LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

voordat de bandopname gemaakt word moet je sowieso eerst je geboortedatum en bankrekeningnummer afstaan
Waarom moeten die eerst afgestaan worden vraag ik me af?

CarlaFr
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 dec 2007 16:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door CarlaFr »

Ik ben inderdaad ook gebeld door de nederlandse energiemaatschappij en ik dacht ook dat het van Essent een aanbieding was.
Ik wacht nog steeds op het contract, maar naar de opmerking van tafeltje te horen betekent dat je moet annuleren.
Ik was van mening dat ik het contract ondertekend moet terugsturen als ik akkoord ging. Dit heb ik ook aangegeven op de bandopname die zij maken.

Ik vind deze gang van zaken geen normale manier van klanten binnen halen en vraag mij af of de nederlandse energiemaatschappij hierop aangesproken kan worden.

jhkappert
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 dec 2007 19:01

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door jhkappert »

Ik werd vanavond ook gebeld, of ik mee wou doen met hun actie :?
Ik snap gewoon niet hoe hun aan die vage prijzen komen. Als ik de prijzen vergelijk met mijn huidige leverancier scheelt me dat maar 0,01. Zijn er meer mensen die dit ervaren?

theo33
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2007 21:55

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door theo33 »

ben ook benadert door de nem en heb nu het aanmeldformulier gekregen. ben nu even aan het rondneuzen. hoor een heleboel mensen over onbeschofte benadering,maar daar ben je zelf toch bij? als iemand mij onbeschoft of agressief benadert praat ik geeneens met hem/haar. maar ik mis de info waar ik naar zoek,nl is er nu echt voordeel te halen? hoor ik iemand zeggen ze zijn geen 30 procent goedkoper maar slechts 100 euro denk ik is toch 100 euro,nee dan blijf hij wel bij z`n oude leverancier.wie is nu een dief van z`n eigen portemonnee. doch dit slechts als voorbeeld dat het wel heelveel gaat over hoe,terwijl we toch ook graag willen weten hoeveel goedkoper.

BtoC
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 nov 2007 20:59

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door BtoC »

voordat de bandopname gemaakt word moet je sowieso eerst je geboortedatum en bankrekeningnummer afstaan

Waarom moeten die eerst afgestaan worden vraag ik me af?


Dit moet namelijk gebeuren omdat na dat het welkomstpakket ontvangen is er nog 7 werkdagen de tijd is om het pakket eventueel te annuleren en terug te sturen.

Maar om mensen gelijk klant te kunnen maken zijn een geboortedatum en bankrekeningnummer vereist is het systeem. Zonder die 2 nog onbekende gegevens wordt er NIKS dus opgestuurd.

Een gedupeerde
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2007 10:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Een gedupeerde »

Gistermiddag 17.00 uur is helaas mijn vrouw de dupe geworden van de NEM. Totaal vol onschuld is zij hierop ingegaan (vragen rek.nummer/geb.datum/opnemen op bandje), denkende dat we alleen informatie zouden krijgen. Mijn vrouw verteld mij dat er gebeld is; ik vertel haar dat we waarschijnlijk opgelicht zijn. Helaas raakt zij zo overstuur dat ze erin getrapt is dat de anderhalf uur daarna zelfs niet meer voor haar te herinneren zijn.
Gelijk mijn huidige leverancier gebeld (Essent). Zij maken een meldng bij mijn dossier/file. Hierop heb ik gelijk via de site van de NEM een bericht gestuurd dat we niet aan een overeenkomst willen, gelijk een brief opgesteld en deze verzonden aan [email protected]; vandaag de brief aangetekend verzonden. Vandaag gelijk gebeld met het 0900-nummer,wat niet te bereiken was. Toen het 010 nummer gebeld (dankje forum). Ik ben teruggebeld en het de situatie uitgelegd. Onze postcode was nog niet bekend. Deze dame adviseerde ook een mail te sturen, met de brief naar [email protected] . Tevens contact opgenomen met de geschillencommissie want als ik het zo lees zal het wel uitlopen op een conflict. Toch hoop ik ergens dat we op tijd zijn, binnen de 7 dagen, en dat er niks gebeurt.

Wat levert dit een stress op......

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Maar om mensen gelijk klant te kunnen maken zijn een geboortedatum en bankrekeningnummer vereist is het systeem. Zonder die 2 nog onbekende gegevens wordt er NIKS dus opgestuurd.
Een script VOORAF oplezen lijkt me hierin niet overbodig.
Ik ga uw gegevens opnemen maar daarmee nog niet aanmelden als klant. Ik doe dit zodat ik u een informatiepakket kan toesturen.
Daarop kan de klant dan ja antwoorden, waarmee alle misverstanden uit de wereld worden geholpen.
Als de gegevens zijn opgenomen en de klant geeft te kennen wel gelijk een contract te willen afsluiten, dan volgt het volgende duidelijke script:
U wilt het leverinsgcontract ... bij ... m.i.v. ... afsluiten?
Ik ga dit nu samen met u realiseren.

Pas dan ben je duidelijk en speel je eerlijk spel.
Wat meot een levernacier met mijn geboortedatum en bankgegevens als ik alléén een infofolder wil ontvangen?

theo33
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2007 21:55

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door theo33 »

als je een aangetekende brief stuurt,welk adres gebruiken jullie dan?
veerkade of het adres op de site van de nem?

Beavesk
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2007 13:07

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Beavesk »

theo33


Geplaatst op 04 Dec 2007 21:58 door theo33


--------------------------------------------------------------------------------

ben ook benadert door de nem en heb nu het aanmeldformulier gekregen. ben nu even aan het rondneuzen. hoor een heleboel mensen over onbeschofte benadering,maar daar ben je zelf toch bij? als iemand mij onbeschoft of agressief benadert praat ik geeneens met hem/haar. maar ik mis de info waar ik naar zoek,nl is er nu echt voordeel te halen? hoor ik iemand zeggen ze zijn geen 30 procent goedkoper maar slechts 100 euro denk ik is toch 100 euro,nee dan blijf hij wel bij z`n oude leverancier.wie is nu een dief van z`n eigen portemonnee. doch dit slechts als voorbeeld dat het wel heelveel gaat over hoe,terwijl we toch ook graag willen weten hoeveel goedkoper.

Niks ben je zelf bij, gisteren gebeld, mijn vrouw heeft gezegt niet te willen switchen, toen vroeg hij om bankrekening nummer en heeft ze niet gegeven. Toen zei hij dat ze toch klant was geworden en dat hij de welkomstpapieren opstuurde. En vandaag dus binnen gehad. Dit is klinklare onzin dat je zomaar lid kan worden zonder zelf toestemming te geven. Wat kunnen we precies hieraan doen ? Tis van de gekke dat je huidige leverancier niet eens de switch kan tegenhouden die je als klant niet gemaakt hebt.

c.wenting
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2007 16:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door c.wenting »

Beste Jasper,
goed dat je deze actie hebt ondernomen. Ik hoop dat dit mensen aanspoort om dit ook te doen. Ik heb gelukkig uiteindelijk nooit meer iets van de NEM gehoord na hun telefoontje maar als ik alle verhalen zie op dit forum dan hoop ik echt dat aan deze praktijken snel een einde komt. Ben benieuwd naar het artikel in het Parool! Succes verder!
Frouke

gerard78
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2007 13:29

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard78 »

De NEM moet stoppen met deze misleidende colportagepraktijk!

vandaag ben ik gebeld:
In het gesprek werd de indruk gewekt dat de medewerker sprak namens onze huidige leverancier Nuon die verlaging van tarief adviseerde. Het gesprek was misleidend. Een een overstap naar een andere energieleverancier overwegen wij niet. Dit heb ik ook gezegd, hopelijk ben ik nu niet automatisch overgestapt. ik heb enkel alleen om informatie gevraagd. Ik heb gezegd "dat betekent dus dat ik moet overstappen"....er werd gezegd "nee hoor, u blijft gewoon bij NUON maar en wij zeggen Green Choice (hier heb ik een contract mee) voor u op.

Het is verschrikkelijk. Ik hopp niet dat ik er in getrapt ben.

NetIron
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2007 22:23

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NetIron »

Beste mensen,

Vanavond gebeld door de NEM. Ze hadden eerst mijn vrouw aan de lijn, toen die het niet meer vertrouwde kreeg ik de NEM aan de lijn. Ze wilden weten wat mijn bankrekeningnummer was, heb ik niet gegeven.

Na een onduidelijk gesprek werd geroepen dat ze een opname ging starten waarin het toesturen van de informatie vastgelegd wordt. Ik heb toen steeds gezegd dat ik niet akkoord ga omdat het me niet duidelijk is. Die mevrouw bleef steeds haar zin herhalen dat het niet de bedoeling is dat ik roep dat ik niet akkoord ga, en probeerde me over te halen om akkoord te gaan.

Toen heb ik de verbinding verbroken en heb gezocht op internet met als zoekwoord de NEM, met uiteindelijk deze forummelding als gevolg.

Ik heb reeds een mail gestuurd die ik van iemand in het forum heb gevonden. Deze heb ik gestuurd naar alle mailadressen die ik in dit topic aanwezig zijn. Verder zal ik morgen een bezoek brengen aan de veerkade 1 voor wat opheldering en zal ik als een waakhond voor de brievenbus klaarzitten met een aangetekende brief in de aanslag + alle tools die jullie in dit topic hebben gegeven om een eventuele aanmelding ongedaan te maken, waarvoor mijn grote dank,

Ik zal jullie op de hoogte houden van de afwikkeling,

groetjes,
NetIron

Henk A
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2007 14:08

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Henk A »

Ook ik ben slachtoffer geworden van de smerige verkooppraktijken van een callcentermedewerker van de Nederlandse Energie Maatschappij. Na het telefoongesprek ging ik zoeken op internet en heb ik deze thread op dit forum van begin tot eind doorgelezen en daarna snel actie ondernomen. Het ziet er naar uit dat het bij mij wel goed afgelopen is. Ik heb een bevestiging van annulering per email ontvangen en een schriftelijke bevestiging is mij toegezegd. Ik wil mijn verhaal doen omdat ik denk dat veel mensen bij wie het uiteindelijk goed is afgelopen niet op dit forum posten om uit te leggen hoe het bij hun gegaan is en hoe ze het voor elkaar hebben gekregen.

Ik werd afgelopen dinsdagavond gebeld met hun 'aanbod'. Het verhaal was erg vaag en ook doorvragen kon het voor mij niet helder maken. Ik wilde een goed aanbod niet missen, dus ik vroeg of ik de informatie ook schriftelijk kon ontvangen. Dat kon wel, maar dan moest ik wel een paar van mijn gegevens bevestigen. Mij is meerdere keren toegezegd dat ik alleen informatie zou ontvangen en dat ik nergens aan vast zou zitten, ook niet als ik de informatie die mij toegestuurd zou worden alleen zou lezen en niets terug zou sturen. Bij de vragen die je moet beantwoorden met 'ja' kwam ineens de vraag voorbij of ik begreep dat ik overstap naar een andere energieleverancier. Hierbij heb ik de callcentermedewerker onderbroken en gezegd dat ik heb toch had duidelijk gemaakt dat ik echt alleen informatie wilde ontvangen. Nee, dat was goed zei hij. Nou ok, en het gesprek was afgelopen.

Ik vertrouwde het niet helemaal en ik was blij dat ik alleen informatie had aangevraagd. Ik besloot toch even op internet te kijken om te zien of andere mensen ervaringen hadden met de Nederlandse Energie Maatschappij. Toen kwam ik op dit forum en schrok me rot van de vele negatieve reacties over de NEM. Ik baalde er flink van dat ik door het telefoongesprek hoogstwaarschijnlijk al als klant was geregistreerd en dat mijn huidige contract met mijn huidige energieleverancier snel zou worden opgezegd. Ik heb gelijk een klachtenbrief opgesteld en verstuurd via de website nlenergie.nl en twee emailadressen die ik op dit forum had gevonden. De volgende dag (woensdag) heb ik voor de zekerheid dezelfde klacht ook als aangetekende brief verstuurd naar hun postbus adres.

Op mijn klacht via de website kreeg ik vrij snel een automatische bevestiging dat mijn bericht in goede orde ontvangen was en dat deze binnen 1 werkdag opgenomen zou worden in hun systemen en dat ze er naar streven om mijn klacht binnen 10 werkdagen van een reactie te voorzien. Ja, dat is dus echt te laat aangezien ik waarschijnlijk binnen 7 dagen na het telefoongesprek vast zou zitten aan het 'contract'.

Donderdagochtend kreeg ik de gevreesde 'bevestiging van aanmelding als klant' op mijn spreekwoordelijke deurmat. Begin van de middag heb ik een aangepaste versie van mijn oorspronkelijke klacht weer naar de twee emailadressen en via de website verstuurd. Niet lang daarna kreeg ik een reactie op mijn oorspronkelijke email die ik had gestuurd naar [email protected]:
Hartelijk dank voor Uw email. Wij waarderen het altijd, als consumenten de moeite nemen om contact met ons te zoeken en wij handelen een eventuele klacht graag tot ieders tevredenheid af. De Nederlandse Energie Maatschappij wil uitsluitend klanten werven die bewust voor ons en onze producten kiezen. De door U beschreven sfeer van het gesprek, is niet representatief voor onze wijze van verkopen. Dagelijks zijn wij bezig om onze verkoopagents te trainen, zowel verkooptechnisch, als inhoudelijk. Helaas geven zij incidenteel geen gehoor aan de instructies en kiezen zij een eigen weg in het verkoopgesprek. De bewuste verkoopagent, die U heeft gesproken, hebben wij aangesproken en na wederhoor bleek dat hij zijn naam gefingeerd had. Wij keuren dit ten strengste af. Deze persoon heeft een zware laatste waarschuwing gekregen en bij een volgende klacht, zal deze persoon direct ontslagen worden. Middels Uw email heeft U de aanmelding geannuleerd en langs deze weg bevestig ik Uw annulering. U zult daar tevens een schriftelijke bevestiging van ontvangen. Ook zullen Uw adresgegevens niet meer gebruikt worden voor commerciële doeleinden binnen De Nederlandse Energie Maatschappij.
Snel actie ondernemen na het telefoongesprek of/en na het ontvangen van de 'aanmelding' kan dus wel degelijk het gewenste resultaat hebben.

Mijn advies:
Mail zo snel mogelijk na het telefoongesprek of na het ontvangen van de bevestiging van je aanmelding een goedbeargumenteerde klacht naar [email protected]. Maak duidelijk wat je klacht is en heel duidelijk dat je af wil zien van je aanmelding. Stuur voor de zekerheid de klacht ook als aangetekende brief en bewaar een kopie voor jezelf. Een aangetekende brief komt altijd aan en kunnen ze niet niet ontvangen hebben. Dit is nuttig als eventueel bewijsstuk later als het annuleren toch mis gaat. Reageren via de website heeft eigenlijk geen zin als je nog binnen de bezwaarperiode wilt annuleren. Het is echter geen moeite om je klacht even copy-paste via de website te versturen. Klagen via de telefoon heb ik niet geprobeerd, omdat ik geen vertrouwen meer had in hun callcentermedewerkers en ik m'n geld ook niet wil verspillen met in de wacht te staan. Vergeet bij je klacht trouwens niet het telefoonnummer en de dag/tijd te vermelden waarop je gebeld bent.

Tenslotte, wees in het geven van je klacht duidelijk met je eisen. De afsluiting van mijn klachtenmail was misschien wat te, maar maakte wel duidelijk wat ik wilde en dat ik vastbesloten was. Samengevat, ik eis/verwacht:
- dat mijn klacht per direct in behandeling wordt genomen.
- een schriftelijke bevestiging van mijn klacht.
- een schriftelijke bevestiging dat ik afzie van een contract met de NEM.
- dat jullie uitzoeken met wie ik heb gesproken en de juiste stappen ondernemen.
- dat mijn gegevens discreet behandeld worden.
- dat jullie aan mij terugkoppelen welke acties jullie hebben ondernomen.
- dat al mijn gegevens uit jullie bestanden worden verwijderd.

Ok, dat was mijn verhaal en advies. Sorry dat mijn post zo lang is geworden. Even voor de duidelijkheid, ik wil met mijn post de verkoopstrategie van de Nederlandse Energie Maatschappij absoluut niet goed praten. Het enige dat ik wil zeggen is dat je door snel actie te ondernemen er nog wel vanaf kunt komen. Voor de mensen voor wie de bezwaarperiode van 7 dagen is verstreken heb ik persoonlijk geen advies. Ik wil ze veel sterkte, succes en uithoudingsvermogen wensen.

Michelle121
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2007 14:18

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Michelle121 »

Het is interessant om alle, vaak negatieve, verhalen te lezen over de Nederlandse Energie Maatschappij. Zelf ben ik ook "slachtoffer" van bovengenoemde maatschappij geworden.

Toen ik in november 2005 het contract heb afgesloten, was alles prima in orde en was ik er ook tevreden over. Het enige nadeel wat er aan vast gebonden zat, was dat ik keer op keer rekeningen van Essent in de brievenbus vond, alszijnde het maandelijks voorschotbedrag. Daarop heb ik besloten om beide instanties te bellen en hetgeen wat ik te horen kreeg is : de netwerkbeheerder, Essent, wilde de transportkosten betaald hebben via mij en de Nederlandse Energie Maatschappij wilde dat ik die rekeningen na de NEM (even voor het gemak) moest faxen en dat de NEM er voor zou zorgen dat het onderling tussen de NEM en Essent opgelost zou worden.

Prima.

Na veel gefax, bleven er rekeningen van de Essent binnenstromen; herinneringen, aanmaningen, alles zat er wel tussen. Na verloop van tijd toch maar weer met de NEM gebeld. Volgens de mevrouw die ik aan de lijn kreeg was het zo dat ik WEL de Essent behoorde te betalen, gezien de NEM niet verantwoordelijk was voor de transportkosten. "Oh?".

Daarop heb ik besloten om de Essent volledig af te betalen (wat nu uiteindelijk afgerond is) en te stoppen met het betalen aan de NEM. ("Wie denken dat zij wel niet zijn???") Gezien daarop leidde dat het contract verbroken zou worden (waar ik heel erg blij mee was en nog steeds ben, ook al zaten er boetes aan verbonden) en hierop een eindafrekening volgde, kon ik weer opgelucht adem halen... dacht ik.

Op een gegeven moment vond ik in de brievenbus DE afrekening en tot mijn verbazing moest ik ruim 900 Euro ophoesten. De rekening was netjes onderverdeeld in 3 posten: energielevering, de transportkosten en de belasting. "Tja, die transportkosten, had ik die niet al aan de Essent betaald??" Dus, ik klom weer in de telefoon om weer één of andere debiel aan de lijn te krijgen, die mij vrolijk meedeelde dat ik niet in het systeem stond. Que? Letterlijk geciteerd: "u bent dan uit het systeem weggehaald, mevrouw." Echt? Krijg ik nu een cadeautje voor al die ellende die ik mij op mijn hals heb gehaald en voor alle leugens die ik heb moeten aanhoren door het UITERMATE slechte personeel?? Ik geloof er niets van.

Enkele dagen maar weer gebeld, nadat ik er weer een brief van het incassobureau was binnengekomen. Na deze procedure enkele keren herhaald te hebben, had ik eindelijk iemand aan de telefoon die mij zei dat ik in het oude systeem stond. Wat een verrassing, heel erg prettig dat het overige personeel daar ook van op de hoogte is. Eindelijk, ik heb contact gehad met iemand die mij wel ietsje verder kon helpen. :) Ik moet alle rekeningen en bewijzen van betaling richting de Essent opsturen zodat de eindafrekening gewijzigd kan worden.

Kortom, ik word enorm cycnisch van de Nederlandse Energie Maatschappij en tevens wil ik het advies geven aan de maatschappij om de post 'belastingen en heffingen' eens na te kijken, gezien er van de berekeningen voor 0,0% kloppen.

Ik wens iedereen succes met het gevecht.

Michelle.

vrouwtje38
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 okt 2007 17:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door vrouwtje38 »

ik noem hier maar geen namen en geloof ook dat het niet mag namen posten.
wel wil ik kwijt dat mijn geschil met de energiemaatschappij voorgelegd is bij de geschillencommissie,want bent het helemaal spuugzat.

Paintrain
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2007 18:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Paintrain »

Ook mij hebben ze telefonisch te pakken genomen. Ik dacht ook dat het iemand van de Essent was en heb helaas verder niet goed opgelet. Ik heb echter dezelfde werkwijze gehanteerd als Henk A en meteen gereageerd, gebeld en vooral een boze mail gestuurd met de eis dat ik mijn aanmelding geannuleerd wil hebben. Ook ik kreeg het halve standaard antwoord:
Hartelijk dank voor Uw email waarin U aangeeft Uw aanmelding bij De Nederlandse Energie Maatschappij te willen annuleren. Wij waarderen het altijd als consumenten de moeite nemen om met ons in contact te komen.
Wij willen uitsluitend klanten werven die bewust voor ons en onze producten kiezen. Wij zijn dagelijks bezig om onze verkoopmedewerkers te trainen, zowel inhoudelijk, als verkooptechnisch.
De bewuste verkoopagent die U heeft gesproken, is aangesproken en heeft een laatste waarschuwing gekregen. Langs deze weg bevestig ik Uw annulering. U zult daar ook een schriftelijke bevestiging van ontvangen.
Als laatste wil ik U meegeven dat energie, net zoals openbaar vervoer of telefonie, helaas een product is dat vanuit haar aard bijna uitsluitend negatieve reacties genereert, op de door U bezocht internetfora.
Er zal nooit iemand een melding maken dat hij of zij zo blij is dat het licht nog steeds brandt.
Hopende U hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, wens ik U alvast een fijne kerstperiode toe
Ik kreeg vandaag wel de aanmeldingsbrief, maar de mail en de aanmeldingsbrief zullen elkaar gekruist hebben, aangezien de mail pas gisteren in de namiddag is verstuurd. Voor de zekerheid, heb ik wel een annuleringsbrief klaar liggen voor het geval ik niet binnen enkele dagen een schriftelijke bevestiging van mijn annulering krijg. Hoewel ik het natuurlijk wel via e-mail zwart op wit heb staan. Is een zo'n e-mail trouwens een wetmatig bewijs voor een annulering?

Tenslotte heb ik mezelf voorgenomen om dit soort telefoontjes direct af te kappen, want dit heeft alweer meer dan genoeg ellende en stress opgeleverd.

NetIron
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 dec 2007 22:23

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NetIron »

Hoi,

Ik heb dezelfde avond nog een email gestuurd naar de NEM op de volgende mailadressen:

[email protected]
[email protected]
[email protected]

De volgende dag heb ik om ongeveer 11:30 een mail teruggekregen met excuses en dat ik niet aangemeld ben. Ik zat die dag op mijn werk en heb 's ochtends gebeld met het 0900 nummer dat op de website van de NEM staat.

Ik heb gezegd tegen de NEM medewerker dat ik ingeschreven sta sinds een dag maar dat ik een verkeerd rekeningnummer heb opgegeven. Met een beetje aan dikkerij van mijn kant, waar ik mijn bezorgheid uit over mijn aanmelding wordt haastig gevraagd naar postcode, huisnummer en naam.

Ze konden niets vinden, ik was niet aangemeld. Dat was wat ik wilde horen, klik haak erop. De volgende keer dat de NEM belt hou ik ze zo lang mogelijk aan de lijn zodat het figuur dat ik spreek in ieder geval geen anderen iets aan kan bieden.

Nogmaals bedankt voor de info die jullie in dit topic hebben verspreid,

groetjes,
NetIron

Preihoofd
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2007 18:58

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Preihoofd »

Soms krijg je er gewoon een Preihoofd :shock: van,

Op 17 december 2007 einde middag werd mijn vriendin gebeld op de ‘welbekende manier’ door een medewerker van de Nederlands Energie Maatschappij. Het gesprek ging over goedkope groene energie, en ze deden zich voor alsof ze van Essent waren. Ik luisterde maar wat met het gesprek mee en merkte op dat ze antwoorden als ‘Ja.’ en ‘Ja, dat klopt.’ losmaakten. Het gesprek ging opvallend snel en soms opdringerig. We zouden vrijblijvend informatie verstrekt krijgen over goedkope groene energie. De sfeer van het gesprek was veelzeggend….

Een beetje achterdochtig geworden zijn we toch even op internet gaan kijken. Door te zoeken met Google op het trefwoord ‘Nederlandse Energie Maatschappij’ kwam het forum van TROS Radar al snel hoog op de lijst tevoorschijn. Dit forum puilt uit over de vreemde praktijken die de Nederlands Energie Maatschappij er op na houdt. Vooral het telefoontje waarbij ze je zomaar een overeenkomst opdringen is berucht.

De Nederlandse Energie Maatschappij werft op een agressieve manier klanten.
Voor ons was het meteen duidelijk, ‘We zijn genaaid!’ :x

Wetende dat we hoogstwaarschijnlijk al als nieuwe klant aangemeld waren, besloten we meteen actie te ondernemen. We zijn maandag door de Nederlands Energie Maatschappij gebeld. Dinsdag kwamen we erachter in welke situatie we zaten en hebben we een klachtbrief opgesteld. Woensdag als ‘first thing in the morning’ de klachtbrief per e-mail verstuurd en tevens ook aangetekend via het postkantoor in de buurt. Toch lag niet veel later de bevestiging van aanmelding op de deurmat, gelukkig hadden we al actie ondernomen…

Woensdagochtend vlak voor twaalven hadden we per e-mail een bevestiging van annulering. Toch iets dat de Nederlandse Energie Maatschappij snel heeft gedaan. Of de annulering daadwerkelijk door is gekomen moet nog blijken…

De volgende e-mail kreeg ik als reactie op de voorbeeldbrief die nog volgt in de door mij op te stellen HowTo. Vanwege forumregels omtrent namen en emailadressen is het bericht aangepast.

--------------------------------------------------------------------------------
RE: Klacht
Van: Xxxxxxxx Xxxxxxx- NLEnergie ([email protected])
Verzonden:
woensdag 19 december 2007 11:51:16
Aan: [email protected]


Geachte Heer, Mevrouw xxxxxxxxxxxxxxx

Hartelijk dank voor Uw email, waarin U aangeeft Uw aanmelding bij De Nederlandse Energie Maatschappij te willen annuleren.
Wij waarderen het altijd, als consumenten de moeite nemen om in contact te komen met ons en handelen een eventuele klacht graag naar ieders tevredenheid af.

De Nederlandse Energie Maatschappij wil uitsluitend klanten werven, die bewust voor ons en onze producten kiezen.
Door onze scherpe propositie, sturen wij enkel en alleen overeenkomsten en geen informatiepakketten.

De sfeer die U schetst in het met U gevoerde verkoop gesprek is niet conform onze wijze van verkopen.
Dagelijks zijn wij bezig om onze verkoop medewerkers te trainen, zowel inhoudelijk als verkooptechnisch. De bewuste agent die U heeft gesproken, krijgt een laatste waarschuwing voor zijn gedrag.

Langs deze weg bevestig ik Uw annulering, U zult daar ook nog een schriftelijke bevestiging van ontvangen.

Hopende U hiermee voldoende geïnformeerd te hebben, wens ik U alvast een fijne kerstperiode toe,

Vriendelijke groeten,

X.Xxxxxxx
Commercie, De Nederlandse Energie Maatschappij

--------------------------------------------------------------------------------

Wat ik als belangrijkste boodschap door wil geven is dat je snel en direct moet handelen als je van ongewilde/onbedoelde overeenkomsten af wilt. Veel mensen wachten hier simpelweg te lang mee. Doe dat zelf niet!

Bij deze wil ik de andere mensen op dit forum en TROS Radar bedanken voor hun posts danwel de verzorging van dit soort fora. In een volgende post zal ik in een korte HowTo omschrijven hoe je dit probleem op kunt lossen.

Met vriendelijke groet,

Preihoofd
8)

Paintrain
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2007 18:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Paintrain »

Waar ik me nog een beetje zorgen om maak, is dat ik alleen een bevestiging van de annulering per e-mail heb, als reactie op mijn klacht per e-mail. Ik heb geen aangetekende annuleringsbrief gestuurd. Ik heb vandaag nog eens gebeld en ook toen werd bevestigd dat de aanmelding geannuleerd is en werd mij verteld dat de schriftelijke bevestiging van de annulering gisteren verzonden is. In principe heb ik het dus wel "zwart-op-wit" in een e-mail. Maar ik hoop niet dat ze de schriftelijke bevestiging gaan rekken tot de 7 werkdagen "bedenktijd" verstreken zijn. Ik vertrouw het nog steeds niet helemaal, als ik morgen de schriftelijke bevestiging niet heb, zal ik voor de zekerheid toch nog maar een aangetekende annuleringsbrief versturen (ligt al klaar).

Preihoofd
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 dec 2007 18:58

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Preihoofd »

Hier is mijn beloofde korte HowTo om uw zogenaamde ‘overeenkomst’ met de Nederlandse Energie Maatschappij te annuleren door middel van een klachtbrief.

- Deze voorbeeldbrief is gebaseerd op mijn eigen situatie. Pas onderstaande voorbeeldbrief aan uw eigen situatie aan.

- Als u de productvoorwaarden van de Nederlandse Energie Maatschappij als bijlage mee wilt sturen kunt u ze HIER vinden (PDF). Ook staat dezelfde tekst als bijlage in de voorbeeldbrief. (Deze tekst is overgenomen op 19 december 2007)
In deze productvoorwaarden staat ook vermeld dat u binnen 7 werkdagen na bevestiging van aanmelding, zonder opgaaf van reden, de overeenkomst kunt annuleren. De tekst van dit document kunt u kopiëren en plakken naar uw eigen tekstverwerker of direct uitprinten als u de voorwaarden als bijlage mee wilt sturen bij uw aangetekende klachtbrief.

- Kunt u geen PDF bestanden lezen en heeft u Windows XP, download dan de Adobe Acrobat Reader HIER. U kunt hier ook voor een andere taal of andere besturingssystemen dan Windows XP de Adobe Acrobat reader installeren. Zet eventueel het vinkje uit voor de extra installatie van Photoshop Album Starter Edition als u deze niet wenst te installeren.

- Stuur uw klachtbrief zo snel mogelijk via uw lokale postkantoor aangetekend op naar de Nederlandse Energie Maatschappij. Het adres van de Nederlandse Energie Maatschappij staat vermeld in de voorbeeldbrief. Aangetekend versturen doet u vanwege eventuele bewijsvoering bij een meningsverschil, u krijgt namelijk een verzendbewijs. Bewaar dit bewijs dan ook goed! Aangetekend versturen kost ongeveer EUR 7,- en u kunt de status van uw zending volgen via internet. Vraag in uw postkantoor hoe dit werkt.

- Stuur de klachtbrief ook per e-mail naar onderstaande e-mailadressen en vermeld in deze e-mailversie ook dat u dezelfde klachtbrief ook aangetekend verstuurd hebt.
[email protected]
[email protected]
[email protected]

- Stuur de klachtbrief ook op via het ondergenoemde contactformulier van de Nederlandse Energie Maatschappij zelf. Vul de velden correct in en geef als contactreden aan dat u een klacht indiend. U kunt gewoon de gehele tekst van uw klachtbrief met eventuele bijlagen kopieren en plakken in het veld ‘Opmerking’. Vergeet ook bij deze versie van uw klachtbrief niet te vermelden dat u dezelfde klachtbrief aangetekend verstuurd hebt.
http://www.nlenergie.nl/contact

- En voor alle zekerheid kunt ook bellen met de Nederlandse Energie Maatschappij Afdeling Customer Care. Vraag of uw annulering is bevestigd. Deze afdeling is te bereiken tijdens kantooruren, op telefoonnummer: 0900 - 7307307 (lokaal tarief).

Na het versturen van elke keer maar weer dezelfde klachtbrief via verschillende e-mailadressen, telefoontjes plegen en zelfs een aangetekende klachtbrief opsturen, mag u toch redelijkerwijs verwachten dat uw annulering doorkomt bij de Nederlandse Energie Maatschappij. Het is aan uzelf om hier attent op te blijven, want u heeft slechts 7 werkdagen. Heeft u het vermoeden dat uw klacht niet doorkomt, herhaal dan deze korte HowTo voor alle zekerheid, ook al kost het een paar euro. U kunt hiermee erger voorkomen.

Blijft u problemen ondervinden met dit soort praktijken. Neem dan eens een kijkje op internet op diverse fora en sites over problemen met bedrijven.

Voorbeelden van deze sites zijn:
De Geschillencommissie: http://www.sgc.nl/
De Consumentenbond: http://www.consumentenbond.nl/

Ik hoop medeslachtoffers hiermee van dienst te zijn, zodat zij eventuele problemen met de wervingspraktijken van de Nederlandse Energie Maatschappij snel op kunnen lossen.

In mijn volgende post zet ik een voorbeeldbrief voor het indienen van een klacht. Dezelfde brief heb ik gebruikt bij het indienen van mijn klacht bij de Nederlandse Energie Maatschappij.

Met vriendelijke groet,

Preihoofd
8)
Laatst gewijzigd door Preihoofd op 19 dec 2007 21:10, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten