moet ik doen om mijn telefoon gerepareerd te krijgen??
Mijn abonnement loopt in december af, krijg ik dan de mogelijkheid om een ander toestel te kiezen zoals bij KPN?

Volgens de helpdesk kost de reparatie sowieso 100 euro.
Toen ik vroeg of ik bij verlenging van mijn abonnement de mogelijkheid krijg om een nieuw toestel te kiezen kon dat volgens haar niet. Terwijl KPN juist altijd stunt met nieuwe toestellen bij verlengen.
Mijn toestel heeft veel geleden dus ik ben echt na 2 jaar wel toe aan een nieuwe. Volgens de helpdesk kan ik dan het beste een prepaid toestel kopen en de huidige simkaart overzetten. Maar die toestellen zijn kei duur dus dat vind ik eigenlijk geen opie.

Is er iemand die ook een defect toestel van Rabomobiel heeft gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Mijn vraag op de site: nieuw abonnement + nieuw toestel? werd als volgt beantwoord:
Via onze webshop kunt u bij uw Rabo Mobiel BundelVrij en abonnementen met belbundel of een Prepaid telefoon aanschaffen.

Als u al een Rabo Mobiel abonnement heeft met toestel dan dient u wel eerst uw huidige toestel afbetaald te hebben. Wanneer u uw toestel sneller of in 1 keer wilt afbetalen dan dient u contact op te nemen met onze Klantenservice via 1200 en (0900) 9890 ( 10 cent per minuut). Zij kunnen er voor zorgen dat dit in orde wordt gemaakt.

khilainy

Ongelezen bericht door khilainy »

ik kn een boek open maken over rabomobiel waar ik er niet ervan af kan komen.2x een nieuwe imate toestel en 1x een samsung u 600 dat in minder als 1 jar stuk is gegaan en de kosten om het te maken bedragen 180,- of toestel afstan of retour sturen zonder te maken voor bijna 50,-.SInds kort is de rabomobiel overgestapt van orange naar KPN en nu kan ik geen smsjes ontvangen van andere providers als de KPN (hun nieuwe netwerk provider).Op het contract staat dat er maandelijks een incasso plaats zal vinden helaas klopt dit ook niet,de ene keer is het wel per mnd en de andere keer doet de rabomobiel 1x per 2 of 3 mnd in 1 keer incasseren.Help hoe kan ik ervan af komen?inmiddels heb ik gelukkig een nieuwe provider en loop nu rond met 2 mobieltjes omdat Rabomobiel mijn oude nr niet vrij wilt geven.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

In de A.V. kijken wat de opzegtermijn is. Schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging opzeggen, naast eventueel wat in de A.V. staat om een rechtsgeldig bewijs van verzenden te hebben. In uw geval kunt u ook vragen om vrijgeving oude nummer per einde contract.
Tevens ook meteen toestemming tot automatische incasso's opzeggen per einde contract datum. In brief verzoeken toezending schriftelijke bevestiging einde contract + datum
hiervan.
Kopie van brief + bewijs van verzenden en ontvangst bewaren.

Gesloten