LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NIEUWE VOORDEELURENKAART

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
jmuller57
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2007 18:14

NIEUWE VOORDEELURENKAART

Ongelezen bericht door jmuller57 »

Enkele weken geleden kreeg ik een brief van de NS omdat mijn nieuwe Voordeelurenkaart (de oude is geldig tot 23 februari 2008)
voorzien zou worden van een pasfoto.
Daarop heb ik een pasfoto opgestuurd. Vandaag kreeg ik de nieuwe VDU-kaart al binnen. De kaart is direct tevens tot OV-Chipkaart gebombardeerd.
Wat echter het meest vreemde was: vnamiddag bleek er 11 euro van mijn bankrekening te zijn afgeschreven.
Daarop de klantenservice gebeld, kosten 10 cent per minuut, want ik heb een abonnement van UPC waarmee ik onbeperkt met vaste nummers kan bellen, maar hier heb je geen keus omdat de NS geen vaste nummers meer kent.
Ik kreeg te horen dat het afgeschreven zou zijn omdat ik een duplicaat had aangevraagd in maart 2007.
Daarna kreeg ik te horen dat het ging om een duplicaat met foto. Ze wist het zelf uiteindelijk ook niet en zou het uitzoeken.
Omdat het 10 cent per minuut kost en het een fout was die de NS maakte opperde ik om mij daarna maar terug te bellen. Dat ging niet want het was al 6 uur geweest, ik moest maar even wachten.
Uiteindelijk kon ze geen reden vinden dat het geld afgeschreven was en het geld zou geretourneerd worden.
Het werd echter wel zo gebracht alsof het een soort coulance betrof!
Dat bleek helemaal toen ik om een vergoeding voor de gemaakte telefoonkosten vroeg. Het antwoord was letterlijk: "Nu geef ik u een vinger en wilt u de hele hand".
Zij schrijven dus zomaar 11 euro af terwijl de kaart tot 23 februari 2008 geldig is en als blijkt dat het ten onrechte is moet je nog maar blij zijn dat men je het geld teruggeeft dat je gewoon toekomt.
Ik ben of dit bij alle Voordeelurenkaarthouders zo gaat.

Loesk
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2007 13:50

Re: NIEUWE VOORDEELURENKAART

Ongelezen bericht door Loesk »

Ik kwam er net achter dat er geld is afgeschreven voor een nieuwe voordeelurenkaart door de NS, terwijl ik een OV studentenkaart heb.
Ik heb een tijdje gewerkt en toen een voordeelurenkaart gehad. Toen ik deze op het postkantoor aanschafte vertelde men mij dat het om een eenmalige machtiging ging en dat als ik het abbonnement wilde verlengen dat dit dan via de NS-site mogelijk was. Ik ging er dus vanuit dat er niks zou gebeuren als ik niets deed.
Maar nu heeft de NS dus 55 euro afgeschreven en ik heb niet eens een nieuwe kaart ontvangen.
Mijn huisgenoot heeft iets soortgelijks meegemaakt. Alleen hebben ze bij haar nog meer geld afgeschreven voor iets wat ze nooit heeft gekregen.
Ik ben steeds minder tevreden over de NS en het was al niet bijster goed...

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: NIEUWE VOORDEELURENKAART

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Probleem ligt bij de administratie. Het bedrijf ligt administratief overhoop. Zelf weten zij niet meer wat zij wel en niet moeten doen. Zodoende onstaan er problemen waar jullie als passagier maar weer moeten zien uit te komen. Op de vraag of hun administratie wel klopt geven zij altijd het ja woord terwijl er in werkelijkheid weinig van klopt.

twentefan
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:25

Re: NIEUWE VOORDEELURENKAART

Ongelezen bericht door twentefan »

Dat het een administratieve chaos is bij NS kan ik alleen maar bevestigen. Mijn voordeelurenkaart loopt van 1 januari 2006 t/m 31 dec 2007. In december 2006 of januari 2007 is er geen 69 euro van mijn rekening afgeschreven, waarvoor ik een machtiging had afgegeven. Ik kreeg ook de 7 gratis reisdagen niet. Afgewacht wat er zou gebeuren, maar helemaal niets dus. Dit hele jaar dus gratis met 40% korting gereist ! Trouwens in dec 2005 werd er 3 keer 69 euro van mijn rekening afgeschreven, waarvan ik gelukkig wel weer twee keer 69 euro heb terugontvangen. Omdat ik ervaring had met het tel.nr. van NS, soms kwartier in de wacht heb ik hierover een brief geschreven en deze afgeleverd op het station in mijn woonplaats.

Mijn zus in Schotland heb ik aangeraden ook een Voordeelurenkaart aan te schaffen voor een jaar en dat heeft ze ook gedaan. Op ons adres kwam in september een brief dat er geprobeerd was om geld van haar rekening af te schrijven, maar dit was niet gelukt. Bij uitblijven van betaling zou de deurwaarder worden ingeschakeld.
Ik heb de NS een brief geschreven, dat er geen sprake was van een 2-jarig contract en er ook geen rekeningnr. is opgegeven, hoe kan dat ook als je in Schotland woont, en gezegd dat wij tot betaling zouden overgaan als NS kon aantonen dat zij gelijk hadden en wij niet.
Nooit meer iets van gehoord.
De chaos van de administratie van NS kan dus ook in je voordeel uitpakken !!!

prettige feetdagen allemaal,
twentefan

H. Verdonk
Berichten: 13
Lid geworden op: 05 mar 2006 11:56

Re: NIEUWE VOORDEELURENKAART

Ongelezen bericht door H. Verdonk »

Het probleem met de NS, die geld afboekt zonder rede of wat voor aanleiding ook, is snel op te lossen. :idea:
Neem contact op met je bank( dat kan zelfs telefonisch) en geef hen op dat je het met de afboeking die en die datum, door dat en dat bedrijf, niet eens bent en verzoek de bank, het bedrag te storneren.
De bank zal het dan weer terug boeken en de zaak is opgelost. :D
Dit storneren dient wel te geschieden binnen 30 dagen na de afboeking!
Op deze manier is een hoge telefoonrekening met de dure NS-nummers
niet meer aande orde! :wink:
Veel succes met deze oplossing!

Ninc
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:39

Re: NIEUWE VOORDEELURENKAART

Ongelezen bericht door Ninc »

@H Verdonk
Neem contact op met je bank( dat kan zelfs telefonisch) en geef hen op dat je het met de afboeking die en die datum, door dat en dat bedrijf, niet eens bent en verzoek de bank, het bedrag te storneren.
Maar dat kan dus niet he!
Ook een kennis van me kreeg onterecht geld afgeboekt voor een voordeelurenkaart die niet verstrekt is (was voor overleden partner, volledige correspondentie over en weer geweest dus ze wisten ervan en dat was ook schriftelijk bevestigt)
Dus ik zei 'makkie ff de bank bellen en storneren'

Maar dat kon dus niet vanwege de vorm van machtiging. Das net zoiets als bij de Lotto, je zou je geld kunnen terug storten als je niks gewonnen hebt... maar dat kan dus ook niet.

Even teruh op koers, ik gaf aan dat er GEEN machtiging was, de persoon in kwestie was immers overleden, en hierover was tijdig gecorrespondeerd. Dus daarmee vervalt elke machtinging. Onterecht geld afboeken zonder machtiging, het kan dus!

We hebben de bank er achteraan gestuurd en die heeft kontakt met de de NS opgenomen oid via een protestbriefje wat hij moest invullen bij de bank.... het heeft wel een maand geduurt tot het geld teruggestort is!!

Schandalig gewoon!

sinaasappeltje
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 okt 2007 16:06

Re: NIEUWE VOORDEELURENKAART

Ongelezen bericht door sinaasappeltje »

Ik heb onlangs het abbonement van mijn voordeelurenkaart voor een jaar verlengd. Mijn oude kaart was tot 12-12 geldig en midden november heb ik het abbonement verlengd.
4-12 is het geld voor de nieuwe voordeelurenkaart van mijn rekening afgeschreven, echter nu, 22-12 heb ik nog steeds geen voordeelurenkaart ontvangen. Ergens vind ik dit geen stijl: wel het geld al afgeschreven hebben, nog geen voordeelurenkaart. Ik kan nu dus niet met korting reizen. Maargoed, heb wel gehoord dat ik eventueel naar de NS-balie kan gaan om een tijdelijke kaart aan te vragen, maar dat hoorde ik ook toevallig en ik moet nog maar zien of dit waar is.

Ik vind het echt geen stijl van de NS, schrijf dan het geld af wanneer de pas er ongeveer ook is.

Ninc
Berichten: 70
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:39

Re: NIEUWE VOORDEELURENKAART

Ongelezen bericht door Ninc »

ja je kan dan een tijdelijke kaart krijgen,
maar die moet je wel halen bij een ns punt die nog bemand is...
ik zou daar dan dus 40 km voor moeten reizen, ik hoop jij wat minder!

Gesloten